Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
3074
4

Под микроскопом: Гран При Великобритании

Взрывающиеся покрышки, стратегические просчеты и отыгрыши – Sport.ua подводит итоги гонки Ф1

Под микроскопом: Гран При Великобритании

Перефразовуючи слова з пісні одного австралійського колективу, коротко події недільного дня на гоночній трасі в Сільверстоуні можна описати словами – якщо хочете шоу, ви його отримаєте! І насправді, шоу було проведено на ще небаченому до цього рівні, за що всі ми неодмінно маємо подякувати… А ось на цьому місці не варто бути такими категоричними й в унісон кричати «Pirelli!». Під час самої гонки та й по гарячих слідах це було б зрозумілим, але вже не сьогодні. Виправдовувати італійців не варто, це прекрасно розуміють усі, але й вішати на них усіх собак також буде несправедливо.

Краще повернімося на пару місяців назад – Pirelli неодноразово заявляли, що для нормальної роботи їх шин, компанії необхідно провести тести з сучасною «репрезентативною» технікою, а не обкатувати свої рішення на застарілих болідах Renault часів Кубіци чи навіть Ferrari зразка 2011-го. Саме тому італійці зуміли домовитися з Mercedes і провели такі тести, за які команду формально покарали, а по суті суворо помахали пальцем, натякнувши іншим потенційним відступникам про подальшу неприпустимість такого. Після того як в Монако здійнявся страшний скандал Pirelli стала заручником того, що команди, які завжди не довіряють одна одній, перестали довіряти ще й шинникам, що поставило хрест на можливостях отримати дозвіл усіх команд на зміну шин цьогорічної специфікації на більш надійні.



Що ж ми бачимо тепер? Чотири задні ліві шини вибухнули на чотирьох різних машинах під час гонки (а якщо ще згадати, що одного разу така ж сама проблема була в практиці), то стає цілком зрозуміло чому знову саме Pirelli опинилася під шквалом нищівної критики. Але, як виявляється – не все в житті так ясно, не все в житті так просто – шини хоч і не витримували навантаження, але вони на нього і не були розраховані, бо команди продовжили свою практику дзеркально ставити на задні колеса асиметричні покришки. Іншими словами цю ситуацію можна порівняти з більш зрозумілою життєвою – якщо б ви на звичайному цивільному авто поставите шини з направленим малюнком протектора проти малюнку, то звинувачувати виробника в можливих проблемах з гальмуванням/акваплануванням/надмірним зношуванням буде недоречно. Так само сталося і в Сільверстоуні, коли в Mercedes, Ferrari, Toro Rosso та McLaren задню праву шину поставили на ліве колесо, а ліву на праве. Ефект несподіваних вибухів посилився ще й пониженим тиском в самих шинах для кращого щеплення з асфальтом та максимально допустимими кутами розвалу коліс…

То ж чи винні в цьому шинники – питання перестає бути настільки однозначним, яким воно здавалося спочатку. А найкращу характеристику цьому всьому дав Дерек Уорік президент британського клубу гонщиків, якому і належить автодром, заявивши, що у такій ситуації винні не поребрики (на які впала підозра ще під час самої гонки), а Берні Екклстоун, ФІА та Pirelli. Перші двоє хотіли шоу, збільшення рейтингів і прибутків, обравши саме Pirelli в якості постачальника шин, який шоу таки забезпечує, але «чомусь» воно все менше подобається як глядачам, так і його безпосереднім учасникам.



Що ж ми отримали в підсумку? ФІА дозволила Pirelli провести дві серії триденних тестів без будь-яких обмежень. Тож італійцям тепер розв’язали руки і вони можуть робити все що вважатимуть за необхідне. Інтрига зберігається тільки в тому, хто тепер працюватиме на тестах. Цілком зрозуміло, що Red Bull, Ferrari, Lotus і McLaren в разі отримання дозволу від ФІА першими вишукуються в чергу. І ще одна деталь, про яку часто забувають – за таких обставин і умов навряд чи якась компанія захоче наступного року опинитися на місці Pirelli. Іміджеві втрати можуть легко перевершити усі позитивні наслідки такої співпраці, а відсутність досвіду роботи з сучасними болідами та елементарний брак часу на розробку шин для сезону 2014 ще більш упевнено говорить про те, що саме Pirelli залишиться постачальником на наступний рік, а саме цього компанія і намагалася досягти.

Варто визнати, що якби не усі перелічені проблеми, то гонка в Сільверстоуні навряд чи стала б настільки видовищною та тримала б інтригу до останнього повороту дистанції. Стратегічні розрахунки команд свідчили, що оптимальною має стати тактика двох зупинок, але для цього треба було б, як казав Веббер, «просто їхати й зберігати шини». Альтернативний варіант передбачав три зупинки в боксах. Але в нього були як свої плюси, так і мінуси. Найбільший недолік – це зайва втрата часу на піт-лейн, компенсувати яку можна було б за рахунок переваги цього варіанту, а саме більш швидкому темпу проходження траси і можливостям більш агресивно атакувати. Та як це часто буває, несподівано на тактику вплинули появи машини безпеки на трасі, особливо друга під час якої найспритніші встигли провести третій піт-стоп, а менш метикуваті залишилися на прикатаних шинах, сподіваючись встояти проти опонентів на свіжій гумі. Саме появи на трасі Бернда Майландера дозволили Вебберу «повернутися» в боротьбу за перемогу, а Хемілтону – за подіум.



Чому в Lotus не зреагували оперативно на ситуацію і не закликали Ряйкконена в бокси, позбавивши фіна вірного подіуму залишиться однією з білих плям гонки. Гонки, за підсумками якої Кімі мав усі шанси набрати 18 очок, а отримав лише 10, що в його ситуації можна вважати невиправданим марнотратством можливостей і очок.

В анонсі Гран Прі ми писали, що ця та німецька гонки дадуть відповідь на питання чи насправді Mercedes отримав користь від барселонських тестів. Уже зараз здається, що відповідь буде більш ніж ствердною, а якщо до того ж врахувати яке «страшне» покарання отримала команда, то Росса Брона варто тільки похвалити за те, що він зумів по суті вийти сухим з води, порушивши при цьому чинний регламент. Тут мимоволі напрошується аналогія з історією про 1 см в Малайзії 1999-го. Стара школа! Схоже, що керівникам деяких топ-команд варто записатися на приватні курси до Росса, звісно якби він такі вів.



Мабуть, найбільш неочікувана й така водночас знайома цитата уїк-енду сталася за мить, до вибуху покришки на машині Верня, якого переслідував дует гонщиків Lotus. Схоже, що фразою «Напарник швидше за тебе» незабаром будуть лякати пілотів не тільки в Формулі 1, а й у молодших серіях, як мінімум для того, щоб вони звикали до можливих сценаріїв у майбутньому.

Нам же залишається дочекатися німецького уїк-енду, який почнеться вже незабаром і побачити що та як змінилося менше ніж за тиждень після Сільверстоуна. А подивитися однозначно буде на що.



В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 4
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
hybrid
кімі із фастер зен ю гг. настільки фастер, шо і шини міняти не треба.
olegusha (Київ)
Знос різний....
Якщо по часовій стрілці по колу їдемо з однаковою кількістю поворотів буде ліве заднє більше зношуватися і навпаки.... І особливо це в швидкісних поворотах...
napalm931
без понятия)
Chupakabra86
Я тільки не зоозумів навіщо було командам міняти задні шини місцями? це теж якось впливало на швидкість?