Формула-1. Гран-прі Угорщини. Результати, розклад, прогноз та інтриги етапу
Анонс 14-го етапу Ф1. Непередбачувана погода та останній шанс перед літньою паузою
- 01 серпня 2025, 11:50
- |
- 02 серпня 2025, 18:22
- 5192
- 0
Формула-1 повертається до Угорщини на автодром Хунгароринг. Угорський етап стане останнім перед літньою паузою, яка триватиме 4 тижні, тож усі боротимуться за те, щоб піти на канікули в статусі переможця.
Хунгароринг не славиться своїми обгонами та надщільною боротьбою, натомість тут переважає стратегічний підхід, а головне - якнайвища позиція на старті гонки, через складність обгону.
До того ж траса нетипова: тут немає звичного набору поворотів, а переважають затяжні повільні та середньошвидкісні, що може підтягнути одного з лідерів до команди Макларен, пілоти якої продовжать внутрішню боротьбу за титул, а також перемішати середню групу та аутсайдерів.
Розклад Гран-прі Угорщини.
Результати будуть додані після завершення відповідного заїзду
П'ятниця, 1 серпня:
-
Вільна практика 1: 14:30 - 15:30. РЕЗУЛЬТАТИ
-
Вільна практика 2: 18:00 - 19:00. РЕЗУЛЬТАТИ
Субота, 2 серпня:
-
Вільна практика 3: 13:00 - 14:00. РЕЗУЛЬТАТИ
-
Кваліфікація: 17:00 - 18:00. РЕЗУЛЬТАТИ
Неділя, 3 серпня:
-
Гонка: 16:00. РЕЗУЛЬТАТИ
Особливості траси:
Довжина: 4,381 км
Кількість кіл: 70
Дві зони DRS:
- Пряма між 1-м та 2-м поворотом
- Перед 1-м поворотом
Рекорд кола в кваліфікації: 1:13,447 (Льюїс Хемілтон, Мерседес, 2020)
Рекорд кола в гонці: 1:16.627 (Льюїс Хемілтон, Мерседес, 2020)
Прогноз погоди
Хунгароринг традиційно зустріне Формулу-1 спекотними умовами, але цього разу ризик опадів у день гонки може стати важливим фактором. Після спринт-вікенду в Бельгії етап у Будапешті повертається до класичного формату - три тренування, кваліфікація та основна гонка. Загалом очікується спекотна погода на початку вікенду, проте в неділю існує помітна ймовірність злив і навіть гроз, що здатне серйозно вплинути на хід подій.
П'ятниця, 1 серпня
Відкриття гоночного вікенду відбудеться за сонячної та теплої погоди. Перше тренування (14:30 за київським часом) і друга сесія (18:00) пройдуть на сухій трасі за температури 28-30 °C. Дутиме легкий західний вітер зі швидкістю 10-15 км/год, що не матиме суттєвого впливу на боліди. Умови ідеальні для роботи над налаштуваннями та довгими серіями кіл.
Субота, 2 серпня
Остання, третя практика (13:30) теж відбудеться без опадів, температура знизиться до 26-28 °C, а вітер змінить напрямок на північно-східний. Під час кваліфікації (17:00) ризик дощу трохи зросте, однак серйозних злив не прогнозується. Пілоти отримають змогу провести вирішальну сесію на сухому асфальті, що підвищить значення стартових позицій, адже Хунгароринг відомий складністю обгонів.
Неділя, 3 серпня
Основна гонка (старт о 16:00) може пройти за змінних умов. Ранок буде теплим і сонячним, але ближче до старту очікується підвищення вологості та утворення купчастих хмар. Ймовірність злив або грозових осередків становить близько 40%, тож гонка може перетворитися на лотерею зі стратегіями.
Востаннє дощова гонка в Угорщині відбулася у 2021 році - тоді хаотичний старт і зміни умов на трасі подарували одну з найнепередбачуваніших гонок сезону. Цього разу подібний сценарій цілком можливий.
Стратегія та шини на етап
Піреллі на Гран-прі Угорщини знову привезла один із найм'якших комплектів гуми - хард C3, мідіум C4 та софт C5, як і торік. Тоді це сприяло стратегії з двома піт-стопами та активному використанню середнього комплекту.
Тенденція цього сезону полягає в тому, що, отримуючи склади гуми з характеристиками, близькими до минулорічних, команди дедалі частіше намагаються скоротити кількість зупинок. Для деяких пілотів це означає спробу обмежитись лише одним піт-стопом.
До того ж варто враховувати, що торік висока температура траси значно впливала на швидке зношування шин, а цьогорічні прогнози дощу можуть відкрити нові тактичні можливості для гонщиків.
Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:
Приклади стратегії минулого року:
Головні питання та інтриги Гран-прі Угорщини:
- Чи зможе Ландо Норріс знову переламати ситуацію?
Після Гран-прі Канади, де Ландо Норріс зійшов після зіткнення з напарником, його відставання від Оскара Піастрі в загальному заліку зросло до 22 очок. Багато хто вважав, що цей результат лише зміцнить позиції австралійця, однак британець відповів двома поспіль перемогами і перед Гран-прі Бельгії скоротив різницю до восьми балів. Поразка в Спа знову збільшила розрив - тепер Норріс відстає від Піастрі на 16 очок.
Перед літньою паузою у нього залишився ще один шанс повернутися в щільну боротьбу за титул. Ландо не раз доводив, що вміє відновлюватися після невдач, і тепер йому потрібно повторити це, щоб піти на відпочинок у гарному моральному стані. Для емоційного британця цей аспект може стати особливо важливим.
Минулого року на Хунгароринзі Ландо йшов до впевненої перемоги, але після командних наказів та під час піт-стопу спершу обійшов Піастрі, а потім за вказівкою по радіо та після сперечань з командою повернув йому перше місце. Схожий сценарій цього разу видається малоймовірним, тож Норріс має чудову нагоду повернути собі перемогу.
- Чи допоможе «велика зустріч» Мерседес подолати кризу?
Початок сезону для Мерседес складався обнадійливо: Джордж Рассел чотири рази фінішував на подіумі в перших шести гонках. Однак у наступних семи етапах він лише одного разу потрапив до топ-3 - у Канаді, де здобув перемогу.
Після серії невдалих результатів команда провела масштабну нараду з провідними інженерами, аби зрозуміти причини спаду. Подібні труднощі для Мерседес не нові: торік команда також представила нестабільний болід, а зміни після літньої перерви лише погіршили ситуацію.
Нині головне питання полягає в тому, чи пов'язані проблеми з новою задньою підвіскою, вперше випробуваною в Імолі, або з реакцією на оновлені тести на прогин переднього антикрила, запроваджені з Іспанії. Показово, що Рассел вже не виключає повернення до попередніх налаштувань - це свідчить, що команда досі не змогла повністю оптимізувати свої інструменти розвитку.
Гран-прі Угорщини може стати показовим етапом: він покаже, чи здатен Мерседес переламати ситуацію вже цього сезону, чи команді доведеться чекати впровадження нового технічного регламенту 2026.
- Чи варто чекати першого подіуму Хемілтона?
Британець поки що не надто успішно розпочав сезон із Феррарі після 12 років у Мерседес. За 13 етапів його найкращими досягненнями стали кілька четвертих місць у кваліфікаціях, а також поул і перемога у спринті Гран-прі Канади.
Вболівальники очікували побачити перший фініш Льюїса Хемілтона у топ-3 на трасах, де він традиційно сильний: у Сільверстоуні, на етапах у Бельгії чи Канаді. Черга тепер дійшла до Хунгарорингу, де семиразовий чемпіон є найуспішнішим пілотом в історії як за кількістю перемог, так і поулів. Це робить угорський етап потенційно найкращим шансом для британця нарешті повернутися на подіум.
Феррарі, своєю чергою, зазвичай почувається впевнено на подібних технічних трасах. Оновлення, привезені до Спа, мали переважно адаптивний характер і можуть стати в пригоді й на Хунгарорингу, а сама команда прагне знову включитися в боротьбу за високі місця обома пілотами.