Формула 1. Герой асфальта говорит по-испански!
Невероятная гонка в Сепанге закончилась победой Алонсо и дебютным подиумом Переса!
Перед початком Гран Прі синоптики обіцяли високу ймовірність дощу на весь уїк-енд, але під час практик і кваліфікації було сонячно і всі пілоти могли показати реальну силу своїх болідів. Для абразивного асфальту Сепанга, на якому буває або спекотно, або мокро компанія Pirelli привезла саму жорстку пару шин Medium і Hard. Суботня кваліфікації жодних сюрпризів не принесла – перший ряд стартового поля знову окупували британці з McLaren, не найкращий темп був у гонщиків Red Bull, які кваліфікувалися 4-м і 6-м, причому Феттель як і тиждень тому програв Вебберу. Міхаель Шумахер четверту позицію на старті в Австралії розміняв на третю цього разу, зайвий раз довівши, що машини Mercedes дуже добре виглядають саме на короткій серії кіл в умовах кваліфікації. По п’ять місць на старті втратили фіни, Ряйкконен за заміну коробки передач, а Ковалайнен отримав відкладений штраф ще в Альберт-парку за обгін під жовтими прапорами.
За 15 хвилин до початку гонки над трасою пішов дощ і командам було дозволено змінити базові налаштування і, звісно ж, шини. Усі гонщики крім Де Ла Роси та Картікеяна вирушили на проміжній гумі, а в HRT одразу одягнули шини для сильного дощу. Старт гонки на вологому асфальті вийшов традиційно для таких випадків веселим – Льюіс з Дженсоном зберегли статус-кво, а от Шумахер забарився і відкотився на 5-те місце. Грожан протиснувся між двома Red Bull на прямій і зумів випередити Міхаеля в першому повороті. Але швейцарець недовго займав провідну позицію в пелотоні, спочатку його обігнав Веббер, а потім він врізався в Шумахера, який теж встиг випередити Ромена. Як наслідок – обоє пілотів відкотилися в кінець другого десятка. Відмінно зумів стартувати Кобаясі, який прорвався на 10-ту позицію. Дощ тим часом посилювався і вже наприкінці першого кола в бокси за дощовими шинами заїхав Перес. Лідери масово поїхали в бокси тільки на 5-му колі, коли небезпека аквапланування набула загрозливого вигляду. Та навіть на нових шинах для сильного дощу багато пілотів припускалися помилок, але єдиним для кого помилка виявилася фатальною став Грожан чий Lotus упевнено загруз в гравійній зоні безпеки.
Зрештою дирекція гонки змушено випускає машину безпеки, але за два кола гонку зупиняє на наступні 50 хвилин. Рестарт пройшов за спиною Mercedes SLS Майландера і пілоти злегка «просушили» траєкторію, це дозволило частині з них поїхати в бокси за проміжною гумою в момент коли машина безпеки покинула трасу.
Гонщики масово поїхали в бокси на 15-16-х колах, і коли ситуація стабілізувалася виявилося, що в гонці лідирує Фернандо Алонсо слідом за яким їхав Серхіо Перес – мексиканець зробив свій візит до механіків колом пізніше за лідерів і випередив дует пілотів McLaren серед яких відбулася рокіровка.
На 16-му колі Дженсон Баттон при спробі обгону Картікеяна! (який був в одному колі з лідерами) помилився і надломив своє переднє крило, додатковий піт-стоп для англійця зіпсував йому гонку.
Проблеми з надмірним зношуванням шин болідами Mercedes далися взнаки досить швидко і Росберг поступово відкотився все нижче й нижче. Аналогічні проблеми чекали й на семиразового чемпіона, який спочатку наблизився до топ-10, але потім почав пропускати конкурентів.
Поки траса була вологою Алонсо зумів наростити комфортний відрив від Переса у 9 секунд, саме цікаве, що сам Серхіо також відривався від Хемілтона, хоч і не такими темпами. Але як тільки малайзійський асфальт став підсихати ситуація змінилася вкрай несподівано для багатьох – мексиканець став їхати на 0,5 – 1 секунду швидше Фернандо і ще більше «привозив» Льюісу. С31 під управлінням 22-річного пілота методично штампував одне найшвидше коло за іншим і перевага Алонсо упевнено продовжила танути мов сніг на весінньому сонці.
Коли гоночне полотно стало сухим, принаймні на траєкторії, ніхто з лідерів не хотів ризикувати та їхати за сліками в бокси. Але довго це тривати не могло і коли Марк Веббер після піт-стопа на сухих шинах став їхати на три секунди швидше, стало зрозуміло, що пора перевзування прийшла. Тим часом відстань між Алонсо та Пересом уже складала менше однієї секунди! Скудерія хоч і зробила машину далеко не найкращу, але в тактичній боротьбі проти Sauber командний місток спрацював значно краще – Фернандо поїхав в бокси, а Серхіо залишився ще на одне коло. Після цього розрив між пілотами став 7 секунд – провал тактиків з Хінвіля, але не молодого мексиканця. Серхіо знову зумів відіграти усе відставання і на головній прямій двічі за допомогою DRS пробував обігнати дворазового чемпіона. Безрезультатно. А потім сталося те, що часто трапляється з молодими пілотами, які на мить втрачають голову від можливості здобути те, чого раніше ніколи не мали (тиждень тому Мальдонадо так само в боротьбі з Алонсо розбив машину на останньому колі, а ще в пам’яті стоїть картина з французького Гран Прі 2002-го року, коли молодий Кімі Ряйкконен «підслизнувся» на розлитому мастилі з Тойоти Алана МакНіша в шпильці Аделаїда і «віддав» перемогу Шумахеру) – на 50 колі Серхіо помиляється на гальмуванні перед 14-м поворотом і, після мандрівки асфальтованою зоною безпеки, опиняється в 4,5 секундах позаду Фернандо. На цьому боротьба за перемогу завершилася, не зважаючи на те, що Перес продовжив скорочувати відставання. Ще до цієї помилки команда просила Серхіо не робити дурниць та доїхати на подіум, який зрештою від нього нікуди не дівся.
За спинами лідерів все було більш спокійно – Хемілтон їхав наодинці, хоча Феттель і був не надто далеко, та загрожувати позиції британця не міг, а коли на 48-му колі, обганяючи на коло Картікеяна!!! (індус сьогодні став злим генієм одразу для двох чемпіонів), проколов задню ліву шину, то питання про учасників церемонії нагородження закрилося саме собою, адже Веббер був у 5 секундах позаду.
Кімі Ряйкконен нагадав про своє уміння бути найшвидшим на одному колі і на 53-му витку гонки встановив найшвидше коло.
Бруно Сенна довів, що гоночний темп FW34 дозволяє успішно боротися за очки і бразилець без пригод, але з великою кількістю обгонів фінішував шостим – найкращий результат в кар’єрі. За його спиною гонку завершили представники інших команд-середняків: Ді Реста, Вернь (перші очки в кар’єрі вже на другій гонці) та Хюлькенберг. Знову не пощастило Пастору Мальдонадо, який їхав за одним очком, але французький двигун його Williams відмовив за коло до фінішу і останнє місце в заліковій десятці відійшло до Міхаеля Шумахера, який попри всі свої пригоди зумів фінішувати вище напарника.
Справжній фарс розігрався на останньому колі в радіоефірі команди Red Bull під час перемовин з Феттелем – спочатку команда попросила німця зупинити машину і «зійти» в гонці (напевно для того, щоб можна було без штрафу поміняти коробку передач в Шанхаї), потім сказала фінішувати, але знову кардинально змінила думку. В підсумку Себастіан таки фінішував на 11-му місці.
Безумовно героями гонки можна вважати і Алонсо для якого це була 28-ма перемога, і Переса, який вперше піднявся на подіум, а болід Sauber вперше став другим в Гран Прі (перед тим 6 разів Френтцен, Херберт, Алезі та Хайдфельд приїжджали на третє місце). Іспанець відмінно скористався погодними умовами, хаосом в боксах на 15-му колі – саме тоді він і зумів обігнати Хемілтона, та завдяки безпомилковій їзді фінішувати першим. Серхіо зробив те, у що не могли повірити ні британські, ні інші коментатори – він був однаково швидшим за McLaren і на вологій, і на сухій трасі. На цьому тлі 15-те місце Феліпе Масси виглядає насмішкою над усіма, хто продовжує вірити у бразильця.
За три тижні Великий цирк зробить свою зупинку в Китаї і ми зможемо побачити наскільки закономірними були сьогоднішні результати.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Малайзії:
# |
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
2:44:51.812 |
3 |
2. |
С. Перес |
Sauber |
+ 2.263 |
3 |
3. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
+ 14.591 |
3 |
4. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 17.688 |
3 |
5. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 29.456 |
3 |
6. |
Б. Сенна |
Williams |
+ 37.667 |
4 |
7. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 44.412 |
3 |
8. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 46.985 |
2 |
9. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 47.892 |
3 |
10. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 49.996 |
3 |
11. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 1:15.527 |
4 |
12. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1:16.828 |
4 |
13. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 1:18.593 |
4 |
14. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1:19.719 |
5 |
15. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 1:37.319 |
4 |
16. |
В. Петров |
Caterham |
+ 1 коло |
3 |
17. |
Т. Глок |
Marussia |
+ 1 коло |
3 |
18. |
Х. Ковалайнен |
Caterham |
+ 1 коло |
4 |
19. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 2 кола |
5 |
20. |
Ш. Пік |
Marussia |
+ 2 кола |
3 |
21. |
Н. Картікеян |
HRT |
+ 2 кола |
2 |
22. |
П. Де Ла Роса |
HRT |
+ 2 кола |
3 |
Найшвидше коло: Кімі Ряйкконен (Lotus) - 1:40.722 (53-тє коло)
Не фінішували:
К. Кобаясі |
Sauber |
47 коло |
- |
Р. Грожан |
Lotus |
4 коло |
виліт |
Загальний залік після 2-х етапів:
Особистий залік
1. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
35 |
2. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
30 |
3. |
Дж. Баттон |
McLaren |
25 |
4. |
М. Веббер |
Red Bull |
24 |
5. |
С. Перес |
Sauber |
22 |
6. |
С. Феттель |
Red Bull |
18 |
7. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
16 |
8. |
Б. Сенна |
Williams |
8 |
9. |
К. Кобаясі |
Sauber |
8 |
10. |
П. ді Реста |
Force India |
7 |
11. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
4 |
12. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
2 |
13. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
2 |
14. |
М. Шумахер |
Mercedes |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
McLaren |
Mercedes |
55 |
2. |
Red Bull Racing |
Renault |
42 |
3. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
35 |
4. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
30 |
5. |
Lotus F1 Team |
Renault |
16 |
6. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
9 |
7. |
Williams F1 Team |
Renault |
8 |
8. |
Toro Rosso |
Ferrari |
6 |
9. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
1 |
Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
В саудовском Эр-Рияде состоялось боксерское мегашоу
Место в составе получил Лоусон
Эх, нет Подзигуна, с ним было-бы интереснее...
У мене вже навіть немає відрази до вигляду сучасних машин. За час передсезонних тестів я до цього звик і в Австралії дивився на тачки як на звичайні...
ну так, правильно. можна ж і шипи металічні по всьому периметру боліду натикати і вони теж самі по собі нічого провокувати не будуть, а просто призводити до наслідків
хаха
судя по коментам вы согласны со мной что заубер не собирался атаковать ферари)
жаль просто что нас лишили интриги и очень крутой развязки на финише, всё таки это гонки а не поддавки, и любим мы некоторых гонщиков ф1 именно за умение рисковать...и побеждать, вот я о чём ;)
Крила самі по собі нічого не провокують. Їх розміри тільки призводять до сумних наслідків після таких інцидентів. Але ж це невід'ємна частина гонок, які ми так любимо.