Формула 1: вразвалочку за титулом
Анонс Гран При Индии Формулы 1 на Sport.ua + ФОТО + ВИДЕО
Берні Екклстоун шикарно вміє розводити людей на гроші. Це навіть не піддається сумніву, причому як тоді, коли він торгував потриманими мотоциклами, так і тепер, коли управляє Формулою 1. Тільки порядок цифр на рахунках кардинально змінився. От і з індусів англієць зумів вичавити чималі кошти, але гоночне шоу місцеву публіку не вразило. Причому настільки, що падіння глядацького інтересу змушує замислитися над тим, а чи не повторить етап сумну долю Стамбула й Валенсії. Не додають оптимізму й індійські чиновники, які з подачі місцевих активістів-опонентів ідеї проведення Гран Прі замість допомоги тільки заважають, причому все починається з митниці, проходить транзитом через податкову, звертає до судових органів, та кінця-краю різним вимогам не видно. А команди не звикли працювати там, де їх присутності не дуже й радіють.
Можлива втрата «ще одного Тількедрому» когось обов’язково потішить, але автодром Будди – далеко не найгірша траса, збудована придворним автодромобудівником. Довгі прямі цікавий другий сектор з його 10-11-м поворотами роблять гонки досить цікавими, хоча поки що вкрай передбачуваними коли мова йде про переможців – вгадайте хто виграв попередні дві, демонструючи усім свій вказівний палець?
Цьогорічний етап в Індії може принести Себастіану титул і на 99% принесе, адже Алонсо для підтримки ілюзії боротьби треба перемагати або фінішувати не нижче другого місця, що за нинішньої форми «червоних» виглядає більш ніж оптимістично. Так що чемпіонську вечірку у паддоку можна буде побачити напевно вже у неділю.
Головний біль усіх стратегів – Pirelli – на найближчий уїк-енд привезла добре знайому всім комбінацію гуми Medium і Soft, що в свою чергу означатиме тактику двох піт-стопів за нормального ходу подій на трасі. Значно цікавіше буде подивитися хто й у якому порядку буде використовувати комплекти – консервативно Soft-Medium-Medium, чи більш агресивний варіант з двома відрізками на м’яких шинах або інший порядок старту та зміни шин на дистанції.
Синоптики нічим особливим потішити не можуть – очікується характерна для регіону погода з температурою повітря в районі +30 +31 С протягом усіх трьох днів. І жодного натяку на опади.
Темп болідів Red Bull в Японії попри спротив Грожана настільки вразив букмекерів, що вони ставки на переможця гонки приймають вже більше за інерцією, хоча лінії не закривають і навіть продовжують приймати платежі. Коефіцієнт на можливу перемогу Феттеля поступово наближається до того рівня, коли на німця заряджати гроші перестане бути цікаво – 1,40. Наступним у списку іде Веббер з 5,00; а далі прірва: Хемілтон – 17,00; Алонсо і Ряйкконен – по 21,00 і Грожан – 26,00.
Звісно Себастіан в парі з Марком виглядають абсолютними фаворитами, кинути виклик яким буде дуже непросто, але ж хто шукає простих шляхів? Очевидно, що наприкінці цього сезону ніхто, хоча і в Ferrari, і в Mercedes, і в Lotus сподіваються нав’язати боротьбу аеродинамічним королям треків. От тільки кожна з команд змушена паралельно вирішувати свої проблеми. Найменше їх у колективу з Енстоуна – Е21, як показують останні результати Ромена й Кімі, достатньо добре виглядає на гоночній дистанції, тож головне завдання для пілотів – не втратити свої шанси ще у кваліфікації, щоб не довелося на початку гонки боротися з більш повільними суперниками, які будуть чинити опір. Так що вдала кваліфікація – а у випадку Lotus це не нижче другого ряду – запорука того, що боротьбу «бикам» нав’язати можна буде від самого старту, особливо якщо прогнози синоптиків підтвердяться й спека огорне трасу. В такому випадку треба буде сподіватися на те, що командні стратеги себе розвести на японський манер не дадуть. Та бути впевненими у підопічних Бульє ми не можемо.
Оптимізм Ferrari нічим, окрім бажання нагадати про себе і прагненням досягти максимуму за сприятливих обставин, пояснити не можна. Робота над болідом завершена, в кваліфікаціях F138 краще виглядати не стала, а от боротися з оновленим довгобазовим Lotus стало ще складніше, а при цьому ні пілоти Mercedes, ні Хюлькенберг нікуди не поділися й, схоже, до закінчення гонки в Бразилії ситуація принципово не зміниться.
Позитивний настрій в стані Mercedes має значно більше аргументів – машина дозволяє боротися за високі місця на стартовій решітці, але гоночний темп багато в чому залежить від позиції на трасі та роботи W04 з шинами, от тільки чи зможуть Льюіс і Ніко нав’язати реальну боротьбу Red Bull? Навряд чи, все-таки проблеми з гумою дадуться взнаки. Тут радше варто очікувати боротьби за подіум або його підступи з Lotus, Алонсо та Хюлькенбергом, який після літньої перерви вистрілює і часто, і влучно.
Сезон неспішно котиться до свого завершення, а багато пілотів досі не мають підтверджених на наступний рік контрактів, що тільки спонукатиме їх до активних і результативних дій на трасі. І це стосується насамперед тих гонщиків, які не мають багатих спонсорів і виступають не за їжу, а за зарплату. Цей перелік відкриває Хюлькенберг, якого і хотіли б підписати в Lotus, але без завершення угоди з інвесторами з компанії Quantum Motorsports Ltd. робити цього не будуть.
Останні чутки зі стану Williams звучать усе голосніше, а вболівальники знають – це зазвичай є передвісником того, що вони справджуються. Мова йде про високу імовірність розриву відносин між командою та Мальдонадо, який поповнює бюджет за рахунок підтримки нафтовиків з PDVSA. А це, в свою чергу тривожний сигнал як для Грожана, адже сума від Total може не «переконати» Бульє продовжити з ним співпрацю, так і для дуету з Force India, бо акції Ді Рести останнім часом підупали та й Сутіл не надто тішить, хоча й виступає більш стабільно останнім часом. До речі, саме до колективу з Гроув ці ж чутки наполегливо «сватають» Массу. Поживемо – побачимо.
Що не кажіть, але на усіх фронтах, крім, на жаль, найголовнішого – боротьби за титули, війна триватиме. За тих обставин, що склалися з фінансами команд і контрактами пілотів, полонених брати ніхто не буде, адже наприкінці сезону актуальність тези про те, що «пілот настільки гарний, наскільки він провів свою останню гонку» досі ніхто не відміняв.
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран-прі Індії, Велика Нойда, Міжнародний автодром Будди, 25-27 жовтня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло: |
5,125 км |
60 |
307,249 км |
кваліфікація: 1'24.178 (2011, Себастіан Феттель) гонка: 1'27.249 (2011, Себастіан Феттель) |
Перша практика 07:30 – п’ятниця 25 жовтня
Друга практика 11:30 – п’ятниця 25 жовтня
Третя практика 08:30 – субота 26 жовтня
Кваліфікація 11:30 – субота 26 жовтня
Гонка 11:30* – неділя 27 жовтня (пряма трансляція на каналі МЕГА)
* Не забудьте про перехід на зимовий час.
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Гарри Кейн может переехать в Мадрид
Аргентинский специалист настаивает на подписании Неймара
С ВЫКЛЮЧЕННЫМ ЗВУКОМ ( просто под музычку)
чтобы не слышать жополизнические дифирамбы дистрофику из команды, торгующей наркотиками
хоч ти мене ріж, але то чуйка - з нею нічо не поробиш..(
якщо легендарний колись тандем знову поїде як треба - хєр з ним, я готовий бути стороннім спостерігачем на чужому святі ще один рік
аби тільки в кк не з форсами та зубрами боролися наступного року..
треба ж хоч трохи совісті мать
а то вже зовсім якось соромно..
Тефтель уже сейчас оформляет титул.
Интересно, дадут ли Марку уйти красиво отдав победу в Бразилии?
Маки наконец-то дают поводы для позитива, вон забрали у быков двух лучших аэродинамистов (после Ньюи конечно же), Олонсу хотят переманить, Магнуссена обкатать. Только жаль, что всё это под 2015-й год.