Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 01 марта 2012, 22:24
8142
24

Формула 1. Готовимся к новому сезону

Sport.ua расскажет о главных действующих лицах предстоящего сезона Формулы 1

| Обновлено 01 марта 2012, 22:24
8142
24
Формула 1. Готовимся к новому сезону

До початку чемпіонату залишилося зовсім небагато – 2 тижні. Основні дійові особи залишилися на місці, з другорядними ми розберемося згодом. Сьогодні наша увага буде приділена трасам, на яких ы розгорнеться боротьба за формульну корону зразка 2012. Вдруге за історію Формули 1 календар включає аж 20 етапів, але так само вдруге є вірогідність того, що всі 20 можуть не відбутися. Машини, пілоти та їх команди за 9 місяців подолають тисячі кілометрів, побувають на чотирьох континентах. В цьогорічному календарі ми бачимо 14 спарених етапів, дві тритижневі паузи і традиційні великі літні канікули у серпні. Але про все по порядку.

Березень

Гран прі Австралії 18/03

Довгоочікуване відкриття відбудеться там, де вболівальники покоління 90-х – 00-х звикли бачити найбільше – в Альберт-парку Мельбурна. Траса, прокладена в діловій частині міста має класичні атрибути міського кільця – гоночне полотно змінює свої властивості на краще протягом усього уїк-енду поки асфальт покривається відпрацьованою ґумою, багатьох можливостей для обгону не дає, але вони все ж таки є (насамперед після стартової прямої у зв’язці першого-другого поворотів). Гонки в Австралії зазвичай виходять цікавими, а з огляду на те, що пілоти й уболівальники під час міжсезоння встигли скучити за змаганнями варто сподіватися, що й цього разу видовища буде достатньо.

Гран прі Малайзії 25/03

Часу на аналіз та осмислення результатів дебютної гонки у команд майже не буде, бо вже за тиждень на них чекатиме найкраща на думку автора траса, збудована одіозним Германом Тільке. Малайзійський Сепанг – найперший автодром, який спроектував німець, вийшов по-справжньому оригінальним, цікавим і несхожим на інші. Звісно несхожим у 1999-му – в рік свого дебюту. За своїми аеродинамічними характеристиками вона наближена до Альберт-парка та Сільверстоуна, поєднуючи як повільні, так і середньо- та високошвидкісні повороти. Тільки по-справжньому збалансований болід може розраховувати на подіум або перемогу. Окремо слід звернути увагу на кліматичні умови, які для пілотів є одними з найтяжчих в усьому сезоні – спека і висока вологість стають серйозною перевіркою фізичних кондицій гонщиків.

Квітень

Гран прі Китаю 15/04

Перші висновки та коригування власних планів оновлення та розвитку машин відбудуться протягом тритижневої перерви, яку вінчатиме гонка в Шанхаї. Обганяти під час китайської гонки можна і робити це не так уже й важко, найкраще – наприкінці головної прямої або в кінці стартової. Пілотам траса подобається, адже тут є і хитро закручені повороти №1-3, і повільні №6, №14, і швидкі затяжні №7-8. Командам доведеться шукати традиційний компроміс у налаштуваннях для ефективного проходження різної складності поворотів та максимальної швидкості на прямих. Широкі ж асфальтовані зони безпеки дозволяють пілотам ризикувати при пошуку межі можливостей болідів.

Гран прі Бахрейну 22/04

Коли мова йшла про те, що не всі заплановані гонки можуть відбутися, то саме нестабільна політична ситуація в Бахрейні може вдруге поспіль завадити провести цей Гран прі. На даний момент шанси на те, що все відбудеться як заплановано є дуже високими, але майже до останнього ніхто не зможе цього гарантувати. Хоча організатори сподіваються на краще і вже кілька тижнів продають квитки на гоночний уїк-енд. Після гонки в Китаї перерви знову не буде, але третя поспіль гонка на тількедромі не повинна поставити перед пілотами та їх гоночними інженерами складних завдань. Двома найбільшими проблемами траси є пісок, який вітри заносять з дюн та абсолютна нудота від спостерігання за методичним нарізанням 57 кіл гонки пілотами. Останній Великий приз Бахрейна міг сміливо претендувати на звання одного з найефективніших спортивних снодійних. Дана траса хоч і поєднує різні види поворотів, має аж три прямі наприкінці яких можна атакувати, але пілоти, вміло захищаючись, цього робити не дають. Є надія, що за допомогою KERS і DRS таку ситуацію можна буде виправити.

Травень

Гран прі Іспанії 13/05

Нарешті чемпіонат приїжджає до Європи, та між гонками в Бахрейні й Іспанії команди проведуть єдину посеред сезону тестову сесію. Тож в Барселоні варто очікувати побачити вагомі оновлення на машинах. Каталонська траса є своєрідним еталоном для виявлення сильних і слабких сторін болідів. Тут є всі різновиди поворотів і довга пряма, а саму трасу команди знають дуже добре, оскільки в зимове міжсезоння вона є основним випробувальним полігоном. Проте, сучасна конфігурація барселонського кільця кидає виклик видовищності – навіть на прямій за допомогою DRS обгони є справою непростою. Переможець гонки в Іспанії небезпідставно може розраховувати на високі результати й на інших трасах.

Гран прі Монако 27/05

Перлина Середземного моря вінчатиме весняний триместр сезону-2012. Монако – траса єдина і неповторна. Вузька, повільна, з нерівностями та без прямих і хороших місць для обгону, але зі своїми неповторними шармом та самобутністю завжди дає розкрити потенціал не стільки машині, скільки пілоту насамперед. Яскравими доказами цього є гонки у виконанні Айртона Сенни у 1984-му або Міхаеля Шумахера у 1997-му. Траса вимагає унікальних налаштувань аеродинаміки та підвіски, які повинні забезпечити максимальну притискну силу. Помилка гонщика на цьому кільці майже гарантує йому статус глядача. Перемога в Монако – одна з найпрестижніших в Формулі 1 і є мрією кожного пілота. Наразі семеро чинних гонщиків пізнали смак переможного шампанського, здобутого на вулицях князівства.

Червень

Гран прі Канади 10/06

Для більшості європейських спортивних уболівальників червень пройде під знаком ЄВРО-2012. Крім того, в середині місяця відбудеться 80-тє видання марафону в Ле Мані. Формулі 1 з такими монстрами конкурувати дуже важко, а тому Великий цирк вирушить на короткі гастролі до Канади. Траса на штучному острові Нотр-Дам так само як й у Мельбурні не є стаціонарною, але все-одно дуже і дуже цікавою. Чергування постійних розгонів та гальмувань сильно навантажує як двигун, так і гальмівну систему. Обганяти в Канаді можна ледь не в кожному третьому повороті. Ну а минулорічна перемога Дженсона Баттона після зіткнення з власним напарником, короткого перебування в хвості пелотону та здобуття англійцем лідерства на останньому колі чотиригодинного марафону, має привернути чимало уваги до гонки цього року.

Гран прі Європи 24/06

Повернення до Старого світу відбудеться у Валенсії на трасі, яка проектувалася як «нове Монако», але стала блідою тінню свого прототипу. Гонки в портовій частині міста від самого початку не вражали глядачів ані напруженим сюжетом, ані цікавими обгонами. Попри те, що гоночне кільце прокладено в місті, воно має широкі асфальтовані зони безпеки і традиційний для Монако ризик завершити гонку в разі найменшої помилки у Валенсії відсутній. Обганяти на цьому автодромі можна у 14-му або 17-му поворотах, але й це зробити без допомоги DRS раніше було непросто. При налаштуванні традиційно машини інженери традиційно шукають компроміс між притискною силою в чисельних поворотах і швидкістю на прямих, а тут гонщики п’ять разів на колі розганяються до 300 км/год. і більше – отака от міська траса.

Липень

Гран прі Британії 08/07

Дім британського автоспорту прийматиме учасників змагань на початку липня. Нова конфігурація Сільверстоуна, запроваджена минулого року, показала що традиційні європейські автодроми при належному підході можуть бути і сучасними, і залишатися неповторними зі своєю власною душею. Збудована на місці аеродрому, траса є доволі швидкою – 66% кола гонщики їдуть в режимі «газ в підлогу». Британське кільце вимогливе до стабільності шин, аеродинаміки та гальм, а зв’язка швидкісних 10-14 поворотів Maggots-Becketts-Chapel є окрасою траси і справжнім викликом для пілотів.

Гран прі Німеччини 22/07

Цього року Великий приз Німеччини відбудеться в Хоккенхаймі. Завершення кар’єри Міхаеля Шумахера у 2006 (хто ж міг знати, що семиразовий чемпіон вирішить повернутися), фінансові проблеми та падіння інтересу німців до Формули 1 призвели до того, що з 2007 року гонки відбуваються почергово у Нюрбургрингу та Хоккенхаймі. Колись чудова швидкісна траса довжиною майже 7 км зазнала реконструкції у 2002-му та втратила своє справжнє обличчя. Так, вона стала більш безпечною, так, кількість трибун вдалося збільшити майже удвічі, але все це так і не компенсувало її попередню самобутність. Атакувати суперників найкраще у 2-му або 6-му поворотах, а самі боліди як правило налаштовують на середній рівень притискної сили з невеликим акцентом убік максимальної швидкості на прямих. Попередня гонка на цій трасі найбільше запам’яталася обгоном Фернандо Алонсо свого бразильського напарника у стилі «Felipe, Fernando is faster than you», наслідком чого стала відміна заборони на командну тактику з сезону-2011.

Гран прі Угорщини 29/07

Перед великою серпневою перервою команди без відпочинку вирушать з Хоккенхайма до Хунгароринга – найповільнішого стаціонарного автодрому в календарі. Середня швидкість машин в Угорщині є вищою тільки за Монако, а особливості її конфігурації призводять до того, що практично будь-який обгін можна зустрічати бурхливими оплесками. Саме відсутність місць для проведення обгону викликає величезну кількість нарікань як з боку гонщиків, так і з боку глядачів. Але кардинально перебудувати повільне і дуже технічне угорське кільце практично неможливо. От і доводиться з року в рік спостерігати гонку паровозів з надією побачити обгін у першому повороті, за сухої погоди більше просто немає іншого місця.

Вересень

Гран прі Бельгії 02/09 – Гран прі Італії 09/09



Літні канікули для персоналу команд і подальша робота над удосконаленням техніки відбуватимуться протягом усього серпня, а на початку осені Великий цирк завітає на дві останні в Європі траси. Першою буде легендарне кільце у Спа-Франкоршан. Траса, яку справжнім уболівальникам представляти не треба, а достатньо сказати магічне «Eau Rouge». Так само не варто довго описувати й італійський Храм Швидкості. Обидві траси вже давно є легендарними і мають багато спільного: за сухої погоди гонки проходять менше ніж за півтори години, притискна сила болідів у Монці є мінімальною, а в Спа лише трохи більшою. Команди зазвичай ставлять на обох трасах абсолютно нові двигуни, адже саме вони відіграють головну роль. Гонка в Бельгії вимагає більшої концентрації від пілотів, а подолання зв’язки поворотів Eau Rouge-Raidillion, а також Blanchimont на максимальній швидкості приносить їм неймовірне задоволення. Особливий інтерес викликає ця траса, коли згадуєш про Кімі Ряйкконена і Міхаеля Шумахера, які на двох вигравали гонку 10 разів. Пілотування в Італії значно простіше, але якщо ви опинилися за болідом, налаштованим на максимальну швидкість на прямих – готуйтеся до довгої та виснажливої дуелі й боротьби в поворотах. Наприклад такої, яку нам у 2011-му подарували Міхаель Шумахер і Льюіс Хемілтон.

Гран прі Сінгапура 23/09

Друга частина азійських мандрів розпочнеться з нічного Гран прі вулицями Сінгапура. Траса, яка теж проектувалася як «східне Монако» вийшла зовсім іншою, але родзинку їй додає те, що протягом трьох днів пілоти їздитимуть за умов штучного освітлення. Дебютувавши у 2008-му траса запам’яталася не тільки скандальною перемогою Алонсо, а й неперевершеною телевізійною картинкою. Це перша з чотирьох в календарі трас, де рух відбувається прои годинникової стрілки. Як і будь-яка класична міська траса, Сінгапур практично не пробачає помилок, а ще тут складно обганяти, але можливо, насамперед у 7-му повороті, меншою мірою у 1-му та 14-му. Гонки на цьому кільці завжди різні та неоднозначні, цікаві чергуються з нудними, і ніколи не знаєш чого очікувати на цей раз.

Жовтень

Гран прі Японії 07/10

Японська гонка на трасі Сузука – це найсмачніший пункт в меню осінньої азійської частини календаря. Єдина в чемпіонаті траса, що має форму вісімки є досить швидкісною. Справжнє випробування для пілотів становить перший сектор з технічними і дуже швидкими есками, які проїжджаються тільки по одній оптимальній траекторії, а відтак найменша помилка може зіпсувати час на колі. Найкращими для обгону є 1-й, 11-й і 16-й повороти, але й у інших частинах кільця зробити це можна, хоч це і складно. Гонки в Сузуці традиційно проходять цікаво й передбачити тут переможця завжди непросто – найкращим доказом цього є перемога Кімі Ряйкконена у 2005 році при старті з 17-ї позиції та обгоні Джанкарло Фізікелли на початку останнього кола.

Гран прі Кореї 14/10

Дебютувавши два роки тому, корейський автодром залишає вкрай неоднозначну реакцію як серед уболівальників, так і серед самих учасників змагань. Інфраструктура внаслідок фінансової кризи так і не була завершена ані дебютного року, ані минулого. Черговий тількедром, закручений проти годинникової стрілки, подарував цікаву видовищну гонку під дощем і абсолютно ніяку та безлику в сухих умовах. Кільце є комбінацією прямих і поворотів різної складності,тут навіть є поворот з подвійним апексом – 11-й. Налаштування машини потребує традиційного компромісу між притискною силою в поворотах та максимальною швидкістю на довгих прямих. Траса запрошує обганяти у 1-му, 3-му та 4-му поворотах, але дві абсолютно різні гонки так і не показали наскільки цікавим може бути боротьба в Йонамі.

Гран прі Індії 28/10

Гонка – минулорічний дебютант, обіцяла бути дуже цікавою, адже чергове творіння Германа Тільке має традиційні прямі з повільними поворотами наприкінці, де можна й потрібно атакувати суперників, звивисті сектори, та перепади висот. Очікування цікавого дійства на трасі поблизу Нью-Делі, на жаль, луснуло як мильна бульбашка, та варто дочекатися другої спроби й перевірити чи дійсно трасу в Індії можна сміливо заносити до переліку таких, від зникнення якої вболівальники нічого втратять, а деякі навіть і не помітять таку «втрату».

Листопад

Гран прі Абу-Дабі 04/11

Позитивний досвід Бахрейна призвів до того, що в ОАЕ знайшлися інвестори, які були зацікавлені у проведенні власного Гран прі. Але проводити гонку так само як усі було нецікаво, тому в Абу-Дабі своя унікальність – старт відбувається поки ще світить сонце, а завершується заїзд в темряві за штучного освітлення. Все це робить гонку унікальною тим, що температура траси під час заїзду не збільшується, а навпаки поступово падає. Але головне те, що в Абу-Дабі немає складних поворотів, а широкі зони безпеки дозволяють повернутися в боротьбу навіть після помилки пілота. Так уже сталося, що крім красивої телевізійної картинки з прекрасними пейзажами дивитися майже нема на що. Обганяти в Яс-Маріна складно, але після появи KERS стало трохи простіше й цікавіше.

Гран прі США 18/11

Формула 1 повертається до США після чотирирічної перерви, але повертається не на легендарний Індіанаполіс, а на абсолютно нову трасу поблизу техаської столиці Остіну. Сага з підписанням контракту, будівництвом автодрому та його інфраструктури все ще триває. На даний момент будівельники працюють ударними темпами і залишається сподіватися, що повторення корейської ситуації, коли крім траси на автодромі повністю завершених об’єктів більше не було. Попередня інформація відносно конфігурації траси говорить про те, що тут може бути цікаво – серйозні перепади висот, дві прямі, швидкісні та повільні повороти. А може вийти і нецікаво – все це ми вже бачили на інших трасах і далеко не всюди боротьба на трасі змушує нас не відводити погляд від екранів. Іншими словами, майбутня гонка в США – це цілковита загадка. Але ж ми любимо щось нове й невідоме.

Гран прі Бразилії 25/11

Останнє 20-те Гран прі сезону-2012 відбудеться в Сан-Пауло наприкінці осені. Бразильське кільце швидке, вимогливе до двигунів, які при цьому втрачають частину своєї потужності через високе розташування траси над рівнем моря. А погодні умови можуть принести будь-які сюрпризи. Інтерлагос – відмінне місце для закінчення чемпіонату, адже пілотам доведеться викладатися на повну, а обганяти на цій трасі можна без особливих проблем. Налаштування машин вимагає традиційного компромісу в аеродинаміці для проходження поворотів та максимальної швидкості на двох прямих.

Ось таким виглядає календар сезону-2012, в якому гонщики побувають в Австралії, Азії, Європі й Америці, відвідають 19 країн та проїдуть на 20 різних трасах. Нам же залишається дочекатися початку дійства. Вже незабаром.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Сборную по тяжелой атлетике возглавил тренер, работавший в 2014-18-м Крыму
Другие виды | 28 декабря 2024, 22:39 6
Сборную по тяжелой атлетике возглавил тренер, работавший в 2014-18-м Крыму

Решение принимал лично министр молодежи и спорта Матвей Бидный

Он все понял. Лунин принял важное решение о будущем в Реале
Футбол | 28 декабря 2024, 11:13 17
Он все понял. Лунин принял важное решение о будущем в Реале

Украинский вратарь готов выслушать предложения других клубов

Комментарии 24
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
vitalik80805
По якому каналу будуть показувати?
hybrid
цього року поїду на хокенхайм, юхууу!!!
хаха, +1
о, ще один геній.
та блін, до чого тіки не звикнеш. наскільки гарніші машини до того були...
Hassassin
Ще Маруся буде без сходинки на носі.
Хоча у 2008 звикли ж до широких ковшів попереду и вузьких задніх крил, до сходинок також звикнемо.
Hassassin
О пів на другу ночі, коли писалася названа частина, ще й не таке можна написати Автор в запарі великій був...
CubiQ
Если все "гадкие утята", то Макларен - белый лебедь
Lanfer2010
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
Dc.Kurt
Де Туреччина!!!!!!!!!!!!!!???????????????
Dreshert
СПС администраторам сайта за прекрасный анонс гонок сезона 2012.Получилось супер!!!!!
Chupakabra86
Та й після «Felipe, Fernando is faster than you» командну тактику не відмінили, а навпаки знову дозволили
Chupakabra86
В абзаці про Хокенхайм пропущене слово НЕ:
Так, вона стала більш безпечною, так, кількість трибун вдалося збільшити майже удвічі, але все це так і НЕ компенсувало її попередню самобутність.
mocca76
Цікаво, на що спроможні цогорічні "гадкі каченята", тобто боліди зразка 2012 р.? Щонайменше, звикати до зовнішнього вигляду таки доведеться.
Hassassin
Тести на те і тести, що ніхто карти до кінця не розкриває. Але перед стартом сезону буде ще матеріал, якщо автору сил вистачить...
vipfishman
А права ,конечно, ни кто выкупать не собирается и вновь - да здравствует сопка...Эхххх...Спасибо за инфу...
CubiQ
Он купил права на 3 года. Один год показали. Теперь он заявил либо его контракт перевыкупает Новицкий, либо он разрывает контракт с Берни.
vipfishman
ну он же не знал,что его снимут..В любом случае.будем надеяться,что увидим в этом году Формулу по телевизору ,а не в инете...
vipfishman
В том то и дело...просто я не знаю,Червонец купил права на трансляцию только в прошлом году или на этот год тоже?
euro2012ua
Феттель еще слабее Шумахера, который только и побеждал из-за болида.
vuyko47
В прошлом году Червоненко говорил, что то-ли на 2, то-ли на 3 года Формулу будут показывать на Первом национальном.
CubiQ
Вроде глухо. Всё зависит от Новицкого. Если купит права у Червоненко, то будут трансляции. Если нет, то увы.
Сопку найти не проблема. Неудобно только, что у сопка от трансляции отстаёт ~30 сек. За таймингом следить неудобно.
vuyko47
Администраторам сайта спасибо за прекрасный анонс гонок сезона 2012.