Допоможе лише диво? Що треба Ферстаппену, аби виграти 5-й титул
Для пілота Ред Булла все складається краще, ніж можна було спрогнозувати раніше
- 19 листопада 2025, 11:45
- |
- 1980
- 0
Цього тижня Формула-1 повернеться на територію США востаннє у сезоні - на Гран-прі Лас-Вегаса. Вулична траса свого часу викликала доволі сумнівну реакцію у фанатів перед дебютом, але вже перша гонка розвіяла всі можливі побоювання.
У 2023 році ми побачили по-справжньому бойову гонку - боротьбу до останніх кіл та топ-дуель Феррарі проти Ред Булл. Минулого сезону Мерседес упевнено домінував, а фаворити на титул намагалися втримати позиції в боротьбі із суперниками, які різко підтягнулися в нетипових умовах. Саме тут Макс Ферстаппен торік достроково став 4-разовим чемпіоном. Але цього разу пілоту Ред Булл потрібно справді постаратися, аби не вилетіти з чемпіонської гонки.
Що саме потрібно нідерландцю математично, які його реальні перспективи та можливості - у цьому матеріалі.
Математично усе можливо, хоч і складно
Нідерландець після Гран-прі Нідерландів у серпні поступався Макларену Оскара Піастрі понад 100 очок. Значна кількість математичних сценаріїв уже майже повністю викреслила його з чемпіонської гонки, але Ред Булл та Макс змінили хід чемпіонату на початку осені.
Усе склалося ідеально: команда на чолі з новим керівником Лораном Мекісом зуміла доопрацювати болід і зробити його конкурентним. До того ж пішли підряд траси, які ідеально підходили філософії боліда Ред Булла, і водночас не давали повністю розкрити потенціал головним суперникам у лиці Макларена, який до того ж не обходився без помилок пілотів. Особливо Оскар Піастрі, який втратив свій раніше відіграний запас на цій стадії сезону.
У підсумку Макс ідеально скористався хибами суперників і скоротив відставання від Макларена. Перед Гран-прі Лас-Вегаса пілот Ред Булла поступається 25 очками Оскару Піастрі та 49 - Ландо Норрісу, який мінімізував втрати в той час, як Ферстаппен вражав.
З огляду на те, що в розіграші ще 83 очки, відігратись усе ще можливо, але умови для цього мають бути специфічні. Насамперед Максу не можна програти в Лас-Вегасі більше ніж 9 балів Ландо Норрісу. Наприклад, якщо Ландо виграє, а Макс фінішує третім, як це було в Бразилії та Мексиці, Ферстаппен остаточно вибуває з боротьби, навіть якщо Норріс не набере жодного очка надалі, а нідерландець виграє всі подальші заїзди.
Але проблема в тому, що тепер просто мінімізувати втрати вже не можна. Як і у Бразилії та Мексиці, протягом останнього місяця - треба було перемагати, а цього не вийшло з тих чи інших причин. Для того, щоб після Лас-Вегаса можна було говорити про боротьбу за титул не лише всередині Макларена, Ферстаппен має безкомпромісно перемогти. І не лише тут, а й у Катарі через тиждень та в Абу-Дабі через два. Лише тоді у нього взагалі залишиться шанс - і то такий, що залежатиме від виступів британця.
Із більш-менш реальних сценаріїв - це схід Ландо на одному з етапів та два четверті місця й не вище другого в спринту Катару. Але очевидно, що навіть такий «реалістичний» розклад надто притягнутий за вуха. А якщо навіть Ландо і зійде втретє у сезоні з будь-яких причин, він усе ще може не перемагати й постійно фінішувати третім - і цього йому цілком вистачить.
Як видно з наведених фактів, на цьому етапі ситуація Ред Булла надзвичайно складна, але говорити про втрату будь-яких шансів до офіційного завершення боротьби було б неправильно. До того ж є чинники, які працюють на користь Макса навіть у таких умовах.
Календар допомагає знову
Попереду пілотів чекає трійник: Лас-Вегас, Катар, Абу-Дабі. Для самого Макса ці етапи викликають доволі двозначні емоції у подібній ситуації.
Наступна гонка в США, без сумніву, його шанс - можливо, найбільший за весь фінал, адже траса не підходить Макларену, і команда традиційно не бореться тут за щось високе. Макс натомість був першим, хто переміг тут із моменту впровадження автодрому в чемпіонат, а торік змагався з Феррарі за подіум.
Справа в тому, що в першому випадку йому пощастило через машину безпеки, і мав перемагати Леклер на Феррарі; а торік перевага Мерседеса була надто велика. Ймовірно, цього сезону повториться сценарій 2024-го. За таких умов відігратись бодай трохи цілком можливо, але якщо Ред Булл раптово не знайде темп, а обидва Макларени фінішують у непоганих очках - усе буде дуже дуже сумно для нідерландця.
У Катарі умови теж сприятимуть. Буквально кілька днів тому Ф1 оголосила про рішення повернути обмеження на кількість кіл на одному комплекті для Катару. Це автоматично означає мінімум дві зупинки у гонці, а окрім цього нівелює перевагу Макларена в роботі з гумою. А саме в Лусаїлі вона мала б бути найбільшою.
Звісно, в Абу-Дабі подібних подарунків не очікується. Але сам факт того, що нідерландець досі узагалі розглядається як претендент на титул - уже дивина. Згадати хоча б проблеми суперників і різкий прогрес команди. Чи можна було такого очікувати? Гадаю, що ні.
Фінал сезону буде захопливим, і хочеться, щоб переможець визначився в останній гонці чемпіонату - це стане гідним завершенням історичного сезону. А в тому, що Макс Ферстаппен спробує витиснути максимум із наявних шансів, сумніватися не доводиться.