Моторів V10 не буде. Відбулась зустріч мотористів Формули-1 в Бахрейні

Ідею відклали щонайменше до 2029 року

Як повідомляє The Race, Формула-1, ймовірно, внесе низку змін до регламенту, щоб пом'якшити занепокоєння, пов'язані з новими правилами щодо силових установок 2026 року. Ідея повернення до двигунів V10 наразі відкладається щонайменше до 2029 року.

У п'ятницю вранці в Бахрейні відбувся саміт щодо майбутнього регламенту силових установок, організований президентом FIA Мохаммедом Бен Сулаємом. У зустрічі взяли участь представники всіх чинних виробників Формули-1, а також Каділлак. Обговорення стосувалося дорожньої карти розвитку технічного регламенту, зокрема на тлі активного інтересу до можливого переходу на екологічні двигуни V10.

До зустрічі долучилися ключові постаті галузі: генеральний директор Ауді Гернот Доелнер, глобальний директор з продуктивності Форд Марк Рашбрук та голова концерну Мерседес Оле Калленіус, який приєднався дистанційно.

Хоча метою саміту не було ухвалення остаточних рішень, за словами джерел, було досягнуто прогресу щодо уніфікації позицій. Особливу увагу приділили занепокоєнням, які викликає новий регламент 2026 року: ризику суттєвого розриву у швидкості між командами, складності для відстаючих учасників скоротити відставання, а також ймовірному зниженню видовищності через акцент на енергоефективність.

З огляду на те, що повна відмова від нового регламенту наразі не розглядається, було погоджено необхідність певних коригувань, зокрема зменшення витрат, спрощення процесу вдосконалення для аутсайдерів і можливі зміни до спортивного регламенту для покращення якості перегонів.

Обговорення концепції V10

Попри чутки про можливе повернення атмосферних V10 або V8, виробники погодилися, що наразі зміна архітектури двигунів є передчасною. Загальним консенсусом стало відкласти розгляд цієї теми щонайменше до 2029 року. Деякі сторони навіть висловили бажання зберегти поточний курс до 2031-го.

Наразі немає єдиної думки щодо формату майбутнього двигуна - V8 чи V10, атмосферний чи з турбонаддувом. Водночас гібридний елемент вважається критично важливим для збереження зацікавленості з боку виробників. Ймовірно, у перспективі залишиться якась форма системи KERS, але з меншим енергетичним навантаженням, ніж заплановане співвідношення 50/50 між ДВС і електроприводом у 2026 році.

Окремо наголошується на необхідності стримування витрат. Висока вартість нових силових установок - одна з причин, чому FIA розглядала варіант із V10 уже у 2028 році.

Директор FIA з одномісних болідів Ніколас Томбазіс раніше заявив на Гран-прі Китаю, що зростаючі витрати на турбогібриди стали причиною дискусій про альтернативу:

«Прогрес у сфері сталого палива наштовхнув на думку, що двигуни можуть бути простішими. Поточна економічна ситуація у світі спонукає нас шукати способи скорочення витрат, адже сучасні силові установки - надто дорогі. Це факт».

У Бахрейні також підняли питання, що дострокове впровадження нової концепції (до 2031 року) призведе до зростання витрат для виробників, адже доведеться вести паралельні програми розробки. Обговорюється і можливість скорочення тривалості наступного циклу регламенту до менше ніж п'яти років.

Раніше мотористи коментували своє ставлення до ідеї повернення V10.

Олександр Ляшецький Джерело: The Race
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Авто/мото | 05 грудня 2025, 14:55 0

Бондарев здобув поул-позиції на трасі Яс-Марина