Возвращение домой
Sport.ua представляет анонс Гран-при Испании Формулы-1
Формула-1 тепер уже по-справжньому повернулася до Європи, де з перервою на червневий канадський уїк-енд пробуде до середини вересня.
Історія проведення Гран-прі Іспанії є доволі драматичною – боліди їздили на п’яти різних трасах. Перша гонка чемпіонату відбулася ще у 1951 році на трасі Педральбес поблизу Барселони, тоді це була остання гонка сезону, яка мала назвати нового чемпіона. Боротьбу за титул вели гранди тогочасної Формули 1 – Альберто Аскарі на Ferrari та Хуан-Мануель Фанхіо на Alfa Romeo. Перемогу, а з нею і перший з п’яти титулів здобув аргентинець.
Наступна гонка відбулася там же через три роки, але оскільки траса була прокладена дорогами загального користування, після трагедії в Ле Мані 1955 року, з міркувань безпеки траса була виключена з календаря. Тільки через чотирнадцять років у 1968 р. Формула 1 повернулася на іспанську землю, на цей раз на трасу Харама, що в 30 км на північ від Мадрида.
Дебютну гонку на цій трасі виграв Грем Хілл на Lotus. Але найцікавіше було попереду – каталонські гоночні ентузіасти за підтримки місцевої влади ще у 1966 р. змогли відновити старе кільце в Монжуік-Парку в Барселоні і вже наступного 1969 р. Гран-прі Іспанії відбулося на цій швидкій і небезпечній трасі.
Джекі Стюарт на Marta першим дістався фінішу цієї гонки. Надалі ці дві траси поперемінно через рік приймали національне Гран-прі до 1975 р., коли під час гонки на Монжуік-Парку на боліді лідера гонки Рольфа Штоммелена зламалося заднє антикрило і некерована машина вилетіла за межі траси, убивши чотирьох людей. Більше Гран-прі на цій трасі не проводилися, проте й на трасі Харама вони відбувалися відносно недовго – остання гонка відбулася у 1981 р., а Формула 1 на чотири роки покинула Іспанію, повернувшись у 1986 р. на автодром поблизу південно-іспанського містечка Херес-де-ла-Фронтера.
На цей раз найкраще з невідомою для всіх пілотів трасою справився бразильський чарівник Айртон Сенна на Lotus. Проте каталонці все-одно не здавалися і, збудувавши на півночі від Барселони біля містечка Монтмело новий автодром, з 1991 р. незмінно до наших днів проводять Гран-прі Іспанії. Найджел Менселл з Williams став першим тріумфатором на цій трасі. Що ж стосується Хереса, то у 1994 та 1997 рр. на цій трасі проводилися Гран-прі Європи, а нині взимку команди неодмінно приїжджають на міжсезонні тести.
Збудований понад 20 років тому автодром Каталунья-Мотмело завдяки своєму зручному розташуванню та відносно м’якому клімату взимку став одним з основних тестових полігонів для усіх сучасних команд, а відтак навіть для гонщиків-дебютантів ця траса є добре знайомою. Серед багатьох фахівців панує думка, що іспанська траса є найкращою для перевірки ефективності болідів – абразивний асфальт, довга пряма, різноманітні за своїми характеристиками повороти дають можливість виявити як сильні, так і слабкі сторони машин.
Конфігурація траси передбачає, що команди будуть налаштовувати боліди на середній рівень притискної сили, з одного боку траса має найдовшу серед європейських трас пряму старт-фініш та ще одну пряму між сьомим та восьмим поворотами, швидкі третій поворот Renault і дев’ятий Banc Sabadell, з іншого – зв’язку першого-другого поворотів Elf гонщики проїжджають на другій-третій передачах, шпильку п’ятого повороту Seat на другій, весь третій сектор траси також є повільним, починаючи з восьмого повороту La Caixa і завершуючи шиканою перед останнім поворотом New Holland.
Традиційно, гонка в Іспанії не дуже радує глядачів обгонами, це пов’язано з тим, що всі гонщики прекрасно знають трасу, на якій проводять чимало тестів, а відтак мало помиляються на ній, ще одним фактором є те, що для обгонів на Каталунья-Монтмело є по-справжньому два місця – зв’язка Elf після довгої прямої, та поворот La Caixa після другої прямої. При чому обганяти в зв’язці першого-другого поворотів досить складно, бо гонщикам не завжди вдається на останньому секторі траси наблизитися до опонента перед виїздом на пряму. Саме через це власники автодрому п’ять років тому змінили конфігурацію останнього повороту, якщо старий New Holland був швидкісним поворотом, то збудована шикана дозволяє максимально наблизитися до машини, яка їде попереду і пробувати атакувати її на прямій.
Цього року зміна постачальника покришок, технічні новинки у вигляді КЕРС та регульованого заднього крила (DRS) повинні значно спростити обгони та збільшити їх кількість. До речі, зона дії DRS в Барселоні буде найдовшою порівняно з іншими гонками, які вже відбулися – 830 метрів на головній прямій автодрому, а згадуючи як легко гонщики в Туреччині використовували перевагу системи, в Іспанії з цим проблем бути не повинно. Насправді ж DRS складатиме свій перший серйозний іспит – Барселона, Монако, Будапешт, Валенсія – траси, на яких традиційно мало обгонів, тому система, зроблена для полегшення обгонів та збільшення їх кількості, повинна довести свою необхідність саме там, де з обгонами є проблеми.
Практично весь сезон головним питанням для команд залишається поведінка шин Pirelli. Цього разу італійці везуть комбінацію Hard і Soft, але це буде новий тип жорстких покришок – більш повільний та витривалий порівняно з тими, які використовувалися на всіх попередніх етапах. Нову ґуму гонщики тестували на попередніх етапах під час п’ятничних практик.
Пол Хембрі перед початком уїк-енду каже: «Ще на початку року ми говорили про те, що можемо відкоригувати суміші, якщо це принесе користь спорту, і в Барселоні зробимо це вперше. Нові шини Hard ми всебічно перевірили на трасах, вони менше зношуються, відмінності від оригінальної суміші Hard є невеликими, проте різниця в ефективності між м’якими та жорсткими шинами збільшиться, що дозволить командам більш гнучко вибирати стратегії і позитивно відобразиться на видовищності гонки. Враховуючи інформацію, зібрану на тестах, ми чекаємо трьох піт-стопів для кожної машини в гонці, але на заїзді до піт-лейн в Барселоні витрачається більше часу ніж в Істанбул-Парку, що може стати ще одним фактором при обранні стратегії».
Таку саму стратегію Хембрі прогнозував в Шанхаї та Стамбулі, але вона не була оптимальною в реальних гоночних умовах, тож варто дочекатися практик, хоча і тоді ситуація не буде ясною до кінця.
Технічна гонка озброєнь в Барселоні тільки набиратиме обертів, практично всі команди привезуть оновлення для своїх болідів і принаймні в п’ятницю тестуватимуть їх, вирішуючи питання про подальше використання новинок в кваліфікації та гонці. В Red Bull, Toro Rosso і Ferrari не оприлюднили чи команди привезли до Іспанії якісь новинки, хоча цілком зрозуміло, що привезли, та не хочуть про це говорити завчасно.
Мартін Вітмарш повідомив що McLaren має оновлення, які були привезені ще в Стамбул, та не з’явилися на машинах, а також інші новинки. В свою чергу, Тім Госс заявив, що команда готує пакет з 10-12 оновлень. На цей раз в суботу-неділю вони з’являться на болідах тільки якщо їх перевірка під час п’ятничної практики виявиться успішною.
Технічний директор Lotus Renault Джеймс Еллісон повідомив, що команда підготувала черговий пакет оновлень. Цього разу жодна з новинок не надто велика, але їх шість і, на думку команди, машина стане швидшою на 0,15-0,20 секунди на колі. Завдання команди – стабільно триматися попереду Mercedes.
Mercedes, за неофіційною інформацією, привіз вихлопну систему аналогічну до тієї, яку розробили в Lotus Renault, проте Норберт Хауг на всі питання журналістів жартує, що Росс Брон його поб’є якщо він розкриє карти раніше часу.
В Sauber підготували нове переднє антикрило, нові повітроводи передніх та задніх гальм, нові елементи зовнішнього обвісу та днища. Команда розраховує відіграти кілька десятих на колі і заробити максимум можливих очок.
Не забували про оновлення і в Force India – команда готує низку оновлень, серед яких повинно з’явитися модернізоване переднє крило. Віджей Малья також сподівається що гонщики зможуть набрати очки.
У Williams після Туреччини команда займалася доведенням нового заднього крила, яке випробовували під час тренувань в Стамбулі, і вже в Барселоні воно має з’явитися на обох машинах. Крім того, команда планує протестувати нові дифузор і систему нижнього вихлопу. Завдяки цим новинкам команда сподівається здобути перші очки в сезоні.
Team Lotus, Marussia Virgin і HRT також привезуть оновлення з надіями скоротити власне відставання, насамперед, від середняків – Sauber, Toro Rosso, Force India, Williams.
Історично найуспішнішим гонщиком в Іспанії є…(хіба це когось може здивувати?!) Міхаель Шумахер, який має шість перемог. Що стосується інших чинних пілотів, то Фернандо Алонсо, Феліпе Масса, Дженсон Баттон та Марк Веббер перемагали на цій трасі по одному разу. Зазираючи до статистики виступів на Каталунья-Монтмело ми побачимо, що з 20 гонок 16 перемог здобували пілоти, які стартували з поул-позиції, зокрема всі попередні 10 Гран-прі вигравалися виключно з поула. Серед гонщиків, які цього року приїхали до Барселони тільки Шумахер далекого 1996 р. виграв, стартуючи з третього місця. В сучасній конфігурації траси рекорд кола в гонці належить Кімі Ряйкконену – 1'21.670, який у 2008 році за кермом червоного боліда здобув хет-трик (поул + перемога + найшвидше коло гонки).
На превеликий жаль, вкотре доводиться констатувати, що Перший національний не дотримується власних обіцянок, навіть зроблених публічно. На цей раз «сюрприз» глядачів очікує в суботу під час кваліфікації, яка буде показана в запису, через дві години після її завершення. Гонку ж в неділю показуватимуть наживо.
20-22 травня, п’ятниця – неділя
Гран-прі Іспанії, автодром Каталунья-Монтмело
Перша практика 11:00 – п’ятниця 20 травня
Друга практика 15:00 – п’ятниця 20 травня
Третя практика 12:00 – субота 21 травня
Кваліфікація 15:00 – субота 21 травня (трансляція в запису на Першому національному о 18:00)
Гонка 15:00 – неділя 22 травня (пряма трансляція на Першому національному)
Михайло ШВЕЦЬ
Сообщить об ошибке
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
Настройте свою личную ленту новостей
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Бокс
|
22 ноября 2024, 05:39
1
Студентка Сидни Томас за одну ночь стала мировой знаменитостью
Футбол
|
21 ноября 2024, 20:41
74
Украинцем интересуются «Манчестер Сити», «Челси» и «Тоттенхэм»
в іншому як завжди гарно. окрім тупого спортуашного принципу писати заголовки до українських статей па-рускі.[/quote]
Український орфографічний словник / За ред. проф. А.О.Свашенко. - Х.: Прапор, 1997. - 845 с.
сторінка 298:
коригування і корегування
коригувати, -ую, -уєш і корегувати.
Якщо власне мовне невігластво прикривати риганням в бік автора, то мені немає що на це відповісти.
Автор не є ані журналістом, ані філологом за освітою, але рідну мову знає достоту добре.
я розумію, що всякі новомодні словники вже офіційно виправдовують безграмотність "журналістів" (корИгувати, до__речі), але блін, коригувати від слова ригати чи як?
в іншому як завжди гарно. окрім тупого спортуашного принципу писати заголовки до українських статей па-рускі.
Чьи это проблемы?
Смотри Лёшу Попова или РТЛ или ББС, кто ж не даёт?
Долгополов - Феррер
http://zonein.tv/436360