Сход Феттеля и победа Хэмилтона
Таковы главные итоги Гран-При Абу-Даби, состоявшегося сегодня
Останні гонки в цьогорічному календарі вже не відповідали на питання хто стане чемпіоном, але елемент певної несподіванки все-одно додали. На Гран Прі Абу-Дабі компанія Pirelli привезла відому всім пару сумішей Soft і Medium. Та найголовнішою загадкою траси є час проведення гонки – стартуючи під сонячними променями, пілоти фінішували вже у темряві, а це призводить до того, що єдиний раз в сезоні асфальт траси протягом гонки не нагрівається, а навпаки охолоджується.
Старт гонки вийшов настільки несподіваним, що противникам домінування Феттеля годі було й мріяти – Себастіан дуже впевнено стартував, не залишивши жодного шансу своїм конкурентам, але вже у другому повороті його RB7 розвернуло, права задня покришка виявилася пошкодженою без сторонньої участі, внаслідок чого, дошкутильгавши до власних механіків, чинний чемпіон вперше в сезоні змушений був припинити боротьбу в гонці!
Лідерство таким чином успадкував Льюіс Хемілтон, який спокійно почав відриватися від решти пелотону. Фернандо Алонсо вкотре продемонстрував своє уміння вдало стартувати – іспанець спочатку обійшов Веббера, а потім і Баттона. Міхаель Шумахер спочатку зумів випередити свого напарника, але ще до кінця першого кола Росберг повернув собі втрачену позицію.
Подвійна зона дії DRS показала себе доволі цікаво на початку гонки. Завдяки тому, що відстань між двома прямими, де можна було активувати систему, була мінімальною, а точок виміру відставання було дві – все це дозволяло пілотам повернути втрачене. Яскравою ілюстрацією цього стала боротьба між Веббером і Батоном та Буемі й ді Рестою. В обох випадках британські гонщики зуміли відігратися на другій довгій прямій.
Хемілтон намагався відірватися від Алонсо, та іспанець так само стабільно переслідував Льюіса, не даючи змоги британцю піти у суттєвий відрив – пілоти почергово обмінювалися швидкими колами. Практично в цей самий час стало очевидно, що у Дженсона Баттона не все гаразд і Веббер стрімко наздоганяв його. Боротьба між пілотами була настільки напруженою, що це навіть призвело до невеликого контакту між МР4-26 та RB7.
Феліпе Масса відкрив першу хвилю піт-стопів на 16-му колі, одразу після цього одночасно зупинилися лідери гонки – Хемілтон, Алонсо і Баттон, який «встиг» відстати настільки, що команда зуміла обслужити обох своїх пілотів. Також відвідали механіків Шумахер і Сутіл. Марк Веббер затримався на трасі тільки на коло, проте повільний піт-стоп не тільки завадив його боротьбі з Баттоном, а й відкинув австралійця за спину бразильського пілота Ferrari.
Після першої хвилі піт-стопів позиції пілотів та відриви між ними стабілізувалися. Льюіс упевнено лідирував, а Фернандо прагнув не відставати.
Разом із тим, як телевізійна картинка висвітлювала усі можливі принади Абу-Дабі та його автодрому на заході сонця та під променями софітів гонка перейшла у стадію позиційної боротьби, насамперед, у стані лідерів. Змагання ж у другому ешелоні тривали постійно. Ледь не розбив свій Williams у тунелі на виїзді з боксів Пастор Мальдонадо – але все обійшлося.
На середині дистанції відмовив KERS на боліді Баттона, що дозволило Массі та Вебберу наздогнати чемпіона 2009 року. Марк виявився більш наполегливим і зумів обійти Феліпе (який помилився за мить до того на виході з 7-го повороту) на першій DRS-прямій, але бразилець одразу відігрався на другій. Така ситуація тільки грала на користь Дженсона, який міг трошки перепочити від пресингу з боку своїх конкурентів. Зрештою англієць знайшов свій темп і знову став відриватися від дуету Масса-Веббер.
Другий акт тактичної боротьби в боксах розпочав австралієць на 36-му колі, його хід повторив Баттон витком пізніше. Проте якщо Марку поставили м’які шини, то Дженсону – середні, а це означало, що гонщику Red Bull ще слід було заїжджати в бокси.
Тенденція боротьби Хемілтона з Алонсо виглядала наступним чином – британець відривався на початку гоночних відрізків в той час як іспанець наздоганяв наприкінці них. Зрештою саме Льюіс відправився в бокси раніше (на 41-му колі), в той час як у Скудерії вирішили відтягнути на три кола піт свого лідера, але це не допомогло – Фернандо залишився другим. Перемогти в такій гонці Хемілтону не завадив ніхто і він став другим пілотом, який виграв на цій трасі.
На м’яких шинах Веббер просто-таки летів по трасі встановлюючи щоразу нові найшвидші кола, проте відіграти 20-22 секунди у Баттона не зумів, тож McLaren святкує перемогу та подіум своїх гонщиків. Феліпе Масса помилившись на вході в перший поворот фактично без бою віддав Марку четверту позицію в гонці.
Дженсон Баттон хоч і не гарантував собі віце-чемпіонство, але достроково випередив напарника за підсумками сезону.
Фернандо Алонсо вкотре підтвердив, що гоночний темп боліду значно кращий за кваліфікаційний, і за сприятливих обставин іспанець приїхав на подіум.
Mercedes GP уже вкотре проїхали гонку у своїй власній лізі, де на цей раз до двох німців додався ще й третій – Сутіл, проте підопічні Росса Брона все-одно фінішували вище. Єдина відмінність від результатів Гран Прі Індії полягала в тому, що цього разу Росберг фінішував вище Шумахера.
Force India схоже остаточно закрила усі питання довкола боротьби за шосте місце в Кубку конструкторів і тепер може тільки пошкодувати, що занадто багато втратили на початку сезону інакше могли б посперечатися і з Lotus Renault. Ну а Toro Rosso і Sauber тільки за два тижні в Бразилії остаточно з’ясують хто отримає сьоме місце і більше призових за підсумками сезону.
Можна сміливо стверджувати, що цьогорічне Гран Прі вийшло набагато цікавішим за попередні два. Проте відчуття необхідності внести зміни у конфігурацію цієї красивої траси не полишало мене вже на третині цієї гонки.
Гран-прі Абу-Дабі. Фінішний протокол: Пілот Команда Час Піт 1. Л. Хемілтон McLaren 1.37:11.886 2 2. Ф. Алонсо Ferrari + 8.457 2 3. Дж. Баттон McLaren + 25.881 2 4. М. Веббер Red Bull + 35.784 3 5. Ф. Масса Ferrari + 50.578 2 6. Н. Росберг Mercedes + 52.317 2 7. М. Шумахер Mercedes + 1:15.900 2 8. А. Сутіл Force India + 1:17.100 2 9. П. ді Реста Force India + 1:40.000 1 10. К. Кобаясі Sauber + 1 коло 2 11. С. Перес Sauber + 1 коло 2 12. Р. Баррікелло Williams + 1 коло 2 13. В. Петров Lotus Renault + 1 коло 2 14. П. Мальдонадо Williams + 1 коло 2 15. Х. Альгерсуарі Toro Rosso + 1 коло 2 16. Б. Сенна Lotus Renault + 1 коло 3 17. Х. Ковалайнен Team Lotus + 1 коло 2 18. Я. Труллі Team Lotus + 2 кола 2 19. Т. Глок Marussia Virgin + 2 кола 2 20. В. Ліюцци HRT + 2 кола 1
Найшвидше коло: Марк Веббер (Red Bull) – 1:42.612 (51-е коло)
Не фінішували: Д. Рікьярдо HRT 49 коло - С. Буемі Toro Rosso 19 коло - Ж.Д'Амброзіо Marussia Virgin 18 коло - С. Феттель Red Bull 1 коло -
Особистий залік:
1 С.Феттель Red Bull Racing 374 2 Д.Баттон McLaren 255 3 Ф.Алонсо Scuderia Ferrari 245 4 М.Веббер Red Bull Racing 233 5 Л.Хемілтон McLaren 227 6 Ф.Масса Scuderia Ferrari 108 7 Н.Росберг Mercedes GP 83 8 М.Шумахер Mercedes GP 76 9 В.Петров Lotus Renault GP 36 10 Н.Хайдфельд Lotus Renault GP 34 11 А.Сутіл Force India 34 12 К.Кобаясі Sauber F1 Team 28 13 Х.Альгесуарі Scuderia Toro Rosso 26 14 П.ді Реста Force India 23 15 С.Буемі Scuderia Toro Rosso 15 16 С.Перес Sauber F1 Team 14 17 Р. Баррікелло Williams 4 18 Б.Сенна Lotus Renault GP 2 19 П. Мальдонадо Williams 1
Кубок Конструкторів
1 |
Red Bull Racing |
Renault |
607 |
2 |
McLaren |
Mercedes |
482 |
3 |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
353 |
4 |
Mercedes GP |
Mercedes |
159 |
5 |
Renault Lotus GP |
Renault |
72 |
6 |
Force India |
Mercedes |
57 |
7 |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
42 |
8 |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
41 |
9 |
AT&T Williams |
Cosworth |
5 |
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Андрей пожелал успехов вратарю
Пилот сохраняет надежды на титул
А топ-гировский выпуск я очень люблю. Всегда знала,что у него есть чувство юмора, теперь и Джереми с бритами убедились.
Ну я немного меньше Формулу смотрю - 14 лет, но ни разу не смогла болеть за кого-то другого.Есть,конечно, гонщики, которым симпатизирую - Батончик, Ди Реста, Кубица, но это даже близко не стояло.
Знаешь,наши предпочтения формируются в пубертетах, именно поэтому всегда буду считать себя болельщиком таких спортсменов как Шумахер,Хингис, Джордан, Гретцки. Я с ними выросла и это 100 % сказалось на формировании моего характера.
Якщо все давно зрозуміла - чого мені про Керпен - батьківщину МШ писала? Я це й так знаю ;)
Справжній уболівальник ніколи не зраджує тому за кого вболіває, незалежно від обставин. А 17 років стажу вболівання даються взнаки
П.С: анкноун персон на Лиане здорово видеокамеру раздолбил
На моїй аватарі Стіг, але не Бен Коллінз. Це кадр з першого епізоду 13 сезону ТопГір, де в ролі Стіга був один поважний дядько з Німеччини, який катався на Ferrari FXX на сліках по треку ТопГір і "заблукав" на Ліані так і не показавши швидкого кола. В студію на розмову з Кларксоном цей дядя прийшов у гоночному костюмі Стіга і саме в студії зняв з голови шолом під бурхливі оплески глядачів...
Тяжко болеть за него в такой период, но и не болеть тоже не могу.
думаю моя аватарка дає прості відповіді на питання стосовно того які побажання щодо Мерседеса і його пілотів маю ;)
2 lost_ua
В керпенівський?!
Брон збира солідну команду навколо себе.
думається мені, що поборяться вони за подіум, і не раз.
--
що до червоного ветерана, і його напарника, то я тільки за, аби в блондинчика все зрослося в наступному році)
а зараз є один покажчик - позиція в особистому заліку.
А как же борьба на первом круге?
Веббер... Складається враження, що самій команді Марк потрібен тільки тому, що в кожній команді має бути 2 пілоти. Ну і КК теж має значення.
Масса і Масса, наступного року зі Скудерії виженуть, а ще років за 5 тільки фахівці пам'ятатимуть про нього.
А що саме показав Росберг? Традиційна як для нього гонка - їхав наодинці - головне було не заснути. До того ж Міхаель мав певні проблеми з Сутілем, які успішно розв'язав, а наприкінці гонки отримав повільний прокол, що й змусило його зупинитися не доїжджаючи до боксів.
Хэм молодец, спокойно провёл "свою гонку".
Баттон, как обычно, раскатывается к середине гонки.
Веббер, думаю, даже если бы был на обычной стратегии, не прошёл бы Баттона.
Про Массу и говорить нечего, хотя даже жалко его стало, когда он наехал на обломок ХРТ.
А Росберг показал, кто в Мерседесе хозяин.