«Made in China» – скільки різних емоцій викликає ця фраза. А якщо це стосується автомобілів – емоцій переважно негативних, та тільки не тоді коли мова заходить про 56 шалених кіл Гран Прі Китаю!
Ще в суботу під час кваліфікації Дженсон Баттон вперше в сезоні випередив свого напарника, що стало приємним сюрпризом для прихильників Дженсона. Також «відзначилися» і Red Bull – таких неймовірно контрастних результатів від своїх пілотів не чекала ні команда, ні вболівальники, але якщо поул для Себастіана справа цього року майже звична, то невихід Марка в другий сегмент і старт з 18-ї позиції пояснюється не тільки непрацюючим КЕРС, а й помилкою команди, яка розраховувала, що навіть на жорстких шинах (які до того ж були недостатньо прогріті) Веббер зможе показати потрібний результат. Не зміг. Але ж як шикарно він відіграється в гонці!
Гонка була настільки цікавою та динамічною, що деякі стереотипи варто дуже ретельно переглянути, а можливо і відкинути, принаймні доти, доки команди їздять на таких покришках Pirelli.
Себастіан Феттель програв старт обом гонщикам McLaren і ледве відбив атаку Ніко Росберга у зв’язці 1-2-3-4-го поворотів. Сам Себастіан після гонки пояснив свої дії так: «Мені здалося, що лівий бік траси в гіршому стані порівняно з правим. Через це втратив дві позиції.» Але гіршого стану не було, бо Хемілтон, стартуючи з-за спини Феттеля, прорвався повз болід №1. Відтак можна констатувати, що цього разу Себастіан помилився на старті, що коштувало йому перемоги. Всередині залікової топ-10 варто відзначити Міхаеля Шумахера, який виграв 5 позицій – не такий уже й старий семиразовий чемпіон, як того б декому хотілося.
Невдалий старт лідера сезону призвів до ще однієї тактичної помилки – команда вирішує ризикнути і перейти з тактики трьох зупинок на дві, які Феттель зробив на 14-му та 31-му колах, отримавши Soft і Hard відповідно, але як показали події гонки – для сучасних шинах Hard 24 кола гонки проїхати звісно можна, але нешвидко.
Обидва пілоти McLaren одразу планували поїхати на три зміни гуми, що по-різному вплинуло на підсумковий результат. Баттон, по-суті, від цього нічого не виграв, але і не програв. Але тут є один дуже важливий нюанс – Дженсона часто називають представником академічного професорського управління болідом та світлою головою при прийнятті важливих тактичних рішень (чого вартують його минулорічні перемоги в Австралії та Китаї?!). Як так сталося, що він, заїжджаючи на перший піт-стоп, зупинився в боксах Red Bull і втратив на цьому дорогоцінні секунди? Відповідь доволі незвичайна: «В цей момент я дивився на кермо, перемикаючи налаштування, а піднявши голову, мені здалося, що я заїхав до боксів McLaren. І тільки потім побачив, що попереду мене стоять механіки Red Bull!» Сам Дженсон не вважає, що ця помилка коштувала йому місця на подіумі, але хто знає – в такій гонці кожна десята секунди на вагу золота, а четверте місце Баттона не виглядає тим максимумом, на який він та його вболівальники могли розраховувати.
Льюіс Хемілтон допоміг спростувати чи радше поставив під сумнів ще один сучасний стереотип: на боліді, який практично співмірний з іншим, робити зайву зупинку в боксах – означає опинитися позаду. Сучасна продукція Pirelli все ще продовжує ставити перед командами питань більше, ніж дає відповідей. Темп на Hard та зношеному Hard падає настільки, що Льюіс, який проїхав «зайвих» 7 кіл на Soft лише потім отримавши жорсткі шини, з легкістю зміг наздогнати Феттеля і після боротьби з німцем скористався кращим рівнем щеплення свого боліда. Слово переможцю: «Обійти Себастіана незадовго до фінішу було непросто: хоч його швидкість поступово падала, я не відчував, що він готовий здатися. На задній прямій він був дуже швидким, тому я спробував провести обгін до цього сектору, але не чекав, що все вийде саме там, де сталося. Зрештою, щеплення з трасою було добрим, і мені вдалося втриматися попереду» - браво Льюіс!
Третім дегустатором призового шампанського несподівано для багатьох став Марк Веббер, який також пішов наперекір стереотипу, що стартуючи на жорсткій суміші суперників не обігнати, а наприкінці гонки, збережений «софт» не допоможе. Тактична помилка в суботу призвела до того, що Марк мав у запасі нові невикористані комплекти м’яких покришок, завдяки яким зміг прорватися на третій щабель подіуму. Перший гоночний відрізок був для Веббера наче чистилище – він виграв одну позицію на старті, поступово прорвався на 15-е місце, але втратив його в боротьбі з Пересом. 10 кіл на жорсткому комплекті були швидко забуті одразу по заміні шин на м’які. Наступні гоночні відрізки Марка складалися з 15, 15 і 16 кіл на яких Веббер атакував щосили, а на 42-му навіть встановив рекорд кола цієї гонки – 1:38.993 (198.232 км/год). Сам Марк про свою гонку сказав: «Ми вирішили стартувати на шинах Hard, що, як ми знаємо, не найкращий варіант, бо за своїми характеристиками вони не дуже схожі на жорстку гуму, не настільки стійки до зношування тощо. З моменту зміни цих шин почалася справжня гонка – я відчув, що машина поводить себе відмінно, і почав атакувати на свіжому комплекті м’яких шин, що залишилися після кваліфікації» – бездоганне виконання непростої гоночної стратегії принесло свої солодкі плоди.
Ferrari, за тиждень, що минув після малайзійської гонки, нічого нового представити не змогла. Сучасні реалії Скудерії такі – боротьба з Mercedes за місця позаду Red Bull і McLaren. Обравши тактику двох піт-стопів команда нічого не здобула і не програла, а найцікавішими моментами гонки Скудерії були: боротьба Фернандо Алонсо з Міхаелем Шумахером протягом восьми кіл після першої зупинки в боксах – Фернандо постійно намагався випередити Міхаеля на задній прямій, скориставшись перевагою у вигляді DRS, та німець дуже вдало блокував атаки, змушуючи іспанця шукати щастя на зовнішньому радіусі 14-го повороту. Зрештою, Алонсо знайшов шпарину в обороні Міхаеля і схрестивши траекторію на виході зі шпильки опинився попереду. Відчайдушно боронив свою позицію і Феліпе Масса – особливо наприкінці гонки, коли йому на зношених жорстких шинах було тяжко протистояти обом гонщикам McLaren та Марку Вебберу, але набагато кращий рівень щеплення з трасою їхніх болідів не залишив бразильцю жодного шансу. Підсумовуючи результат гонки Алонсо сказав, що аеродинаміка все ще залишається головною проблемою команди, яку необхідно вирішувати найближчим часом.
П’яте місце Росберга та восьме Шумахера можна вважати добрим результатом для команди, яка за попередні дві гонки здобула лише 2 очка. Але в очі кидається ще одна важлива річ: Росс Брон – людина-легенда, разом з якою Міхаель Шумахер та Дженсон Баттон здобули всі свої титули, вважається сучасним еталоном управління командою Формули 1, але чому його гонщик змушений відмовитися від боротьби за подіум через нестачу палива у баках або його підвищену витрату? «Гарна гонка з погляду на швидкість і результат. Ніко та Міхаель відмінно скористалися своїми можливостями, наша стратегія виявилася вірною, а піт-стопи пройшли вдало. Шкода, що Ніко довелося економити паливо – на жаль, це коштувало нам можливості піднятися на подіум» – залишається сподіватися, що в майбутньому команда, очолювана таким фахівцем, не прораховуватиметься з кількістю палива в баках.
В заліковій десятці тільки Віталій Петров та Камуї Кобаясі стали гонщиками, які виграли від того, що обрали тактику двох піт-стопів. До того ж значну частину гонки Камуї провів з надламаною носовою частиною з правого боку. Ось як прокоментував Кобаясі цю ситуацію: «Коли на 14-му колі ми боролися з Сутілом, мене зачепила інша машина – гадаю, суперник просто мене не побачив, в результаті в носовій частині з’явився отвір. Це не впливало на пілотування, проте в кок піт потрапляло багато пилюки та бруду, так що мій білий комбінезон був майже чорним на фініші»
Відмінно кваліфікувавшись в суботу, відверто невдало виступили гонщики Toro Rosso та Force India. А Хайме Альгерсуарі став єдиним пілотом, який взагалі не фінішував у гонці, за що може «подякувати» власних механіків, які не закріпили заднє праве колесо під час першого (і, як виявилося, останнього) піт-стопу. Відтак шанхайська гонка встановила новий рекорд – до фінішу дісталося 23 гонщики.
І наостанок хочеться виділити героїв та невдах гонки. На мою думку, пальму першості серед героїв слід віддати Марку Вебберу. Катастрофічна кваліфікація була виною команди, а не гонщика, який навіть в такій ситуації спромігся піднятися з 18-го на 3-є місце відставши від переможця гонки тільки на 7,5 секунд, хіба ж не герой!? Льюіс Хемілтон заслуговує не менших аплодисментів – відмінно проведена гонка з великою кількістю обгонів безпосередніх конкурентів за місця на подіумі. Головним же невдахою гонки, як на мене, є саме той механік Toro Rosso, який погано закріпив колесо на боліді Альгерсуарі.
Тож не все що «Зроблено в Китаї» заслуговує поганих відгуків та емоцій. Коли під час одного Гран Прі відбувається так багато подій на трасі – це завжди здорово!
Hassassin
А если серьезно, то таблиц с личным и командным зачетами не помешали бы. Не обязательно в самой статье их приводить, достаточно ссылки.
Автору - спасибо и дальнейших творческих успехов!
особисто мені здалося, вони вчасно відреагували на росберга.
Крім Маків ще Мерс пішов на три піти і вгадав.
росберга шкода. баттон трохи розчарував. веббер молодець.
також думаю, що феррарі з 3ма пітстопами могли б втрутитись в боротьбу між рб, макларен і росбергом. карочє цікаво, чекаєм наступну гонку.