Храм Скорости
Sport.ua представляет анонс Гран-при Италии, который состоится в ближайшие выходные
Чемпіонат завершує свою європейську програму в Італії на знаменитому автодромі в королівському парку Монци. Команди приїдуть на територію Скудерії та її імпульсивних і відданих уболівальників.
Траса в Монці є найстаршим в Європі діючим стаціонарним автодромом і лише третьою в світі після Бруклендса та Індіанаполіса. Перша гонка тут відбулася далекого 1922 року, а в календарі Формули 1 етап присутній з самого першого сезону – 1950. Тоді Гран-прі Італії був останнім в календарі і світ очікував на ім’я першого чемпіона. Претендентів було двоє Фанхіо і Фаріна, обоє представляли Alfa Romeo. Непросту перемогу здобув Ніно Фаріна, який і став тріумфатором сезону. У 1955 внаслідок реконструкції до класичного кола додали швидкісний овал і траса довжиною 10 км стала ще швидшою та небезпечнішою. В такій довгій конфігурації Гран-прі Італії відбулося лише чотири рази, а після трагедії 1961, коли в Параболіці загинув Вольфганг фон Тріпс і одинадцять глядачів, гонки проходять тільки на традиційній трасі. Аутодромо Націонале – найшвидший гоночний трек Формули 1, саме тому всі його реконструкції були пов’язані із примусовим зниженням швидкостей. Так поступово з’явилися дві сучасні шикани та зв’язка Variante Ascari.
Гонка в Італії є найдорожчою для всіх команд тому, що середня швидкість проходження кола сягає 255 км/год. і це спонукає робити спеціальний аеродинамічний пакет з мінімальною притискною силою, який більше ніде не використовується.
Конфігурація сучасної траси є вкрай простою: довга стартова пряма завершується шиканою Variante del Rettifilo, де пілоти гальмують з 337 до 80 км/год., після цього гонщики розганяються і проходять швидкісний (290 км/год і газ в підлогу) поворот Curva Grande і знову пряма, яка теж закінчується шиканою Variante della Roggia, де так само гальмувати доводиться з 335 до 75 км/год. Знову розгін і перший середньошвидкісний поворот Lesmo, короткий розгін і другий Lesmo, який виводить на пряму, де машини знову розганяються до 334 км/год і сповільнюються у зв’язці 8-10 поворотів Variante Ascari, після чого на них чекає остання четверта пряма де боліди, досягнувши 336 км/год, змушені входити до останнього повороту Curva Parabolica на швидкості 185 км/год. І так 53 рази протягом гонки машина і пілот їдуть в доволі жорстоку й надшвидкому режимі.
Головним елементом машини в Італії є двигун, адже 75% кола проходиться в режимі повного газу, саме тому всі пілоти в Монці отримають нові двигуни – так само як це було в Спа. Навантаження на гальма тут теж достатньо великі – два жорстких гальмування і три середніх навантажують систему майже так само сильно, як в Канаді, але це не має бути проблемою для команд. Аеродинаміка болідів, як уже згадувалося, буде надзвичайно простою з одного боку, але складною з іншого – тут потрібна мінімальна притискна сила, а отже все зайве що тільки можна, з машин прибирається, головне не перестаратися.
Обганяти на трасі можна і треба, найкращим традиційно є гальмування перед першим поворотом, але й перед Variante della Roggia та на виході з Curva Parabolica (якщо звісно є можливість) обгони не будуть справою надскладною. FIA вперше в сезоні запровадила можливість використання DRS на двох прямих, але точок заміру відставання буде теж дві, а не одна, як це було раніше в Монреалі та Валенсії. Заднє регульоване крило можна буде використати на головній прямій, а точка секундного відліку відставання буде на виході з Параболіки, а вдруге скористатися DRS можна буде на прямій між Lesmo і Variante Ascari при замірі відставання між першим і другим поворотами Lesmo. Проте за попередніми оцінками фахівців, обганяти за допомогою крила буде не так просто як в Спа. З огляду на те, що в Монці боліди будуть мати найменшу притискну силу ефект від DRS очікується на рівні 6-8 км/год., а не 20 км/год., як це було в Бельгії, а отже штучних обгонів має бути менше.
Компанія Pirelli привезе таку ж саму комбінацію шин, як і два тижні тому – Soft і Medium. На думку італійців саме ці шини дозволять і показувати найкращу швидкість у поєднанні з надійністю та безпекою їх використання. Більше того, врахувавши досвід Спа, компанія змінила рекомендації щодо припустимого кута розвалу передніх коліс. Тепер замість 4 градусів, крайнє значення становить 3,75 градуси. При цьому в Pirelli гарантують, що це не відобразиться на проходженні швидкісних поворотів та шикан, а на прямих гума не буде перегріватися.
У своїх коментарях перед початком Гран-прі, Пол Хембрі говорить: «Етап в Монці є дуже важливим для нас як для техніки, так і для компанії в цілому. Ми нетерпляче очікуємо домашнє Гран-прі, яке відбудеться у вирішальній стадії сезону. Тактика піт-стопів на швидкісній трасі є вкрай важливою – коли боліди довго їдуть на повний газ, тяжко компенсувати будь-які втрати часу в боксах. Ми очікуємо, що різниця між сумішами Soft і Medium становитиме близько секунди, але точна інформація з’явиться тільки під час практик. Стабільність шин в різних умовах під час уїк-енду стане ключовим фактором. Це як завжди серйозний виклик, та в той же час ми чекаємо на можливість продемонструвати найкращі італійські технології в рідній країні».
Погода під час гоночного уїк-енду обіцяє бути погожою – +28С +29С за 10% імовірності дощу. Так що небесна канцелярії не надто повинна втручатися в перебіг подій на трасі.
Гран-прі Італії вигравали четверо чинних пілотів – Міхаель Шумахер робив це п’ять разів (рекорд Монци за весь час існування Формули 1), Рубенс Баррікелло тричі, Фернандо Алонсо двічі й один раз Себастіан Феттель. Для молодого німця Монца – особливе місце, адже саме тут 2008 року в дощових умовах пілот тоді ще Toro Rosso здобув свої перші поул та перемогу.
До речі саме в Монці відбувся найщільніший фініш в історії Формули 1. 1971 року Пітер Гетін здобув свою єдину в кар’єрі перемогу з відривом від Ронні Петерсона в 0,01 сек., а третій та четвертий Франсуа Север та Майк Хейлвуд відстали від переможця на 0,09 та 0,18 сек. відповідно. Наразі уявити собі таку картину в сучасних гонках неможливо.
Окремих слів заслуговують вболівальники, які традиційно заповнюють трибуни автодрому. Після того, як в Імолі Гран-прі Сан-Маріно не відбувається, саме Монца залишилася єдиним італійським етапом, а відтак уся свою любов та підтримку Ferrari італійці демонструють тут. Важливою особливістю вболівання по-італійськи є саме підтримка легендарної стайні, а от за пілотів-співвітчизників вболівають менш активно.
Звісно чемпіонська інтрига практично давно наказала довго жити, але самі гонки менш цікавими від цього не стають. Монца – територія Ferrari і McLaren, але те саме стосувалося і Спа, де в підсумку дубль здобули гонщики Red Bull. Саме з огляду на це важко виділити однозначного фаворита гонки, ним може бути будь-хто з секстету пілотів топ-команд. Навіть кваліфікація не набагато наблизить нас до розгадки питання про найбільш імовірного переможця. Гонщикам австрійської команди буде складно, та вони цього року доводять, що нічого невирішуваного для них майже немає.
Та зрештою сама історія гонок в Монці доводить, що тут завжди дуже цікаво незалежно від того за кого ви вболіваєте і в якій формі перебувають ваші улюбленці – в Храмі Швидкості завжди перехоплює дух.
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран-прі Італії, Монца, Аутодромо Націонале, 9-11 вересня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
5793 м |
53 |
306,720 км |
кваліфікація: 1'20.089 (2004, Рубенс Баррікелло) гонка: 1'20.046 (2004, Рубенс Баррікелло) |
Перша практика 11:00 – п’ятниця 9 вересня
Друга практика 15:00 – п’ятниця 9 вересня
Третя практика 12:00 – субота 10 вересня
Кваліфікація15:00– субота 10 вересня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)
Гонка15:00 – неділя 11 вересня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
У тренера уже есть план на матч против «Наполи» в Серии А
Джейку Полу не понравился вопрос Тони Беллью
---------------------
доречі, якось ніколи не задумувався над тим, що ефект від відкритого крила вимірюється рівнем його закритості в нормальному положенні прикольно буде подивитися на дрс в цій гонці.