Индийский дебют и победа Феттеля + ФОТО

Первый Гран При Индии закончился убедительной победой чемпиона

Дебютна гонка неподалік Делі відбулася, і доволі успішно. Коли Герман Тільке ще проектував конфігурацію нової індійської траси він консультувався з командами, щоб забезпечити більше місць для обгонів. І варто зазначити, що порівняно з іншими трасами, спроектованими німцем, завдання було виконано непогано. Великої кількості обгонів хоч і не було, проте їх було все-одно достатньо та й тактичні заготовки команд були доволі цікавими.

Після кваліфікації стартове поле було відчутно змінено: Віталій Петров за таран Шумахера в Кореї відсунувся на п'ять позицій, Льюіс Хемілтон і Серхіо Перес отримали три штрафних місця за ігнорування жовтих прапорів ще під час першої практики у п'ятницу, Даніелю Рікьярдо механіки поміняли коробку передач перед початком кваліфікації, а це означало автоматичний штраф у п'ять позицій, а його напарнику в цій гонці, яким був Нараїн Картікеян стюарди додали також п'ять місць за блокування Шумахера в першому сегменті кваліфікації.

Компанія Pirelli, очевидно перестраховуючись, привезла до Індії шини Hard і Soft, різниця у швидкості між якими під час практик була дуже великою від 1,5 до 2 секунд на колі. Тож цілком очевидно перед гонкою виглядала тактика при якій пілоти старатимуться мінімізувати використання жорсткої гуми.

Старт гонки як це часто буває вийшов одним із найвеселіших та несподіваних епізодів Гран Прі: Себастіан упевнено утримався на чолі пелотону, Марк Веббер схоже знайшов вирішення власних проблем і залишився після першого повороту на своїй позіції, яку щоправда програв у четвертому повороті Баттону. Дженсон відмінно розпочав гонку, обігнавши в першому повороті Алонсо, а згодом і Веббера. Льюіс Хемілтон програв Массі, і пізніше ця пара ще скаже на трасі своє вагоме слово. Вкотре в сезоні традиційно для самого себе вдало проїхав перше коло Міхаель Шумахер, який зумів піднятися з 11-го на 8-ме місце - одразу за спиною свого напарника.

В цей же час в хвості пелотону сталася низка інцидентів - Баррікелло зачепив машину напарника, згодом зіткнувся з Кобаясі в болід якого в'їхав Глок. Для японця гонка на цьому завешилася одразу, а Тімо зійшов на третьому колі, оскільки внаслідок зіткнення пошкодження зазнало не тільки переднє крило, а й підвіска.

Зрештою всі уламки з траси були прибрані досить оперативно і виїзд машини безпеки не був потрібним. Феттель почав нарощувати свій відрив від Дженсона, якого намагався пресингувати Марк, але простих обгонів на цій трасі не було і Веббер так нічого вдіяти з англійцем не зумів, поступово відпускаючи Баттона. Відриви в групі лідерів більш-менш стабілізувалися - дві Ferrari і Хемілтон їхали в темпі Веббера, і тільки Себастіан з Дженсоном час від часу то скорочували, то збільшували відрив.

Найцікавіше було за спинами чотирьох команд-лідерів - пілоти Toro Rosso, які відкотилися на старті в другий десяток, наздогнали та обігнали Сенну, на машині якого в цей час відмовив KERS, а пізніше і Сутіла. Таким чином гонщики італійської команди замикали очкову зону.

Подолавши чверть дистанції пілоти взялися робити свої перші зупинки в боксах. В групі лідерів на 17-му колі хвилю піт-стопів відкрили Веббер, Алонсо і Хемілтон. Наступного кола до механіків відправилися Масса і Росберг, а на 19-му Баттон, Шумахер і Буемі. Останнім поїхав Феттель, який легко залишився лідером гонки.

Перші піт-стопи не змінили позиції пілотів в першій десятці, однак Феліпе Масса спочатку активно наближався до напарника, а потім помилився на вході до першого повороту на 23-му колі. Ця помилка дозволила Хемілтону опинитися на відстані атаки, чим одразу ж спробував скористатися британець. Проте зона дії DRS на найдовшій прямій не така велика як того хотілося б багатьом і обігнати тут було не так просто. Першу атаку Масса відбив, ситуація повторилася на стартовій прямій та на головній на наступному колі, от тільки Льюіс зумів краще вийти з четвертого повороту і перед п'ятим зайняв внутрішню траекторію. Феліпе з такою ситуацією миритися не став і зачинив перед британцем вікно. Як наслідок - виліт у гравій з поверненням на трасу для бразильця та зміна переднього крила для Льюіса. Стюарди, розглянувши інцидент, цілком справедливо відправили Массу на проїзд через піт-лейн, а ще пізніше Феліпе розіб'є власну передню підвіску на поребрику. Аналогічна помилка на кваліфікації нічому не навчила його. Проблеми Масси й Хемілтона вивели пілотів Mercedes GP на п'яте-шосте місця.



В стані лідерів ситуація залишалася стабільною до тих пір поки Алонсо не став наближатися до Веббера, серйозно скорочуючи відставання. Зрештою в Red Bull вкотре продемонстрували як «успішно» вони можуть придумувати тактику для австралійця. Марка закликали в бокси на 38-му колі і поставили йому Hard - отже до кінця гонки більше піт-стопів не планувалося. Та проблема полягала в тому, що нові жорсткі шини все-одно були приблизно на секунду повільнішими за поношені м'які. Такою «хитрістю» австрійської команди Фернандо скористався сповна. Створивши комфортний відрив протягом двох кіл, іспанець поїхав в бокси, звідки виїхав попереду свого конкурента. У Марка були шанси атакувати Алонсо одразу поки шини на червоному боліді не прийшли у робочу температуру, але зробити це австралієць не зумів і Фернандо так і залишився попереду.

На 46-му колі свої останні візити до механіків зробили Баттон, Росберг і Хемілтон, а колом пізніше Феттель й Альгерсуарі. Досить цікавою вийшла ситуація в Mercedes GP - Шумахер поступово наздоганяв свого напарника і перед пітом Ніко програвав йому менше двох секунд. М'які шини на боліді семиразового чемпіона працювали досить добре, та й до того ж вони все ще дозволяли їхати швидше ніж на новому Hard. Поїхавши до механіків через п'ять кіл після Росберга, Міхаель виїхав попереду напарника на п'ятому місці. Попри те що команда дозволяє своїм пілотам боротися між собою за позиції, Ніко так і не здійснив жодної спроби наздогнати й атакувати Шумахера, який знову показав, що в гоночному темпі переважає напарника.

Себастіан Феттель, абсолютно не слухаючись свого інженера, показав найшвидше коло в гонці на її останньому колі і вперше в кар'єрі здобув Великий шолом - поул, перемогу, найшвидше коло гонки і лідирування від старту до фінішу. Себастіан навіть після перемоги в чемпіонаті не збирається скидати оберти і продовжує домінувати над суперниками.



Дженсон Баттон в черговий раз довів, що на даний момент він є лідером та опорою команди і продовжує очолювати гонку в боротьбі за почесний, але малоцікавий титул віце-чемпіона.

Фернандо Алонсо вкотре показав усім, що навіть на своїй далеко не найкращій машині при правильній стратегії та безпомилковій їзді може цілком успішно складати конкуренцію пілотам на кращій техніці.

Розчарував Веббер, який хотів опинитися на подіумі, але в боротьбі спочатку з Баттоном, а наприкінці гонки з Алонсо нічого зробити не зумів.

Гонщики Mercedes GP за великим рахунком нічого надзвичайного не зробили - вони просто скористалися проблемами лідерів і фінішували за спинами тих, у кого цих проблем не було. Зрештою на даний момент нічого більшого від німців чекати і не доводиться, вони просто їдуть у своїй окремій категорії. До лідерів їм далеко, від інших далеко вони.
Льюіс Хемілтон якщо і розчарував, то тільки своїм результатом, але на відміну від попередніх колізій з Массою цього разу до британця не можу бути жодних питань. Та й зайвий вимушений піт-стоп (а Льюіс став єдиним пілотом топ-10, який провів 3 піти, а не 2 як інші) жодним чином не сприяв доїзду на кращій позиції.

Окремих схвальних відгуків заслуговують Альгерсуарі, який приїхав восьмим, що дозволило Toro Rosso наздогнати Sauber в Кубку конструкторів. Якби не прикра відмова техніки на машині Буемі, швидше за все італійці вже після гонки в Індії випереджали б швейцарців.

Адран Сутіл провів рівну та упевнену гонку, що дозволило йому набрати ще 2 очка в особистому заліку, а команді дихати трошки спокійніше перед останніми двома етапами, де й вирішиться остаточно доля шостого місця в Кубку конструкторів.

Відмінний прорив Серхіо Переса дозволяє команді з Хінвіля залишатися вище своїх опонентів з Toro Rosso, але команді необхідно додавати на останніх гонках, інакше «бички» їх обійдуть.

Підсумовуючи події на Гран Прі Індії варто сказати, що гонка якщо і не виправдала усіх сподівань уболівальників, то була близькою до цього. Індійський дебют вийшов вдалим, а траса по-справжньому цікавою, тож наступні гонки тут багато хто очікуватиме із великим зацікавленням.

Гран-прі Індії. Фінішний протокол:

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:30:35.002

2

2.

Дж. Баттон

McLaren

+ 8.433

2

3.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 24.301

2

4.

М. Веббер

Red Bull

+ 25.529

2

5.

М. Шумахер

Mercedes

+ 1:05.421

2

6.

Н. Росберг

Mercedes

+ 1:06.851

2

7.

Л. Хемілтон

McLaren

+ 1:24.183

3

8.

Х. Альгерсуарі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

9.

А. Сутіл

Force India

+ 1 коло

2

10.

С. Перес

Sauber

+ 1 коло

2

11.

В. Петров

Lotus Renault

+ 1 коло

2

12.

Б. Сенна

Lotus Renault

+ 1 коло

2

13.

П. ді Реста

Force India

+ 1 коло

3

14.

Х. Ковалайнен

Team Lotus

+ 2 кола

2

15.

Р. Баррікелло

Williams

+ 2 кола

2

16.

Ж.Д'Амброзіо

Marussia Virgin

+ 2 кола

2

17.

Н. Картікеян

HRT

+ 3 кола

2

18.

Д. Рікьярдо

HRT

+ 3 кола

3

19.

Я. Труллі

Team Lotus

+ 1 коло

3

Найшвидше коло: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:27.249 (60-е коло)

Не фінішували:

Ф. Масса

Ferrari

33 коло

підвіска

С. Буемі

Toro Rosso

25 коло

-

П. Мальдонадо

Williams

13 коло

коробка передач

Т. Глок

Marussia Virgin

3 коло

наслідки аварії

К. Кобаясі

Sauber

1 коло

аварія

Особистий залік:

1

С.Феттель

Red Bull Racing

374

2

Д.Баттон

McLaren

240

3

Ф.Алонсо

Scuderia Ferrari

227

4

М.Веббер

Red Bull Racing

221

5

Л.Хемілтон

McLaren

202

6

Ф.Масса

Scuderia Ferrari

98

7

Н.Росберг

Mercedes GP

75

8

М.Шумахер

Mercedes GP

70

9

В.Петров

Lotus Renault GP

36

10

Н.Хайдфельд

Lotus Renault GP

34

11

А.Сутіл

Force India

30

12

К.Кобаясі

Sauber F1 Team

27

13

Х.Альгесуарі

Scuderia Toro Rosso

26

14

П.ді Реста

Force India

21

15

С.Буемі

Scuderia Toro Rosso

15

16

С.Перес

Sauber F1 Team

14

17

Р. Баррікелло

Williams

4

18

Б.Сенна

Lotus Renault GP

2

19

П. Мальдонадо

Williams

1

Кубок Конструкторів

1

Red Bull Racing

Renault

595

2

McLaren

Mercedes

442

3

Scuderia Ferrari

Ferrari

325

4

Mercedes GP

Mercedes

145

5

Renault Lotus GP

Renault

72

6

Force India

Mercedes

51

7

Sauber F1 Team

Ferrari

41

8

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

41

9

AT&T Williams

Cosworth

5

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 01 мая 2024, 17:06 5

Соглашение будет рассчитано до 2028 года

Комментарии