Формула-1 повертається до Європи. Все про Гран-прі Емілії-Романьї 2025

Нові шини, шанс на дощ та 5 головних питань Імоли

Формула-1 повертається до Європи - основної частини сезону, що включає найбільш знакові та технічно складні траси. Першою з них цього року стане Гран-прі Емілії-Романьї на автодромі імені Енцо та Діно Феррарі. Ця траса відома насамперед своїм історичним значенням, а не сучасною видовищністю.

Минулого року саме тут почалося загострення боротьби між Маклареном і Ред Булл. Попри відсутність обгонів, напруга трималась до самого фінішу. Натомість зараз ситуація змінилася - помаранчеві вже не мають реальної конкуренції, і головна інтрига полягає у внутрішньому протистоянні між Ландо Норрісом і Оскаром Піастрі.

Розклад Гран-прі Емілії-Романьї:

П'ятниця, 16 травня:

Субота, 17 травня:

Неділя, 18 травня:

Особливості траси:

Довжина: 4,909 км

Кількість кіл: 63

Одна зона DRS:

Рекорд кола: 1:15.484 - Льюїс Хемілтон (Мерседес, 2020)

Прогноз погоди на етап в Імолі:

За прогнозами синоптиків, гоночний вікенд у Імолі 16-18 травня обіцяє помірно теплу та переважно суху погоду, характерну для пізньої весни в Емілії-Романьї.

П'ятниця, 16 травня
Ранок може розпочатися з хмарного неба та ймовірних слабких дощів, з подальшим проясненням протягом дня. Максимальна температура сягне +19°C, з помірним північно-східним вітром до 35 км/год. Існує 40% ймовірність опадів, що може вплинути на першу практику.

Субота, 17 травня
Очікується частково хмарна погода з проясненнями в другій половині дня. Температура повітря підніметься до +21°C, а ймовірність опадів знизиться до 20%. Це створить сприятливі умови для третьої практики та кваліфікації.

Неділя, 18 травня
День гонки розпочнеться з ясного неба, проте після полудня існує невелика ймовірність короткочасних дощів між 13:00 та 20:00, але ризик для проведення гонки мінімальний, а от шанс ускладнити життя стратегам на командному містку через раптові каплі дощу - цілком реальний. Максимальна температура досягне +22°C, з легким південно-західним вітром.

Стратегія та шини на етап

Цього вікенду в Формулі-1 дебютує новий тип гуми - надм'який C6. Разом із ним команди матимуть у розпорядженні ще й C5 та C4 - це найм'якший комплект із можливих у сезоні 2025. Торік у Імолі використовували три найменш жорсткі склади на той час - C3, C4 та C5. Це обумовило мінімальними вимогами траси від шин, що диктує стратегію з єдиною зупинкою, яка й цього року, ймовірно, залишиться основною.

Причини - знайомі: конфігурація треку не сприяє обгонам, а втрати на піт-стопі занадто значні, щоб компенсувати їх на вузькому й технічному треку. Тож замість тактичної гри гонка, найімовірніше, знову зведеться до кваліфікаційної боротьби. Саме стартова позиція відіграватиме ключову роль у підсумковому результаті.

Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:

Приклади стратегії минулого року:

Головні питання та інтриги Гран-прі Емілії-Романьї:

- Чи справді Піастрі новий лідер Макларена?

Три поспіль перемоги та впевнені дії в кожному маневрі - Оскар Піастрі справляє сильне враження на старті сезону. На початку року він поступався Норрісу, проте після Гран-прі Австралії ситуація змінилася: проблеми Ландо відкрили можливість, яку австралієць використав максимально.

Але головне питання залишається відкритим: ми бачимо реальний прогрес Піастрі чи тимчасовий спад форми Норріса? Відповідь дасть вікенд без зовнішніх факторів. Якщо за рівних умов Оскар знову випередить напарника, Макларену доведеться визнати - у команді змінився лідер.

Раніше результати Піастрі часто пояснювалися помилками напарника або зручними обставинами. В Імолі всі карти на руках саме в Норріса: траса, яка, за його словами, ідеально йому пасує, а кваліфікаційний характер вікенду має зіграти йому на користь. Кращих умов для того, щоб продемонструвати свою перевагу та відігратися у напарника, не придумаєш. Якщо результату не буде й тепер - питання про статус першого номера набиратиме актуальності.

- Чи витримає Феррарі тиск тіфозі?

Домашній Гран-прі в Імолі - важлива подія для Феррарі. Атмосфера, підтримка, очікування - все це створює не лише емоційне піднесення, а й додатковий тиск. Часто саме він ставав перешкодою для досягнення результату.

На цей вікенд команда привезе першу порцію оновлень, але основні зміни очікуються пізніше. Головна проблема - кваліфікація: у 2025 році Скудерія ще не стартувала з першого ряду. Без цього стабільно боротися за подіуми буде складно.

Успіх в Імолі не обов'язково в цифрах. Важливо побачити чіткий вектор розвитку - знак, що команда рухається у правильному напрямку.

- Чи здатен Вільямс на більше, ніж просто середина пелотону?

Вільямс залишається однією з головних несподіванок початку сезону. Команда регулярно потрапляє в зону очок, а в Маямі Алекс Албон зумів випередити пілотів Мерседес та Феррарі. Це свідчить про потенціал FW47, який ще не вичерпано.

Але разом із амбіціями зростає й відповідальність: боротьба у верхній частині середньої групи вимагає не лише швидкості, а й дисципліни. Інцидент із Сайнсом у Маямі показав, що без чіткої внутрішньої структури стабільних результатів досягти важко. Імола стане не лише випробуванням для боліда, а й перевіркою командної злагодженості.

- Чи скористається Колапінто своїм шансом?

Франко Колапінто отримає дебютний шанс у Формулі-1 як бойовий пілот Alpine. Аргентинець добре знає трасу в Імолі, має перемоги у молодших серіях і вже дев'ять вікендів провів у статусі резервного гонщика.

Тепер він - частина основного складу. І хоча тиск та очікування зростають, ситуація в Alpine залишає простір для дій. Команді потрібна стабільність у складному сезоні, й якщо Колапінто зуміє швидко знайти темп і уникнути помилок, це може стати першим кроком до довгострокового контракту.

- Чи стане Імола точкою прориву для Антонеллі?

Для Андреа Кімі Антонеллі домашній Гран-прі в Імолі має особливе значення. На старті сезону він діяв обережно: без грубих помилок, але й без яскравих проривів. Мерседес дає йому час, проте очікує поступу.

Траса добре знайома Антонеллі, він перемагав тут у молодших серіях. Якщо в Імолі йому вдасться поєднати стабільність із агресивним підходом, це може стати першим етапом, на якому він реально нав'яже боротьбу за подіум. Питання лише в тому, чи зможе він скористатися домашньою перевагою.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 06 грудня 2025, 07:15 9

Цього разу за втомою від єврокубків заховатись не вийде