Команди бояться домінування Мерседес, а дебют Ауді й Каділлак під загроозою
Мотористи Формули-1 дали коментарі щодо повернення двигунів V10
- 09 квітня 2025, 19:25
- |
- 09 квітня 2025, 19:36
- 587
- 1
Під час Гран-прі Бахрейну має відбутися важлива зустріч між FIA та виробниками силових агрегатів Формули-1. Обговорення стосуватиметься потенційного повернення атмосферних двигунів V10 - на тлі чуток про можливе скасування запланованих на 2026 рік технічних правил.
Останніми тижнями активно поширюються припущення про те, що Ф-1 може повернутися до використання V10, але вже з повністю екологічним паливом. Це стало актуальним після чуток, що правила 2026 року можуть бути переглянуті або навіть скасовані, а чинні - продовжені до кінця 2028 року.
У 2026 році Формула-1 планувала наймасштабніші зміни у силових агрегатах з моменту впровадження турбогібридів у 2014-му. Нове покоління моторів передбачає вдосконалені електричні системи та акумулятори, здатні генерувати до 350 кВт енергії - майже на 300% більше за нинішні 120 кВт.
Ключовим елементом змін стане вилучення системи MGU-H, оскільки зростання рівня електрифікації розглядається як стратегічний крок у напрямку технологій для дорожніх авто. Разом із цим у регламент вводиться 100% екологічне паливо, що є частиною стратегії Формули-1 зі зменшення вуглецевого сліду.
Новий регламент уже залучив до чемпіонату Ауді - концерн дебютує у 2026 році як заводська команда. Хонда, що вийшла з Формули-1 у 2021-му, також повертається у статусі повноцінного виробника двигунів для Астон Мартін. Форд приєднується до Ред Булл як технічний партнер для підрозділу Ред Булл Powertrains. General Motors працює над власним агрегатом для Каділлак, який дебютує у 2028 році, як повноцінний моторист. Водночас очікується, що до цього часу команда використовуватиме силові установки Феррарі.
Втім, реальність повернення V10 виглядає доволі примарною. Для цього необхідно, щоб чотири з п'яти ключових виробників - Мерседес, Хонда, Ауді, Феррарі та Ред Булл Powertrains - підтримали скасування нового регламенту. Враховуючи, що Ауді увійшла до чемпіонату саме через нові правила й ще не має двигуна для чинної епохи, перспектива зміни регламенту до 2028 року виглядає нереалістичною.
Але що думають самі виробники й команди про можливе повернення двигунів V10? Видання RacingNews365 зібрало позиції ключових фігур пелотону.
Мерседес
За інформацією з паддоку, Мерседес вважає, що у 2026 році матиме подібну перевагу, як у 2014-му.
На Гран-прі Японії директор із комунікацій Бредлі Лорд відзначив:
«Мабуть, немає сенсу публічно висловлювати занадто багато думок перед зустріччю. Усі хочуть, щоб вона проходила за зачиненими дверима.
Як сказав Тото [Вольфф] у Китаї, ми відкриті до обговорень, але не хочемо починати публічну дискусію, яка ставить під сумнів неймовірну технологію, що розробляється в Бріксворті, Маранелло та на інших заводах.
Це стратегічні розмови, які варто вести конфіденційно - без політизації чи зовнішнього тиску».
Феррарі
Бос Феррарі Фред Вассер, коментуючи ситуацію після Гран-прі Китаю, обережно висловив особисту симпатію до атмосферних моторів:
«Це не місце для подібних обговорень. Ми тут, щоб говорити про перегони. Але, якщо говорити особисто, я б із задоволенням колись знову побачив V10 або V12 у Формулі-1».
Ред Булл
Крістіан Хорнер, керівник Ред Булла, заявив про відкритість до обговорення V10, наголосивши на важливості збереження «ДНК» Формули-1:
«Це важлива зустріч для майбутнього ландшафту Формули-1, передусім у довгостроковій перспективі.
Коли ми бачимо поточний рівень боротьби на трасі, важливо захистити ДНК спорту.
Усі ми відповідальні за те, щоб не допустити хаотичних змін у найближчі роки. Але в довгостроковій перспективі - маємо спільно шукати правильні рішення».
Макларен
Команда Макларен у 2026 році знову стане клієнтською командою Мерседеса. Андреа Стелла, керівник команди, утримався від конкретних коментарів:
«Ми уважно стежимо за процесом, але наразі правила на 2026 рік планується зберегти до 2030-го.
Як завжди, ми діємо в інтересах спорту. Якщо процес перегляду правил буде конструктивним і здоровим, ми братимемо участь у ньому.
Але зараз завдання - забезпечити успіх запланованих змін».
Ауді
Ауді - новачок Формули-1, що входить у чемпіонат завдяки новому технічному регламенту. Генеральний директор Маттіа Бінотто та спортивний директор Беат Цендер скептично ставляться до ідеї V10:
«Цю дискусію взагалі не слід було розпочинати, особливо в контексті 2028 року», - наголосив Цендер.
Двигуни 2026 року - це причина, через яку Ауді приєдналася до чемпіонату. Говорити про зміну правил до того, як вони навіть набудуть чинності, - безглуздо».