Формула-1 повертається до Європи. Все про Гран-прі Емілії-Романьї 2025
Нові шини, шанс на дощ та 5 головних питань Імоли
- 16 травня 2025, 10:20
- |
- 16 травня 2025, 10:54
- 2107
- 0
Формула-1 повертається до Європи - основної частини сезону, що включає найбільш знакові та технічно складні траси. Першою з них цього року стане Гран-прі Емілії-Романьї на автодромі імені Енцо та Діно Феррарі. Ця траса відома насамперед своїм історичним значенням, а не сучасною видовищністю.
Минулого року саме тут почалося загострення боротьби між Маклареном і Ред Булл. Попри відсутність обгонів, напруга трималась до самого фінішу. Натомість зараз ситуація змінилася - помаранчеві вже не мають реальної конкуренції, і головна інтрига полягає у внутрішньому протистоянні між Ландо Норрісом і Оскаром Піастрі.
Розклад Гран-прі Емілії-Романьї:
П'ятниця, 16 травня:
-
Вільна практика 1: 14:30 - 15:30
-
Вільна практика 2: 18:00 - 19:00
Субота, 17 травня:
-
Вільна практика 3: 13:30 - 14:30
-
Кваліфікація: 17:00 - 18:00
Неділя, 18 травня:
-
Гонка: 16:00
Особливості траси:
Довжина: 4,909 км
Кількість кіл: 63
Одна зона DRS:
- Головна пряма перед першим поворотом
Рекорд кола: 1:15.484 - Льюїс Хемілтон (Мерседес, 2020)
Прогноз погоди на етап в Імолі:
За прогнозами синоптиків, гоночний вікенд у Імолі 16-18 травня обіцяє помірно теплу та переважно суху погоду, характерну для пізньої весни в Емілії-Романьї.
П'ятниця, 16 травня
Ранок може розпочатися з хмарного неба та ймовірних слабких дощів, з подальшим проясненням протягом дня. Максимальна температура сягне +19°C, з помірним північно-східним вітром до 35 км/год. Існує 40% ймовірність опадів, що може вплинути на першу практику.
Субота, 17 травня
Очікується частково хмарна погода з проясненнями в другій половині дня. Температура повітря підніметься до +21°C, а ймовірність опадів знизиться до 20%. Це створить сприятливі умови для третьої практики та кваліфікації.
Неділя, 18 травня
День гонки розпочнеться з ясного неба, проте після полудня існує невелика ймовірність короткочасних дощів між 13:00 та 20:00, але ризик для проведення гонки мінімальний, а от шанс ускладнити життя стратегам на командному містку через раптові каплі дощу - цілком реальний. Максимальна температура досягне +22°C, з легким південно-західним вітром.
Стратегія та шини на етап
Цього вікенду в Формулі-1 дебютує новий тип гуми - надм'який C6. Разом із ним команди матимуть у розпорядженні ще й C5 та C4 - це найм'якший комплект із можливих у сезоні 2025. Торік у Імолі використовували три найменш жорсткі склади на той час - C3, C4 та C5. Це обумовило мінімальними вимогами траси від шин, що диктує стратегію з єдиною зупинкою, яка й цього року, ймовірно, залишиться основною.
Причини - знайомі: конфігурація треку не сприяє обгонам, а втрати на піт-стопі занадто значні, щоб компенсувати їх на вузькому й технічному треку. Тож замість тактичної гри гонка, найімовірніше, знову зведеться до кваліфікаційної боротьби. Саме стартова позиція відіграватиме ключову роль у підсумковому результаті.
Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:
Приклади стратегії минулого року:
Головні питання та інтриги Гран-прі Емілії-Романьї:
- Чи справді Піастрі новий лідер Макларена?
Три поспіль перемоги та впевнені дії в кожному маневрі - Оскар Піастрі справляє сильне враження на старті сезону. На початку року він поступався Норрісу, проте після Гран-прі Австралії ситуація змінилася: проблеми Ландо відкрили можливість, яку австралієць використав максимально.
Але головне питання залишається відкритим: ми бачимо реальний прогрес Піастрі чи тимчасовий спад форми Норріса? Відповідь дасть вікенд без зовнішніх факторів. Якщо за рівних умов Оскар знову випередить напарника, Макларену доведеться визнати - у команді змінився лідер.
Раніше результати Піастрі часто пояснювалися помилками напарника або зручними обставинами. В Імолі всі карти на руках саме в Норріса: траса, яка, за його словами, ідеально йому пасує, а кваліфікаційний характер вікенду має зіграти йому на користь. Кращих умов для того, щоб продемонструвати свою перевагу та відігратися у напарника, не придумаєш. Якщо результату не буде й тепер - питання про статус першого номера набиратиме актуальності.
- Чи витримає Феррарі тиск тіфозі?
Домашній Гран-прі в Імолі - важлива подія для Феррарі. Атмосфера, підтримка, очікування - все це створює не лише емоційне піднесення, а й додатковий тиск. Часто саме він ставав перешкодою для досягнення результату.
На цей вікенд команда привезе першу порцію оновлень, але основні зміни очікуються пізніше. Головна проблема - кваліфікація: у 2025 році Скудерія ще не стартувала з першого ряду. Без цього стабільно боротися за подіуми буде складно.
Успіх в Імолі не обов'язково в цифрах. Важливо побачити чіткий вектор розвитку - знак, що команда рухається у правильному напрямку.
- Чи здатен Вільямс на більше, ніж просто середина пелотону?
Вільямс залишається однією з головних несподіванок початку сезону. Команда регулярно потрапляє в зону очок, а в Маямі Алекс Албон зумів випередити пілотів Мерседес та Феррарі. Це свідчить про потенціал FW47, який ще не вичерпано.
Але разом із амбіціями зростає й відповідальність: боротьба у верхній частині середньої групи вимагає не лише швидкості, а й дисципліни. Інцидент із Сайнсом у Маямі показав, що без чіткої внутрішньої структури стабільних результатів досягти важко. Імола стане не лише випробуванням для боліда, а й перевіркою командної злагодженості.
- Чи скористається Колапінто своїм шансом?
Франко Колапінто отримає дебютний шанс у Формулі-1 як бойовий пілот Alpine. Аргентинець добре знає трасу в Імолі, має перемоги у молодших серіях і вже дев'ять вікендів провів у статусі резервного гонщика.
Тепер він - частина основного складу. І хоча тиск та очікування зростають, ситуація в Alpine залишає простір для дій. Команді потрібна стабільність у складному сезоні, й якщо Колапінто зуміє швидко знайти темп і уникнути помилок, це може стати першим кроком до довгострокового контракту.
- Чи стане Імола точкою прориву для Антонеллі?
Для Андреа Кімі Антонеллі домашній Гран-прі в Імолі має особливе значення. На старті сезону він діяв обережно: без грубих помилок, але й без яскравих проривів. Мерседес дає йому час, проте очікує поступу.
Траса добре знайома Антонеллі, він перемагав тут у молодших серіях. Якщо в Імолі йому вдасться поєднати стабільність із агресивним підходом, це може стати першим етапом, на якому він реально нав'яже боротьбу за подіум. Питання лише в тому, чи зможе він скористатися домашньою перевагою.