Гран При Японии: трудовая победа Феттеля
В упорной борьбе с Уэббером и Грожаном Себастьян добирается до финиша первым
- 13 октября 2013, 13:38
- |
- 13 октября 2013, 14:20
- 3177
- 8
Уїк-енд в Сузуці починався з того, що всі пілоти дружно скаржилися на високий рівень зношення гуми. І це при тому, що Pirelli до країни Сонця, що сходить, привезла свої найбільш тверді суміші. Зрештою, під час практичних заїздів трасу вкрив шар відпрацьованої гуми, зношування зменшилося, а гонщики з інженерами отримали необхідну інформацію для обрання оптимальної стратегії на неділю.
Домінуванню Феттеля, яке ми бачили на двох попередніх етапах, прийшов кінець вже у кваліфікації - це Марк Веббер зумів показати неперевершений результат на швидкому колі, крім того на машині Себастіана відмовив KERS - не інакше як австралієць під покровом ночі таємно зняв систему зі свого боліда, «подарувавши» її напарнику. Як би там не було, але й сам Феттель, попри технічні проблеми, приземлився на другій стартовій позиції. Більш високі кваліфікаційні результати Грожана і Масси (4-й і 5-й відповідно) порівняно з Ряйкконеном (9-й) і Алонсо (8-й) останнім часом перестають дивувати.
По завершенні кваліфікації троє пілотів мали отримати штрафи, які, в свою чергу, через принцип послідовності перерахунку місць, тяжко по-справжньому назвати штрафами. Хіба ж можна назвати покаранням те, що Пік не втратив нічого, Б'янкі одну позицію відіграв (а обоє пілотів отримали ще в Кореї свої треті попередження і +10 позицій на старті) і тільки Сутіл, покараний останнім за позапланову заміну коробки передач, змушений був стартувати останнім.
Шинна стратегія обіцяла бути досить цікавою, адже швидкісна різниця між комплектами в Сузуці виявилася невеликою, хоча 20 пілотів все-одно обрали більш м'які шини Medium і тільки Ріккардо з Піком обрали Hard для початку гонки.
Велика інтрига старту полягала в тому чи зможе Марк утримати лідерство в гонці й чи зможе Феттель пройти свого напарника вже на перших метрах дистанції, попрямувавши до своєї чергової перемоги. Реальність виявилася значно цікавішою та ще більш непередбачуваною - Веббер таки не зміг увійти в перший поворот лідером, але й Феттель був тільки третім. Як тільки згасли червоні вогні зі своїх місць на другому ряді, швидше ніж більшість людей встигає клікати мишкою, зірвалися Грожан і Хемілтон. Франко-швейцарець був украй акуратним і правим краєм траси проскочив повз Феттеля і Веббера, очоливши пелотон. А от Хемілтону відверто не пощастило, адже опинившись поміж двох болідів Red Bull, британець отримав прокол заднього правого колеса, а Феттель - пошкодження переднього крила, яке перестало його турбувати одразу після того, як інженер заспокоїв триразового чемпіона, повідомивши, що нічого страшного не сталося.
В першому повороті з траси «прибралися» Ван Дер Гарде та Б'янкі, залишивши по собі куряву та уламки машин в зоні безпеки. Льіюс Хемілтон тим часом плентався на трьох колесах в бокси, вибуваючи таким чином з боротьби за подіум та маючи примарні шанси на здобуття залікових очок. Зрештою, на 9-му колі гонки команда припинила муки британця, який мало того, що їхав останнім, так ще й через пошкодження днища програвав у темпі добру секунду - змагатися в таких умов було безглуздо.
Поки Грожан лідирував на першому гоночному відрізку в стані Red Bull зберігали спокій, намагаючись постійно пояснювати пілотам, щоб вони слідкували за шинами й не кидалися в атаку, зберігаючи двосекундне відставання. Тим часом Ряйкконен, який програв на старті три позиції, своє повернення до першої десятки почав з обгону Баттона.
Тактична ж боротьба на командних містках Lotus і Red Bull тільки починала набирати оберти. Веббер першим серед лідерів відправився в бокси за новими шинами, наступного ж кола до механіків звернув і Грожан. А от Феттель ще на два кола затягнув свій піт-стоп, розраховуючи таким саме чином відтягнути й свою другу зупинку. Під час першої хвилі зупинок на піт-лейн стався неприємний інцидент між Росбергом і Пересом - механіки Mercedes випустили свого пілота на фаст-лейн тоді, коли там їхав мексиканець, між машинами ледве не стався контакт, уникаючи який, Ніко ледь не в'їхав у механіків Lotus. Недогляд механіків «срібних стріл» коштував німцю штрафний проїзд по піт-лейн, що відкинуло Ніко аж на 12-те місце.
У цей час Даніель Ріккардо, який стартував на жорстких шинах, звертати в бокси не поспішав, але й не міг підтримувати гоночний темп тих машин, які вже встигли поміняти гуму. Toro Rosso австралійця на деякий час перетворився на рухому шикану, яка зібрала чималий хвіст за собою. Зрештою, тільки Хюлькенберг і Алонсо зуміли справитися з пересувною перешкодою в особі Ріккардо, поки він сам не звернув у бокси. Фернандо перш ніж справитися з Даніелем встиг обігнати тепер уже непоступливого Массу.
Час проведення других піт-стопів почався дещо раніше, ніж можна було очікувати. Так, зокрема, Баттон поїхав в бокси вже на 24-му колі, хоча його напарник провів заміну шин сімома колами пізніше. Єдина річ, яка об'єднала піт-стопи Дженсона та Серхіо - це вже призабуті проблеми під час заміни одного з коліс. Цього разу механіки обидва рази провозилися з гайковертом біля заднього правого колеса.
Знову першим серед тріо лідерів на піт-лейн звернув Веббер - лише на 26-му колі, а така несподівано рання зупинка поставила питання про те, яку ж тактику на гонку обрав австралієць - для двох піт-стопів це було зарано і виник би ризик сильно втратити темп наприкінці дистанції, для трьох піт-стопів Марк занадто пасивно проводив час за спиною Грожана, не намагаючись того пресингувати.
В Lotus діяли більш консервативно і залишили Ромена ще на 4 кола, хоча темп пілота падав і Веббер опинився попереду, коли француз повернувся на трасу. Та значно більш далекоглядно зробив Феттель - німець продовжував рух, незважаючи на те, що його гоночний темп падав, а Веббер з Грожаном були значно швидшими. В Red Bull просто тактично переграли Еріка Бульє та компанію, адже поки Ромен змагався в Марком, штампуючи швидкі кола, гума зношувалася досить швидко і темп наприкінці гонки впав би відчутно. Тож коли Себастіан таки звернув в бокси на 38-му колі, то отримав комплект шин, на яких йому треба було подолати лише 15 кіл, а на такому короткому відрізку навантажувати гуму можна більше. Що з успіхом і продемонстрував німець - він дуже швидко відіграв відставання від Грожана, й через три кола на стартовій прямій обігнав пілота Lotus.
Колом пізніше усі питання стосовно тактики Веббера було знято - гума на машині австралійця зношувалася швидше, ніж у Феттеля, і команда змушена була вже на середині дистанції перевести Марка на тактику трьох зупинок. Отримавши комплект Medium на останній десяток кіл, австралієць так само як і його напарник підняв темп, швидко наздогнав Грожана і після нетривалого спротиву таки зумів вийти на друге місце. От тільки часу наздогнати Себастіана у Веббера просто не залишилося.
З величезним відставанням від трьох лідерів по трасі рухалися Хюлькенберг, Алонсо та Ряйкконен. Німець як і минулого тижня їхав четвертим, вистрибуючи зі штанів, і відбиваючись від постійних атак дворазового чемпіона, але те, що вдалося в Кореї, не вийшло цього разу. Фернандо таки зумів зламати оборону Ніко й на 46-му колі прорвався на 4-те місце. Трохи згодом у так само запеклій боротьбі Ряйкконен також обігнав Хюлькенберга, залишивши німця вдовольнятися цілком непоганою шостою позицією на фініші, яка гарантувала Sauber відрив від Toro Rosso в Кубку конструкторів. Та справжнє свято для себе та швейцарської команди зробив Естебан Гутьєррес - мексиканець вперше зумів реалізувати потенціал боліду та фінішував позаду напарника, набравши свої перші в кар'єрі очки!
Ніко Росберг після своїх пригод і штрафів зумів на трасі розібратися з Массою, який примудрився отримати покарання за перевищення швидкості на піт-лейн і сильно відстав від Алонсо. Зовсім трохи не вистачило німцю, щоб випередити також і Гутьєрреса, але навіть ці 4 очки, отримані сьогодні, можуть допомогти Mercedes у боротьбі з Ferrari в Кубку конструкторів.
Себастіан Феттель сьогодні виграв п'яту гонку поспіль та 35-ту в кар'єрі, хоча питання про титул де-факто закрито навіть не сьогодні, але теоретичні шанси після гонки в Сузуці залишилися тепер тільки у Алонсо. Але ми всі розуміємо, що вже за два тижні в Індії Феттель має чудові шанси оформити свій четвертий титул. Йому для цього навіть перемагати не треба буде.
Уїк-енд в Японії показав, що з Себастіаном можна боротися на рівних, але для перемоги треба краще працювати з гумою, щоб не виникала потреба проводити зайвий піт-стоп, як це сталося у випадку з Веббером, який дуже здивувався зміні тактики, про що повідомив на прес-конференції. На думку Марка, він був здатен проїхати дистанцію з двома зупинками, але відкрито критикувати команду за таке рішення не став. Також треба більш гнучко примати рішення на командному містку - у Грожана шанси виграти також були, але тактично Lotus сьогодні програв. Причому двічі.
В Ferrari та Mercedes, схоже розуміють, що боротьба за 2-ге місце продовжиться до фінішу на Інтерлагосі, тож ні в Браклі не роблять трагедії зі сходу Льюіса, ні в Маранелло не святкують локальної перемоги, адже відрив виріс з одного до 10 очок, відіграти які для «срібних стріл» не виглядає непосильним завданням.
Проблеми зі швидкістю машин Force India на тлі підйому результатів у Sauber ставлять питання про те чи зможуть підопічні Віджея Мальї утриматися попереду конкурентів з Хінвіля, особливо тепер, коли Хюлькенберг упіймав потрібну хвилю й намагається своєю прекрасною роботою довести, що заслуговує місце призового пілота на наступний рік.
Зовсім погані справи McLaren можуть бути компенсовані з часом, коли до команди приєднається Пітер Продрому - один з головних помічників Едріана Ньюї, а поки що колектив з Уокінга повинен розібратися з проблемами на піт-стопах, якось завершувати провалений сезон і активно готуватися до наступного.
Продовження боротьбі в чемпіонаті відбудеться за два тижні на індійській землі, де Red Bull готуватиметься до урочистої вечірки.
Гран Прі Японії
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
1:26:49.301 |
2 |
2. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 7.129 |
3 |
3. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 9.910 |
2 |
4. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 45.605 |
2 |
5. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 47.325 |
2 |
6. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
+ 51.615 |
2 |
7. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
+ 1:11.630 |
2 |
8. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 1:12.023 |
4 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1:20.821 |
3 |
10. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 1:29.263 |
3 |
11. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 1:38.572 |
2 |
12. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
13. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
14. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 1 коло |
2 |
15. |
С. Перес |
McLaren |
+ 1 коло |
3 |
16. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
17. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
18. |
Ш. Пік |
Caterham |
+ 1 коло |
3 |
19. |
М. Чілтон |
Marussia |
+ 1 коло |
2 |
Найшвидше коло гонки: Марк Веббер (Red Bull) - 1:34.587 (44-те коло)
Не фінішували:
Л. Хемілтон |
Mercedes |
8 коло |
днище |
Г. ван дер Гарде |
Caterham |
1 коло |
аварія |
Ж. Б'янкі |
Marussia |
1 коло |
аварія |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
297 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
207 |
3. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
177 |
4. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
161 |
5. |
М. Веббер |
Red Bull |
148 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
126 |
7. |
Ф. Масса |
Ferrari |
90 |
8. |
Р. Грожан |
Lotus |
87 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
60 |
10. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
39 |
11. |
П. Ді Реста |
Force India |
36 |
12. |
А. Сутіл |
Force India |
26 |
13. |
С. Перес |
McLaren |
23 |
14. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
18 |
15. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
13 |
16. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
6 |
17. |
П. Мальдонадо |
Williams |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
445 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
297 |
3. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
287 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
264 |
5. |
McLaren |
Mercedes |
83 |
6. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
62 |
7. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
45 |
8. |
Toro Rosso |
Ferrari |
31 |
9. |
Williams F1 Team |
Renault |
1 |
В'ячеслав Кобржицький, Sport.ua