Підсумки тестів Формули-1. Труднощі Феррарі, Ред Булл і рожевий Мерседес
А домінує все одно Мерседес
- 03 березня 2020, 11:57
- |
- 03 березня 2020, 12:16
- 6193
- 0
Передсезонні тести Формули-1 в Барселоні стали найкоротшими в сучасній історії серії - всього 6 днів. Це вводить додаткову інтригу, оскільки залишає командам менше часу виправити помилки, однак поки що все йде до того, що баланс сил в чемпіонаті знову не зміниться. Нагадаємо, це останній рік нинішнього технічного регламенту (в сезоні-2021 боліди будуть виглядати зовсім інакше), і Мерседес має всі шанси взяти 7-й подвійний титул.
Сезон стартує 15-го березня.
Мерседес: їде швидко, дивує суперників
Більшість експертів і журналістів впевнені, що тести не показують реальний баланс сил. Можна згадати, як Феррарі рік тому всіх шокувала своєю швидкістю під час передсезонки. Всі були впевнені, що в Ф-1 зміниться чемпіон. Але Гран-прі Австралії завершився дублем Мерседеса. Зараз вже німецька команда видала найкращий час тестів, показала стабільну їзду і навіть встигла здивувати конкурентів системою DAS.
Інженери вирішили, що кермо тепер можна не тільки повертати вліво-вправо, а й штовхати вперед і тягнути на себе - як штурвал літака. Це дозволяє змінювати кут сходження передніх коліс прямо на ходу. Якщо колеса трохи «загорнуті» до центру машини, то це допомагає краще входити в повороти. А колеса, встановлені у звичайному положенні, збільшують стабільність на прямих. І зазвичай команди шукають компроміс між цими позиціями. Мерседесу тепер компроміс не потрібен, і можна на ходу регулювати потрібні параметри. Крім того, зміна кута сходження повинна допомогти з швидким прогрівом шин.
Цікаво, що технологія DAS вже заборонена новим технічним регламентом на сезон-2021, тому це історія тільки на цей рік. Сподобалася думка пілота Рено Даніеля Ріккардо, який зазначив, що Мерседес домінує 6 років і продовжує вводити інновації, тоді як це конкуренти повинні робити все, щоб наздогнати чемпіона.
Чи вийде це у 2020 році? Сумнівно. Хоча тести не пройшли зовсім без проблем. У першій частини проблеми з мотором були на машині Валттері Боттаса, а в другій - у Льюїса Хемілтона. Крім того, двічі двигун Мерседеса відмовляв на болідах Вільямса. Надійність техніки - поки що ключове спірне питання Мерседеса.
Ред Булл відстає від Мерседеса, але випереджає Феррарі
Керівництво і пілоти Ред Булла надзвичайно задоволені минулими тестами. Команда не показувала найшвидші часи кола, а також навіть не використовувала найшвидші шини ультрасофт, але на симуляції гонки та довгих відрізках Бики показували темп, схожий з Мерседесом. Команда знову підготувала абсолютно несхожий на суперників концепт аеродинаміки, особливо це стосується передньої частини боліда. Поки що експерти відзначають нестабільну поведінку болідів Ред Булла на трасі, що призвело до безлічі вильотів Макса Ферстаппена і Алекса Альбона. Пілоти заявляють, що все нормально, і вони просто тестують ліміти.
Мерседес наїздив більше всіх кіл.
Схоже, в плані шасі і аеродинаміки Бики здатні конкурувати з Мерседесом. Залишається дочекатися Австралії, щоб дізнатися готовність мотора Хонди до боротьби за титул.
У Феррарі все незрозуміло
Феррарі з 2016 по 2019 рік була найшвидшою командою на всіх передсезонних тестах. Але, як відомо, перемогти Мерседес їй це не допомогло. Судячи з усього, з цього року Скудерія змінила підхід до тестів. Керівництво стверджує, що, в цілому, болід вийшов непоганим, але він відстає від Мерседеса і Ред Булла. Відстає трошки, але по всіх фронтах. Суперники та журналісти вважають, що Феррарі навмисне приховує свій реальний темп, щоб здивувати в Мельбурні.
Точно можна говорити, що Феррарі на повну не використала потужність мотора, тому що не може бути, щоб Альфа Ромео, використовуючи мотор італійського виробника, на прямих була швидшою за Феррарі на 18 км/год. Очевидно, якийсь запас команда залишила, але так зробили всі конкуренти. У минулому сезоні Феррарі була найкращою на прямих, але сильно програвала в поворотах, і поліпшення цієї ситуації було головним завданням. Себастьян Феттель і Шарль Леклер сказали, що в повороти машина дійсно входить краще, але на прямих переваги перед Мерседесом більше немає. Втратили тут, придбали там - чи варто це того?
Команда опинилася в дуже складній ситуації. Маючи найбільший бюджет (разом з Мерседесом) і легендарний статус, Скудерія не виграє титули з 2008 року. І тепер є ризик програти не тільки Мерседесу, але і Ред Буллу, у якого менший бюджет. І тести зовсім не переконали, що Феррарі здатна завершити еру нинішніх болідів тріумфом, незважаючи на очікування численних уболівальників. Рівень Феррарі на старті сезону - одна з найбільш цікавих тем в Ф-1.
Рожевий Мерседес
Під час презентацій болідів чи не найбільше обговорення викликала машина команди Рейсінг Поінт. Навіть фанам було очевидно, що інженери підготували копію чемпіонського боліда минулого сезону, тому машину Рейсінг Поінт назвали «Рожевий Мерседес». Керівництво не приховує, що з урахуванням досить скромних ресурсів вирішило скористатися напрацюваннями домінатора останніх років. Чи законно це? Попри невдоволення інших команд, так. Тому що загальний аеродинамічний пакет, переднє і заднє крила і весь інший корпус команда не купує на стороні, а створює сама.
Так - скопіювали, але в регламенті ніяких заборон з цього приводу немає. І тести показали, що Рейсінг Поінт знаходиться у відмінній формі, і це не дивно, адже, по суті, у них той болід, який виграв титул минулого року. Деякі навіть вважають, що на старті чемпіонату пілоти Серхіо Перес і Ленс Стролл зможуть конкурувати з Феррарі. Питання тут в іншому - тепер цей болід потрібно розвивати, і робити це доведеться самостійно, скопіювати більше ні в кого, оскільки Мерседес має інший концепт.
І в команді визнають, що це основне завдання на сезон. Потрібно зрозуміти цей болід і покращувати його. На старті Рейсінг Поінт дійсно може бути 4-ю силою Ф-1, але на довгій дистанції конкуренти здатні переграти суперника за рахунок оновлень. Подивимося, наскільки добре інженери Рейсінг Поінт розібралися з чемпіонською машиною, щоб грамотно її покращувати протягом сезону.
Серед команд другого ешелону все дуже щільно
Судячи з усього, Рейсінг Поінт як мінімум в 2-3 перших гонках буде найкращою серед середнього класу Формули-1. Але конкуренти дуже близько. Головними суперниками бачаться Макларен, який видав хороший минулий сезон і став 4-м в Кубку конструкторів, а також Рено. Французька команда, незважаючи на свої ресурси, не може повернутися на вершину, але зірка Рено Даніель Ріккардо відзначає прогрес і розраховує боротися за 4-е місце Кубка конструкторів. Для Рено дуже важливо видати сильний сезон, щоб переконати пілота рівня Ріккардо продовжити контракт, який закінчується в кінці року.
На 5-е місце командного заліку мітить Альфа Таурі. Для тих, хто пропустив - це нова назва Торо Россо. Нічого не змінилося, залишився той же пілотський склад, але Ред Булл провів ребріндинг своєї молодшої сестри, і чисто зовні він явно вдався. Біло-синє забарвлення виглядає відмінно, але куди важливіше, яким буде темп в гонках. Альфа Таурі не виділялася на тестах, і багато хто вважає, що команда поступається і Рейсінг Поінт, і Рено з Маклареном. Подивимося, але минулий сезон з двома подіумами (нехай навіть випадковими) вимагає від молодших Биків не знижувати планку.
Десь поруч повинні знаходитися Альфа Ромео і Хаас, а Вільямс знову відстає. Правда, на тлі минулого катастрофічного сезону, коли іменита команда набрала лише 1 пункт, пілот Джордж Расселл відзначає поліпшення в машині. Вона все ще найповільніша в чемпіонаті, але поводить себе більш стабільно і її легше покращувати. Є відчуття, що Вільямс при належному збігу обставин зможе набрати більше одного очка в сезоні.