СВІРІДОВ: «Ринкова вартість реклами в трансляції матчу Зорі - 159 грн»
Директор з комунікацій ФК «Шахтар» вступив у полеміку з Сергієм Рафаїловим
- 26 липня 2019, 21:28
- |
- 26 липня 2019, 21:40
- 12978
- 58
Вчора генеральний директор «Зорі» Сергій Рафаїлов заявив, що пропозиція каналів «Футбол» по єдиному телепулу (5 млн доларів в рік) є недостатньо привабливим.
Директор з комунікацій «Шахтаря» Юрій Свірідов розкритикував позицію Рафаїлова:
«У минулому сезоні 4 матчі «Зорі» були показані на каналі УНІАН. За офіційними даними компанії Nielsen Ukraine, матч 32 туру «Зоря» - «Олександрія», що відбувся 26 травня 2019 року, отримав ТВ рейтинг 0.01% у найбільш комерційній аудиторіії - чоловіки 18-54 в містах 50+. З огляду на те, що загальний розмір даної аудиторії по країні становить 6.2 млн чоловік - цей матч подивилися 620 осіб.
Давайте спробуємо зрозуміти, яка комерційна вартість можливого рекламного прояву в даному матчі? Наведу приклад: рекламні прояви в останньому офіційному матчі на українському ТБ у прямому ефірі «Першого» - фінал чемпіонату світу U20 Україна - Південна Корея коштували 38 000. За ці гроші покупець отримав 12 рекламних виходів по 15 секунд. ТБ рейтинг фінального матчу в аудиторії 50+, чоловіки 18-54 склав - 2.38. Тобто в 238 разів більше, ніж матч в Запоріжжі. Відповідно, комерційна вартість прояви в матчі «Зоря» - «Олександрія» - 159 грн за 12 15-секундних роликів. Або 13 грн - за один вихід.
Я навів приклад самого нерейтингового матчу Зорі. Але середній рейтинг 4 трансляцій «Зорі» на УНІАНІ не набагато більше - 0.08% (5000 уболівальників), при максимальному 0.17%.
Середня аудиторія домашніх матчів «Зорі» становить 5000 осіб. Якщо припустити, що всі 5000 підписалися б на платну модель, то щоб «Зоря» за сезон заробила, наприклад 20 млн грн, кожен уболівальник «Зорі» повинен заплатити в рік 4000 грн, при тому, що нинішня вартість підписок становить в середньому 500-600 грн.
У мене 2 риторичних питання до Сергія Васильовича Рафаїлова: 1) якщо показувати матчі «Зорі» безкоштовно по рекламної моделі з рейтингом 0,01 - де тут бізнес?! 2) Якщо по платній моделі, чи готові 5000 уболівальників Зорі платити 4000 грн в рік?!
Рафаїлов вважає, що канал «Футбол» запропонував низьку вартість, при цьому розрахунки свідчать про протилежне. Матчі абсолютної більшості команд УПЛ збирають низькі ТВ рейтинги, тому пропозиція каналу «Футбол» вартістю 5 млн доларів - вважаю привабливою для УПЛ», - зазначив Свірідов.