Red Bull все ще надає крила
Сегодня состоится Гран-при Валенсии Формулы-1
Перед початком уїк-енду було багато припущень наскільки сильно на кваліфікаційний темп болідів Red Bull вплине заборона змінювати картографію двигуна між кваліфікацією та гонкою. Хоча слід звернути увагу на те, що більшість фахівців сумнівалися в тому що ця заборона кардинальним чином вплине тільки на одну команду, адже такі зміни робили і їх конкуренти, а тому темп мав знизитися у всіх. І як ми змогли побачити – якщо і вплинуло, то не настільки як того хотілося б багатьом. Більше того – Феттель і Веббер зайняли перший ряд стартового поля, спростовуючи тим самим припущення про велике значення «кваліфікаційної» картографії для своїх двигунів та машини в цілому.
Pirelli до Валенсії привезла нову комбінацію шин Medium і Soft, причому різниця між ними складає близько секунди, а відтак варто очікувати що завтра команди прагнутимуть провести якомога менше кіл на «праймі» і максимально використати можливості «опційної» гуми.
Саме тому представники трійки топ-команд, крім Масси, в першій частині кваліфікації навіть не використовували м’який компаунд. А Марк Веббер, потрапивши в трафік, ледве пройшов далі. В решті ж сюрпризів не відбулося – вибули всі представники трійки аутсайдерів, а компанію їм уже вкотре склав Хайме Альгерсуарі, над яким усе більше звисає загроза звільнення.
Другий сегмент був перерваний проблемами з машиною Пастора Мальдонадо, що призвело до червоних прапорів і нетривалої затримки сесії. Сесії, в якій компанію венесуельцю склали Петров, ді Реста, Баррікелло, Кобаясі, Перес та Буемі. Уперше в сезоні до фіналу пройшов Адріан Сутіл.
Саме тут варто трошки відволіктися і пригадати про розрахунок команд тактики на гонку, яку вони складають наперед. Сутіл взагалі не виїжджав з боксів у фінальній частині, а Хайдфельд проїхав аж одне коло. Розрахунок команд цілком зрозумілий – вони таким чином намагаються зекономити комплект м’яких покришок для гонки. Такий підхід критикують в Pirelli, пропонуючи в майбутньому змінити правила таким чином, щоб примусити пілотів боротися за позиції на старті, а не гратися в тактичні ігри.
Повертаючись до подій у третьому сегменті, слід звернути увагу не тільки на перший ряд Red Bull, а й на розподіл місць за їх спинами. Льюіс Хемілтон залишився задоволеним своїм третім місцем, говорячи, що це дасть йому можливість поборотися за перемогу в гонці. Одразу за британцем розташувалися гонщики Скудерії, які можуть занести собі в актив сьогоднішній результат, якби не той факт, що Масса використав один з комплектів м’яких шин раніше ніж треба.
Що ж стосується канадського тріумфатора, то Дженсон Баттон вкотре програв напарнику в кваліфікації, але звісно сподівається відігратися в гонці. Англієць поскаржився на появу надмірної поворотності боліду в фінальній частині кваліфікації, яка дуже завадила йому на перших двох секторах.
Mercedes, який відставав від Lotus Renault, поступово перехоплює ініціативу в боротьбі за четверте місце в Кубку конструкторів. Міхаель Шумахер хоч і поступився Росбергу, але 0,009 сек. відставання свідчить про те, що семиразовий чемпіон схоже нарешті здатен стабільно підтримувати темп свого молодшого колеги. Причому сам Міхаель після кваліфікації поскаржився на те, що машина мала недостатню поворотність, що й спричинило його програш Ніко.
В стані Lotus Renault все виглядає спокійно, хоч Петров і залишився 11-м, але шинна тактика Хайдфельда і 9-е місце німця свідчать про те, що команда практично нічого не втратила. Тим паче, що велике значення матиме старт, на якому чорні боліди намагатимуться піднятися якомога вище.
Що ж стосується команд середини пелотону, то і тут нічого принципово не змінилося, хіба варто зауважити невеликий прогрес Williams, але це, вірогідно, може бути саме наслідком заборони міняти картографію двигунів, адже за неофіційною інформацією клієнти Cosworth найбільше програвали від «електронних» ігор.
В стані традиційних аутсайдерів усе так само без змін – Team Lotus попереду, а Ліуцці вкотре «розбив» пару пілотів Marussia Virgin.
А тепер час спробувати зробити певні прогнози на гонку. Звісно що в світлі майбутньої заборони «гарячого» вихлопу Red Bull намагатимуться заробити якнайбільше очок тут і зараз, адже як підуть їх справи починаючи з наступної гонки – не знає ніхто. Та «бикам» доведеться дуже непросто, бо їх гоночний темп практично такий самий як і у McLaren. Більше того, частиною свого суботнього домінування енергетики зобов’язані дуже ефективній роботі DRS, яку в гонці вони застосовують нечасто. В свою чергу більшість фахівців вказують на те, що заднє крило McLaren в гоночних умовах є трошки ефективнішим. Так що нас очікуватиме чергове захоплююче протистояння між австрійською та англійською командами.
У випадку зі Скудерією бути впевненими у будь-чому доволі складно. Шасі не дуже «любить» середньо-тверді покришки і пілотам непросто прогріти їх до оптимальної температури, особливо від цього страждає Феліпе Масса. Проте в стані Ferrari ще перед Монреалем заявляли, що розібралися з причинами поганої роботи на шинах Medium і Hard, тому гонка в Валенсії зможе показати чи насправді італійці розібралися зі своїми проблемами. Якщо розібралися – Алонсо можна сміливо включати до переліку претендентів на перемогу або в гіршому випадку подіум. Що ж до Масси, то у мене особисто є певні сумніви, але ж Феліпе вигравав тут і списувати його не можна.
Дженсон Баттон тут завжди виступає доволі невпевнено, навіть у свій чемпіонський сезон він фінішував тільки сьомим. І справа тут полягає в тому, що знайти нейтральні налаштування боліда на цій трасі дуже тяжко, тому часто доводиться іти на компромісні рішення. Дженсон, як відомо, не любить недостатню поворотність, але ще більше його непокоїть надмірна. Єдиною можливістю англійця фінішувати високо є застосування нестандартної шинної тактики.
В Pirelli після п’ятничних практик прогнозують тактику одного-двох піт-стопів, але ж ми пам’ятаємо, що прогнози італійців у цьому сезоні збуваються вкрай нечасто, хоча дві зупинки в боксах виглядають цілком розумним кроком. Якщо звісно абразивний асфальт Валенсії не «з’їсть» м’які шини швидше ніж на це сподіваються гонщики.
Окремо хочеться згадати, що попередні гонки не балували глядачів обгонами, яких було відверто мало. DRS покликана виправити цю ситуацію, але після невдалого досвіду Барселони залишаються певні сумніви в тому, що тут ця система виконає своє призначення, хоча ми пам’ятаємо, що завтра відкривати крило можна буде на двох відрізках траси. А тому місця, здобуті сьогодні та відвойовані на старті завтра, можуть виявитися важливішими за тактичні ігри. Залишилося дочекатися і побачити все на власні очі.
Валенсия (Испания). Чемпионат мира. 8-й этап. «Гран-при Европы». Квалификация. 1. Феттель (Германия, «Ред Булл») - 1.36,975. 2. Уэббер (Австралия, «Ред Булл») - 1.37,163. 3. Хэмилтон (Великобритания, «Макларен») - 1.37,380. 4. Алонсо (Испания, «Феррари») - 1.37,454. 5. Масса (Бразилия, «Феррари») - 1.37,535. 6. Баттон (Великобритания, «Макларен») - 1.37,645. 7. Росберг (Германия, «Мерседес») - 1.38,231. 8. Шумахер (Германия, «Мерседес») - 1.38,240. 9. Хайдфельд (Германия, «Лотус Рено») - нет времени. 10. Сьютиль (Германия, «Форс Индия») - нет времени. 11. ПЕТРОВ (Россия, «Лотус Рено») - 1.39,068… 21. Глок (Германия, «Маруся Верджин») - 1.42,553… 23. Д'Амброзио (Бельгия, «Маруся Верджин») - 1.43,735.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Флорентино готов рассмотреть продажу украинца летом 2025 года
Бывший чемпион мира высказался о долгожданном реванше
А вообще, вроде запрет на смену карт сработал. Хэм как проигрывал 0,4 в Ку2, так те же 0,4 проиграл и в Ку3. А раньше в Ку3 быки находили ещё 0,2-0,3с
типа - рутинная работа..
на валенсию надежды мало..
жду сильверстоун