Формула 1, взявши звичну двотижневу паузу після Монако, дала час Мерседес переосмислити те, що сталося на останніх колах у князівстві, а також спокійно та зважено все підготувати для традиційного червневого вояжу до Канади.
Монреаль має унікальне кільце – суміш міської траси з гоночними елементами, які перетворюють кожну гонку на справжній тріумф гоночного божевілля, причому забезпечується воно завжди по-різному: це і Роберт Кубіца, який у 2007-му розклав на атоми свій БМВ, а вже за рік здобув свою першу та єдину перемогу в Гран Прі, це і погода, що спричинила тотальний хаос на трасі у 2011-му, коли щасливий квиток на витягнув Дженсон Баттон, та й минулого року дебютну перемогу Даніеля Ріккардо ніяк не можна було назвати очікуваною.
Автодром імені Жиля Вільньова якнайкраще передає настрій та стиль легендарного канадця – в багатьох поворотах просто немає зон безпеки, тож для гарного часу на колі гонщикам треба просто «причісувати» стіни, але робити це без фанатизму зразка 1999-го, а ще тут вдосталь місць для обгонів, тож як виключення тут (а також в Спа і Монці) сміливо можна було б відмовлятися від використання DRS, і без неї на нестачу обгонів ніхто ніколи не скаржився. А ще в Монреалі нерідко перемагає пілот, який не претендує на титул, проте саме на канадському асфальті всі козирні карти лягли до рук такого гонщика – крім уже згаданого Кубіци, варто назвати й Жана Алезі, який також в Канаді у 1995-му виграв свою єдину в Формулі 1 гонку.
Канадська траса справедливо вважається головним убивцею гальм в календарі – тут численні прямі завершують повільними або середньошвидкісними поворотами, а довгих відстаней, на яких гальма встигли б охолонути, просто не вистачає (особливо на першому секторі). Після гальм не менш важливе значення мають потужність силової установки, яка повинна забезпечити на прямих максимально можливу швидкість машини – а в Монреалі пілоти чотири рази щокола долають позначку в 300 км/год., і не варто забувати про гуму, адже під час постійних розгонів та гальмувань шини повинні забезпечувати водночас необхідний рівень зчеплення з асфальтом, а також не перегріватися, не гранулюватися та витримати необхідну дистанцію, а зробити це ой як непросто. Для цього по п’ятницях пілоти проводять чимало часу на трасі в пошуках правильних налаштувань. Крім того Монреаль – перша зупинка пелотону на по-справжньому швидкісній трасі, яка вимагає своїх особливих підходів.
Піреллі як і два тижні тому привезла свою найм’якішу пару шин – Soft і SuperSoft. Проте розраховувати на тактику одного піт-стопа не варто, адже в Канаді гума зношується значно інтенсивніше, ніж в Монако, та й про різницю в кілометражі обох цих гонок варто пам’ятати. Шинники для себе нічого нового не чекають, проте із задоволенням чекають на початок роботи на трасі, принаймні саме це випливає зі слів Пола Хембрі, керівника Піреллі Моторспорт: «Гран Прі Канади часто дає нам одну з найкращих гонок в сезоні завдяки унікальним характеристикам траси. Цього уїк-енду сюрпризи також можливі, адже виграти гонку тут можна і при старті з низької позиції, якщо використовувати продуману стратегію, або у випадку дощу чи автомобіля безпеки, вірогідність появи якого досить значна. Ми знову превеземо шини Soft і SuperSoft. Цього року компанія повністю змінила найм’якішу суміш, аби вона стала більш стійкою до гранулювання. В Монреалі часто буває прохолодно, тож команди мають оцінювати меншу вірогідність гранулювання. Зрештою, в Канаді може статися все що завгодно, тут треба використовувати гнучкий підхід та реагувати на ситуацію. Тут багато що залежить від стратегії».
Донині зберігається висока ймовірність, що погода втрутиться у підготовку команд до гонки, адже саме сьогодні після обіду в Монреалі очікують на дощ. За таких обставин підбір оптимальних налаштувань й оцінювання роботи шин може виявитися геть не ефективним, бо на суботу-неділю прогноз не обіцяє опадів. При цьому температура повітря протягом уїк-енду коливатиметься від +20 С сьогодні до +17 С завтра і знову +20 С в день гонки. З упевненістю можна стверджувати лише те, що на монреальському кільці погодні сюрпризи такі ж очікувані, як в Спа чи Інтерлагосі.
У п’ятницю по завершенню обох практик FIA випробує систему віртуальної машини безпеки, яка вперше була використана у Монако, тож всі пілоти, які фактично знаходитимуться на трасі по завершенні сесії проїдуть коло заїзду в бокси саме в режимі VSC.
До Канади частина команд привезла оновлену техніку, причому це стосується як шасі, так і силових установок. Точно відомо, що в Хонді використали 2 умовних бали на доведення своєї установки. Феррарі також привезла оновлений варіант силової установки, використавши при цьому 3 бали, проте в Скудерії ще не визначилися остаточно чи ставити нові агрегати на свої машини, чи відкласти їх дебют до австрійського етапу. Дилему цілковито можна зрозуміти – для «червоних» це вже буде третя з чотирьох дозволених регламентом установок, а в чемпіонаті до середини сезону ще не дійшли.
З іншого ж боку Монреаль вимагає потужності моторів, а в Маранелло (якщо вірити неофіційній інформації) зробили так, що нова специфікація Феррарі 059/4 видає близько 815 к.с. проти 830 к.с. які приписують силовій установці Мерседес. Мауріціо Аррівабене є над чим поміркувати на початку цього уїк-енду. А от в стані Макларен ситуацію коментують без особливого ентузіазму, пояснюючи, що на 2 бали багато чого змінити не можна, тож Фернандо з Дженсоном на трасі, де немає швидкісних поворотів, а потужність мотору має одне з ключових значень, навряд чи можуть розраховувати на фініш у десятці.
Звісно після феєрично злитої командою гонки в Монако Хемілтон хоче реваншу, прагнучи довести усім, хто в хаті справжній господар, а хто лише син чемпіона. Проте й Росберг чудово усвідомлює всю випадковість власного тріумфу два тижні тому, тож так само старатиметься з усіх сил опинитися попереду напарника, скоротивши відставання від Льюіса в особистому заліку. Щиро кажучи у те, що Феррарі або Вільямс зможуть завадити «срібним стрілам» оформити черговий дубль не віриться. Та завжди слід пам’ятати про технічний аспект – минулого року саме в Монреалі Даніель Ріккардо перервав гегемонію Мерседес, здобувши свою першу перемогу в Формулі 1.
Причому сталося це виключно через технічні проблеми машин з Браклі, якби не це – то Ніко з Льюісом і тоді були б першими. У букмекерів прогноз на уїк-енд більш ніж однозначний і добре нам усім відомий: Льюіс – вічний фаворит, а Ніко одразу за ним. На результати кваліфікації коефіцієнти мають наступний вигляд: Хемілтон – 1,50; Росберг – 3,00; Феттель – 11,00; Ряйкконен – 41,00. В такому ж порядку, хоча з іншими «цифрами» цей квартет розглядається і як потенційний тріумфатор Гран Прі: Хемілтон – 1,61; Росберг – 2,87; Феттель – 9,50; Ряйкконен – 23,00 шанси ж Боттаса і минулорічного переможця Ріккардо оцінені «кефом» 101,00…
Звісно букмекери не завжди мають рацію, а помилки є частиною гри, але саме Льюіс – беззаперечний фаворит Монреаля. Якби не Монако, то його прагнення закатати напарника в асфальт не було б таким сильним, тож нам варто готуватися до вкрай цікавої дуелі як у кваліфікації, так і під час самої гонки, за підсумками якої так само легко можна передбачити появу на подіумі двох пілотів у сірих комбінезонах й одного в червоному. От тільки сама траса гарантує, що гонка буде цікавою й обгонів буде вдосталь – все як любив Жиль!
Якщо самі перегони є не менш важливими й цікавими, ніж результат (а ви не вболівальник Мерседес) – то недільного вечора знайдете для себе чимало цікавого.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Гран-прі Канади, Монреаль, автодром імені Жиля Вільньова 5-7 червня, п’ятниця – неділя
Довжина кола
|
Кіл в гонці
|
Дистанція
|
Найшвидше коло в сучасній конфігурації:
|
4,361 км
|
70
|
305,270 км
|
кваліфікація: 1'12.275 (2004, Ральф Шумахер)
гонка: 1'13.622 (2004, Рубенс Баррікелло)
|
Перша практика 17:00* – п’ятниця 5 червня
Друга практика 21:00 – п’ятниця 5 червня
Третя практика 17:00 – субота 6 червня
Кваліфікація 20:00 – субота 6 червня
Гонка 21:00 – неділя 7 червня
(* – Час київський)