Їздіть без шин: 7 ідей, як зробити гонки Ф1 цікавішими

Декілька шалених оновлень, з якими от точно-точно буде краще

Останніми днями активно ширяться правдоподібні чутки про те, що Ф1 має на меті змінити правила проведення гран-прі на сезон 2026 року. Мова про обов'язкові 2 піт-стопи. Зараз у більшості випадків для команд вигідно відпрацювати в 1, а це негативно впливає на варіативність стратегій гонки, а отже - і на її видовищність. Що саме пропонується у наборі з парою зупинок? 3 варіанти різного ступеню безумства. Там вам і використання трьох різних комплектів шин за гонку (раз), і відмова від правила двох різних комплектів (два), і заборона використовувати будь-який комплект довше 45% дистанції (три)… Стільки ідей, і всі - далекі від ідеалу. Такі, котрі точно вирішать котрісь з проблем, але створять нові.

І не подумайте, я не проти змін. Вони потрібні, а бажання оперативно спробувати покращити ситуацію - взагалі чудова риса для будь-якого керівництва. Але ж у постійній погоні за видовищністю можна створити безлад та конкретно так попсувати життя пілотів - своїх головних зірок. Однак якщо ігнорувати комфорт останніх, мати на меті зробити лише шоу та не стримуватися, то креативних ідей щодо оновлень по шинам та пітам може бути набагато більше. Далі не стримуюсь та допомагаю Ф1 реалізувати весь її потенціал. Здоровий глузд залишив чат. Хліба та видовищ!

Кожне колесо - різний тип шин

Під час багатьох гонок поточного сезону Ф1 виявлялося, що котрийсь з комплектів шин - непотрібний. Часто це був хард, який міцний та може триматися довго - але за умови трохи менше, однак також довгоживучих мідіуму та софту втрачав будь-яку привабливість. У підсумку глядач нерідко бачив боротьбу софту проти софту, мідіуму проти мідіуму, софту проти мідіуму і… все. Нецікаво. Але от якщо б на кожному колесі був свій тип, то було б геть яскравіше. Щонайменше тому, що глядач побачив би кожен. Можна було б натягнути хард на те колесо, на якому шина частіше за все стирається, наприклад. А те, яке «не шкода», залишити під дощову. Пітів, до речі, після такого оновлення точно стало б більше. Так, фінішів - менше, але хіба ми тут заради спорту? Глядач хоче шоу! Дамо його йому.

2 комплекти, максимум на кожному - 45% дистанції

Вважаю, у Ф1 явно недокрутили ідею з цими 45%. Одразу видно, що думка - хороша, бо що може бути веселішим для нового глядача гонок, як не сидіти перед екраном та вираховувати ті 45%? Тому треба «дотискати». Пропоную залишити ось ці відрізки по 45% на комплект, але останні 10% дистанції машини нехай залишаться взагалі без шин. Як просуватимуться уперед? Завдяки нашим диво-організаторам. Ті, ну відчувається, хочуть бути помітними, тож дамо їм таку можливість! Нехай ті 10% штовхають боліди до фінішу самі. Там не так багато, кілометрів, може, 30. Вони впораються, а глядач буде щасливий побачити своїх улюблених героїв на трасі. Неочевидний плюс: гонки стануть трохи довшими. Але ж більше гонок - краще. Хіба не заради цього вводили ті ж спринти?

Відмінити піт-стопи

Стратегія з одним пітом - нецікава. Очевидних ідей, як зробити більше та досягти прогресу, нема, тому можна зайти з іншого боку. Закриємо бокси команд на час гонки. Нехай їздять всі 50+ кіл на тому комплекті, який обрали одразу. Документальний серіал про Ф1 називається «Жени, щоб вижити», а на трасі тим часом стабільно фінішують по 18+ пілотів - безлад. Треба так, щоб менше «виживало». Більше сходів - більше інтриги. А з нашим правилом перемагатимуть ті, котрі зможуть берегти свої шини якнайдовше. Так, Ф1 стане повільнішою, але це буде компенсовано проколами у прямому ефірі та криками пілотів по радіо «воно не їде!». Між іншим, обгонів значно поменшає, а це плюс для Ф1: ніхто не критикуватиме її, що їх забули показати.

Найкращий обирає стратегію

Єдина гонка сезону у суботу - та, що у Лас-Вегасі. Для Ф1 важливий американський ринок, тож вона готова йти на поступки. Але заробити на американцях можна навіть більше: достатньо просто ввести систему драфту. Вона знайома місцевим фанатам за НБА, НХЛ, НФЛ тощо, тож вони оцінять. Нехай, наприклад, переможець кваліфікації обирає стратегію шин на гонку перед нею, а другий найкращий буде змушений використати альтернативну. Третьому дозволено повторити першого, але не другого, четвертому - другого, але не третього. Тоді «сусіди» на старті гонки їздитимуть по-різному, як і хоче Ф1. План близький до ідеалу: і мету досягнуто, і американський ринок вичавлено як лимон. Щодо форс-мажорів під час гонок… Ну, так далеко ми не заглядаємо. Але раптом що - піддивимося ще щось в американців.

Лотереї, автомати

Люди люблять, коли воно щось там крутиться, кульки випадають… То чому ж не об'єднати фанатів Ф1 та лотерей? Нехай прямо під час гонок десь поряд з боксами поставлять відповідний автомат. Такий, щоб крутився барабан, палали вогники, лунала музика… Й організатори тягнули б кульку з назвою комплекту шин, які має використати команда, яка от-от поїде на піт-стоп. Чи це справедливо? Не дуже, бо все вирішить рандом. Але глядачу буде весело! До того ж, режисерам трансляції завжди буде що показувати замість важливих подій на трасі. Ми всі з вами жалілися, що нам забагато демонструють дівчин та жінок гонщиків? Ось рішення! З чудо-автоматом не будуть. Очевидно, що захопити увагу режисерів трансляції можна тільки таким чином. Жодних змін у кадровому складі. Тільки ефективні рішення.

Шини кольору команди

Різним комплектам придумали різні кольори, але потенціал такого рішення не реалізовано на 100%. Можна краще. Наприклад, зобов'язати кожен колектив під час гонки використовувати лише відповідний кольорам команди комплект. Так, наприклад, Феррарі матиме можливість завжди ганяти на софтах, і от тоді сезон буде точно їхнім. Або, наприклад, Заубер продовжить страждати у звичайних гонках, але за поганої погоди розриватиме на дощових. Те саме з Астон Мартін. Макларен отримає можливість обрати комплект для себе між жовтим мідіумом та червоним софтом, бо його колір - помаранчевий. Хочеш інший комплект? Міняй ліврею на гран-прі. Але тільки декілька разів на сезон. Колір до кольору. Так ми досягнемо порядку. Пілоти не будуть задоволені, але глядачі-перфекціоністи - дуже. А їхня думка для нас сьогодні важливіша.

Пілот сам міняє шини

Краще вже не буде. Ферстаппену кричать у вухо «box, box», він проїжджає піл-лейном, зупиняється та… вистрибує з боліду. Команда, всі ті 20 експертів-механіків, наперебій розповідають Максу, що саме треба робити, де закрутити/відкрутити, що підняти, як прикріпити. Він робить це у соло, бо тільки пілоти можуть торкатися боліду, роняє інструменти через тиск та хвилювання, підіймає та продовжує, аж тільки завершує - стрибає назад у болід та вирушає. З такими зупинками піти стануть ледь не більш цікавими, аніж боротьба на трасі. Хочеш мати коротший? Використовуй партнера. Йдіть на піт разом, але нехай другий пілот допомагає. За такого правила нарешті внесок другого пілоту Ред Булл та його поміч Максу справді були б відчутними.

Зрештою, ми й так знаємо, що другий пілот у РБ не для власних перемог. З таким правилом більше не доведеться навіть робити вигляд, що це не так. А глядач любить щирість. Ну і Піастрі з колесом у руках для Норріса у рамках papaya rules йому також ой як сподобається.

Яся Лє Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Авто/мото | 04 грудня 2025, 22:40 0

Повідомляється, що зарплата Хаджара у Ред Булл в 2026 році складе €6,6 млн

Коментарі