Ф-1 по-корейски + ФОТО

Анонс Sport.ua гоночного уик-энда в Стране утренней свежести

Чим ближче до завершення сезону, тим напруженішими виходять гонки і тим більше уваги прикуто до головних претендентів на титул. До того ж волею календаря останні шість етапів розбиті на три спарені уїк-енди, а тому всі радощі та негаразди, отримані командами в Сузуці, вже забуті - всі сконцентровані на майбутньому етапі в Кореї.

Автодром в Йонамі звели за проектом придворного архітектора Германа Тільке, але масштабність проекту комплексу з розважальними центрами, ресторанами, готелями та іншою інфраструктурою зав'яв разом із фінансовою кризою та неспроможністю інвесторів виконати свої зобов'язання. От і зараз з різних боків озвучується інформація про те, що етапу в Кореї немає світлого та безхмарного майбутнього в бізнес-плані містера Екклстоуна - потягнути фінансові апетити англійця організаторам украй складно, а черга з бажаючих розлучитися з чималими грішми все ще лишається більшою, ніж може вмістити календар.

Корейська траса з одного боку вийшла по-справжньому цікавою: є три прямі, друга з яких розтягнулася більше ніж на кілометр, є й абсолютно різні за своїми характеристиками повороти - повільні, середньо-швидкісні, швидкі та навіть поворот з подвійним апексом (11-й). От тільки проблемка полягає в тому, що Тільке свої ідеї переносить з одного проекту в інший - все це великою мірою вже було раніше в Малайзії (довгі прямі та різноманітні повороти) або Туреччині (8-й поворот з кількома апексами). Родзинкою автодрому є зони в'їзду та виїзду з боксів - перша знаходиться на виході з останнього швидкого повороту, де боліди вже їдуть на швидкості близько 270 км/год., й існує небезпека перетину траєкторій машин, які їдуть в бокси та які продовжують рух трасою, при цьому виїзд з піт-лейн винесено практично на апекс першого повороту. В другому випадку небезпека зіткнень не просто потенційна - під час практичних заїздів подібні інциденти таки траплялися.

Траса ставить украй непрості завдання перед інженерами, бо дуже непросто знайти оптимальні налаштування в аеродинаміці коли на прямих 1-го сектору машини тричі досягають 300 км/год. і більше, але при цьому потрібно ще й про притискну силу в поворотах 2-го і 3-го секторів пам'ятати. Для двигунів довга пряма у 1,2 км і дві коротші стануть цікавим випробуванням, але не надзвичайним, навіть для гальм попри три серйозних зони гальмування нічого особливого не буде - на тих самих прямих система встигає охолонути.

Навіть з обгонами тут справа не настільки сумна, як це може бути на «тількедромі»: 1-й, 3-й і 4-й повороти наприкінці прямих - найочевидніші та найзручніші місця для випередження конкурентів. В гонці зона дії DRS буде тільки одна - на довгій прямій після 2-го повороту, вона буде навіть на 80 м довшою ніж минулого року, а от лінія вимірювання відставання буде наприкінці стартової прямої перед 1-им поворотом. Тож як мінімум з DRS-обгонами у пілотів проблем бути не повинно.

Soft і SuperSoft - ось шини, які в Кореї будуть використовувати команди. Традиційний коментар Пола Хембрі перед початком Гран Прі: «Ми привезли в Корею ті ж самі типи шин, як і минулого року, що тоді вважалося досить сміливим вибором, тому що траса в Кореї дає найбільші бічні навантаження серед усіх трас, де ми використовуємо SuperSoft. Зрештою ми побачили, що SuperSoft витримував 10 кіл і більше, а Soft - 20 і більше, що давало можливість дотримуватись тактики двох піт-стопів. Цього року наші шини для Формули 1 є більш м'якими, за винятком суміші SuperSoft, яка залишилася все такою ж. Ми очікуємо побачити ще одну гонку з тактикою двох піт-стопів. Стратегія відіграла ключову роль під час минулорічної гонки, але тоді була машина безпеки та дощ на початку уїк-енду. Так що Корея - траса, де статися може все, і команди, які зможуть найкраще адаптуватися до мінливих умов, стануть найуспішнішими».

Водночас прогноз погоди сповіщає про сприятливу для команд погоду - температура повітря очікується на рівні +22 +24 С, у п'ятницю та неділю має бути сонячно і тільки на суботу прогнозуються хмари на небі, а це доволі приємна новина для учасників, бо попередні два роки обов'язково протягом уїк-енду йшов дощ.

Розстановка сил в Японії (не тільки результат гонки, а темп болідів в цілому) кардинальним чином вплинув і на котирування букмекерів, які головним фаворитом корейського етапу, звісно ж небезпідставно, вважають Феттеля - коефіцієнт на перемогу німця - 2,62. Далі розташовані пілоти McLaren: Хемілтон - 4,50; Баттон - 8,00, а також Алонсо - 8,00. Вірогідність перемоги Веббера оцінюється у 10,00; Ряйкконена - 15,00. Решта гонщиків значно відстають від цього секстету. Не менш цікавим є й те, що фаворитом чемпіонської гонки-2012 після тріумфу в Сузуці та попри все ще мінімальне відставання є також Себастіан - перспектива його третього титулу розцінюється коефіцієнтом 1,61; в той час як можлива (і так само третя) перемога Алонсо в чемпіонаті - 2,62, а от ще тиждень тому фаворитом був Фернандо - 1,53, Феттель мав скромніші 3,75. Чинні ставки на корону Хемілтона розцінюються у 21,00; Ряйкконена - 51,00. Іншими словами шанси виграти чемпіонат будь-яким пілотом серед тих, хто знаходиться на третьому місці особистого заліку і нижче виглядають на даний момент майже фантастикою.

Попередні два Гран Прі виграли цьогорічні фаворити гонки за титулом - Алонсо і Феттель. Шанси побачити їх на подіумі (як когось одного, так і обох) по-справжньому чималі, але все ж таки відмінна форма Red Bull говорить про те, що шанси Себастіана вже після цієї гонки очолити особистий залік є більш вірогідною. Так, звичайно гоночний темп Масси в Сузуці був відмінним, а значить і у Йонамі ситуація для «червоних» навряд чи зміниться, от тільки невирішені проблеми з кваліфікаційним темпом ставлять під великий сумнів можливість Фернандо вести реальну боротьбу з Феттелем на трасі, а не намагатися несильно відстати після фінішу. Крім того пілоти McLaren не збираються виступати в ролі масовки і обов'язково намагатимуться зіпсувати настрій як не обом фаворитам сезону, то комусь одному точно. Під час вибору стратегії команди обов'язково будуть враховувати можливу появу автомобіля безпеки, який з'являвся на трасі під час обох попередніх гонок.

Нам залишається не проспати недільні баталії на асфальті й сподіватися, що інтрига в чемпіонаті не почне демонструвати ознаки передчасної смерті - побільше надійності болідам і розуму та розсудливості самим пілотам.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран-прі Кореї, Йонам, 12-14 жовтня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

5,615 км

55

308,630 км

кваліфікація: 1'35.585 (2010, Себастіан Феттель)

гонка: 1'39.605 (2011, Себастіан Феттель)

Перша практика 04:00 - п'ятниця 12 жовтня

Друга практика 08:00 - п'ятниця 12 жовтня

Третя практика 05:00 - субота 13 жовтня

Кваліфікація 08:00 - субота 13 жовтня

Гонка 09:00 - неділя 14 жовтня (пряма трансляція на каналі МЕГА)

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Авто/мото | 17 ноября 2024, 20:39 0

Хорхе Мартин установил уникальное достижение

Комментарии