Fabrique en Monaco
Sport.ua анализирует очередной этап Гран-при Формулы-1 в Монако
Фантастика! C’est manifique! Саме такі емоції охоплюють після таких гонок! Ми вже писали в анонсі, що траса в Монако є особливою практично за усіма параметрами, а гонки завжди відрізняються одна від одної. Це була, мабуть, найкраща гонка в князівстві за сухої погоди. Ні, під час неї не було багатьох обгонів, бо KERS і DRS на цій трасі не давали відчутної переваги – була боротьба нервів, тактик і майстерності пілотів.
Поул Себастіана Феттеля давав німцеві відчутну перевагу над іншими на цій трасі і він зі старту гонки почав використовувати можливості свої та Red Bull. Дженсон Баттон хоч і не зміг випередити Себа, але залишився другим і почав здійснювати свою, як завжди оригінальну, тактику, яка зазвичай або приносить Дженсону перевагу, або навпаки погіршує його позицію. Фернандо Алонсо на старті зумів проскочити Марка Веббера і опинився третім. Несподівано для багатьох провалив старт Міхаель Шумахер. Німець цього року дуже добре стартує і зазвичай відіграє позиції, але на цей раз він провалився на 11-те місце, хоча ще на першому колі дві позиції зміг відіграти – в Massenet він випередив болід Force India, а в шпильці Grand Hotel – Льюіса Хемілтона, показавши, що в цій шпильці обганяти безаварійно можливо, пізніше в цьому ж місці він обійде напарника, але обидва Mercedes уже знаходитимуться дуже далеко навіть від топ-10.
Після старту гонка трохи стабілізувалася і тільки гранулювання задніх покришок на обох машинах Mercedes призвела до того, що Феліпе Масса та Льюіс Хемілтон змушені були розглядати заднє крило Росберга та Шумахера відповідно. Зрештою британець на гальмуванні перед першим поворотом зумів протиснутися (інакше й не назвеш) повз Міхаеля, а Масса продовжував чинити пресинг на Ніко.
Зрештою перша хвиля піт-стопів принесла перші зміни: Феттелю помилково механіки поставили Soft й робили це дуже повільно, настільки, що заїзд на тому ж колі Марка Веббера став для них повною несподіванкою – австралієць відкотився в другий десяток. Схожі проблеми спіткали й Хемілтона, він також заїхав в бокси, коли його там не чекали, і британець склав Вебберу компанію по поверненню до залікової зони.
В той же час Дженсон Баттон пішов ва-банк – англієць обрав тактику трьох піт-стопів, і внаслідок заминки в боксах Феттеля, очолив гонку. Розрахунок команди був простим – лідируючи в гонці, наростити перевагу, яка дозволити зробити зайву, по відношенню до Себастіна та Фернандо, зупинку в боксах. І слід віддати Дженсону належне – план працював до пори до часу, він нарощував свій відрив і спокійно поїхав на другу зупинку, абсолютно не розраховуючи на появу Mercedes CLS AMG Бернда Майландера в гонці.
Автомобіль безпеки, як завжди в Монако, сплутав карти учасникам гонки – і поки Алонсо заїжджав на свій другий піт, Феттель продовжував їхати першим з лише однією зупинкою. Як виявилося після гонки – німець щасливчик неймовірний, бо на першому піті механіки через проблеми зі зв’язком з командним містком поставили Себові Soft замість SuperSoft і через це команда вимушена була міняти тактику – в Red Bull розраховували доїхати до фінішу без другої зміни шин. М’які покришки повинні були проїхати 62!!! кола – для Pirelli це фантастика.
Тактиці Феттеля сприяли обставини – Хемілтон вкрай оптимістично взявся проходити Массу там, де його самого на першому колі обійшов Шумахер – маневр був невдалим, боліди зіткнулися, хоча і продовжили рух, але ненадовго. Вже в тунелі британець атакує Феліпе і той, помиляючись, розбиває свою Ferrari. Саме тут вперше і з’явився автомобіль безпеки, рухаючись за яким Себастіан мінімально зношував свої шини, але гонка була відновлена і полювання на Феттеля з боку Алонсо та Баттона було відкрито. Дженсон з трьома зупинками в боксах стрімко наздоганяв пару Феттель-Алонсо, в якій іспанець був швидшим, але ніяк не міг знайти діру в обороні Себа. Феттель виглядав зайцем якого неодмінно наздоженуть гончі якщо не станеться якогось форс-мажору. Стався!
За десять кіл до фінішу, коли стало абсолютно зрозуміло, що ні Алонсо, ні Феттель більше в боксах не з’являться, лідери наздогнали велику групу машин. В цей час Сутіл проколює шину, врізавшись в огорожу траси, зрізає першу шикану в Басейні, викликаючи ланцюгову реакцію – Альгерсуарі наїжджає на Хемілтона, а в іспанця врізається Петров.
Машина безпеки знову дає перепочинок Феттелю, але директорат гонки для кращої евакуації постраждалих гонщиків (Петрова затисло в машині і його в підсумку відвезли до лікарні) та болідів вивішує червоні прапори. Все, по-суті на цьому боротьба за перемогу завершилася, адже під час зупинки гонки механіки отримали можливість провести оперативний ремонт (Хемілтону стійки заднього крила) та найголовніше – поміняти шини.
Звісно, що за таких умов всі отримали комплект найм’якіших покришок, на яких треба було проїхати лише шість кіл, а крім того рестарт був даний не з місця, а за спиною машини безпеки, що нівелювало можливості для обгону при повторному старті.
За останні кола Хемілтон відправив у відбійник Sainte Devote Пастора Мальдонадо, а Марк Веббер обігнав Кобаясі, піднявшись на четверте місце.
Fin. Себастіан Феттель здобуває 143 очка зі 150 можливих, і в стилі свого іменитого співвітчизника наказує чемпіонській гонці довго жити вже в середині сезону. Раді будемо помилитися, хоча деякі з букмекерських контор вже віддають гроші тим, хто поставив на Феттеля.
Дуже шкода, що через аварію Петрова-Альгерсуарі ми так і не змогли отримати відповідь на питання чи зміг би Феттель утриматися попереду швидших болідів Алонсо та Баттона. Мені здається що зміг би якби витримали покришки, прикро, але цього ми тепер не дізнаємося. Зрештою перемогу здобуває той, хто краще за інших використовує можливості боліда, тактику й обставини. Цього року Фортуна попиває енергетичні напої, наспівуючи німецькі пісні.
Традиційних підсумків по кожній з команд не буде, тому що це Монако – тут дуже багато залежить від самих гонщиків, не тільки від їх болідів,а стратегію гонщиків псує машина безпеки А от найцікавіші коментарі – обов’язково.
Red Bull
Себастіан Феттель: «За 33 кола до фінішу я відчував, що шини витримають, попри те, що вони поводили себе не як нові. Я розумів, що єдиний шанс перемогти – залишитися на трасі. Було складно, думаю, кіл з двадцять я стримував Фернандо, а позаду вже був Дженсон і я розумів, що на мене чекають шість дуже складних кіл. Після рестарту на свіжій гумі було простіше відірватися. Я щасливий, що зміг перемогти! В якусь мить я був другим, програючи Дженсону 15 або навіть 19 секунд, і перемога була далеко від мене. Проте, Монако – шалене місце і я тепер дуже пишаюся, що моє ім’я з’явиться серед переможців цього Гран-прі!»
Ferrari
Фернандо Алонсо: «Я абсолютно певен, що на останніх колах гонки шини на боліді Феттеля остаточно зіпсувалися б, що дало б мені перевагу на останньому секторі. Мені не було чого втрачати. Я знаходжуся не на першому місці в чемпіонаті, тому спробував би виграти. Ну а якщо б ми зіткнулися – так тому й бути».
McLaren
Дженсон Баттон: «Ми обрали певну стратегію і дотримувалися неї. Виїзд машини безпеки завадив нашим планам, зараз я думаю, що треба було ставити більш жорсткі шини, але на той момент машини безпеки не було. Для нас все пройшло не так. Дуже шкода, адже я не припустився жодної помилки. Непоганий результат, але я розраховував на більше».
Льюіс Хемілтон, двічі оштрафований стюартами гонки був дуже злий та дуже різко й іронічно коментував їх рішення: «Масса завадив мені в кваліфікації, а я отримав штраф. Він направив свою машину на мене під час гонки, а мені знову покарали. Це смішно! Люди хочуть бачити справжні гонки. Проте коли я намагаюся обганяти, щоб шоу було цікавим, мене карають. Тепер буду мовчати і отримувати насолоду від етапів, що залишилися» Свою провину за зіткнення з Мальдонадо Льюіс також заперечив, ну що ж – The Show Must Go On.
Sauber
Петер Заубер: «Камуі вкотре фантастично провів гонку, чітко відстежуючи стан шин. Ну а машина виглядала достоту сильно. Це заслужений результат. Сподіваюся, в Монреалі на старт зможуть вийти обоє наших пілотів».
P.S. І знову про наболіле – навіщо Перший національний показує те, що каналу транслювати нецікаво??? Невже так тяжко було показати гонку до кінця, чи 15-20 зайвих хвилин ефірного часу непомірним тягарем ляжуть на канал. Складається стійке враження, що для самого каналу Формула 1 є непотрібним тягарем – і коментаторів фахових спочатку (кваліфікація в Туреччині) не знайшлося, а тепер і часу для повного висвітлення гонки. Невже таким чином керівництво думає піднімати рейтинг як Формули 1, так і телеканалу?
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
С. Феттель
|
Red Bull
|
2.09:38.373
|
1
|
2.
|
Ф. Алонсо
|
Ferrari
|
+ 1.138
|
2
|
3.
|
Д. Баттон
|
McLaren
|
+ 2.378
|
3
|
4.
|
М. Веббер
|
Red Bull
|
+ 23.101
|
2
|
5.
|
К. Кобаясі
|
Sauber
|
+ 26.916
|
1
|
6.
|
Л. Хемілтон
|
McLaren
|
+ 47.210
|
3
|
7.
|
А. Сутіл
|
Force India
|
+ 1 коло
|
2
|
8.
|
Н. Хайдфельд
|
Lotus Renault
|
+ 1 коло
|
2
|
9.
|
Р. Баррікелло
|
Williams
|
+ 1 коло
|
2
|
10.
|
С. Буемі
|
Toro Rosso
|
+ 1 коло
|
2
|
11.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
+ 1 коло
|
3
|
12.
|
П. ді Реста
|
Force India
|
+ 2 кола
|
3
|
13.
|
Я. Труллі
|
Team Lotus
|
+ 2 кола
|
2
|
14.
|
Х. Ковалайнен
|
Team Lotus
|
+ 2 кола
|
2
|
15.
|
Ж.Д'Амброзіо
|
Marussia Virgin
|
+ 2 кола
|
2
|
16.
|
В. Ліуцци
|
HRT
|
+ 3 кола
|
1
|
17.
|
Н.Картікеян
|
HRT
|
+ 3 кола
|
2
|
18.
|
П. Мальдонадо
|
Williams
|
+ 5 кіл
|
2
|
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
В лондонском клубе подтвердили эту информацию и начали расследование
Клуб предоставил Михаилу место для тренировок для поддержания формы
просто пам"ятаю останню гонку 2008, не заслужив він того чемпіонства. немотивований кімі поров весь сезон, а більше елементарно суперників не було. і навіть при тому всьому він має все життя молитися на глока.
колись я вже тут писав, алонсо якийсь спокійний став, треба ж когось нелюбити
ГП Італії 2008 дійсно багато що показав, але тим, хто вміє бачити, а не тільки дивитися.
P.S. Спа - траса швидкісна, там не все від гонщика залежить, багато від того під що болід заточено, яскравий приклад - Форс Індія 2009.
P.P.S. Складається враження, що Хем став заміною семиразового - найбільш одіозний та обговорюваний пілот.
п.с. а хемілтон 2-кратним чемпіоном не стане ніколи. не той калібр.
В Китае слили из-за стратегии, а потенциал болида показал Уэббер. В Испании из последнего поворота РБ7 уезжал от МП4-26 как от стоячего, а больше там обгонять негде.
С нетерпением жду СПА. Вот она покажет кто есть кто ;)
Себ дуже сильно виріс за міжсезоння - минулого року у нього був супер-мега-самовоз і він майже випадково (привіт Доменікалі і ко) виграв титул, то цього разу він домінує як його Великий і Жахливий колега 10-7 років тому.
Ну ещё бы, постоянно стартовать с поула и ехать как по рельсам до финиша очень сложно. Хоть какое-то давление на Феттеля было только в двух последних гонках, где и так обгонять то сложно, а самовоз и подавно.
між іншим так, феномен
хороша гонка, 3є перших на різній тактиці, круто. трохи жалко сутіля. мерси знов катастрофічно розчарували. хем знову показав, що він просто переоцінене хамло.
порівняй чемпіона світу феттеля з чемпіоном світу хемілтоном. феттель таке поров по молодості, а цей по жизні.
С кем не бывает... Да и если быть честным, эти ошибки именно ему дороже всего обходятся, сколько материл его за это. Кстати насчёт обгонов, Феттель в этом вопросе от него недалеко ушёл, вспомним Турцию и Уэббера, или инцидент с Баттоном в прошлом году. Феттелю и Xэму одинаковые болиды - вот это была-бы заруба!!!
Не могу не согласится, но все же обгоны должны быть хладнокровными и подготовленными, а не такими отчаянными как у Хема. И ошибок у него вчера было больше чем надо
П.С. Если в этом сезоне и будет интрига( после Монако не верится), то только благодаря Xэму.
Да и вообще Хемилтон вечно пытается обогнать жестко там где это делать не надо!! А в Барселоне сернул с Фетелем тягаться!
Ну я понял, что спорить бесполезно Ждём Канаду и дубль Макларена ;)