Фінал сезону Ф1. Гран-прі Абу-Дабі. Результати, розклад і прогноз

Анонс 24-го етапу Ф1. Чемпіонат прямує до фінального вікенду сезону

Цього тижня, з 5 по 7 грудня, на трасі Яс-Маріна в Абу-Дабі відбудеться фінал сезону Формули-1.

Уся увага, звісно, буде прикута до боротьби за титул чемпіона світу, який можуть виграти одразу три пілоти: Ландо Норріс, Макс Ферстаппен та Оскар Піастрі.

Але окрім них, визначаться всі підсумкові позиції в особистому заліку та в Кубку конструкторів.

Розклад Гран-прі Абу-Дабі:

Результати будуть додані після завершення відповідного заїзду

П'ятниця, 5 грудня:

Субота, 6 грудня:

Неділя, 7 грудня:

Особливості траси:

Довжина: 5,281 км

Кількість кіл: 55

Одна зона DRS:

  1. Між 5-м та 6-м поворотом
  2. Між 8-м та 9-м поворотом

Рекорд кола у гонці: Кевін Магнусен (2024, Хаас) - 1:25.637

Рекорд кола у кваліфікації: Ландо Норріс (2024, Макларен) - 1:22.595

Прогноз погоди

Під час фінального етапу сезону Формули-1 в Абу-Дабі команди очікують стабільні спекотні умови без опадів. У п'ятницю, під час перших двох тренувань, температура становитиме 26-27°C, а сонячна погода та відсутність вітру забезпечать спокійний перебіг сесій. FP2, що відбуватиметься за штучного освітлення, пройде в більш прохолодних і репрезентативних умовах для кваліфікації та гонки.

У суботу під час FP3 температура підніметься до 28°C, а відчуватиметься як близько 31°C. Увечері, під час кваліфікації, стане прохолодніше - близько 25°C, вологість зросте, але погода залишиться стабільною, що дозволить провести боротьбу за поул без погодних факторів.

У неділю гонка стартує о 17:00 за місцевим часом (16:00 за київським) у світлий період доби, поступово переходячи в сутінки. Стартова температура становитиме приблизно 27°C і знизиться до 25°C у міру заходу сонця. Опадів не прогнозують, а вологість коливатиметься біля позначки 60%.

Єдиним змінним фактором може стати вітер - його пориви сягатимуть близько 10 миль/год на початку гонки. Це може вплинути на стабільність болідів у зонах гальмування, але загалом погодні умови будуть сприятливими протягом усього вікенду.

Стратегія та шини на етап

Цього року, як і минулого, будуть представлені комплекти C3 (хард), C4 (медіум) та C5 (софт). Торік це означало здебільшого одну зупинку в боксах, адже траса в Абу-Дабі мало зношувала гуму, а обгони на автодромі Яс-Маріна були доволі складними. Якщо врахувати прогрес команд у сфері менеджменту шин, найімовірніше, та сама стратегія повториться й цього разу, якщо лише свою роль не відіграє поява машини безпеки.

Головні інтриги етапу:

- Хто стане чемпіоном світу сезону-2025?

Звісно, це головне питання не лише цього етапу, а й усього сезону. Нас очікує найбільш драматична розв'язка чемпіонату з 2021 року. Одразу троє пілотів можуть завоювати трофей, і для двох із них він може стати першим, а можливо, і останнім у кар'єрі. Макс Ферстаппен, своєю чергою, має шанс повторити рекорд Міхаеля Шумахера - п'ять чемпіонств поспіль. Це до цього не вдавалося нікому, і навряд чи хтось зможе повторити подібне в найближчому майбутньому.

Ландо Норріс перед стартом етапу очолює залік із 408 балами. Другим іде Макс Ферстаппен із відставанням у 12 очок, а третім - Оскар Піастрі, який поступається ще на 4 (-16 від Норріса).

За умови перемоги Ферстаппена Ландо гарантує собі титул, фінішувавши третім або вище. Якщо ж виграє Піастрі, Норрісу для чемпіонства буде достатньо п'ятої позиції. Якщо нікому не вдасться випередити Норріса, як це було торік, титул гарантовано дістанеться саме йому.

- Хемілтон проти Антонеллі

Андреа став тим, хто замінив титулованого британця у команді Мерседес, і протягом року виглядав переконливіше за Льюїса, за винятком літнього спаду. Кімі здобув три подіуми за сезон на момент завершення Гран-прі Катару, два з яких були поспіль, а в Катарі знову випередив свого напарника Расселла.

Тепер для Антонеллі настав досить принциповий момент у турнірній таблиці. Він поступається двома балами Хемілтону, має 150 проти його 152, і може випередити його за підсумками сезону. Щоб це зробити, йому потрібно фінішувати попереду пілота Феррарі й не нижче дев'ятого місця.

- Фінал битви у кубку конструкторів

Залишилося дві ключові інтриги: боротьба за віце-чемпіонство між Мерседес і Ред Булл, а також битва за топ-6, у якій одночасно беруть участь одразу чотири команди.

Шанси Ред Булл на друге місце примарні, але все ж математично можливі. Щоб випередити Мерседес, «бикам» необхідно набрати на 33 очки більше, ніж «срібні стріли». У реальних позиціях це виглядає як подвійний подіум (обидва пілоти - друге місце або вище), або перемога одного з гонщиків та шосте й вище місце другого - і все це за умови, що Мерседес не набере жодного очка.

Набагато більше претендентів у боротьбі за шосту позицію в Кубку конструкторів. На неї претендують Рейсінг Буллз (92 очки), Астон Мартін (80), Хаас (73) та Заубер (68). Варіантів розвитку подій безліч, і фактично будь-яка з цих команд може завершити сезон на потрібному місці, залежно від результатів у Абу-Дабі.

Ця боротьба має велике значення саме для колективів середньої групи. Фінальний розподіл призових коштів може відрізнятися на десятки мільйонів доларів, що відіграє критичну роль в умовах підняття бюджетного ліміту з 135 до 215 мільйонів та меншої кількості спонсорських угод у деяких команд.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Бокс | 05 грудня 2025, 08:59 1

Боксер назвав самого себе