Команди Ф1 обходять правила, щоб уникнути дискваліфікації. FIA втрутиться
Колективи експериментують із титановими блоками днища, щоб отримати перевагу
- 19 листопада 2025, 16:40
- |
- 905
- 0
Після етапу Формули-1 у Бразилії FIA нібито виявила, що кілька команд використовували титанові блоки з спеціального сплаву, який розширяється при нагріванні, що дозволяє їм виступати вниз і зменшувати знос планки.
За даними японського видання as-web.jp, декілька керівників і технічних директорів команд звернулися до FIA після підозр щодо використання нагрітих блоків конкурентами.
Пластини встановлюються під машинами для контролю мінімальної висоти боліда та захисту шасі від зайвого зносу. Вони разом із планкою перевіряються після кожної гонки. Надмірний знос може призвести до дискваліфікації - як сталося з семиразовим чемпіоном Льюїсом Хемілтоном на Гран-прі Китаю цього року.
Під час бразильського етапу керівники команд помітили, що деякі боліди конкурентів їхали дуже низько до поверхні, не отримуючи очікуваного зносу. Нижча посадка дає значний приріст зчеплення і, відповідно, перевагу на трасі.
За повідомленнями, технічний делегат FIA Джо Бауер помітив проблему та перевірив усі скід-блоки перед кваліфікацією. Було виявлено пристрої, призначені лише для нагрівання блоків, і їх наказали демонтувати перед початком кваліфікації. Це могло пояснити різницю в швидкості болідів між спринтами та кваліфікаційними сесіями.
Вважається, що майже всі команди у тій чи іншій мірі використовували цей метод, отримуючи особливо помітну перевагу на трасах, де можна опускати болід дуже низько.
FIA наразі готує нову технічну директиву, щоб обмежити таку практику. Проте з набранням чинності регламентних змін у 2026 році вплив цього трюку може значно зменшитися.