Формула-1: Феррарі і Ред Булл vs Макларен в питанні ліміту на витрати
Команди Ф-1 хочуть відразу ввести жорсткий ліміт на витрати
- 16 квітня 2020, 07:11
- |
- 16 квітня 2020, 15:52
- 1742
- 0
Ситуація з пандемією коронавірусу боляче вдарила по Формулі-1, яка до кінця липня навряд чи повернеться до роботи. Однак багато в Ф-1 вважають, що кризовий час є вікном можливостей для серії і шансом провести необхідні зміни. Багатьом набридло домінування Мерседеса, і навіть потенційна боротьба за титул Феррарі і Ред Булла не влаштовують Ф-1 в цілому. Директор серії Росс Браун нещодавно сказав, що не може відразу пригадати, коли востаннє гонку вигравав не пілот з топ-3 команд, і це негатив для спорту.
Відомо, що новий технічний регламент через коронавірус відклали мінімум на 2022 рік, тому в наступному сезоні боліди залишаться такими ж, як зараз. Але одну важливу норму регламенту команди домовилися використовувати вже з 2021 року. Це введення стелі на витрати. Зараз ніяких обмежень, крім власних фінансів, у команд немає. Якщо Мерседес і Феррарі можуть (і хочуть) витрачати по 400 мільйонів євро на рік - вони це роблять. А ось Вільямс або інші середняки-аутсайдери обмежені в основному 120-180 мільйонами. У Ред Булла, наприклад, бюджет близько 250-270 мільйонів на рік.
Важливо, що всі команди підтримали ідея з обмеженням на витрати в 175 мільйонів на рік. У суму не входять зарплати пілотів, топ-менеджерів, а також кошти на розробку моторів. Тому що двигуни серед команди розробляють тільки Феррарі, Мерседес і Рено (Хонда - постачальник). Але коронавірус вносить свої корективи, і ряд команд запропонували ще більше знизити стелю на витрати - до 130-150 мільйонів, а команда Макларен запропонувала опускати так опускати - відразу до 100 мільйонів.
Більшість, особливо середні і маленькі команди, це безумовно підтримують. Вони і так працюють приблизно з цими бюджетами, і великих проблем вкластися в стелю витрат для них не буде. Мерседес поки свою позицію прямо не висловив, а ось Феррарі і Ред Булл проти стелі в 100 або 130 мільйонів. Для прийняття остаточного рішення потрібна згода всіх команд, а тому з незадоволеними доведеться домовлятися.
Втім, позиція, наприклад, Феррарі, зрозуміла. Італійська команда не тільки розробляє мотор, але і шасі і весь аеродинамічний пакет. Над цим працює окрема група інженерів, і все це дуже дорого. Тоді як інші команди просто купують готове. Той же Хаас або Альфа Ромео купують у Феррарі і двигун, і шасі, і частини аеродинамічних елементів. А Вільямс і Форс Індія купують їх у Мерседеса. Природно, купити готове набагато простіше, ніж розробити, протестувати і зробити готовий елемент.
«Під час обговорення стелі витрат не можна забувати, що у всіх різні ситуації, і важливо знайти спільне рішення для всіх. Не забуваємо, що Феррарі, як і інші топ-команди, розробляє, виробляє і випускає самостійно буквально кожен елемент боліда. Інші команди працюють інакше, і вони купують ці елементи. Потрібно підійти до питання спокійно», - вважає бос Феррарі Маттіа Бінотто.
При цьому бос Макларена Зак Браун наполягає на зниженні стелі витрат з 175 мільйонів, вказуючи, що багато хто просто не переживе нинішню кризу, особливо в тому випадку, якщо сезон-2020 буде повністю відмінено і ніхто ніяких призових від Ф-1 не отримає. У Феррарі поки виступили з пропозицією двоступеневого обмеження - загального для всіх команд (припустимо, 150 мільйонів) і трохи більшого для заводських (умовно 175).
Якщо судити по тону висловлювань учасників Ф-1, то можна бути впевненим, що вони зможуть домовитися. Для уболівальників важливо, що стелю на витрати в тому чи іншому вигляді введуть уже з 2021 року. Не відразу, але подібне зрівняння сил призведе до цікавих ситуацій. Якщо у всіх будуть приблизно однакові ресурси, то ми дійсно зможемо побачити досить рівний чемпіонат. Для Ф-1 важливі гучні імена, і багато хто побоюється, що Феррарі або Мерседес можуть відійти в тінь, проте це навряд чи станеться. У цих команд занадто великий досвід і багаторічні напрацювання, а бренд все одно дозволить залучати найкращих інженерів, працівників і пілотів.
Зате стеля витрат при грамотному використанні може повернути в боротьбу за найвищі місця Макларен і Рено, у яких все ще залишається велика фанбаза. І не варто забувати про Астон Мартін. З 2021 року виробник повертається в Ф-1, придбавши Рейсінг Поінт, і у керівництва команди великі плани, тому вболівальникам Ф-1 варто порадіти, що ідея стелі на витрати знайшла позитивний відгук у всіх команд.
Очікується, що остаточне рішення про суму стелі на сезон-2021 буде прийнято найближчим часом.