Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 03 ноября 2013, 19:15
3313
20

Гран При Абу-Даби: и снова Феттель критикам вопреки

Выиграв старт гонки, Себастьян Феттель унесся к своей очередной и безоговорочной победе

| Обновлено 03 ноября 2013, 19:15
3313
20
Гран При Абу-Даби: и снова Феттель критикам вопреки

Черговий, 17-й етап сезону від самого початку мав небагато інтриг, якщо казати про боротьбу за перемогу в гонці – змагатися з болідами Red Bull неймовірно тяжко, тож сподіватися можна було або на Lotus, або на пілотів Mercedes. Ну і звісно в запасі завжди залишався варіант з Марком Веббером, який напрочуд сильно хотів встигнути здобути свою 10-ту перемогу в кар’єрі.

Кваліфікація почала розставляти все на свої місця – машини з Мілтон Кінс знову окупували перший ряд, але не в тому порядку, який хтів би бачити Гельмут Марко та добра половина команди. Веббер зумів витиснути зі свого боліду максимум на перших двох секторах, не залишивши Феттелю шансів відігратися на повільному й технічному третьому. В боротьбу пілотів чемпіонської команди спробували втрутитися пілоти Mercedes, але максимум чого вдалося досягти – це другий ряд, який викликав чимало позитиву, насамперед, через відверто невдалу кваліфікацію головних конкурентів по боротьбі за друге місце в Кубку конструкторів. Швидкість машин Ferrari знову загубилася десь за обрієм, де продовжувало світити сонце, знайти ж її в освітленій ліхтарями темряві не вдалося ні Массі (бразилець знову переграв напарника), ні Алонсо, який взагалі вперше в сезоні не пройшов до Q3. Але найбільші неприємності випали на долю Ряйкконена, який мало того, що не отримав жодного цента від команди за цей рік, так ще й був виключений з протоколу кваліфікації після того, як днище на його боліді не пройшло тест на гнучкість.

Шинна стратегія могла стати ще однією родзинкою гонки, адже унікальні умови перегонів – старт за світла й перехід через сутінки до темряви – тільки додавали інтриги у використанні варіантів гуми Medium і Soft, привезеної шинниками до Абу-Дабі. На стартовому полі з середніми покришками стояли боліди Баттона, Боттаса, Гутьєрреса, Сутіла та Ряйкконена, в той час як решта пілотів обрали м’який комплект.

Вся увага на старті цілком очікувано була прикута до дуету на чолі пелотону, а найбільшою інтригою після згасання червоного світла був старт Веббера – сьогодні Марк ще раз промовисто показав чому саме Себастіан багаторазовий чемпіон, а він ні. Австралієць ніби й відреагував на вогні вчасно та миттю зрушив з місця, але вже за кілька десятків метрів його болід опинився поміж машинами Феттеля і Росберга та й Хемілтон був досить близьким до того, аби в перший поворот пірнути раніше Марка.

Марно зайвий раз повторювати, що для інтриги значить такий вдалий старт Себастіана – німець на порожній трасі одразу ж привіз 2,1 сек. другому Росбергу і в принципі вже тоді закрив питання про переможця. Завадити йому міг тільки власний болід, але Red Bull нас уже привчили до того, що в другій половині сезону якщо щось і ламається, то виключно на машині Веббера. До речі, саме на початку гонки австралієць повідомив свого інженера про відмову KERS, робота системи пізніше відновилася, але за три останні роки в Мілтон Кінс могли б уже остаточно розібратися з проблемою.

Якщо Марк традиційно старт програв, то не менш традиційно для себе зі старту дві позиції відіграв Фернандо Алонсо. Що таке чорна смуга та фортуна, яка повернулася спиною, добре на собі змогли відчути Ряйкконен, Баттон та їх персональні вболівальники. Минулого тижня у фіна почалася гонка проблемами з гальмами, а завершилася нагараздами з шинами та незапланованим піт-стопом, що позбавило його місця на подіумі, тепер після суботньої дискваліфікації та старту з останньої позиції гонка для Кімі закінчилася вже у першому повороті, де його болід після «поцілунку» з одним із «зелених крокодилів» отримав пошкодження правої передньої напівосі. У Дженсона ж такої багатої на події історії нещасть не було, але і йому від того не легше – знову пошкодження машини на першому колі, аналогічно до індійського, знову миттєвий позаплановий піт-стоп і вся стратегія разом із гонкою покотилися під три чорти. Щастя Баттона, що у нього є на руках контракт на 2014-й інакше за долю чемпіона-2009 було б тривожно.

Перший гоночний відрізок до хвилі піт-стопів пройшов традиційно мляво – лідери відривалися, пелотон розтягувався і тільки Грожан намагався хоч якось окреслити пресинг на Веббера поки його проблеми з KERS залишалися актуальними.

Зрештою, навіть самі піт-стопи пройшли досить цікаво, адже вікно виявилося досить широким – першими на 6-му колі в боксах побували Мальдонадо та Б’янкі, а останніми на 19-му – Масса та Гутьєррес. При цьому на трасі продовжили залишатися пілоти, які стартували на більш жорстких комплектах Medium. Щоправда, коли справа доходила до боротьби, то різниця у свіжості комплектів давалася взнаки, хоча і не на всі 100%.

Так, наприклад, коли Росберг наздогнав Ді Ресту, то ніяк не міг обігнати пілота Force India, навіть DRS не допомагав. Це протистояння дозволило Вебберу наздогнати пару дуелянтів, потім австралієць слушно скористався нагодою і зумів пройти Ніко, а згодом і Пола. Росбергу ж обігнати шотландця так і не вдалося, бо Ді Реста звернув у бокси.

Взагалі сьогодні обоє пілотів Force India постійно перебували в епіцентрі найцікавіших протистоянь, подій та обгонів. Обганяти в Абу-Дабі геть не просто навіть якщо справно використовувати DRS. Це відбувається завдяки тому, що після першої зони активації системи майже одразу знаходиться друга, де пілот, якого щойно обігнали, може контратакувати і повернути статус-кво. Цим досить успішно користувалися саме Сутіл з Ді Рестою. Німець на 16-му колі самий у такий спосіб спочатку програв позицію Грожану, але вже через три повороти знову був попереду, та зрештою трохи пізніше Ромен узяв гору.

Ще через десять кіл Адріана пробував обігнати Хемілтон, але німець обрав таку саму форму захисту – він практично одразу контратакував на другій прямій, повернувши собі втрачене, от тільки Льюіс у підсумку все-одно програв, бо поки він боровся з Сутілом їх наздогнав Масса, який зумів скористатися ситуацією та в момент, коли Адріан атакував у відповідь, і сам зумів протиснутися повз Mercedes британця.

Протистояння між Ferrari та Mercedes на середині дистанції виглядало вкрай інтригуючим через те, що в «срібних» боксах пізні перші піт-стопи Фернандо та Феліпе розцінили як спробу проїхати гонку лише з однією зупинкою. І незважаючи на те, що позиції Росберга були практично непорушними (третє місце від Ніко втекти нікуди не повинно було, бо Грожан хоч і несильно, але відставав, а наздогнати Веббера було просто неможливо), то шинні проблеми Льюіса примушували Росса Брона та його підопічних серйозно перейматися через потенційно непогані очки Скудерії.

На середині дистанції, коли сонце вже майже зайшло, другі планові піт-стопи перервали боротьбу гонщиків на трасі. Найбільш нервовим моментом став виїзд з піт-лейн Ніко Хюлькенберга, який ледь не в’їхав у McLaren Переса. Якщо до цього моменту німець їхав на пристойні очки всередині першої десятки, то інцидент з мексиканцем завершився штрафним проїздом по піт-лейн та втраченими шансами поборотися з Force India в Кубку конструкторів.

Що до лідера гонки, то Феттель, попри прохання команди не нестися по трасі з шашкою наголо, їхав в темпі на 0,6-0,5 секунд швидше, ніж його просив гоночний інженер. А відрив до Веббера зростав до 20, потім 25 і навіть 29 секунд.

Також цікавою була боротьба між пілотами Ferrari – Масса їхав попереду, але Алонсо його практично наздогнав і навіть постійно на прямих відкривав рухоме крило, та Феліпе здаватися не поспішав. Та й для чого? Титул вже розіграно, а від перестановки болідів на трасі в командному заліку не зміниться геть нічого. Зрештою безпосередньо на трасі бразильсько-іспанське протистояння не завершилося, бо Феліпе раніше за напарника звернув на піт-стоп, розвінчавши думки в стані Mercedes про тактику однієї зупинки. Фернандо ж свій візит в бокси максимально відтягнув, що дозволило йому на останні 10 кіл дистанції взути м’яку гуму й атакувати що є сил. От тільки атаки ледь не закінчилися одразу після виїзду з боксів, адже в цей момент по трасі їхав Вернь, переслідуваний Массою, і Жан-Ерік ледве-ледве зумів поділити трасу (а точніше трасу і зону безпеки) з Алонсо. Вже по завершенні гонки стюарди викликали француза з іспанцем до себе і, вислухавши їх пояснення, визнали епізод гоночним інцидентом, тож ніхто штрафів та попереджень не отримав.

Наприкінці гонки остаточно стало зрозуміло, що в стані Force India ризикнули і не прогадали – і Пол, і Адріан тільки один раз побували в боксах, що дозволило їм опинитися попереду багатьох конкурентів і навіть попереду Хемілтона з обома Ferrari. Та підтримувати гоночний темп на рівні пілотів, які проїхали гонку з двома піт-стопами, було не просто складно, а навіть нереально. В підсумку якщо Ді Реста пропустив тільки Алонсо і зумів стримати Хемілтона, то Сутіл свою боротьбу Массі з Пересом програв, але втримався попереду Мальдонадо, замкнувши перший десяток пілотів на фініші.

Наприкінці дистанції швидкими колами взялися обмінюватися Грожан з Алонсо, і якщо перший намагався наздогнати Росберга та відібрати у Ніко місце на подіумі, то другий прагнув відіграти якомога більше часу та місць в гонці. Зрештою, у заочну перестрілку Ромена з Фернандо цілком прогнозовано втрутився Феттель, але сьогодні останнє слово залишилося за дворазовим чемпіоном.

Поки Феттель в гордій самоті перетинав фінішну лінію, над трасою розпочався святковий феєрверк для учасників та гостей цього свята. На контрасті з Індією, де вболівальників щоразу приходить усе менше, в Абу-Дабі був практично аншлаг.

Разом із переможцем 7 гонок поспіль, 11 цього сезону та 37 загалом до подіуму дісталися Веббер, відставши від Себастіана на півхвилини, та Росберг, який хоч і відчував близьку присутність Грожана, але навіть секунди, щоб пробувати наблизитися за допомогою DRS, між ними не було.

Таким чином переможний дубль Red Bull вкотре промовисто довів «хто в домі хазяїн», а у боротьбі за 2-ге місце срібні стріли ще трохи відірвалися від гарцюючих жеребців – тепер дві команди розділяє 11 очок, тож боротьба ще не завершена і Ferrari обов’язково спробує відігратися в Америці. Lotus силами одного Грожана може розраховувати тільки на гарний фініш самого Грожана, а боротися з колективами з Браклі та Маранелло можна тільки якщо боротьбу ведуть два боліди.

Ще одна бліда гонка у виконанні McLaren не стала одкровенням цього сезону, який вболівальники команди вже б забули та тільки чекають коли цей жах завершиться. Якщо Баттон вдруге поспіль через проблеми на старті та вимушено спотворену тактику не зумів виборсатися з трясовини другого десятка, то від Переса чекали більшого, ніж просто фініш на 9-му місці. Тим паче, що Чеко є за що боротися – контракту на наступний рік немає, а в послугах мексиканця команди можуть бути зацікавлені тільки якщо разом із ним прийдуть гроші Сліма. Інших варіантів у Серхіо наразі немає. В стані Force India тепер можуть полегшено зітхнути – остерігатися Sauber вже не треба, бо відіграти 32 очка швейцарцям, які по суті можуть розраховувати тільки на Хюлькенберга, вже не вдасться.

Наступна і передостання цього року зупинка пелотону відбудеться за два тижні в Техасі, а там боротьба може виявитися значно цікавішою.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ Sport.ua
 

Гран Прі Абу-Дабі

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:38:06.106

2

2.

М. Веббер

Red Bull

+ 30.829

2

3.

Н. Росберг

Mercedes

+ 33.650

2

4.

Р. Грожан

Lotus

+ 34.802

2

5.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 1:07.181

2

6.

П. Ді Реста

Force India

+ 1:18.174

1

7.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 1:19.267

2

8.

Ф. Масса

Ferrari

+ 1:22.886

2

9.

С. Перес

McLaren

+ 1:31.198

2

10.

А. Сутіл

Force India

+ 1:33.257

1

11.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1:35.989

2

12.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1:43.767

2

13.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 1:44.295

2

14.

Н. Хюлькенберг

Sauber

+ 1 коло

3

15.

В. Боттас

Williams

+ 1 коло

2

16.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 1 коло

2

17.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 1 коло

2

18.

Г. ван дер Гарде

Caterham

+ 1 коло

2

19.

Ш. Пік

Caterham

+ 1 коло

2

20.

Ж. Б’янкі

Marussia

+ 2 кола

2

21.

М. Чілтон

Marussia

+ 2 кола

2

Найшвидше коло гонки: Фернандо Алонсо (Ferrari) – 1:43.434 (55-те коло)

Не фінішували:

К. Ряйкконен

Lotus

1 коло

аварія

 

Особистий залік

1.

С. Феттель

Red Bull

347

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

217

3.

К. Ряйкконен

Lotus

183

4.

Л. Хемілтон

Mercedes

175

5.

М. Веббер

Red Bull

166

6.

Н. Росберг

Mercedes

159

7.

Р. Грожан

Lotus

114

8.

Ф. Масса

Ferrari

106

9.

Дж. Баттон

McLaren

60

10.

П. Ді Реста

Force India

48

11.

Н. Хюлькенберг

Sauber

39

12.

С. Перес

McLaren

35

13.

А. Сутіл

Force India

29

14.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

19

15.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

13

16.

Е. Гутьєррес

Sauber

6

17.

П. Мальдонадо

Williams

1

 

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

513

2.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

334

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

323

4.

Lotus F1 Team

Renault

297

5.

McLaren

Mercedes

95

6.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

77

7.

Sauber F1 Team

Ferrari

45

8.

Toro Rosso

Ferrari

32

9.

Williams F1 Team

Renault

1

Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

MotoGP. Виньялес выиграл квалификацию Гран-при Америк
Авто/мото | 13 апреля 2024, 22:31 0
MotoGP. Виньялес выиграл квалификацию Гран-при Америк

Акоста и Марк Маркес будут стартовать из первого ряда

Известно, кто подсказал Лунину остаться на месте перед ударом Бернарду
Футбол | 18 апреля 2024, 12:44 1
Известно, кто подсказал Лунину остаться на месте перед ударом Бернарду

Тренер вратарей «Реала» считал, что не прыгать стоит только в одном случае из трех возможных

Комментарии 20
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
AndreyTT-8_Type_S
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
hybrid
так отож, верн був на трасі, причому попереду, а алонсо виїжджав з боксів і був позаду, а отже мав поступитися. замість того він свідомо пішов на обгін за межами траси -> драйв-тру, все просто і ясно, ніякого неминучого зіткнення там і не ночувало. і нікого не хвилює, що він там був на жовтих колесах, хотів отримати чистий трек, блаблабла...
щодо ансейфрелізів, то гонщики в них майже ніколи не винні, а мають розплачуватися. селяві. а заубер в даному разі взагалі ступив двічі. зробили б нормальний швидкий піт-стоп і ніякого переса не треба було б пропускати.
Hassassin
А за що Алонсо карати було? Він виїжджав з піт-лейн по лівому боку траси, туди ж на всіх парах нісся Вернь, який просто в'їхав би у Феррарі, якби Алонсо не посунувся трохи лівіше. Верню було куди в межах траси подітися - праворуч, а от іспанцю ні, тож він уникав неминучого зіткнення, а поступатися місцем він жодним чином не був зобов'язаний, це гонки, а не інститут шляхетних панянок.
За великим рахунком і Халка покарали не зовсім справедливо, він точно ні в чому не був винен...
vuyko47
Феттель уже доказал, что он - талант!
VLADLeoN
Мне кажется что машина Себа отличается от всех остальных или Себ реально настолько быстр.
Urfinjus
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
CubiQ
Унылая трасса и такая же унылая гонка, больше нечего сказать.