Як змінилися спонсори клубів АПЛ за останні 30 років

Від пивних і будівельних брендів до гральних компаній

BBC і GlobalData опублікували дослідження, яке показує, як змінювалися спонсори клубів АПЛ за 30 років.

У 90-х футболки англійських футбольних клубів прикрашали бренди пива, піци, електроніки. Сьогодні спонсори - переважно компанії, з якими більшість уболівальників ніколи не стикалися, і часто - гральні.

У сезоні 1992/93 половина клубів Прем'єр-ліги мала спонсорів, що базуються у Великій Британії. Більшість із них продавали товари, доступні вболівальникам. Сьогодні лише один із нинішніх спонсорів перебуває у Великій Британії - і це банк, який не обслуговує місцевих клієнтів.

Зараз 11 із 20 клубів Прем'єр-ліги мають гральних спонсорів на футболках. У сезоні 2024/25 ці контракти коштують понад $135 млн. Але до сезону 2026/27 клуби домовилися припинити розміщувати логотипи гральних компаній на грудях футболок.

Шість найбагатших клубів Прем'єр-ліги - «Арсенал», «Челсі», «Ліверпуль», «Манчестер Сіті», «Манчестер Юнайтед» і «Тоттенгем» - відмовилися від гральних спонсорів. Решта, особливо команди з меншими доходами, все частіше погоджуються на співпрацю з такими компаніями: це дешевше, а ефект глобальної присутності зберігається.

Футбол стає ареною не тільки для спортивних подій, а й для боротьби за увагу світового споживача.

У Таїланді розкрито незаконну мережу онлайн-гемблінгу на $96 млн

Олександр Грінник Джерело: BBC
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 06 грудня 2025, 07:47 0

Важливі події у всіх видах спорту спільно від Sport.ua та GGBET