Відкриття другої частини сезону вкотре показало, що будь-які попередні розклади та прогнози дуже швидко можуть перетворитися на один великий пшик, особливо коли мова йде про безпосередню боротьбу на трасі двох головних і по суті єдиних претендентів на цьогорічний чемпіонський титул.
Початок уїк-енду вселяв надії в серця уболівальників на те, що Williams, Red Bull та Ferrari трохи змогли скоротити власне відставання від Mercedes, проте якщо в п’ятницю такий оптимізм був хоч якось обґрунтований, та вже в суботу про будь-яку мінімізацію можна було забути. Як і передрікав прогноз погоди, яка в Бельгії завжди готова відіграти ключову роль в ході Гран Прі, кваліфікація пройшла на мокрому асфальті та проміжних шинах. Головну боротьбу за поул зміг дещо несподівано виграти Росберг, проте по завершенні сесії Хемілтон скаржився що в фінальному сегменті на його машині виникли проблеми з переднім лівим гальмівним диском, тож він не міг ефективно проходити повороти. Другий ряд розділили Red Bull та Ferrari зусиллями Феттеля й Алонсо, який знову переграв Ряйкконена у внутрішній боротьбі. Загалом несподіванок крім проходження Б’янкі до Q2 не було.
В цілому настрій в стані Mercedes був оптимістично-стриманий: Ніко усім нагадав, що в Спа поул ще нічого не гарантує, а Льюіс усміхаючись нагадував досвід попередніх років, примовляючи, що друга стартова позиція є навіть більш вигідною – немов обоє у воду гляділи. А разом із ними й Хельмут Марко, який визнавав суттєву перевагу «срібних стріл», та додав, що Red Bull здатна перемогти щоправда за проблем у фаворитів.
Представники Pirelli, яка на цей етап привезла шини Medium і Soft, прогнозували тактику двох піт-стопів за умов повністю сухої гонки. Як не дивно для цього сезону, проте стартове поле повністю відповідало результатам кваліфікації. Якщо кваліфікація проходила під дощем, то гонка на диво виявилася повністю сухою, тож перед стартом усі пілоти без винятку могли вільно обирати комплект гуми для свого стартового відрізка. Досвід практичних заїздів показував, що обидва комплекти зношувалися майже однаково, проте Soft забезпечував значно кращий рівень зчеплення з трасою. В підсумку лише Сутіл для початку гонки обрав комплект Medium, решта ж стартувала на м’якій гумі.
На початку прогрівочного кола не зумів рушити з місця Фернандо Алонсо, допомогу якому надали власні механіки, порушивши тим самим правила, що вилилося іспанцю в п’ятисекундний штраф на першому його піт-стопі.
Як тільки згасло червоне світло Хемілтон одразу кинувся відігравати програне вчора і це британцю вдалося пречудово – у перший поворот він зайшов лідером гонки. Росбергу в свою чергу старт не вдався зовсім, адже крім напарника повз Ніко зумів проскочити ще й Феттель. Чинний чемпіон настільки увійшов в азарт, що на довгій прямій Kemmel він спробував атакувати ще й Хемілтона, але спроба вийшла невдалою – Себастіан не вписався в Les Combes та зрізав цей поворот, таким чином пропустивши вперед Росберга. Лідеру сезону тільки цього й треба було – Ніко вирішив не відкладати справу на потім й одразу сів на заднє крило напарника.
На другому колі в тому ж таки Les Combes сталося те, чого давно боялися в Mercedes і що, напевне мало статися набагато раніше (якщо не в Бахрейні, то в Іспанії) – два Mercedes зіткнулися з негативними наслідками для обох машин. Льюіс захищався жорстко, але Ніко цього разу (на відміну від усіх попередніх, включаючи останнє коло в Угорщині) також вирішив іти до кінця, хоч і знаходився на зовнішній траєкторії, проте з’їжджати за межі траси, куди його намагався виштовхати Льюіс, не збирався. За підсумками дуелі права торцева пластина на передньому крилі машини Росберга зажила своїм власним життям і, напевно, по завершенні гонки дісталася на пам’ять комусь із уболівальників, погано, але не смертельно. Значно гіршими були справи у Льюіса, який отримав миттєвий прокол задньої лівої шини, тож якщо німець міг продовжувати рух трасою, втративши темп, то британця чекала довга і повільна подорож в бокси найдовшим у календарі кільцем.
Ставши лідером гонки Росберг через пошкоджене крило не міг як зазвичай від’їхати на комфортну відстань від переслідувачів, хоча по кілька десятих на колі Феттелю привозив. Досить оперативно на авансцену вийшов той єдиний пілот, якому цього сезону уже вдавалося переривати переможні серії «срібних стріл» – Ріккардо на 4-му колі вийшов на третє місце, обігнавши Алонсо, а ще двома витками пізніше скористався помилкою напарника і став другим у пелотоні.
Проблеми з переднім крилом давалися Росбергу взнаки, тож німець уже після 8-ми кіл відправився в бокси за новою гумою і передньою частиною. 10 секунд тривала зупинка Ніко за яку механіків просто необхідно похвалити – це швидко, коли враховувати весь обсяг виконаних ними робіт. Паралельно з пілотом Mercedes в бокси відправився Ряйкконен, який цілком прогнозовано виїхав попереду Росберга. Ранні піт-стопи гонщиків Mercedes і Ferrari наштовхували на думку, що Кімі з Ніко можуть не обійтися двома зупинками, проте остаточні висновки робити було зарано. Льіюс Хемілтон тим часом безнадійно намагався відіграти ту прірву часу, яка відділяла його від першої десятки, і відверто кажучи, передумов для потрапляння британця в очки можна було знайти виключно за рахунок появи машини безпеки або масового сходу інших пілотів.
Коли усі лідери провели свої перші піт-стопи, виявилося що справи у Росберга йдуть значно краще, ніж могли очікувати вболівальники Хемілтона – німець їхав четвертим, щоправда абсолютно безуспішно намагався обігнати Феттеля. В Red Bull зробили ставку на високу швидкість на прямих, тож попри потужність німецького мотору Ніко довго нічого не міг вдіяти з Себом, а коли на 16-му колі спробував протиснутися вперед в «автобусній зупинці», то закінчилося це димом з-під заблокованого лівого переднього колеса, сильно потертою шиною і майже миттєвою підготовкою атаки на позицію Росберга з боку Боттаса, який так само давно і зблизька спостерігав за боротьбою двох німців. Тож замість обгону Феттеля Ніко поступився позицією фіну і втратив ще кілька відсотків шансів на перемогу сьогодні. Блокування коліс марно не пройшло й на W05 почалася відчутна вібрація, яка змусила Росберга знову роботи ранній, але тепер уже другий піт-стоп на лише 20-му колі. Отримавши комплект Medium німець поставив перед усіма конкурентами складну задачу – необхідно було правильно вирахувати чи знадобиться Ніко ще один піт-стоп, чи він уже їде до кінця.
Даніель Ріккардо тим часом опинився у новій для себе ситуації – він лідирував у гонці, але не на її останніх колах, а фактично після першої хвилі піт-стопів, тож перед австралійцем стояли тепер нові виклики: треба було і відрив від Ряйкконена забезпечувати, і за станом гуми уважно слідкувати.
Тим часом на авансцені знову з’явився Росберг, пару якому склав Ряйкконен – обоє рано вдруге побували в боксах, тож мали можливість атакувати на трасі досить активно. Фін кілька витків поспіль встановлював найшвидший час проходження кола, нагадуючи усім того самого пілота, який ще десять років тому саме тут в Спа небезпідставно вважався головним фаворитом. Зрештою, коли всі пілоти здійснили свої другі зупинки в боксах, то виявилося, що Ніко уже другий, а Кімі – третій. Щоправда, на п’ятки пілоту Ferrari наступав співвітчизник з Williams – Валттері Боттас був зовсім не проти ще раз опинитися на подіумі, от тільки таке ж бажання мав і Ряйкконен, який опирався скільки міг, та все одно змушений був здатися після чергової DRS-атаки на прямій Kemmel.
Активні переговори з командою почав проводити Льюіс Хемілтон, який прекрасно усвідомлював, що тільки диво допоможе йому сьогодні розжитися очками, тож британець став наполегливо запитувати чи не варто поберегти двигун для майбутніх звершень і припинити гонку. На командному містку, на відміну від пілота у диво вірили, й повторювали мантру про можливу машину безпеки, яка обов’язково допоможе. Під таким соусом Хемілтон провів ще один піт-стоп й під безперервні переговори намагався умовити команду припинити непотрібні для нього перегони з аутсайдерами. Зрештою, після довгого аналізу ситуації в Mercedes зрозуміли, що дива не станеться й закликали Льюіса в бокси – ресурс силової установки треба використовувати з розумом, адже до завершення чемпіонату ще далеко.
За десять кіл до фінішу Росберг і Феттель втретє відвідали бокси. Ніко відкотився на четверте місце, проте досить швидко на свіжих м’яких покришках об’їхав Боттаса з Ряйкконеном і кинувся навздогін за Ріккардо та мрією про 25 очок замість 18-ти. Гонитва від самого початку виглядала приреченою і залишалося сподіватися виключно на те, що під тиском помилиться Ріккардо. Проте Даніель помилятися не збирався, їхав у своєму темпі й утретє за сезон та вдруге поспіль першим побачив картатий прапор! Вираз обличчя Хельмута Марко виказував боротьбу в ньому багатьох емоцій, адже з одного боку виграв «його» пілот, а з іншого він вкотре втер носа іншому «його» пілотові з чотирма титулами на карбі. Герру Марко було про що подумати…
Якщо позиції першої четвірки пілотів були зрозумілими, про що свідчать результати на фініші, то в боротьбі за місця з п’ятого по сьоме на останніх трьох колах відбувався справжній трилер, який ледве не затьмарив переможний фініш Ріккардо – настільки там було гаряче. Героями цього бойовика стали Магнусен, Алонсо, Баттон і Феттель, який мав значно свіжішу гуму порівняно з іншими. Поки данець усіма правдами й неправдами відбивався від атак Фернандо самого іспанця намагалися обігнати Дженсон з Себастіаном, які паралельно вели боротьбу й між собою. Алонсо за рахунок досвіду намагався протиснутися в різних місцях, проте Кевін жорстко блокував Ferrari, чим у підсумку зміг скористатися Феттель, а згодом і Баттон. Зрештою переможцем у цій штовханині вийшов чинний чемпіон, Магнуссен встояв перед атаками напарника, а от Алонсо трохи погарячкував у першому повороті останнього кола, в’їхавши переднім крилом у машину Феттеля.
Поки Ріккардо святкував хоч і несподівану (адже перед початком уїк-енду на клієнтів Renault в Спа ніхто не наважувався поставити), проте цілком заслужену перемогу, Росберг радів здобутому другому місцю, яке вмить дозволило наростити відрив від Хемілтона до 29 очок – рівно стільки ж було після Монреаля, де німець був другим, а Ріккардо тріумфував. Настрій Ніко зіпсували хіба що вболівальники Льюіса, які обсвистали німця на подіумі попри намагання Едді Джордана розрядити ситуацію й нагородити Росберга оплесками. Боттас зумів підтвердити, що Williams в Бельгії недаремно вважали претендентом на подіум, та не надто вдала кваліфікація не дозволила фіну замахнутися на верхню сходинку подіуму. Та попри це команда з Гроув відстає від Ferrari лише на десять очок, тож боротьба між ними за третє місце в Кубку Конструкторів тільки розгорятиметься. Так само як давно очікувана зміна відбулася в боротьбі за п’яте місце, яке після цього Гран Прі посідає McLaren.
Свято моторів за два тижні продовжиться в італійському храмі Її Величності Швидкості за два тижні. Погоня Льюіса за напарником обіцяє бути вкрай цікавою!
P.S. Дії Кевіна Магнуссена в боротьбі з Фернандо Алонсо так знайшли свій відклик у стюардів, які додали 20 секунд до фінішного результату данця.
P.P.S. В Mercedes інцидент між Росбергом і Хемілтоном назвали неприпустимим, і хоча визначення винного відбудеться за зачиненими дверима, та схоже, що керівництво знаходиться на боці Льюіса – тим цікавіше слідкувати за розвитком подій.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Бельгії
Пілот
Команда
Час
Піт
1.
Д. Ріккардо
Red Bull
1:24:36.556
2
2.
Н. Росберг
Mercedes
+ 3.383
3
3.
В. Боттас
Williams
+ 28.032
2
4.
К. Ряйкконен
Ferrari
+ 36.815
2
5.
С. Феттель
Red Bull
+ 52.196
3
6.
Дж. Баттон
McLaren
+ 54.580
2
7.
Ф. Алонсо
Ferrari
+ 1:01.162
2
8.
С. Перес
Force India
+ 1:04.293
2
9.
Д. Квят
Toro Rosso
+ 1:05.347
2
10.
Н. Хюлькенберг
Force India
+ 1:05.697
2
11.
Ж.-Е. Вернь
Toro Rosso
+ 1:11.920
2
12.
К. Магнуссен
McLaren
+ 1:14.262
2
13.
Ф. Масса
Williams
+ 1:15.975
3
14.
А. Сутіл
Sauber
+ 1:22.447
3
15.
Е. Гутьєррес
Sauber
+ 1:30.825
2
16.
М. Чілтон
Marussia
+ 1 коло
2
17.
М. Еріксон
Caterham
+ 1 коло
2
18.
Ж. Б’янкі
Marussia
+ 5 кіл / не фінішував
3
Найшвидше коло гонки: Ніко Росберг, Mercedes – 1:50.511 (36-те коло)
Уверен, что сделай так Росберг в последней гонке, то его бы дисквальнули как Шумахера в 97-м. А если это сделать сейчас, то вся интрига пропадёт и аудитория сразу рухнет. Берни такого не допустит.
Как-то странно все выглядит позиция Мерседес. Стюарты признают инцидент гоночным, после закрытого заседания Мерсы признают, что Нико намеренно въезжал в Хэма. Я представляю, что ФИА сделает Нико, если после пересмотра окажется, Нико действовал специально. Похоже, что у Хэм по контракту все-таки первый пилот, а так как в честной борьбе не получается чемпионство завоевывать, приходится закулисные игры включать.
Вы разницу не находите в хорошей борьбе и тупо специальной аварии? Вот стоит обратить внимание на Алонсо, Рикардо, Хема и в некоторых эпизодах Кими и Себа - они показывают блестящую борьбу, очень интересные обгоны и на 99% случаев это обгоны которые не нарушают правило. Что делает Нико?
Паника у него либо наглости сверх крыши. Я лично считаю, что если бы с Нико только не подписали контракт, то он мог бы и вообще места в команде лишиться. Хотя в качестве профилактики стоило бы его вообще с парочки гран-при снять и дать тест пилоту проехать. Интересы команды должны быть превыше всего.
Чистої води гоночний інцедент, якого до речі Росберг спробував уникнути, але не ціною виїзду за межі траси. На онборді Ніко чітко видно як він на мить викрутив кермо ліворуч, а потім стабілізував машину, Льюіс же їхав передбачувано прямолінійно, мав право з одного боку, а з іншого - тепер йому від цього не легше. Race accident з якого боку не дивитися.
2 Диявол
Професіоналізму чи досвіду? Гадаю, що другого, але вимагати його від новачка в дуелі з трьома чемпіонами якось нелогічно. Зрештою свою "нагороду" він отримав по завершенню гонки.
мерседес таки може догратися. лауда вже неадекватно звинуватив росберга, навіть з ним не поговоривши. каже і так все видно. справді видно, саме те, про що написав в"ячеслав.
а ніко варто те все проковтнути, порахувати очочки і далі робити те, що потрібно.
Паника у него либо наглости сверх крыши. Я лично считаю, что если бы с Нико только не подписали контракт, то он мог бы и вообще места в команде лишиться. Хотя в качестве профилактики стоило бы его вообще с парочки гран-при снять и дать тест пилоту проехать. Интересы команды должны быть превыше всего.
2 Диявол
Професіоналізму чи досвіду? Гадаю, що другого, але вимагати його від новачка в дуелі з трьома чемпіонами якось нелогічно. Зрештою свою "нагороду" він отримав по завершенню гонки.
а ніко варто те все проковтнути, порахувати очочки і далі робити те, що потрібно.