Як змінилися спонсори клубів АПЛ за останні 30 років
Від пивних і будівельних брендів до гральних компаній
- 21 квітня 2025, 15:00
- |
- 21 квітня 2025, 16:20
- 1342
- 0
BBC і GlobalData опублікували дослідження, яке показує, як змінювалися спонсори клубів АПЛ за 30 років.
У 90-х футболки англійських футбольних клубів прикрашали бренди пива, піци, електроніки. Сьогодні спонсори - переважно компанії, з якими більшість уболівальників ніколи не стикалися, і часто - гральні.
У сезоні 1992/93 половина клубів Прем'єр-ліги мала спонсорів, що базуються у Великій Британії. Більшість із них продавали товари, доступні вболівальникам. Сьогодні лише один із нинішніх спонсорів перебуває у Великій Британії - і це банк, який не обслуговує місцевих клієнтів.
Зараз 11 із 20 клубів Прем'єр-ліги мають гральних спонсорів на футболках. У сезоні 2024/25 ці контракти коштують понад $135 млн. Але до сезону 2026/27 клуби домовилися припинити розміщувати логотипи гральних компаній на грудях футболок.
Шість найбагатших клубів Прем'єр-ліги - «Арсенал», «Челсі», «Ліверпуль», «Манчестер Сіті», «Манчестер Юнайтед» і «Тоттенгем» - відмовилися від гральних спонсорів. Решта, особливо команди з меншими доходами, все частіше погоджуються на співпрацю з такими компаніями: це дешевше, а ефект глобальної присутності зберігається.
Футбол стає ареною не тільки для спортивних подій, а й для боротьби за увагу світового споживача.
У Таїланді розкрито незаконну мережу онлайн-гемблінгу на $96 млн