У Ф-1 буде новий чемпіон? Як Піастрі виборов поул та чому здався Норріс

Аналіз кваліфікації Гран-прі Катару: хто виконав свою місію і що чекати в гонці

Відбулась кваліфікація передостаннього етапу сезону Ф1. Черговий раз сесію очолив Оскар Піастрі з Макларена, який проводить безпомилковий вікенд уперше за довгий час. Він випередив обох конкурентів за чемпіонство і сьогодні намагатиметься не дати Ландо Норрісу шансу виграти титул достроково.

Разом із тим Норріс та Ферстаппен, які останнім часом показували стабільні та впевнені виступи, припустилися помилок і змушені стартувати позаду. Але, окрім боротьби за титул, у пелотоні вистачає внутрішніх дуелей та протистоянь за інші місця як у особистому, так і в командному заліку - і всі вони підходять до свого завершення.

Про причини таких результатів кваліфікації та чого очікувати від гонки - у цьому матеріалі.

Норріс проти Піастрі

Після впевненої перемоги у спринт-кваліфікації та самому спринті пілоти вийшли з режиму закритого парку і внесли правки до налаштувань. Завдяки цим змінам Норрісу вдалося досягти більшої стабільності боліда на виходах із поворотів і, як наслідок, упевненіше атакувати.

У спринт-кваліфікації, після помилки Норріса у фінальній спробі, Оскар випередив його на 0.230 секунди - доволі солідний відрив, навіть з урахуванням того, що це була друга спроба проти першої. Очікувалося, що в основній кваліфікації боротьба буде ще щільнішою, і так воно й сталося. Після першої спроби їх розділяло лише 0.035 секунди на користь Ландо Норріса, а після другого виїзду австралієць уже мав 0.104 секунди на свою користь.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ландо трохи краще впорався зі своєю першою спробою, але 0.035 секунди на трасі протяжністю понад 5 км - це надзвичайно мізерна різниця. У другій спробі Оскар мав невелику перевагу і зумів реалізувати її на трасі, що була у найкращому стані наприкінці сесії. Ландо ж не завершив фінальну спробу, кинувши її вже після другого повороту. Причини такого рішення невідомі, адже до цього моменту він вигравав майже десяту від власного графіка. Можливо, сталося щось, що телеметрія не передає, але ні з онборду, ні з графіків не видно нічого критичного.

Можливо, справа в тому, що Ландо цього просто не знав. Цього вікенду він знову не використовує дельту на кермі, яка показує, програє чи виграє він час. Тож наочно він цього не бачив, і після того, як його трохи винесло на розгоні, міг вирішити, що все вже втрачено.

Getty Images/Global Images Ukraine

Основні втрати Ландо відносно Оскара були у 6-му та 7-му поворотах на початку другого сектору. Загалом Оскар швидший у низько- та високошвидкісних віражах, а Ландо переважає у середньошвидкісних. Темп у гонці в них також був рівний, тож багато залежатиме від старту та піт-стопів. Чисте повітря у Катарі - це гігантська перевага, адже дозволяє максимально використовувати зчеплення в затяжних ділянках, а також краще зберігати гуму. Оскільки буде щонайменше дві зупинки, гонка пройде у постійному режимі атаки, і тут важливими стануть стабільність і контроль. За тенденціями вікенду Оскар почувається за кермом впевненіше,.

Норрісу потрібно вигравати - це гарантує йому титул уже сьогодні. Але якщо дивитися на увесь вікенд, то скоріш за все боротьба за чемпіонство перейде до Абу-Дабі. Темп у Ландо є, але стабільність та впевненість цього разу точно на боці Піастрі.

Ред Булл

Австрійцям ця траса традиційно підходила, і після того, як вони прогресували у своїх слабких ділянках, очікувалася щільна боротьба протягом усього етапу. Але цього разу так не вийшло.

У спринт-частині вони завантажили болід Макса аеродинамічно більше і підняли його занадто високо. Це призводило до великих втрат у поворотах: при гальмуванні болід починав «дельфінувати» і загалом поводився дуже нестабільно. Недостатня поворотність переходила у надмірну. Подібних проблем у Цуноди не було, тож команда Ферстаппена зробила крок у бік налаштувань японця. Це допомогло, але не настільки, щоб кинути виклик Макларену.

Першу половину кола Максу вдалося триматися на рівні з Маклареном, але далі на другій частині траси графік поступово йшов вверх. Головним чинном втрати були у трьохсекційній зв'язці поворотів 12-13-14. Взагалі, після розгону із 10-го повороту він жодного разу не випередив Макларен аж до гальмування у останньому.

Однозначно спостерігається прогрес, але цього недостатньо. Щоб залишитися з шансами на титул, Максу треба не програти очко Ландо Норрісу. Варіантів, як це зробити, якщо з Норрісом нічого не станеться, я не бачу. Скоріш за все, після цієї гонки стане відомо, що у Формулі-1 буде новий чемпіон. Або це буде Норріс достроково, або шанси збереже лише Піастрі.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес

У Мерседеса ситуація дуже подібна до Ред Булл. Вони знаходяться на дуже схожому рівні перед гонкою, і результати це відображають.

Джордж Расселл втратив значно більше у тих же секціях, де і Ферстаппен, але на гальмуванні до останнього повороту відіграв усе, що втратив на розгоні, хоча все ж трохи поступився. Разом з тим, Мерседес дуже ефективний у повільних поворотах, особливо на вході.

Скоріш за все, у гонці розгорнеться боротьба Расселла та Ферстаппена за подіум, водночас вони спостерігатимуть за дуеллю Макларена.

Getty Images/Global Images Ukraine

Феррарі

У Скудерії ситуація жахлива. Темпу банально немає, і налаштуваннями вони це змінити зовсім не можуть.

Минулі проблеми у підсумку не зникли. В цілому машина страждає від сильної недостатньої поворотності, яка переходить у надмірну, а також від нестабільності при зміні напрямку руху.

Вони спробували щось кардинально змінити у спринті на боліді Хемілтона, який став лише 18-м у обох кваліфікаціях. Проте це призводить до надмірного заносу гуми і навіть із двома зупинками такий підхід був би занадто неефективним проти інших суперників.

Навіть, якщо ці суперники - не Мерседес і не Ред Булл, а середняки пелотону. Можливо, у гонці їм вдасться краще проявити себе, але відверто кажучи, навіть потрапити у топ-5 буде дуже великим успіхом, на який, мабуть, не варто особливо сподіватися.

Getty Images/Global Images Ukraine
Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 05 грудня 2025, 07:40 7

Єлизавета Третьякова продовжує тішити контентом

Коментарі