Хіба ж може британський етап обійтися без дощу – здавалося б це в принципі неможливо, проте до завершальної третини гонки ситуація вибивалася зі звичної картини: всі три практики, кваліфікація і 2/3 гонки пройшли на сухій трасі. Непорядок, який природа виправила, суттєво втрутившись у розподіл місць в гонці.
Те, що в Сільверстоуні буде цікаво, показала кваліфікація, де перемогу на радість заповненим трибунам з новим рекордом траси здобув Хемілтон. Росберг звично був другим, а от далі було набагато цікавіше: другий ряд дістався пілотам Вільямс, третій – Феррарі, хоча «червоні» й були розчаровані результатом, але сподівалися нав’язати боротьбу вже у гонці. Дебют нової машини для Форс Індії вийшов дещо змазаним – Хюлькенберг кваліфікувався 9-м, а от Перес з 11-м часом вилетів після Q2. Стюарди дуже прискіпливо слідкували аби пілоти не виїжджали за межі траси усіма колесами у 9-му повороті, й зрештою через це анулювали 12 результатів. По завершенні кваліфікації стартова решітка залишилася у незмінному вигляді, чого ми не бачили з травня – ніхто з пілотів не заробив покарань.
Ще до початку самої гонки пелотон скоротився на одну машину – в Заубер виявили серйозні проблеми з коробкою передач на машині Феліпе Насра, тож синій болід залишився стояти в боксах швейцарської команди.
На старті гонки тільки на машині Ферстаппена було встановлено шини Hard, решта ж пілотів для початку перегонів обрали комплект Medium. В Піреллі прогнозували що за сухої гонки пілоти обмежаться лише одним піт-стопом, хоча варіант з двома зупинками традиційно виглядав трохи швидшим, але й більш ризикованим через потенційний трафік на трасі.
Перед самою гонкою прогноз погоди обіцяв дощ, але вже по завершенню гонки, хоча в стані усіх команд чудово розуміли, що ситуація швидко може змінитися.
Більш цікавого й веселого старту давно в чемпіонаті не було: Масса, стартуючи з третьої позиції, кулею пронісся повз два Мерседеси очоливши пелотон. Більше того, Боттас також зумів випередити і Росберга, і Хемілтона, та Льюіс швидко повернувся на друге місце, відігравши у Валттері позицію у 4-му повороті. Програли старт обоє пілотів Феррарі, причому якщо Ряйкконен дав себе випередити тільки Хюлькенбергу, то Феттеля крім співвітчизника з Форс Індії зумів пройти ще й Квят. І все було б нічого, але в такі моменти нерідко втручаються гоночні інциденти – на трасі зіткнулися напарники по Макларен і Лотус. Зрештою це завершилося сходом для Баттона, Мальдонадо і Грожана, а от Алонсо доїхав до боксів і після заміни шин та переднього крила повернувся на трасу. Аварії та розбиті машини спричинили появу автомобіля безпеки, який щоправда тривав лише два кола.
Під час рестарту Хемілтон так активно намагався обігнати Массу, що помилився сам і пропустив Боттаса – цього разу швидко повернути втрачену позицію чинний чемпіон не зумів. Не врахувавши, що гума охолола, Ферстаппен активно почав атакувати, але це призвело лише до розвороту й вильоту голландця. Феттель і Перес досить швидко обмінялися місцями, проте колом пізніше Себастіан відновив статус-кво.
Пелотон почав розтягуватися, але на відміну від попередніх Гран Прі сьогодні на чолі було дуже тісно та гаряче – Боттас їхав трохи швидше за Массу й крім того мав на озброєнні DRS, при цьому на коробці передач фіна просто «висів» Хемілтон, за спиною якого впритул рухався Росберг. І тільки Хюлькенберг не міг підтримувати темп лідерів, хоча чудово стримував Ряйкконена. На 10-му колі у Вільямс повідомили обох пілотів, щоб не влаштовували змагання один з одним, зберігаючи позиції на трасі. Майже одразу на гальмуванні перед Стоув Валттері спробував обігнати Феліпе після чого отримав по радіо ще одне нагадування про неприпустимість боротьби з напарником, та ще за півкола фіну дозволили обганяти Массу, але виключно «чисто» – тобто тільки на прямій за допомогою DRS, що мінімізує шанси на зіткнення двох білих машин.
Тактичні ігри між лідерами розпочалися і на піт-лейн – на 14-му колі механіки Мерседес з комплектом нових шин вийшли з боксів, проте це була фальшива тривога, розрахована на реакцію в стані Вільямс – «білі» на таку провокацію не повелися, Масса з Боттасом залишилися на трасі, проте від того напруга не спадала, бо чотири машини їхали в межах 2 секунд і тільки бразилець не міг використовувати DRS, чим, щоправда, його напарник ніяк не міг скористатися. Зрештою до піт-стопів у квартеті лідерів реальних атак не відбувалося – Боттас хотів, але команда забороняла, а Хемілтон з Росбергом схоже не дуже хотіли ризикувати й вичікували помилки опонентів.
Відносно рано на свої перші піт-стопи поїхали пілоти Ред Булл і Феррарі, що дозволило Ряйкконену та Феттелю після зупинок конкурентів повернути свої стартові 5-ту й 6-ту позиції.
Хемілтон став першим, хто відправився в бокси за новим комплектом шин, колом пізніше гуму поїхали міняти Масса з Росбергом, причому по піт-лейн вони їхали паралельно, але на виїзді Феліпе опинився попереду Ніко. Та одного кола на свіжих покришках вистачило Льюісу аби вийти вперед – після зупинки Боттаса саме британець став лідером гонки.
Хемілтон дуже швидко від’їхав на безпечну відстань і став контролювати хід гонки, в той же час Росберг ніяк не міг впоратися з Боттасом, залишаючись 4-м. Після втрати Массою лідерства команда дозволила Боттасу вести активну боротьбу з напарником, та час і можливість вже було втрачено, а на трасі нічого не мінялося. Чого не скажеш про її околиці – піднявся вітер, температура повітря почала знижуватися і початок дощу, який чекали після гонки, синоптики перенесли на її останні кола. Інтрига поступово почала закручуватися довкола фактору погоди.
На 34-му колі вперше в Формулі 1 було використано режим віртуального автомобіля безпеки (без подальшого залучення реальної машини, як це було в Монако). А сталося це через схід Карлоса Сайнса, який припаркував свою Торо Россо в асфальтованій зоні безпеки останнього повороту. Півтора кола в режимі віртуальної машини безпеки і був оголошений рестарт.
Одразу після відновлення гонки в нормальному режимі, як і передбачали синоптики, над трасою почали литися перші краплі дощу, що найкраще продемонстрували вболівальники на трибунах, які почали відкривати свої парасольки. От тільки посилюватися дощ не став, ще більше вносячи плутанину – ніхто не хотів ризикувати, адже поки частина траси мокла, на іншій її частині було достатньо сухо, тож існував ризик просто стерти гуму на проміжних шинах. При цьому залишаючись на сліках пілотам складно було утримувати машини на трасі в поворотах, помилилися і пілоти Мерседес, і Боттас й інші.
Не витримали нерви у Стівенса, Мері, Ерікссона, Алонсо та Ряйкконена – усі вони відправилися в бокси за проміжними шинами, причому фіна ще до заїзду на піт-лейн обігнав напарник. Проте це рішення було помилковим – машини на сліках все ще були швидшими в середньому на 5 секунд на колі. Кімі, наприклад, швидко наздогнав і без жодних проблем обігнав Перес.
Як би там не було, але умови залишалися дуже непростими і як не дивно найкраще до них зумів адаптуватися Ніко Росберг, який спочатку обігнав Боттаса, потім Массу і на подив Хемілтона продовжував їхати значно швидше за напарника – за три кола Ніко виграв у Льюіса 5 секунд. Відстань між двома Мерседесами стрімко скорочувалася, але у цей момент дощ посилився і британець поїхав на піт-стоп за шинами Intermediate, слідом за чемпіоном в бокси поїхав і Феттель – як виявилося пізніше, зупинка на 43-му колі була найкращим вибором у цій гонці. Наступного, 44-го кола в бокси вирушили всі, хто цього ще не зробив, проте час, втрачений на одному зайвому колі на сліках, зіграв з багатьма злий жарт. Зокрема Росберг, який вже бачив коробку передач на машині Хемілтона, опинився практично в 10 секундах позаду. Та не менш цікавим вийшов результат у боротьбі за третю сходинку в гонці – правильний за часом піт-стоп дозволив Феттелю опинитися попереду обох машин Вільямс.
Недовго поливши асфальт Сільверстоуна дощ припинився й визирнуло з-за хмар сонце, одначе траса залишалася вологою й до завершення гонки на сліки вже ніхто не повертався. За таких умов і такої переваги над опонентами Хемілтон отримав перемогу з комфортним відривом на фініші, от тільки назвати її простою не можна за жодних обставин. Тріумф став наслідком виключно правильних тактичних рішень щодо часу проведення обох піт-стопів, причому другий – з переходом на проміжні шини мав навіть більше значення аніж перший, коли Льюіс вийшов у лідери гонки. П’ята перемога в сезоні дозволила Хемілтону знову відірватися на 17 очок від Росберга, стараннями якого Мерседес здобула вже шостий в сезоні дубль!
Для Феррарі Гран Прі можна в цілому назвати вдалим – несподіване третє місце Феттеля, на яке німець аж ніяк не заслуговував поки асфальт залишався сухим, хоч і нівелюється певною мірою 8-м місцем Ряйкконена, проте подіум залишається подіумом. А експерименти з Кімі та проміжною гумою на майже сухому асфальті ми бачили й раніше – ще під час першого приходу фіна в команду.
Гонка втрачених можливостей – саме так і ніяк інакше не опишеш результати для Вільямс. Замість того аби дозволити Боттасу вести боротьбу на початку гонки, команда прогавила момент першого піт-стопа Хемілтона, втратила лідерство та ще й в дощ програла Росбергу з Феттелем. Консервативна тактика працює тільки тоді, коли твої машини значно швидші за авто конкурентів, саме тому в Мерседес можуть собі дозволити бути консервативними, але цього не мають робити інші. Чудову можливість виграти гонку «білі» знову втратили.
Нова машина Форс Індії показала цілком пристойний як для сили й амбіцій команди результат – подвійний фініш в очках для Хюлькенберга з Пересом, це саме те, на що команда з Сільверстоуна і розраховувала.
Наостанок варто пригадати, що Алонсо здобув перше в сезоні очко, тож тепер з нульовим результатом залишаються тільки гонщики Мейнор. А ще автодром сьогодні зібрав рекордну кількість глядачів – за тріумфом Хемілтона спостерігали 140 000 людей. Традиції й справжня любов до автоспорту в Британії занадто сильні!
За відсутності цього року етапу в Німеччині, наступний етап відбудеться тільки за три тижні на Хунгарорингу поблизу Будапешта.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Гран Прі Великобританії
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
1:31:27.729
|
2
|
2.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
+ 10.956
|
2
|
3.
|
С. Феттель
|
Ferrari
|
+ 25.443
|
2
|
4.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
+ 36.839
|
2
|
5.
|
В. Боттас
|
Williams
|
+ 1:03.194
|
2
|
6.
|
Д. Квят
|
Red Bull
|
+ 1:03.955
|
2
|
7.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
+ 1:18.744
|
2
|
8.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
+ 1 коло
|
3
|
9.
|
С. Перес
|
Force India
|
+ 1 коло
|
2
|
10.
|
Ф. Алонсо
|
McLaren
|
+ 1 коло
|
3
|
11.
|
М. Ерікссон
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
4
|
12.
|
Р. Мері
|
Manor
|
+ 3 кола
|
2
|
13.
|
У. Стівенс
|
Manor
|
+ 3 кола
|
2
|
Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемілтон, Mercedes – 1:37.093 (29-те коло)
Не фінішували:
К. Сайнс
|
Toro Rosso
|
33 коло
|
-
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
23 коло
|
електроніка силової установки
|
М. Ферстаппен
|
Toro Rosso
|
4 коло
|
виліт
|
П. Мальдонадо
|
Lotus
|
1 коло
|
аварія
|
Р. Грожан
|
Lotus
|
1 коло
|
аварія
|
Дж. Баттон
|
McLaren
|
1 коло
|
аварія
|
Ф. Наср
|
Sauber
|
0 кіл – не стартував
|
коробка передач
|
Особистий залік
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes AMG
|
194
|
2.
|
Н. Росберг
|
Mercedes AMG
|
177
|
3.
|
С. Феттель
|
Scuderia Ferrari
|
135
|
4.
|
В. Боттас
|
Williams Martini Racing
|
77
|
5.
|
К. Ряйкконен
|
Scuderia Ferrari
|
76
|
6.
|
Ф. Масса
|
Williams Martini Racing
|
74
|
7.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull Racing
|
36
|
8.
|
Д. Квят
|
Red Bull Racing
|
27
|
9.
|
Н. Хюлькенберг
|
Sahara Force India F1 Team
|
24
|
10.
|
Р. Грожан
|
Lotus F1 Team
|
17
|
11.
|
Ф. Наср
|
Sauber F1 Team
|
16
|
12.
|
С. Перес
|
Sahara Force India F1 Team
|
15
|
13.
|
П. Мальдонадо
|
Lotus F1 Team
|
12
|
14.
|
М. Ферстаппен
|
Scuderia Toro Rosso
|
10
|
15.
|
К. Сайнс
|
Scuderia Toro Rosso
|
9
|
16.
|
М. Ерікссон
|
Sauber F1 Team
|
5
|
17.
|
Д. Баттон
|
McLaren Honda
|
4
|
18.
|
Ф. Алонсо
|
McLaren Honda
|
1
|
Кубок конструкторів
1.
|
Mercedes AMG
|
Mercedes
|
371
|
2.
|
Scuderia Ferrari
|
Ferrari
|
211
|
3.
|
Williams Martini Racing
|
Mercedes
|
151
|
4.
|
Red Bull Racing
|
Renault
|
63
|
5.
|
Sahara Force India F1 Team
|
Mercedes
|
39
|
6.
|
Lotus F1 Team
|
Mercedes
|
29
|
7.
|
Sauber F1 Team
|
Ferrari
|
21
|
8.
|
Scuderia Toro Rosso
|
Renault
|
19
|
9.
|
McLaren Honda
|
Honda
|
5
|