Формула-1 і спринтерські гонки, битва Ред Булла і Мерседеса за двигуни

Оцінюємо останні важливі події в Формулі-1

Формула-1 давно думає над тим, як змінити формат вік-енду і зробити його більш динамічним. Далеко керівництво ходити не стало і підглянуло формат Формули-2, де в суботу проводять коротку спринтерську гонку, а в неділю проходить основний заїзд.

Більше гонок, більше очок, більше фану. Ф-1 поки не готова вводити такий формат на постійній основі, але в сезоні-2021 було вирішено провести три гран-прі з тестуванням спринтерської гонки. У п'ятницю команди будуть мати тільки одну практику, а потім кваліфікацію, де визначиться стартова решітка на суботній спринт. За спринтерську гонку будуть нараховувати очки, але лише пілотам на подіумі: переможець отримає 3 очки, друге місце - 2 пункти і третє - один. Не дуже багато, але в підсумку може вплинути на чемпіонську боротьбу, якщо Льюїс Хемілтон і Макс Ферстаппен і далі будуть боротися за титул.

«Не думаю, що варіант з спринтерськими гонками потрібно використовувати у всіх гран-прі. Лише кілька разів на сезон на окремих автодромах, а після будемо дивитися. Нам хочеться збільшити важливість кожного вік-енду. Подивимося на реакцію уболівальників і пілотів».

«Після сезону ми вислухаємо думку гонщиків і тоді вирішимо, що робити з цим форматом далі», - сказав директор Ф-1 Росс Браун.

Більшість команд підтримують цю ідею, проте багато пілотів не хочуть бачити подібні нововведення навіть у вигляді тесту. Деякі гонщики впевнені, що це нівелює важливість недільної основної гонки і виступають негативно. Серед них досвідчені пілоти Себастьян Феттель і Даніель Ріккардо.

Втім, Ф-1 хоче додати більше боротьби, більше гонок і зробити вікенд більш динамічним. Тепер і п'ятниця, коли пройде кваліфікація, і субота, коли відбудеться спринтерська гонка, матимуть значення. Не кажучи вже про традиційну недільну гонку.

При цьому стартова решітка недільної гонки буде формуватися за підсумками фінішного протоколу спринтерського заїзду. І це може бути весело, тому що куди більша ймовірність, що претенденти на чемпіонство допустять помилку в режимі спринту, де буде безпосередня боротьба на трасі, ніж у звичній кваліфікації.

«Формат повинен довести свою життєздатність. Після трьох тестових спринтерських гонок ми зрозуміємо, що вийшло. Якщо нічого хорошого, то приберемо спринт з наступного сезону», - сказав Гельмут Марко, один з керівників Ред Булла.

Керівництво Ф-1 вже заявило, що навіть в разі вдалого тесту спринтерських гонок цей формат не вводитимуть для всіх гран-прі наступних сезонів. Ймовірно, спринт так і залишиться подією максимум на 3-5 етапів в сезоні. Офіційно інформація ще не підтверджена, але повідомляється, що вперше спринтерську гонку проведуть на Гран-прі Великобританії в липні.

Заморозка двигунів, Ред Булл готовий виробляти мотори

За підсумками сезону-2021 Формулу-1 покине виробник двигунів Хонда, залишивши Ред Булл і Альфа Таурі без моторів. Мерседес і Феррарі відмовляються продавати Бикам (не хочуть посилити головного конкурента) свої силові установки, а з Рено у Ред Булла погані відносини. В результаті Бики домовилися з Хондою про те, що команда придбає всі напрацювання японців і буде використовувати цей мотор після 2021 року (під іншим брендом).

Однак проблема в тому, що у Ред Булла просто немає грошей, ресурсів і фахівців, щоб прямо зараз розвивати мотор самостійно, тому потрібно було шукати вихід. І вихід знайшовся. На старті 2022 року Ф-1 заморозить регламент на двигуни до кінця 2024 року. Тобто всі виробники моторів (Мерседес, Феррарі, Рено) у 2022, 2023 і 2024 будуть використовувати і продавати точно ті мотори, які будуть у команд в першій гонці сезону-2022. Десь це можна назвати справедливим, враховуючи, що ті ж Мерседес і Феррарі не хочуть віддавати Бикам свої мотори. А вже з 2025 роки планується повністю новий регламент на мотори. Не виключено навіть, що Ф-1 відмовиться від нинішніх неймовірно дорогих гібридних установок і повернеться до двигунів V8, які і дешевші, і потужніші. Але це буде потім.

І Ред Булл з 2025 року має намір виробляти мотори самостійно. Бос Ред Булла Крістіан Хорнер розповів, що Бики на своїй базі вже будують підрозділ для розробки двигунів, а фінансові вливання стали найбільшими з моменту придбання Ред Буллом команди Ф-1. Більш того, команда вже призначила директора по розробці мотора, переманивши у Мерседеса Бена Ходжкінса. Цей фахівець 20 років працював в Мерседесі і доклав руку до домінування німецької команди.

Більш того, Ред Булл встиг переманити ще близько 10 мотористів Мерседеса, що тільки загострює суперництво між двома командами, які борються за титул в цьому сезоні. Схоже, Бики серйозно націлені з 2025 року мати найкращий мотор в чемпіонаті.

Уболівальникам залишається сподіватися, що і Мерседес, і Феррарі, і Рено, і напрацювання Хонди виявляться більш-менш на одному рівні, посиливши конкуренцію в чемпіонаті. Принаймні зараз Хонда вже точно не поступається моторам Мерседеса, а на думку ряду експертів, трохи перевершує.

Іван Зінченко Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 18 грудня 2024, 12:01 63

Оглядач Sport.ua – про небезпечні ігри вітчизняних футболістів з вогнем