Гран При Китая: Фернандо Алонсо нет равных
Кими Ряйкконен и обладатель поула Льюис Хэмилтон составили испанцу компанию на подиуме
Китайський уїк-енд не повинен нікого залишити байдужим – за три дні ми побачили чимало боротьби, причому як безпосередньо на трасі, так і між стратегами команд, які прагнули компенсувати свої втрати. Цьогоріч ми вперше побачили роботу команд за стабільної погоди, що дає можливість значно краще зрозуміти хто в якій формі перебуває і на що реально може розраховувати. От тільки Pirelli-фактор втручається, мабуть, більше ніж треба для того щоб гонки були гонками, а не змаганнями з економії ресурсу шин.
По завершенні кваліфікації, яку дуже впевнено виграв Льюіс Хемілтон, практично всі учасники говорили, що ключем до успіху стане правильне використання гуми на дистанції. Неабиякий оптимізм випромінював Пол Хембрі, кажучи, що на м’якій суміші боліди здатні проїхати близько десяти кіл, але реальність виявилася зовсім іншою. Про шини в суботу згадав і Феттель – німець без вагань сказав, що дуже здивується якщо хтось зможе проїхати гонку тільки з двома піт-стопами. Що ж, Дженсон Баттон вже сьогодні може організувати невеликий майстер-клас для німця, от тільки Себастіана навряд чи він зацікавить.
Обов’язок використати шини Soft і Medium призвели до того, що ще до старту гонки було зрозуміло – нас чекає захоплююча тактична боротьба команд і пілотів. Баттон, Феттель, Хюлькенберг, Ді Реста, Перес, Вернь і Боттас вирішили піти на дистанцію на твердішій суміші, решта ж пілотів – на Soft. Все це обіцяло вже в районі 6-10 кола суттєво перемішати пелотон.
Старт гонки вийшов надиво спокійним і без інцидентів, а в першій десятці відбулася тільки одна зміна – Кімі Ряйкконен не зумів нормально стартувати і його одразу ж обігнали пілоти Ferrari, Хемілтон зберіг лідерство, але відірватися від червоного дуету не міг.
Стратегічні ігри в стані команд, які почалися ще в кваліфікації, продовжилися одразу після старту. Це Red Bull покликала Марка Веббера на піт-стоп вже на першому ж колі, щоб австралієць міг змінити Soft і решту гонки провести на більш комфортних шинах.
Проблема зношування гуми у лідерів не довго змусила себе чекати – вже після 4 кіл дистанції стало очевидно, що Mercedes так і не навчився поїдати тендітну м’яку суміш економніше. Пресинг на Хемілтона зростав, а деградація покришок тільки посилювалася. Тож коли на початку 5-го кола і Алонсо, і Масса на стартовій прямій, використавши перевагу DRS, очолили пелотон кинути бодай одне слово критики на адресу Льюіса було неможливо. Британець робив все що міг, просто сьогодні і Ferrari, і Lotus з продукцією Pirelli працюють краще.
Десять кіл для м’яких шин, про які розказував Хембрі насправді виявилися п’ятьма-сімома. Першими, цілком очікувано в бокси поїхали пілоти Mercedes. Причому відрив Льюіса від Ніко дозволяв команді обслужити гонщиків на одному колі без втрати часу німцем. Поки лідери гонки проводили свої перші планові зупинки, Естебан Гутьєррес приміряв на себе роль мисливця за ґавами – молодий мексиканець, хоч і робить свої перші кроки в Формулі 1, але в зоні гальмування перед 14-м поворотом влітати в корму боліда, що їде попереду, явно не comme il faut. На цьому гонка закінчилася і для Гутьєрреса, і для Сутіла, який зумів дотягнути до боксів, де примусив механіків понервувати перш ніж вони загасили полум’я, що несподівано почало вириватися з правого заднього боку машини. Поки маршали прибирали уламки машин на піт-лейн тим часом встигли побувати пілоти Ferrari і Lotus, завдяки чому на чолі пелотону з’явився Ніко Хюлькенберг.
Поява німця не стала сюрпризом ні через його тактику, ні через те, що пілот Sauber не вперше очолює гонку, справжньою несподіванкою було те, що Феттель, який їхав одразу за ним нічого не міг зробити зі своїм співвітчизником аж доти, доки вони синхронно не відправилися в бокси – там механіки Sauber затрималися, а в стані Red Bull спрацювали зі швейцарською точністю. От тільки де був такий перфекціонізм коли ті ж самі люди обслуговували Марка Веббера. Австралієць спочатку не поділив дорогу з Вернем, який відкрив віконце у шостому повороті, а потім передумав і закрив, та тільки недогледів француз, що Марк туди вже спрямував свій болід. Як підсумок всього цього отримуємо контакт, розворот Toro Rosso і зламані торцеві елементи на крилі Red Bull. Веббер одразу поїхав в бокси, де його надзвукові механіки на цей раз так поспішали, що погано закріпили заднє праве колесо. Як не старався австралієць потихеньку дотягнути до боксів, пропустивши практично весь пелотон, але від долі не втечеш, і коли до такої бажаної мети залишалося кількасот метрів колесо таки вирішило здійснити свій автономний проїзд шанхайським асфальтом відділившись від боліду №2…
На трасі ж боліди перетасувалися як колода карт у професійного круп’є, одні їхали на свіжих шинах Medium, інші намагалися ще проїхати на стартовому комплекті, хоча їх темп значно падав. Алонсо, Хемілтон і Ряйкконен поступово торували собі шлях нагору, та якщо іспанець з британцем робили це без зайвих проблем і пригод, то у Кімі так не вийшло. Обоє мексиканські пілоти сьогодні віддалено нагадували своїх співвітчизників-боксерів, але якщо Гутьєррес прибрав Сутіла одним ударом, то Перес діяв більш делікатно. Серхіо дуже не хотів пропускати Ряйкконена, настільки що в одному з поворотів взявся виштовхувати чорно-золотий болід за межі траси. Прогулянка по узбіччю явно не входила в плани Кімі, а вчасно загальмувати лідер Lotus не встиг – ще один контакт, і тепер в носовій частині боліда з’явився незапланований отвір, який хоч і вплинув на керування машиною, але до кінця гонки Ряйкконен міняти пошкоджений елемент не став.
Ближче до екватора гонки стало зрозуміло, що в McLaren зробили ставку на два піт-стопи, що жодним чином не могло допомогти пілотам поборотися за місця на подіумі, але набрати непогані очки дозволяло. Гоночний темп машин з Уокінга все ще залишає бажати кращого, але й не виглядає безнадійним, як це було в Мельбурні.
Єдиним пілотом, який стартував на Medium і реально мав шанси поборотися за подіум з тріо Алонсо-Хемілтон-Ряйкконен був Феттель. Німець на середині дистанції навіть вийшов в лідери гонки, але ненадовго – його шини вже були зношені, а от гума у Фернандо Алонсо працювала як треба. Останні піт-стопи лідерів стали одним з ключових епізодів при розподілі місць на фініші. Ряйкконен, який не мав шансів обігнати Хемілтона на прямих навіть за допомогою DRS відправився в бокси на 35-му колі, в той час як Льюіс проїхав ще три витка трасою. Фіну тільки цього і треба було – на свіжих шинах він зумів підняти темп настільки, що Хемілтон після своєї зупинки в боксах опинився позаду.
На останньому відрізку гонки, на жаль, була відсутня будь-яка інтрига в боротьбі за перемогу – це Фернандо Алонсо розстарався настільки, що навіть гоночний інженер дивувався нащо піднімати темп на 3-4 десятих секунди в ситуації, коли зв’язка Ряйкконен-Хемілтон відставала вже більше ніж на 10 секунд. Натомість інтрига з’явилася звідки її не чекали – Себастіан Феттель за 4 кола до фінішу перевзувся у м’які шини і почав просто летіти трасою так, що здавалося б гарантоване місце Хемілтона на подіумі вже не виглядало таким гарантованим. Інтрига тривала до останнього повороту, але британець на фініші таки зумів випередити Феттеля на дві десятих.
Дженсон Баттон зі своєю тактикою двох піт-стопів та останнім коротким відрізком на м’яких шинах зумів обігнати Массу і фінішувати п’ятим. Для Феліпе гонка, яка чудово починалася завершилася явно невдало, але на це були свої причини – перший піт-стоп бразильцю довелося затягнути через те, що він впритул їхав за Алонсо і обслужити дві машини на одному колі без суттєвої втрати часу для Феліпе механіки не могли. Це відкинуло бразильця в гущу боротьби, де він хоч і не загубився, але й яскраво не виглядав.
Ну а умовний Оскар за найкращу роль другого плану сьогодні за абсолютної переваги отримує Даніель Ріккардо. Австралієць спочатку здивував усіх в кваліфікації, але те, що він зумів на Toro Rosso дістатися фінішу сьомим, багатьох вістів додає його репутації. Пол Ді Реста й Ніко Хюлькенберг також заслуговують порцію схвальних відгуків на свою адресу – кожен виклався на всі 100% і показав, що топ-команди мають гарний резерв на випадок, якщо його доведеться шукати.
Перемога Алонсо, яка стала 31-ю для іспанця, і чудовий подіумний фініш Ряйкконена яскраво показали які дві команди на даний момент володіють технікою, що найкраще працює з шинами. Як і прогнозували експерти та самі команди – ефективна робота з гумою та правильна стратегія на гонку, стали вирішальними факторами успіху.
Себастіан Феттель зберіг лідерство в особистому заліку, але йому в потилицю дихає Ряйкконен, та й відставання Алонсо з Хемілтоном поки є незначним. Цей сезон принаймні на старті нагадує минулорічний – ми знову бачимо нового переможця в кожній наступній гонці. Чи продовжиться ця серія дізнаємося вже за тиждень у Бахрейні.
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Китаю
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
1:36:26.945 |
3 |
2. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 10.168 |
3 |
3. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 12.322 |
3 |
4. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 12.525 |
3 |
5. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 35.285 |
2 |
6. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 40.827 |
3 |
7. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 42.691 |
3 |
8. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 51.084 |
3 |
9. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 53.423 |
3 |
10. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
+ 56.598 |
3 |
11. |
С. Перес |
McLaren |
+ 1:03.860 |
2 |
12. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1:12.604 |
3 |
13. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1:33.861 |
3 |
14. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1:35.453 |
3 |
15. |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
+ 1 коло |
3 |
16. |
Ш. Пік |
Caterham |
+ 1 коло |
3 |
17. |
М. Чілтон |
Marussia |
+ 1 коло |
3 |
18. |
Г. ван дер Гарде |
Caterham |
+ 1 коло |
3 |
Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:36.808 (53-тє коло)
Не фінішували:
Н. Росберг |
Mercedes |
22 коло |
- |
М. Веббер |
Red Bull |
16 коло |
кріплення колеса |
А. Сутіл |
Force India |
5 коло |
аварія |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
5 коло |
аварія |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
52 |
2. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
49 |
3. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
43 |
4. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
40 |
5. |
Ф. Масса |
Ferrari |
30 |
6. |
М. Веббер |
Red Bull |
26 |
7. |
Н. Росберг |
Mercedes |
12 |
8. |
Дж. Баттон |
McLaren |
12 |
9. |
Р. Грожан |
Lotus |
11 |
10. |
П. Ді Реста |
Force India |
8 |
11. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
6 |
12. |
А. Сутіл |
Force India |
6 |
13. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
5 |
14. |
С. Перес |
McLaren |
2 |
15. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
78 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
73 |
3. |
Lotus F1 Team |
Renault |
60 |
4. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
52 |
5. |
McLaren |
Mercedes |
14 |
6. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
14 |
7. |
Toro Rosso |
Ferrari |
7 |
8. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
5 |
Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
В клубе осуждают действия игроков
Новый вождь «Ромы» рассказал Артему, что хочет от команды
то ти за алонсо чи проти феттеля? як можна радіти перемозі свого фаворита менше, ніж відносній поразці когось іншого?
авжеж. боюсь, піреллі собі більше антирекламу роблять, приставши на умови берні.
тобто коли було два поставника і в окремих гонках машин на бріджстоун навіть в 10ці не було, то все вирішувала майстерність гонщиків (про всякі лаунч-контролі і т.п. взагалі мовчим). феєрично.
Поки що офіційно ніхто нічого не підтвердив
П.С. я за него и сейчас болею)
В прошлом году было намного хуже, когда всякие Зауберы и Вильямсы заезжали на подиумы.
Тогда решало на 80% мастерство гонщиков, а сейчас на 80% решает умение команды на определенном этапе приспособиться к изнозу шин.
Хоча відповідь відома - один сивочолий дідуган...
От тільки більшість учасників не в захваті від такого "варива"