Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 24 марта 2013, 14:58
13299
48

Себастьян Феттель – победитель Гран-при Малайзии

Второе место досталось Марку Уэбберу, третье – Льюису Хэмилтону

| Обновлено 24 марта 2013, 14:58
13299
48
Себастьян Феттель – победитель Гран-при Малайзии
Себастьян Феттель

Як і тиждень тому в Мельбурні цього разу в Малайзії погодні умови та робота з шинами також стали ключовими факторами всього уїк-енду. Якщо кваліфікації в Австралії розтягнулась на два дні, то на трасі в Сепангу все відбулося спокійніше, хоча і не без дощу, який пройшов у другому сегменті кваліфікації.

На вологому асфальті, який поступово підсихав, другий поул сезону без видимих над зусиль виграв Феттель, компанію якому на першому ряді стартового поля дещо несподівано склав Масса, випередивши свого напарника. Алонсо і Хемілтон розташувалися на другому ряді, а от переможець Австралії Ряйкконен повторив свій сьомий результат, але пізніше був оштрафований стюардами за блокування Росберга і змушений був стартувати лише десятим.

На абразивному асфальті Сепангу в спеку гума зношувалась дуже інтенсивно і команди намагалися знайти оптимальні варіанти стратегії на гонку, але погода знову втрутилася у плани команд – незадовго до старту над автодромом пройшов дощ, але швидко завершився, залишивши трасу занадто вологою для старту на сліках. Перед початком гонки всі без винятку боліди були взуті у проміжні комплекти шин – ризикувати не хотів ніхто.

Феттель зумів відмінно зреагувати на зелені вогні світлофору і зберіг лідерство на вході до першого повороту, а от за його спиною все було значно цікавіше. Масса програв боротьбу Алонсо, Фернандо ж, у свою чергу, в другому повороті необачно «увіткнувся» своїм переднім крилом в болід лідера гонки і пошкодив своє крило, яке протягом кола висікало іскри на трасі. На першому колі Масса програв позицію Вебберу, Хемілтону, Баттону і Росбергу, відкотившись зі свого другого стартового місця лише на сьоме. Однозначно найкраще перше коло подолав Веббер, який через проблеми з уніфікованим блоком управління провалив старт минулого тижня. Австралієць у тисняві зв’язки перших поворотів зумів вискочити на третє місце і почав пресингувати Алонсо.

Залишається тільки здогадуватися на що розраховували в Ferrari, не закликавши свого лідера в бокси для заміни зламаного антикрила, але на високій швидкості наприкінці стартової прямої на початку другого кола хитка надламана конструкція не витримала навантаження, зламалася, і червоний болід відправився у гравій. Гонка для Алонсо завершилася, майже не розпочавшись.

За перші кола гоночна траекторія швидко підсихала й уже після 4-5 кіл команди по радіо запитували своїх гонщиків чи ще не пора переходити на сліки. Першим перевзутися вирішив лідер гонки. Феттель на 6-му колі відправився в бокси і це стало великою несподіванкою, адже пілоти, які очолюють пелотон і мають непоганий відрив від переслідувачів достатньо консервативно підходять до питання зміни шин в таких перехідних умовах. Топ-команди, як правили чекають відповідних кроків збоку середняків, дивляться на їх темп і поведінку машини на трасі, й тільки після цього (одним-двома колами пізніше) закликають своїх лідерів. Себастіан вирішив не бути таким консервативним і ледве не програв гонку через свій поспіх.

Виявилося, що на першому секторі асфальт все ще замокрий для сухої гуми і гонщики, які затрималися на трасі ще на два-три кола, мали рацію. Перша хвиля піт-стопів, яка масово пройшла протягом 8-9-го кіл гонки внесла чимало сумбуру і несподіванок. Льюіс Хемілтон за звичкою заїхав в бокси McLaren, де на нього тепер ніхто не чекає. Проїхавши повз механіків колишньої команди британець знайшов свої бокси, втративши кілька дорогоцінних секунд. Але це ще квіточки, порівняно з тим що утнули в боксах Toro Rosso і Force India. Механіки італійської команди так поспішали випустити на трасу Верня, що не побачили як в наступні бокси заїжджав Шарль Пік на своєму зеленому крокодилі. Боліди зіткнулися і на машині Жана-Еріка довелося швидко міняти переднє крило. А в боксах «індусів» сьогодні прописався полтергейст. По-перше, команда вирішила провести піт-стопи своїх пілотів на одному колі, чим поставила у незручне становище Пола Ді Ресту, який змушений був чекати поки обслужать Сутіла, але тут неприємності тільки почалися. Машину німця механіки довго не відпускали – проблеми з заміною заднього лівого колеса, Ді Реста за цей час, мабуть, чашечку кави зміг би випити.

Коли плутанина в боксах і калейдоскоп змін позицій між пілотами завершилися, і гонщики в бойовому режимі на сліках взялися атакувати трасу виявилося, що ранній піт-стоп Феттеля зіграв з ним поганий жарт – Себастіан їхав другим, відстаючи від власного напарника. Крім того, пілоти Red Bull їхали на різній гумі. Марк обрав жорстку, а Себастіан – Medium.

У стані квартету лідерів з Red Bull i Mercedes відриви стабілізувалися і вся боротьба ще була попереду. Пілоти явно готувалися якнайвдаліше використати свої шанси за рахунок наступних піт-стопів, тож ніхто нікого не атакував.

На 20-му колі Веббер відкрив наступний етап піт-стопів, цього разу Марку поставили більш м’які шини Medium. Через два кола в бокси поїхав Хемілтон, а вже на 23-му свою зупинку в боксах зробили Феттель і Росберг. Статус-кво серед лідерів після цих піт-стопів зберігся й Марк продовжував упевнено лідирувати. Знову з проблемами зіткнулися механіки Force India, цього разу дуже довго вони не могли випустити на трасу Ді Ресту, який через три кола припинив боротьбу в гонці, повернувшись в бокси.

Якщо на другому гоночному відрізку серед лідерів Веббер їхав на шинах Hard, то тепер більш жорсткі покришки на піт-стопі отримали Феттель і Масса. Як не дивно, але в умовах спеки жорстка гума працювала навіть трохи краще, і Себастіан зумів близько підібратися до Веббера, але обігнати австралійця не міг. В цей час до пілотів Red Bull під’їхав Хемілтон, але він також не міг розраховувати на обгін. Феттель, побоюючись атаки ззаду вирішив прозондувати ситуацію в команді й поскаржився, що Марк їде недостатньо швидко, натякаючи при цьому на те, що команді варто дати команду пропустити більш швидкий болід. Ніякої команди пропускати триразового чемпіона Веббер не отримав, а підняв темп, відірвавшись від напарника на безпечну відстань. Трошки відстав і Хемілтон, який вирішив боротися за позиції не силою, а розумом.

Льюіс поїхав на третій піт-стоп першим серед лідерів і на нових шинах відчутно додав, навіть встановивши проміжне найшвидше коло. Все це дозволило британцю вийти на друге місце, коли в боксах побували гонщики Red Bull. Цього разу всі лідери обрали шини Hard. А от криза механіків перекочувала з боксів Force India до колег з McLaren – Баттон, який упевнено їхав на п’ятій позиції, відставши від Red Bull i Mercedes, але випереджаючи Ferrari Масси і обох пілотів Lotus, став наступною жертвою невидимої сили, яка казилася сьогодні на піт-лейн. Англійця відпустили на трасу не закріпивши переднє праве колесо. Поки за Дженсоном, який зупинив машину через кілька десятків метрів, прибігли механіки, від штовхали машину назад і докрутили гайку часу було втрачено стільки, що навіть про попадання до топ-десятки мова вже не йшла.

Феттель, якого випереджав тепер не тільки власний напарник, а ще й Хемілтон, серйозно взявся за справу повернення втраченого. Спочатку німець наздогнав Льюіса і на 39-му колі на прямій в зоні дії DRS обігнав пілота Mercedes. Ставши другим Себастіан взявся скорочувати відставання від Веббера, який їхав у 5 секундах попереду.

Шалено швидкий темп квартету лідерів (і частково Масси) пояснювався тим, що всі вони збиралися ще четвертий раз міняти гуму, а тому залишати шанси пілотам Lotus ніхто не збирався. Зрештою і самі Грожан з Ряйкконеном сьогодні виглядали непереконливо, змагаючись з McLaren і Sauber Хюлькенберга.

Четвертий і останній на цей раз візит в бокси Хемілтон здійснив на 42-му колі, Феттель і Росберг – на 43-му, а Веббер поміняв шини на 44-му. Цього разу зупинка колом раніше зіграла на руку Феттелю, який у першому повороті атакував Марка, та австралієць досить жорстко захищав свою позицію на всьому першому секторі траси. Одночасно з баталією пілотів Red Bull за перемогу, активні дії відбувалися між гонщиками Mercedes за право зійти на подіум. Ніко і Льюіс кількаразово мінялися позиціями після чого з боксів пролунала команда зберігати позиції і не атакувати один одного. Росберг не погоджувався з командою, заявляючи в ефірі, що може їхати швидше Хемілтона, але наказ Росса Брона порушувати не став. Проблема низького (на думку Росберга) темпу Льюіса полягала в тому, що британець змушений був закінчувати гонку в режимі економії пального.

Зовсім інакше розгорталися події на фронті внутрішньокомандної боротьби в Red Bull. Марк, знаючи про наказ із боксів їхати обережно і зберігати позиції, трохи скинув темп, чим скористався Феттель. Німець, порушивши попередні командні домовленості, вийшов у лідери гонки. Після цього останні кола гонки пройшли вже у цілком спокійному руслі. Ображений і обманутий Марк доїхав другим і після гонки виглядав не розчарованим, а злим. І навіть не приховував свого обурення.

Дубль Red Bull дозволив команді вийти в лідери Кубку конструкторів, але особливого задоволення не приніс саме через дії Себастіана, який власні інтереси поставив вище командних, проігнорувавши накази командного містка зберігати позиції після останнього піт-стопа. Вибачення Феттеля навряд чи зможуть розрядити ситуацію в даних умовах, але тепер колективу з Мілтон Кінс нічого не залишається робити, крім як на закритій для сторонніх очей і вух зустрічі не вирішити цю проблему. Схоже, що в Малайзії такої розмови не буде, бо команда відмовилася від традиційної після переможного дубля фотосесії. Світитися від радості окрім Феттеля, мабуть, не було кому…

В Mercedes аналогічну проблему зуміли розв’язати більш акуратно і хоча Росберг залишився незадоволеним, але на командну атмосферу це має вплинути менше – Ніко, на відміну від Себастіана наказ виконав. Але найголовнішим підсумком гонки для німецької команди стало те, що тепер в Бреклі знають на що спроможна машина і що боротьбу лідерам нав’язувати можна.

Феліпе Масса, який на другому колі залишився єдиним представником Скудерії провів гонку явно гірше власних сподівань, але і провалом його виступ назвати не можна. Попри зайвий піт-стоп бразилець на останніх колах зумів обігнати Хюлькенберга, Ряйкконена і Грожана, фінішувавши п’ятим – не торт, але не так і погано.

Для Lotus, схоже, висока температура повітря і траси є гіршою порівняно з більш прохолодними умовами, але в боротьбі з McLaren і Sauber пілоти проявили своє уміння витискати з ситуації максимум. Особливо це стосується Кімі, який зумів здолати вкрай агресивний захист Хюлькенберга.

Проблеми Баттона і обох пілотів Force India дозволили Жану-Еріку Верню фінішувати 10-м і поповнити власну та командну скарбнички одним очком. Це було б неможливо зробити, якби француз не ризикнув і не проїхав гонку з трьома зупинками в боксах.

Що ж, спарений уїк-енд в Альберт-парку та Сепангу завершився. Дехто з пілотів отримають час, щоб з’ясувати стосунки між собою, а команди матимуть три тижні для внесення змін і вдосконалень своїх болідів. Попереду на нас чекає Китай.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

 

Гран Прі Малайзії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:38:56.681

4

2.

М. Веббер

Red Bull

+ 4.298

4

3.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 12.181

4

4.

Н. Росберг

Mercedes

+ 12.640

4

5.

Ф. Масса

Ferrari

+ 25.648

4

6.

Р. Грожан

Lotus

+ 35.564

3

7.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 48.479

3

8.

Н. Хюлькенберг

Sauber

+ 53.044

4

9.

С. Перес

McLaren

+ 1:12.357

4

10.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 1:27.124

3

11.

В. Боттас

Williams

+ 1:28.610

3

12.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 1 коло

4

13.

Ж. Б’янкі

Marussia

+ 1 коло

4

14.

Ш. Пік

Caterham

+ 1 коло

4

15.

Г. ван дер Гарде

Caterham

+ 1 коло

4

16.

М. Чілтон

Marussia

+ 2 кола

4

17.

Дж. Баттон

McLaren

+ 3 кола / схід

4

18.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 5 кіл / схід

4

 

Найшвидше коло гонки: Серхіо Перес (McLaren) - 1:39.199 (56-те коло)

Не фінішували:

П. Мальдонадо

Williams

45 коло

виліт

А. Сутіл

Force India

27 коло

кріплення колеса

П. Ді Реста

Force India

24 коло

кріплення колеса

Ф. Алонсо

Ferrari

2 коло

виліт/ зламане крило

 

Особистий залік

1.

С. Феттель

Red Bull

40

2.

К. Ряйкконен

Lotus

31

3.

М. Веббер

Red Bull

26

4.

Л. Хемілтон

Mercedes

25

5.

Ф. Масса

Ferrari

22

6.

Ф. Алонсо

Ferrari

18

7.

Н. Росберг

Mercedes

12

8.

Р. Грожан

Lotus

9

9.

А. Сутіл

Force India

6

10.

П. Ді Реста

Force India

4

11.

Н. Хюлькенберг

Sauber

4

12.

С. Перес

McLaren

2

13.

Дж. Баттон

McLaren

2

14.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

1

 

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

66

2.

Lotus F1 Team

Renault

40

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

40

4.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

37

5.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

10

6.

Sauber F1 Team

Ferrari

4

7.

McLaren

Mercedes

4

8.

Toro Rosso

Ferrari

1

Sport.ua

Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 48
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Nosovik
Не согласен на счет резины. Рассуждения, извините, на уровне 15-летнего парня(
RIF1984
А теперь о других,McLaren обосрался по полной,мало того что медленная машина,так еще криворукие механики,и что там за "гений"тактики пит-стопов сидит?что за 2круга до финиша пит-стоп делать.
И еще, Pirelly поставляет откровенное дерьмо,что за резина такая что ее не хватает на 10-15кругов,и командам приходиться по 3-4пит стопа делать,и явного ускорения она тоже не дает,во времена Шумахера 2пит стопа была классика,а то и вовсе один.
Вообще командам надо самостоятельно договариваться о поставщике резины,неправильно что один поставщих строго для всех,навязчивый сервис какой-то.
RIF1984
Нечестная победа Феттеля?как сказать,то что он не послушался команду и сделал по своему заслуживает уважения,проявил так сказать тевтонский характер))),это по-чемпионски,Шумахер так делал,себя превыше всего,а кто что скажет,ну и пусть говорят,победителя не судят.Формула 1 спорт для настоящих мужиков!,а не институт благородных девиц которым ее все пытаются сделать.
justhateme
Сделай так Алонсо, как поступил Феттель, все бы "поклоннички" кричали "Ему нужнее! не Массе же бороться за чемпионство", "та Алонсо ступодово быстрее был даже в щадящем режиме, это же Алонсоалонсоалонсоалонсо!!!!! Мы любим тебя НАНДО !!!"
На тему вне редбулла - никто. В 2008 году этот парень еще в Торо Россо показывал результат. В последние 3 года, он в ноль уделывал Марка. Да бесспорно у редбула хорошая машина, но, что, у Феррари денег нет на свою? Или для великого алонсо специально делают дерьмовые машины, чтобы он не расслаблялся?
Irrlicht
Там не просто кончилось: на момент финиша есть определенный норматив по остаточному топливу (1 литр, кажется) и если хоть на 100 мл меньше будет, то будет штраф мест 5 вниз.
А по поводу посражаться с Феттеллём... Ну, возможно.
P.S. сегодня впервые показалось, что под фамилией Феттеля все таки скрытый определенный смысл
http://www.classes.ru/all-german/dictionary-german-russian-universal-term-161056.htm
Shakhtar The Best Fan
Вот бы лажа была если у Хемилтона топливо закончилось на кругу и он бы стал. Наверное выбежал и толкать начал бы.
hybrid
як на мене, то по своєму цікава, дуже незвичайна й емоційна гонка. таку будуть довго згадувати (звісно, з негативом стосовно феттеля і хемілтона).
феттель, звісно, поступив паскудно. але якби те саме зробив, скажімо, масса, всі б кричали "молодець, показав характер!", а тут для "спеціалістів" просто таки лафа, "внє редбула нікто" і т.п.
лотус знов провалив все тактично (а як же інакше?), а кімі провалив старт. слабо.
мерседесова швидкіть порадувала, а рішення команди нє. тим більше незрозуміле рішення зазвати повільнішого хема на останній піт-стоп раніше, адже росбергом можна було б спробувати поборотися з феттелем. ніко сказав, тіпо, на перший раз пробачаю, але наступного разу підете нах. побачим.
OM27
21 - режим экономии, на который по приказу команды перешёл Уэббер, но проигнорировал указание Феттель.
solova63
Интересно, а кто-нибудь уже знает, как переводится та самая загадочная фраза, оброненная Уэббером в боксах: " MULTY TWENTY ONE" ???
CubiQ
Потому что все говорят про победителя гонки. Хэм сам сказал, что сделал Баттона (тот однажды в боксах РБ остановился) и что после стольких лет в команде случайно попутал
Irrlicht
Комментатор сказал по связи, что у Хэма проблемы с топливом были. Думаю, именно этим трактовалась команда не атаковать друг друга, потому что Льюис мог бы в более агрессивном режиме доехать с количеством топлива меньше нормы (и быть потом наказанным) или вообще не доехать. Хотя, по справедливости было бы все же уступить Россбергу, конечно, но если причиной потери места Хэма была поломка, то эту команду руководства можно и оправдать.
Себ атаковал Уеббера, тот защищался очень агрессивно. Если описанная договоренность "ненападения" в конце и правда имело место, то Себ поступил гаденько, если нет, то именно Уеббер засранец, тут вроде всё понятно.
И еще... Почему никто не шутит об ошибке Льюиса во время пит-стопа? Ведь самый забавный момент гонки! Так и просятся шутки в стиле "со следующей гонки машина Хэмильтона будет специально оборудовано навигатором" или "Льюис, возвращайся назад в Макларен. Руки ведь помнят..."
CubiQ
"Феттель сказал, что не слышал приказ, не понял, как нужно действовать. Вероятно, он выбирает – что ему хочется слышать, а что – нет."
Слова руководителя команды
CubiQ
Ах Себушка, ах каков шельмец. Конечно он всё делал специально и прекрасно понимал, что делает. Кто потом вспомнит какого-то Уэббера, а вот трёх(четырёх?)кратного шампиньона будут помнить все.
Классный подиум. Злой Уэббер, насравший на всех Феттель и Хэм, понимающий, что если бы не Браун, то не видать ему подиума. Походу над трассой витал какой-то злой малазийский дух, который ломает гайковёрты и затуманивает разум.
solova63
а еще лучше было бы полностью запретить переговоры по рациям-телефонам. Пусть пилоты сами решают, когда менять шины, когда совершать дозаправку. А то вся их работа все больше сводится к тому чтобы тупо крутить баранку. Пусть вернется прежний дух гонок! Когда все зависело от мастерства пилота, а не от толщины кошелька хозяина конюшни.
уух (праскурафф)
triguba — 24.03.2013 16:00
А меня радует то, что все решают пилоты в ходе гонки, а не менеджеры команд в боксах.
=================================
то-то сегодня Веббер с Росбергом "нарешали". первого перевели в экономный режим, а партнера "забыли", а второму запретили обгонять...
Shakhtar The Best Fan
А чего то интересного ? Фетель оторвался от Уебера , а Росбергу запретили обгонять Хемилтона и он за ним плелся. Ничего интересного
triguba
А меня радует то, что все решают пилоты в ходе гонки, а не менеджеры команд в боксах. Никогда не понимал пропускания "своих" пилотов, это убивает дух соревнований. А сегодня последние круги было смотреть очень интересно.
pers1987
просто Феттель понимает что в 2013 выиграть будет очень сложно, потому так поступает.