Себастьян Феттель – победитель Гран-при Малайзии
Второе место досталось Марку Уэбберу, третье – Льюису Хэмилтону
Як і тиждень тому в Мельбурні цього разу в Малайзії погодні умови та робота з шинами також стали ключовими факторами всього уїк-енду. Якщо кваліфікації в Австралії розтягнулась на два дні, то на трасі в Сепангу все відбулося спокійніше, хоча і не без дощу, який пройшов у другому сегменті кваліфікації.
На вологому асфальті, який поступово підсихав, другий поул сезону без видимих над зусиль виграв Феттель, компанію якому на першому ряді стартового поля дещо несподівано склав Масса, випередивши свого напарника. Алонсо і Хемілтон розташувалися на другому ряді, а от переможець Австралії Ряйкконен повторив свій сьомий результат, але пізніше був оштрафований стюардами за блокування Росберга і змушений був стартувати лише десятим.
На абразивному асфальті Сепангу в спеку гума зношувалась дуже інтенсивно і команди намагалися знайти оптимальні варіанти стратегії на гонку, але погода знову втрутилася у плани команд – незадовго до старту над автодромом пройшов дощ, але швидко завершився, залишивши трасу занадто вологою для старту на сліках. Перед початком гонки всі без винятку боліди були взуті у проміжні комплекти шин – ризикувати не хотів ніхто.
Феттель зумів відмінно зреагувати на зелені вогні світлофору і зберіг лідерство на вході до першого повороту, а от за його спиною все було значно цікавіше. Масса програв боротьбу Алонсо, Фернандо ж, у свою чергу, в другому повороті необачно «увіткнувся» своїм переднім крилом в болід лідера гонки і пошкодив своє крило, яке протягом кола висікало іскри на трасі. На першому колі Масса програв позицію Вебберу, Хемілтону, Баттону і Росбергу, відкотившись зі свого другого стартового місця лише на сьоме. Однозначно найкраще перше коло подолав Веббер, який через проблеми з уніфікованим блоком управління провалив старт минулого тижня. Австралієць у тисняві зв’язки перших поворотів зумів вискочити на третє місце і почав пресингувати Алонсо.
Залишається тільки здогадуватися на що розраховували в Ferrari, не закликавши свого лідера в бокси для заміни зламаного антикрила, але на високій швидкості наприкінці стартової прямої на початку другого кола хитка надламана конструкція не витримала навантаження, зламалася, і червоний болід відправився у гравій. Гонка для Алонсо завершилася, майже не розпочавшись.
За перші кола гоночна траекторія швидко підсихала й уже після 4-5 кіл команди по радіо запитували своїх гонщиків чи ще не пора переходити на сліки. Першим перевзутися вирішив лідер гонки. Феттель на 6-му колі відправився в бокси і це стало великою несподіванкою, адже пілоти, які очолюють пелотон і мають непоганий відрив від переслідувачів достатньо консервативно підходять до питання зміни шин в таких перехідних умовах. Топ-команди, як правили чекають відповідних кроків збоку середняків, дивляться на їх темп і поведінку машини на трасі, й тільки після цього (одним-двома колами пізніше) закликають своїх лідерів. Себастіан вирішив не бути таким консервативним і ледве не програв гонку через свій поспіх.
Виявилося, що на першому секторі асфальт все ще замокрий для сухої гуми і гонщики, які затрималися на трасі ще на два-три кола, мали рацію. Перша хвиля піт-стопів, яка масово пройшла протягом 8-9-го кіл гонки внесла чимало сумбуру і несподіванок. Льюіс Хемілтон за звичкою заїхав в бокси McLaren, де на нього тепер ніхто не чекає. Проїхавши повз механіків колишньої команди британець знайшов свої бокси, втративши кілька дорогоцінних секунд. Але це ще квіточки, порівняно з тим що утнули в боксах Toro Rosso і Force India. Механіки італійської команди так поспішали випустити на трасу Верня, що не побачили як в наступні бокси заїжджав Шарль Пік на своєму зеленому крокодилі. Боліди зіткнулися і на машині Жана-Еріка довелося швидко міняти переднє крило. А в боксах «індусів» сьогодні прописався полтергейст. По-перше, команда вирішила провести піт-стопи своїх пілотів на одному колі, чим поставила у незручне становище Пола Ді Ресту, який змушений був чекати поки обслужать Сутіла, але тут неприємності тільки почалися. Машину німця механіки довго не відпускали – проблеми з заміною заднього лівого колеса, Ді Реста за цей час, мабуть, чашечку кави зміг би випити.
Коли плутанина в боксах і калейдоскоп змін позицій між пілотами завершилися, і гонщики в бойовому режимі на сліках взялися атакувати трасу виявилося, що ранній піт-стоп Феттеля зіграв з ним поганий жарт – Себастіан їхав другим, відстаючи від власного напарника. Крім того, пілоти Red Bull їхали на різній гумі. Марк обрав жорстку, а Себастіан – Medium.
У стані квартету лідерів з Red Bull i Mercedes відриви стабілізувалися і вся боротьба ще була попереду. Пілоти явно готувалися якнайвдаліше використати свої шанси за рахунок наступних піт-стопів, тож ніхто нікого не атакував.
На 20-му колі Веббер відкрив наступний етап піт-стопів, цього разу Марку поставили більш м’які шини Medium. Через два кола в бокси поїхав Хемілтон, а вже на 23-му свою зупинку в боксах зробили Феттель і Росберг. Статус-кво серед лідерів після цих піт-стопів зберігся й Марк продовжував упевнено лідирувати. Знову з проблемами зіткнулися механіки Force India, цього разу дуже довго вони не могли випустити на трасу Ді Ресту, який через три кола припинив боротьбу в гонці, повернувшись в бокси.
Якщо на другому гоночному відрізку серед лідерів Веббер їхав на шинах Hard, то тепер більш жорсткі покришки на піт-стопі отримали Феттель і Масса. Як не дивно, але в умовах спеки жорстка гума працювала навіть трохи краще, і Себастіан зумів близько підібратися до Веббера, але обігнати австралійця не міг. В цей час до пілотів Red Bull під’їхав Хемілтон, але він також не міг розраховувати на обгін. Феттель, побоюючись атаки ззаду вирішив прозондувати ситуацію в команді й поскаржився, що Марк їде недостатньо швидко, натякаючи при цьому на те, що команді варто дати команду пропустити більш швидкий болід. Ніякої команди пропускати триразового чемпіона Веббер не отримав, а підняв темп, відірвавшись від напарника на безпечну відстань. Трошки відстав і Хемілтон, який вирішив боротися за позиції не силою, а розумом.
Льюіс поїхав на третій піт-стоп першим серед лідерів і на нових шинах відчутно додав, навіть встановивши проміжне найшвидше коло. Все це дозволило британцю вийти на друге місце, коли в боксах побували гонщики Red Bull. Цього разу всі лідери обрали шини Hard. А от криза механіків перекочувала з боксів Force India до колег з McLaren – Баттон, який упевнено їхав на п’ятій позиції, відставши від Red Bull i Mercedes, але випереджаючи Ferrari Масси і обох пілотів Lotus, став наступною жертвою невидимої сили, яка казилася сьогодні на піт-лейн. Англійця відпустили на трасу не закріпивши переднє праве колесо. Поки за Дженсоном, який зупинив машину через кілька десятків метрів, прибігли механіки, від штовхали машину назад і докрутили гайку часу було втрачено стільки, що навіть про попадання до топ-десятки мова вже не йшла.
Феттель, якого випереджав тепер не тільки власний напарник, а ще й Хемілтон, серйозно взявся за справу повернення втраченого. Спочатку німець наздогнав Льюіса і на 39-му колі на прямій в зоні дії DRS обігнав пілота Mercedes. Ставши другим Себастіан взявся скорочувати відставання від Веббера, який їхав у 5 секундах попереду.
Шалено швидкий темп квартету лідерів (і частково Масси) пояснювався тим, що всі вони збиралися ще четвертий раз міняти гуму, а тому залишати шанси пілотам Lotus ніхто не збирався. Зрештою і самі Грожан з Ряйкконеном сьогодні виглядали непереконливо, змагаючись з McLaren і Sauber Хюлькенберга.
Четвертий і останній на цей раз візит в бокси Хемілтон здійснив на 42-му колі, Феттель і Росберг – на 43-му, а Веббер поміняв шини на 44-му. Цього разу зупинка колом раніше зіграла на руку Феттелю, який у першому повороті атакував Марка, та австралієць досить жорстко захищав свою позицію на всьому першому секторі траси. Одночасно з баталією пілотів Red Bull за перемогу, активні дії відбувалися між гонщиками Mercedes за право зійти на подіум. Ніко і Льюіс кількаразово мінялися позиціями після чого з боксів пролунала команда зберігати позиції і не атакувати один одного. Росберг не погоджувався з командою, заявляючи в ефірі, що може їхати швидше Хемілтона, але наказ Росса Брона порушувати не став. Проблема низького (на думку Росберга) темпу Льюіса полягала в тому, що британець змушений був закінчувати гонку в режимі економії пального.
Зовсім інакше розгорталися події на фронті внутрішньокомандної боротьби в Red Bull. Марк, знаючи про наказ із боксів їхати обережно і зберігати позиції, трохи скинув темп, чим скористався Феттель. Німець, порушивши попередні командні домовленості, вийшов у лідери гонки. Після цього останні кола гонки пройшли вже у цілком спокійному руслі. Ображений і обманутий Марк доїхав другим і після гонки виглядав не розчарованим, а злим. І навіть не приховував свого обурення.
Дубль Red Bull дозволив команді вийти в лідери Кубку конструкторів, але особливого задоволення не приніс саме через дії Себастіана, який власні інтереси поставив вище командних, проігнорувавши накази командного містка зберігати позиції після останнього піт-стопа. Вибачення Феттеля навряд чи зможуть розрядити ситуацію в даних умовах, але тепер колективу з Мілтон Кінс нічого не залишається робити, крім як на закритій для сторонніх очей і вух зустрічі не вирішити цю проблему. Схоже, що в Малайзії такої розмови не буде, бо команда відмовилася від традиційної після переможного дубля фотосесії. Світитися від радості окрім Феттеля, мабуть, не було кому…
В Mercedes аналогічну проблему зуміли розв’язати більш акуратно і хоча Росберг залишився незадоволеним, але на командну атмосферу це має вплинути менше – Ніко, на відміну від Себастіана наказ виконав. Але найголовнішим підсумком гонки для німецької команди стало те, що тепер в Бреклі знають на що спроможна машина і що боротьбу лідерам нав’язувати можна.
Феліпе Масса, який на другому колі залишився єдиним представником Скудерії провів гонку явно гірше власних сподівань, але і провалом його виступ назвати не можна. Попри зайвий піт-стоп бразилець на останніх колах зумів обігнати Хюлькенберга, Ряйкконена і Грожана, фінішувавши п’ятим – не торт, але не так і погано.
Для Lotus, схоже, висока температура повітря і траси є гіршою порівняно з більш прохолодними умовами, але в боротьбі з McLaren і Sauber пілоти проявили своє уміння витискати з ситуації максимум. Особливо це стосується Кімі, який зумів здолати вкрай агресивний захист Хюлькенберга.
Проблеми Баттона і обох пілотів Force India дозволили Жану-Еріку Верню фінішувати 10-м і поповнити власну та командну скарбнички одним очком. Це було б неможливо зробити, якби француз не ризикнув і не проїхав гонку з трьома зупинками в боксах.
Що ж, спарений уїк-енд в Альберт-парку та Сепангу завершився. Дехто з пілотів отримають час, щоб з’ясувати стосунки між собою, а команди матимуть три тижні для внесення змін і вдосконалень своїх болідів. Попереду на нас чекає Китай.
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Малайзії
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
1:38:56.681 |
4 |
2. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 4.298 |
4 |
3. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 12.181 |
4 |
4. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 12.640 |
4 |
5. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 25.648 |
4 |
6. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 35.564 |
3 |
7. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 48.479 |
3 |
8. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
+ 53.044 |
4 |
9. |
С. Перес |
McLaren |
+ 1:12.357 |
4 |
10. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1:27.124 |
3 |
11. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1:28.610 |
3 |
12. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
+ 1 коло |
4 |
13. |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
+ 1 коло |
4 |
14. |
Ш. Пік |
Caterham |
+ 1 коло |
4 |
15. |
Г. ван дер Гарде |
Caterham |
+ 1 коло |
4 |
16. |
М. Чілтон |
Marussia |
+ 2 кола |
4 |
17. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 3 кола / схід |
4 |
18. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 5 кіл / схід |
4 |
Найшвидше коло гонки: Серхіо Перес (McLaren) - 1:39.199 (56-те коло)
Не фінішували:
П. Мальдонадо |
Williams |
45 коло |
виліт |
А. Сутіл |
Force India |
27 коло |
кріплення колеса |
П. Ді Реста |
Force India |
24 коло |
кріплення колеса |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
2 коло |
виліт/ зламане крило |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
40 |
2. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
31 |
3. |
М. Веббер |
Red Bull |
26 |
4. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
25 |
5. |
Ф. Масса |
Ferrari |
22 |
6. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
18 |
7. |
Н. Росберг |
Mercedes |
12 |
8. |
Р. Грожан |
Lotus |
9 |
9. |
А. Сутіл |
Force India |
6 |
10. |
П. Ді Реста |
Force India |
4 |
11. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
4 |
12. |
С. Перес |
McLaren |
2 |
13. |
Дж. Баттон |
McLaren |
2 |
14. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
66 |
2. |
Lotus F1 Team |
Renault |
40 |
3. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
40 |
4. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
37 |
5. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
10 |
6. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
4 |
7. |
McLaren |
Mercedes |
4 |
8. |
Toro Rosso |
Ferrari |
1 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Боксер-блогер – о бое с легендой
Федерико Вальверде, вероятно, покинет мадридский клуб
И еще, Pirelly поставляет откровенное дерьмо,что за резина такая что ее не хватает на 10-15кругов,и командам приходиться по 3-4пит стопа делать,и явного ускорения она тоже не дает,во времена Шумахера 2пит стопа была классика,а то и вовсе один.
Вообще командам надо самостоятельно договариваться о поставщике резины,неправильно что один поставщих строго для всех,навязчивый сервис какой-то.
На тему вне редбулла - никто. В 2008 году этот парень еще в Торо Россо показывал результат. В последние 3 года, он в ноль уделывал Марка. Да бесспорно у редбула хорошая машина, но, что, у Феррари денег нет на свою? Или для великого алонсо специально делают дерьмовые машины, чтобы он не расслаблялся?
А по поводу посражаться с Феттеллём... Ну, возможно.
P.S. сегодня впервые показалось, что под фамилией Феттеля все таки скрытый определенный смысл
http://www.classes.ru/all-german/dictionary-german-russian-universal-term-161056.htm
феттель, звісно, поступив паскудно. але якби те саме зробив, скажімо, масса, всі б кричали "молодець, показав характер!", а тут для "спеціалістів" просто таки лафа, "внє редбула нікто" і т.п.
лотус знов провалив все тактично (а як же інакше?), а кімі провалив старт. слабо.
мерседесова швидкіть порадувала, а рішення команди нє. тим більше незрозуміле рішення зазвати повільнішого хема на останній піт-стоп раніше, адже росбергом можна було б спробувати поборотися з феттелем. ніко сказав, тіпо, на перший раз пробачаю, але наступного разу підете нах. побачим.
Себ атаковал Уеббера, тот защищался очень агрессивно. Если описанная договоренность "ненападения" в конце и правда имело место, то Себ поступил гаденько, если нет, то именно Уеббер засранец, тут вроде всё понятно.
И еще... Почему никто не шутит об ошибке Льюиса во время пит-стопа? Ведь самый забавный момент гонки! Так и просятся шутки в стиле "со следующей гонки машина Хэмильтона будет специально оборудовано навигатором" или "Льюис, возвращайся назад в Макларен. Руки ведь помнят..."
Слова руководителя команды
Классный подиум. Злой Уэббер, насравший на всех Феттель и Хэм, понимающий, что если бы не Браун, то не видать ему подиума. Походу над трассой витал какой-то злой малазийский дух, который ломает гайковёрты и затуманивает разум.
А меня радует то, что все решают пилоты в ходе гонки, а не менеджеры команд в боксах.
=================================
то-то сегодня Веббер с Росбергом "нарешали". первого перевели в экономный режим, а партнера "забыли", а второму запретили обгонять...