Формула 1: На резиновом перепутье
Анонс Гран При Бахрейна Формулы 1 на Sport.ua + ВИДЕО + ФОТО
Емоції від побаченого в Шанхаї все ще залишаються достоту сильними, а зорова пам’ять ще тримає в голові найцікавіші моменти китайського уїк-енду, але душа вже бажає продовження бенкету і що найголовніше – отримує його вже на цих вихідних.
Формула 1 таки дісталася Бахрейну попри всі проблеми в країні, які нічого доброго не обіцяли ні для самих жителів, ні для команд. Опозиція обіцяла використати Гран Прі як трибуну для протестів у той час як влада недвозначно дала зрозуміти, що діятиме доволі жорстко. Минулорічний досвід і побоювання за власну безпеку під час перебування на острові призвели до того, що низка команд найняла додаткову охорону, а в Ferrari взагалі пішли на доволі безпрецедентний крок заборонивши своєму персоналу у вільний час покидати автодром і готель. Тож другий рік поспіль Великий Приз Бахрейну буде проводитися в атмосфері дуже далекій від свята автоспорту.
Траса Сахір, збудована Германом Тільке, не мала б жодної родзинки якби не кліматичні умови – постійна спека і пісок з пустелі, який тут просто всюди, а за допомогою вітру може з’явитися будь-де і коли завгодно. Для команд це означає, що системи охолодження і фільтри на повітрозбірниках болідів будуть стояти більш ефективні порівняно з традиційними трасами.
Обганяти в Сахірі є де – цьому сприяють три прямі, що закінчуються повільними поворотами, ну і не варто забувати про дві зони активації DRS на трасі. От тільки вибір FIA першої такої зони між 10-м і 11-м поворотами є доволі несподіваним, адже ця пряма є найкоротшою з чотирьох. З іншого боку, обганяти перед 11-м віражем буде не так просто.
Головний тренд початку сезону і цього тижня – дебати стосовно шин, які Pirelli привезла до Китаю, особливо бурхливо обговорюється гума Soft через її практично моментальну втрату ефективності й катастрофічне падіння гоночного темпу. Зрештою ця критика подіяла й на Pirelli, яка збиралася привезти комплекти Hard і Soft, але в підсумку рішення змінила і на Сахірі будуть використовувати Hard і Medium. Ці шини мають забезпечити не просто нормальне щеплення на абразивному бахрейнському асфальті, а бути достатньо витривалими при традиційній спекотній погоді.
«На цій трасі шини піддаються одним з найбільших навантажень за сезон, здебільшого через високу температуру повітря й асфальту. Ми очікуємо, що пілоти проїдуть гонку з трьома піт-стопами, хоча більш точний прогноз можна буде зробити у п’ятницю, коли ми вивчимо зібрані дані. Головною проблемою в Бахрейні є те, що вкрай складно передбачити стан гоночного полотна, адже він залежить від того, скільки вітер наніс піску. Враховуючи побачене минулого року, варто чекати, що в гонці команди використають різноманітні стратегії, а пілоти, які проведуть кваліфікацію не так добре, як розраховували, матимуть змогу відігратися на гоночній дистанції», – Пол Хембрі говорить про майбутній уїк-енд.
Саме напередодні Гран Прі Бахрейну в контексті дискусії про гуму Pirelli почала циркулювати інформація про проблеми з підписання нового контракту між італійською компанією та FIA на постачання шин наступного сезону. Масла у вогонь підливають чутки про корейців з Hankook, які начебто також хочуть отримати контракт на монопольне постачання шин в Формулі 1.
Прогноз погоди не обіцяє нічого особливого для Бахрейну – має бути традиційна спека протягом всіх трьох днів з температурою повітря близько +36 С. Але природа приготувала сюрприз на ранок п’ятниці, коли очікується дощ.
Після блискучої перемоги Алонсо в Шанхаї букмекери переглянули свої лінії як у чемпіонській гонці, так і прогнози на перемогу в Бахрейні. Себастіан Феттель все ще утримує лідерство не тільки в особистому заліку чемпіонату, а й в лінії на перемогу в сезоні, та коефіцієнт на потенційний титул для Фернандо Алонсо майже наздогнав цифру німця – 2,62 проти 2,50 у Феттеля. В чемпіонське майбутнє Кімі Ряйкконена і Льюіса Хемілтона віри небагато – 7,50 і 8,00 відповідно, про коефіцієнти інших можна навіть не згадувати.
Що ж стосується безпосередньо уїк-енду в Сахірі, то тут фаворитом є лідер Скудерії, ставки на Алонсо приймаються з показником 3,00. Слідом за Фернандо в лінії розташувалися Феттель – 3,75; Ряйкконен – 5,00; Хемілтон – 10,00; Веббер – 15,00 і Росберг – 17,00.
Серед п’ятьох чемпіонів світу, які змагаються в пелотоні цього року, Льюіс і Кімі жодного разу не тріумфували на цій трасі – можливо в неділю хтось з них виправить таку прикру дрібницю. От тільки враховуючи гоночний темп і роботу з гумою шанси фіна виглядають краще, особливо якщо його болід під час гонки обійдеться без фейсліфтингу.
Прогнозуючи можливого переможця Гран Прі варто насамперед відштовхуватися від шинного фактору і тут головними фаворитами однозначно виглядають Фернандо і Кімі. Схоже, що Mercedes буде швидким, але наскільки швидко їх шасі з’їсть гуму сказати непросто. Не варто забувати і про Red Bull – твердіша гума краще підходить шасі Едріана Ньюі, але все-одно «червоні» і «чорно-золоті» виглядають краще. Тож якщо нічого надзвичайного не станеться, схоже що бахрейнський подіум не сильно відрізнятиметься від китайського.
В очікуванні ж головних подій уїк-енду варто пригадати найцікавіші моменти минулорічної гонки, де пілоти Lotus змогли здивувати багатьох, і приготуватися до асфальтових баталій протягом найближчих днів:
Гран-прі Бахрейну, Сахір, 19-21 квітня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
5,412 км |
57 |
308,238 км |
кваліфікація: 1'31.431 (2006, Міхаель Шумахер) гонка: 1'32.408 (2006, Ніко Росберг) |
Перша практика 10:00* – п’ятниця 19 квітня
Друга практика 14:00 – п’ятниця 19 квітня
Третя практика 11:00 – субота 20 квітня
Кваліфікація 14:00 – субота 20 квітня
Гонка 15:00 – неділя 21 квітня (пряма трансляція на каналі МЕГА)
(* - Час київський)
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Челси действительно рассматривает возможность подписания замены для Михаила Мудрика
После выхода из отпуска команда планирует выехать на сборы