У Ф1 буде новий лідер. Суперколо Норріса, крах конкурентів і камбек Феррарі

Аналіз кваліфікації Гран-прі Мексики: хто виконав свою місію і що чекати в гонці

У суботу, 25 жовтня, відбулася кваліфікація Гран-прі Мексики - 20-го етапу сезону Формули-1. Поул, як і очікувалося, здобув Ландо Норріс на Макларені, який повністю розкрив потенціал свого MCL39.

Неочікувану конкуренцію йому склали Шарль Леклер із Феррарі та Льюїс Хемілтон із Феррарі, який, до речі, показав свій найкращий результат у сезоні. А ось Макс Ферстаппен, якого вважали одним із головних фаворитів, цього разу не зміг нав'язати боротьбу за перший ряд. Разом із ним нижче очікуваного виступив і Оскар Піастрі на другому Макларені.

Загалом кваліфікація у Мексиці принесла чимало сюрпризів - окремі пілоти та команди показали значно кращий темп, ніж очікувалося. Про те, чому результати склалися саме так і як це може вплинути на недільну гонку, - у цьому матеріалі.

Макларен

Ландо Норріс завоював 14-й поул у кар'єрі та п'ятий у сезоні. Цікаво, що кожного разу він здобував його на різних трасах.

У п'ятницю Норріс разом із Маклареном уже виглядав переконливо, але навіть після домінування на тренуваннях йому вдалося зробити ще один крок уперед між п'ятницею та суботою. Головні покращення стосувалися стабільності боліда - задня частина MCL39 стала більш передбачуваною. На записі швидкого кола видно, що у деяких поворотах, особливо наприкінці другого та в третьому секторах, задня частина трохи ковзала, але ці зсуви допомагали машині довертати, і Ландо лише мінімально коригував кермо.

Норріс зробив ставку на прямі відрізки і не прогадав. Базові показники Макларена в поєднанні зі стилем пілотування Ландо дозволили йому мати гарну максималку та вигравати час у поворотах, зокрема досягти чудових показників у швидкісних зв'язках і третьому секторі, де потрібно максимум зчеплення. У гонці його перевага може зрости ще більше - зокрема завдяки роботі Макларена над системами охолодження. Хоча температура повітря цього вікенду в Мехіко не є надто високою, розріджене повітря на великій висоті ускладнює охолодження двигуна та шин.

Ключовим моментом стане старт: попереду - майже кілометрова пряма, і в Мексиці не раз траплялося, що лідер після поулу втрачав позиції вже до першого повороту. З огляду на це, а також враховуючи, що в гоночних симуляціях у п'ятницю Норріс був майже на секунду швидший за більшість суперників, можливо, йому доведеться діяти обережніше на початку, аби потім контролювати темп і темп поступово нарощувати.

Натомість у Оскара Піастрі не вийшло досягти такого рівня держака, як у Ландо. Австралієць менше атакував поребрики перед довгими прямими, через що втрачав на виходах із поворотів і розгонах.

Попри те, що він діяв навпаки від партнера щодо налаштувань - обрав трохи більшу притискну силу, ніж Норріс - це не допомогло. В есках машину зносить, особливо на нерівностях наприкінці першого сектора і на поребриках. До того ж він занадто сильно скидав газ на цих ділянках, щоб уникнути помилок. В останніх поворотах болід у нього продовжує ковзати - як і протягом усього вікенду.

Допис, поширений FORMULA 1® (@f1)

Якщо Ландо Норріс та Оскар Піастрі фінішують на своїх позиціях, то лідер чемпіонату зміниться - Ландо вперше з Гран-прі Саудівської Аравії знову очолить загальний залік. Щоб уникнути цього, Піастрі потрібно фінішувати не нижче 4-го місця, якщо Ландо переможе.

Ред Булл та Ферстаппен зробили крок назад

Ред Булл не зміг зробити крок уперед після п'ятниці, а подекуди навіть погіршив свої показники. Це породжує питання, чи справді нове днище не працює, або ж причина у специфічних умовах траси, розташованої на великій висоті.

Основними причинами низької швидкості Ферстаппена стали недостатній рівень зчеплення та проблеми з роботою шин. RB21 схильний до зривів у поворотах, і команді не вдалося це виправити через зміни аеродинамічного балансу. Болід нестабільний при зміні напрямків, що частково є наслідком не зовсім вдалого компромісу у базових налаштуваннях. Заради покращення механічного зчеплення в повільних частинах траси Ред Булл зменшив опір, проте це негативно позначилося на зчепленні у високошвидкісних ділянках. У результаті RB21 погано навантажує та прогріває шини, через що Макс втрачає час на виходах із поворотів - особливо після першої зв'язки ескок. У гоночному режимі ситуація навряд чи буде кращою.

Додатковим чинником проблем стало охолодження - протягом останніх двох років Ред Булл змушений іти на великі компроміси у цій системі. За словами Андреа Стелли, Макларена працює значно ефективніше і не потребує радикальних змін у конструкції кузова, тоді як Ред Буллу досягти такого рівня поки не вдається.

Загалом Ферстаппена очікує дуже складна гонка. Водночас більшість труднощів пов'язана саме зі специфікою високогірної траси, тож уже на наступних етапах ситуація має повернутися до норми.

Getty Images/Global Images Ukraine

Феррарі

Скудерії вдалося зберегти відмінний баланс, здобутий у третій практиці, протягом еволюції траси під час кваліфікації. Команда доопрацювала свої спочатку не надто вдалі на довгій дистанції базові налаштування, покращивши поведінку машини на входах у повільні повороти, особливо на малому стадіоні, навіть попри невелику втрату ефективності під час розгону.

Шарль Леклер був швидшим за Ландо Норріса на окремих ділянках другого та третього секторів, проте на виходах із поворотів усе ще втрачає час. Оновлені повітроводи задніх гальм також позитивно вплинули на керованість і стабільність машини.

Свою роль відіграла і невелика кількість нерівностей на автодромі, що дозволила опустити болід нижче, хоча це може змусити команду жертвувати темпом у гонці задля збереження планки. Одним із ключових чинників швидкості Ferrari залишається якісна робота з гумою. На цій трасі шини легко перегріти навіть одним незначним зривом, коли температура миттєво піднімається до 140 градусів, однак Скудерії вдалося втримати цей аспект під контролем.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 05 грудня 2025, 15:05 9

Захарченко, Осипенко, Редушко, а також Пономаренко не потрапили до заявки на матч Національної ліги

Коментарі