Победа Райкконена на старте Формулы 1
Гран-при Австралии завершается триумфом пилота «Лотуса». Алонсо приезжает к финишу вторым
Всі, хто з нетерпінням чекали старту сезону і побачили австралійську гонку мусять бути задоволені. Перший Гран Прі сезону пройшов за неймовірним сценарієм, передбачити який повною мірою практично до фінішу гонки не міг ніхто. А все почалося з того, що синоптики, які прогнозували дощ в суботу помилилися вкрай трішки – опади не завершилися до початку кваліфікаційної сесії як це очікувалося, а кількість води на трасі змусила дирекцію гонки відкласти її початок. Та все одно провести розподіл місць на старті в суботу не вийшло, другий і третій сегмент кваліфікації через надлишок води на трасі та сутінки, які неухильно насувалися на Мельбурн, перенесли на недільний ранок.
Перший ряд стартового поля окупували пілоти Red Bull – не надто оптимістичний початок для всіх, хто не вболіває за австрійську команду або просто хоче бачити інтригу як в гонці, так і в чемпіонаті. Та як пізніше виявиться – не такий швидкий Red Bull, як його малюють. Непогану кваліфікаційну швидкість показали німецькі срібні стріли, які розташувалися на 3-му і 6-му місцях на старті. І схоже, що в Ferrari таки зуміли виправити хворобу попереднього сезону, коли машина не прогрівала покришки необхідним чином, третє-четверте місця Масси й Алонсо тільки підтвердили серйозність намірів Скудерії включитися у боротьбу за титул з першого ж Гран Прі сезону. Дещо розчарувала Lotus, але порівняно з минулим роком ситуація принципово не помінялася – кваліфікаційний темп команди залишається не найкращим, на відміну від гоночного. Зовсім погано справи почалися в стані McLaren – 10-те кваліфікаційне місце Баттона і лише 15-те Переса змусили англійця висловити побажання, щоб команда повторила минулорічний досвід «червоних», які попри слабкий старт сезону зуміли до останнього Гран Прі боротися з Феттелем за титул.
Перед початком гонки в пелотоні відбулася перша втрата – це на машині Ніко Хюлькенберга команда виявила проблеми з паливною системою – в паливному баку з’явилася тріщина, цілком логічно, що з міркувань безпеки Sauber зняла болід з гонки. А ще Пол Хембрі порадив уважно слідкувати за Кімі Ряйкконеном, який, на думку керівника Pirelli Motorsport, був здатен піднести сюрприз усім. Схоже, що британець щось таки знав…
На старт гонки Сутіл, Ріккардо, Перес і Мальдонадо виїхали на більш жорстких комплектах шин Medium в той час як усі інші пілоти обрали SuperSoft. Крім того, командам довелося весь час тримати руку на пульсі примх небесної канцелярії – наявність хмар не виключала появу хоч і не сильного, та все ж таки дощу.
Старт першої гонки сезону виправдав кількамісячні очікування вболівальників. Ні, він не був таким «ульотним» як 11 років тому, але по-своєму дуже і дуже видовищним: Феттель зірвався з місця і накивав п’ятами настільки швидко, як він тільки уміє, а от Веббер у своїх «найкращих» традиціях замислився над вищими матеріями буття, мінімально пробуксував, а коли прийшов до тями у першому повороті, то знайшовся лише на 7-му місці. Прекрасний старт взяли обоє «жеребців» – Масса вже в першому повороті був 2-м, а от Алонсо довелося трошки довше ламати оборону Хемілтона, та вже після третього повороту іспанець їхав третім. За спиною ж британця, вже був Кімі, який зумів виграти дві позиції в той час як його напарник навпаки опустився на три.
Протягом перших двох кіл здавалося, що Себастіан зможе з легкістю відірватися від гонщиків Ferrari та, спокійно контролюючи свій відрив, довести справу до такого знайомого показування свого пальця… Але Феліпе швидко розвіяв такі думки коли не дав лідеру піти у відрив, та ще більше дивувало те, що бразилець їхав так упевнено і спокійно, нібито за його спиною не маячив постійно болід Алонсо, який спробував чинити тиск на Массу, але потім припинив активні дії. Неповних два кола знадобилися Ряйкконену для того, щоб здолати Mercedes Хемілтона і вийти вже на 4-ту позицію.
Ще перед початком гонки було зрозуміло, що великою мірою остаточний результат залежатиме від шинної тактики, адже м’яка гума хоч і була значно швидшою, але була не надто витривалою, якщо навантажувати її серйозно. Недовговічність SuperSoft показав Баттон, який вже на 5-му колі відправився за новими шинами. Хоча ситуація з англійцем була найбільш очікуваною навіть ним самим – Дженсон в кваліфікації «убив» свій комплект, проїхавши на ньому три швидких кола. А от візит Веббера в бокси колом пізніше вже тягнув на статус несподіванки.
Лідери ж гонки продовжували їхати у своєму темпі, але їм також незабаром довелося приймати рішення про проведення піт-стопу. Ніхто не був певен якою цього року буде ситуація з тактикою: чи більш рання зупинка дасть перевагу, як це було минулого сезону, чи то навпаки – пересидівши опонента можна отримати перевагу. Першим на піт-лейн звернув Феттель і не прогадав! Коли на наступному колі в боксах побував Масса, Себастіан опинився попереду і навіть трошки більше відірвався від бразильця. Алонсо з Ряйкконеном на 10-му колі синхронно змінили шини, але все одно виїхали позаду Феттеля і Масси. Дещо несподівано (з огляду на досвід минулого року) зуміли затягнути свій перший гоночний відрізок пілоти Mercedes – Хемілтон навіть очолював гонку протягом кількох кіл.
Та найбільшим сюрпризом серед усіх стала поява Адріана Сутіла на чолі пелотону – німець, який стартував на жорсткішій гумі, не збирався рано зупинятися в гонці, а тому мав можливість їхати у своєму темпі, знаходячись на секунду-дві попереду Феттеля і компанії.
Досить рано гонщики взялися міняти шини вдруге, якщо в комплектами SuperSoft це легко було пояснити, то 11-14 кіл на Medium виглядали дещо дивно. Дивно, якщо не згадувати Пола Хембрі, який прогнозував два-три піт-стопи за гонку. Тепер стало цілком зрозуміло, що Red Bull і Ferrari збираються три рази міняти гуму, залишалося дочекатися крок у відповідь збоку Ряйкконена і Сутіла, який так несподівано сплутав карти лідерам.
Поки Алонсо за рахунок більш раннього другого піт-стопу обійшов не тільки Массу, але й Феттеля з Сутілом (які одночасно побували в боксах, от тільки для Себастіана це була друга зупинка, а для Адріана – перша), Кімі Ряйкконен намагався їхати у своєму темпі, зберігаючи ресурс своїх шин так, щоб при цьому не сильно програвати головним конкурентам у тепмі.
За спиною лідерів тим часом сталося два сходи: болід Мальдонадо перед першим поворотом розвернуло і він вилетів у зону безпеки, безпомічно буксуючи задніми колесами Пастор змушений був змиритися зі сходом. А вже наступного кола довелося припаркувати свою стрілу і Ніко Росбергу – проблеми з електронікою коштували пілоту кількох незайвих очок.
Поки Масса намагався збагнути яким чином він опинився позаду власного напарника, на середині дистанції над Альберт-парком пролилися перші краплі дощу. Але вони жодним чином не вплинули на плани команд – далі кількох крапель справа не пішла, хоча імовірність дощу залишалася аж до самого фінішу.
А в боротьбі лідерів ситуація залишалася далекою від остаточного визначення сил і можливостей. Феттель і пілоти Ferrari, які взяли німця у віртуальну коробочку, намагалися скоротити відставання від Кімі, тактичні плани якого вже стали зрозумілими гоночним інженерам і тактикам Red Bull та Скудерії. Але піт-лейн Альберт-парку є найдовшим серед усіх трас чемпіонату, кожну зайву секунду там відіграти на трасі не так вже й просто.
Коли Масса, Феттель і Алонсо побували на своєму заключному піт-стопі Ряйкконен знову був попереду і був він досить далеко. Фернандо спробував наздогнати фіна, розраховуючи на свої менш зношені шини, але Кімі сьогодні був невблаганним – він з легкістю зумів підняти власний темп, коли інженер повідомив, що Алонсо вже зовсім недалеко – у 4,5 секундах. Трафік у вигляді колових пілотів, у який спочатку потрапив лідер гонки, наздогнав і Фернандо – тут статус-кво і відновився, а намагання іспанця зловити журавля відпали остаточно.
Останні кола лідери провели досить спокійно – перша гонка сезону не привід для необдуманих дій, маневрів і можливої втрати очок. Значно цікавіше все було в другій половині залікової десятки. Тактика Сутіла спрацювала частково – останній 11-коловий відрізок німця на м’яких шинах, став якщо не жахом, то дуже неприємним випробуванням. Гума їхати довго і стабільно не хотіла, а тому Адріан практично без боротьби програв позицію Хемілтону і Вебберу на одному колі, але принаймні зумів зберегти своє 7-ме місце. Уїк-енд для Force India видався на славу, бо і Пол Ді Реста хоч і опинився у затінку свого напарника, але досить упевнено довіз болід на 8-му фінішну позицію. Проблеми McLaren поки що залишаються нерозв’язаними, а це означає, що для Баттона, який любить ідеально збалансований болід, і Переса прийшли непрості часи, про що промовисто свідчать їх місця на фініші. Ромен Грожан ні з ким не бодався, нікого не виніс і взагалі поводив себе на трасі справжнім джентльменом, але його темпу вистачило тільки на те, щоб отримати останнє очко за десяте місце – на тлі напарника-переможця результат не вражає ніяк.
Кімя Ряйкконен виграв свою 20-ту гонку в кар’єрі, наздогнавши свого земляка і дворазового чемпіона Міку Хаккінена. На подіумі пілот Lotus зізнався, що до старту в нього були певні сумніви стосовно результату, але він знав, що тактика двох піт-стопів обов’язково принесе свої дивіденди. Що ж, швидкий болід помножений на відмінну тактику і фантастичну роботу пілота в підсумку дорівнює перемозі вже на першому етапі довгого сезону. Кімі в багатьох передсезонних інтерв’ю наголошував на тому, що збирається кинути виклик лідерам і втрутитися в боротьбу за титул. Тепер він очолив чемпіонську гонку і явно буде робити все можливе, щоб після іншої гонки у південній півкулі залишитися першим.
Алонсо зумів переграти свого головного опонента (принаймні саме так до старту гонки вважали в Ferrari), але іспанець, налаштований відібрати титул у Феттеля, залишився дещо розчарованим. Тепер Скудерія буде аналізувати швидкість Lotus і вже у Малайзії спробує взяти реванш. Приємний для «червоних» підсумок австралійського уїк-енду полягає в тому, що Феліпе включився в серйозну боротьбу одразу, що дозволило команді захопити лідерство в Кубку конструкторів.
Себастіан Феттель виглядав не стільки розчарованим, скільки здивованим: «Я знав, що Фернандо випередив мене на піт-стопі, але гадки не маю, звідкіля взявся Кімі. Я не бачив його машини, а тому здивувався». Що ж до Марка Веббера, то йому схоже вже нічого не допоможе, і стартова процедура буде проходити для австралійця так, як буде виходити. Краще або гірше – він точно нікого не здивує. Ні провалом, ні проривом. Це просто треба прийняти як даність і не чекати від Марка нічого. Головне, що під час гонки він зібрався і хоч мінімально, але компенсував свої втрати – негусто, але краще ніж зовсім нічого.
В Mercedes задоволені темпом машини, роботою з гумою, але слова Льюіса про те, що «перша гонка пройшла краще, ніж ми чекали», наводять на не дуже добрі думки. Якщо німці самі від себе чекають меншого – рано чи пізно вони це отримають. Хоча попереду все одно ще довгий сезон і робота над поліпшенням машини триватиме.
Звісно героями другого плану стала Force India в повному складі: те, що показав Адріан вище всіляких схвальних відгуків, але ж і Пол не загубився, органічно доповнивши несподіваний результат команди.
Усі спраглі за Формулою 1 протягом зими сьогодні отримали ковток свіжої води, але все тільки починається, вже наступного тижня боротьба продовжиться в Малайзії!
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Австралії
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
1:30:03.225 |
2 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 12.451 |
3 |
3. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 22.346 |
3 |
4. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 33.577 |
3 |
5. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 45.561 |
3 |
6. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 46.800 |
3 |
7. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 1:05.068 |
2 |
8. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 1:08.449 |
2 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1:21.630 |
3 |
10. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 1:22.759 |
3 |
11. |
С. Перес |
McLaren |
+ 1:23.367 |
3 |
12. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1:23.857 |
3 |
13. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
+ 1 коло |
2 |
14. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1 коло |
3 |
15. |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
+ 1 коло |
3 |
16. |
Ш. Пік |
Caterham |
+ 2 кола |
2 |
17. |
М. Чілтон |
Marussia |
+ 2 кола |
3 |
18. |
Г. ван дер Гарде |
Caterham |
+ 2 кола |
3 |
Найшвидше коло гонки: Кімі Ряйкконен (Lotus) - 1:29.274 (56-те коло)
Не фінішували:
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
40 коло |
вихлопна система |
Н. Росберг |
Mercedes |
26 коло |
електроніка |
П. Мальдонадо |
Williams |
25 коло |
виліт |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
не стартував |
проблеми з паливним баком |
Загальний залік:
Особистий залік
1. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
25 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
18 |
3. |
С. Феттель |
Red Bull |
15 |
4. |
Ф. Масса |
Ferrari |
12 |
5. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
10 |
6. |
М. Веббер |
Red Bull |
8 |
7. |
А. Сутіл |
Force India |
6 |
8. |
П. Ді Реста |
Force India |
4 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
2 |
10. |
Р. Грожан |
Lotus |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
30 |
2. |
Lotus F1 Team |
Renault |
26 |
3. |
Red Bull Racing |
Renault |
23 |
4. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
10 |
5. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
10 |
6. |
McLaren |
Mercedes |
2 |
Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
23 ноября состоится матч 14-го тура УПЛ
Доменико Тедеско не понимает, как можно быть довольным жребием
Перегляньте і кваліфікацію, і гонку в Італії у 2008-му. Може там хоч пару крапельок таланту знайдете...
бо, нафіга тоді....?
вопчєм..
подивимось
Не понимаю, зачем так кардинально нужно было менять машину, которая в конце прошлого сезона была быстрейшей.
Очень надеюсь. Сами себя натупили со своей новой машиной. Нафига всё так кардинально переделывать, если в след. сезоне опять всё переделывать?
дуже радий за сутіля, теж один з недооцінених гонщиків, як і кобаяші. такі люди повинні їздити в ф1, а не ескадрон рента-драйверів.
нехай краще розумні люди пишуть коменти на гілках ф1, ніж такі як ти.
айсмена з перемогою