Нові пілоти Ф1 у Мексиці. Заміна Ферстаппена, Хемілтона і Норріса
Майже половина пілотів пропустить першу практику на автодромі імені братів Родрігес
- 24 жовтня 2025, 16:42
- |
- 24 жовтня 2025, 20:27
- 1837
- 0
Під час першої вільної практики Гран-прі Мексики на трасі з'явиться низка молодих (і не дуже) дебютантів, які виступають у рамках обов'язкової програми надання молодим пілотам, з менш ніж двома гонками у Формулі-1, можливості пройти сесію під час етапу.
Ця практика дає шанс гонщикам, які вже досягли значних успіхів на своєму шляху, продемонструвати свої здібності у найвищому класі автоспорту.
Багато з них раніше претендували на місце у Формулі-1, але з різних причин не змогли його отримати, а для когось це лише початок шляху до дебюту. Але все ще залишається питанням, чому саме на етапі в Мексиці відбувається така масова заміна пілотів та чим ці гонщики заслужили можливість виступити на вікенді Формули-1 і як вже встигли відзначитися на своєму шляху.
Чому саме Мексика?
Після північноамериканського етапу сезону залишаються ще чотири Гран-прі, але саме в Мехіко на автодромі імені братів Родрігес новачки регулярно отримують можливість поїздити у першій практиці, хоча зазвичай такої масової заміни пілотів не відбувається. Причин для цього кілька.
Перш за все це пов'язано з оновленнями та потребою у виборі налаштувань. Наприкінці сезону оновлень менше, особливо при зміні регламенту, тож немає необхідності тестувати нові елементи бойовими пілотами у п'ятницю, щоб визначити, чи будуть вони потрібні для вирішальних сесій. До того ж зазвичай налаштування займають не так багато часу.
Також Мехіко підходить для цього особливо добре. Траса розташована на висоті майже 2300 метрів, через що притискна сила менша, і вибір налаштувань не такий гнучкий. Команди просто намагаються максимально завантажити аеродинамічні елементи, як, наприклад, у Монако. Та й сама траса часто «зелена», брудна і сильно еволюціонує протягом вікенду, що робить FP1 оптимальною сесією для новачків, які отримують накат та допомагають розчистити трек.
Крім того, наприкінці сезону небагато етапів, де можна безпечно віддати болід новачку. Три міські етапи (Баку, Сінгапур, Лас-Вегас) мають тісні стіни, а на трьох спринт-вікендах (США, Бразилія, Катар) передбачена лише одна практика. Тож Мехіко виглядає логічним вибором, а частково схожа ситуація може повторитися на фіналі сезону в Абу-Дабі.
Новачки на заміну
Пато О'Вард (Макларен)
Мексиканець замінить Ландо Норріса. Пато О'Вард не вперше сяде за кермо Макларен. Він регулярно допомагає команді тестувати болід, починаючи з 2021 року, а також бере участь у тестах минулорічних машин.
Пато є чинним віце-чемпіоном Індікар - однієї з найпрестижніших гоночних серій у світі - і виступає за команду Макларен. Мексиканець стабільно завершує сезони у першій десятці, а його найгіршим результатом у повноцінному сезоні є 7-е місце у 2022 році.
Щодо перспектив потрапити у Формулу-1, у 2019 році він був пілотом академії Ред Булл та приймав учать у окремих етапах Формули-2 та Супер Формули. Тоді він не набрав достатньої кількості очок у суперліцензії та розірвав контракт із командою після отримання пропозицій від Макларен. Попри чутки, у нього не було реальної можливості виступати у Ф1, окрім тестів.
Арвід Ліндблад (Ред Булл)
Місце у боліді Ред Булл займе 18-річний британсько-шведський пілот Арвід Ліндблад, який замінить Макса Ферстаппена. Для юного гонщика це буде вже другий виступ у Формулі-1 цього сезону: раніше він замінював Юкі Цуноду під час практики на Гран-прі Великої Британії.
Попри дебютний сезон у Формулі-2, Ліндблад справив сильне враження у структурі Ред Булл і вважається головним претендентом на місце в Рейсінг Буллз у 2026 році. Його конкурентами залишаються Ліам Лоусон і Юкі Цунода, хоча деякі джерела стверджують, що рішення вже фактично ухвалене на користь Ліндблада.
Фредерік Весті (Мерседес)
Фредерік Весті вдруге за сезон сяде за кермо Мерседеса. Раніше він керував болідом під час фіналу сезону 2023 року, а у Мехіко замінить Джорджа Рассела.
Данський пілот став віце-чемпіоном Формули-2 2023 року, поступившись лише Тео Пуршеру. Його стабільність і технічна грамотність отримали високу оцінку від Тото Вольффа та інженерів команди, що підтверджує його цінність як резервного пілота.
У 2025 році Весті поєднує роботу тест-пілота Мерседес із виступами в чемпіонаті ELMS, де разом із екіпажем здобув перемоги у останніх двох гонках.
Люк Браунінг (Вільямс)
Англійський пілот Люк Браунінг повернеться за кермо Вільямс для своєї другої сесії тестів у сезоні після Бахрейну. Раніше він вже брав участь у FP1 на Гран-прі Абу-Дабі 2024 року.
Браунінг - чемпіон GB3 2022 року та член гоночної академії Вільямс, до якої входить і українець Олександр Бондарев. У 2024 році він провів повний сезон у Формулі-3, демонструючи швидкість, але без стабільної боротьби за титул і закінчив рік третім. Наразі він виступає у Формулі-2, де веде боротьбу за чемпіонство за два етапи до завершення сезону.
Перед етапами у Катарі та Абу-Дабі Люк має 161 очко проти 188 у лідера Леонардо Форнароллі. У FP1 Гран-прі Мехіко він замінить Карлоса Сайнса.
Антоніо Фуоко (Феррарі)
Переможець 24 годин Ле-Мана 2024 року Антоніо Фуоко вперше візьме участь у вікенді Формули-1, сівши за кермо боліда Феррарі SF-25 Льюїса Хемілтона.
Раніше юніор Феррарі Діно Беганович замінив Шарля Леклера у Бахрейні та Австрії, тому Хемілтону доведеться пропустити ще одну сесію, щоб надати Фуоко можливість випробувати болід.
Антоніо є бойовим пілотом Феррарі у WEC, де наразі разом із екіпажем посідає п'яте місце у заліку. Торік він завершив сезон на другому місці.
Рьо Хіракава (Хаас)
Японський пілот Рьо Хіракава цього сезону вчетверте сяде за кермо боліда Формули-1. Раніше він заміняв Джека Дуена в Альпін на Гран-Прі Японії, а також виступав за Хаас у Бахрейні та Іспанії. Тепер у Мехіко Хіракава замінить Олівера Бермана під час третього з чотирьох запланованих вікендів з американською командою.
Він здобув широке визнання завдяки гонкам на витривалість: перемога у 24 годинах Ле-Мана 2022 року та чемпіонства у WEC роблять його відомим і авторитетним пілотом на міжнародній арені.
Хіракава вже має значний досвід у автоспорті, хоча у Формулі-2 демонстрував швидкість і адаптивність до різних трас, головну репутацію здобув саме у серіях на витривалість. Його навички допоможуть команді Хаас, яка вирішила оновлюватись попри усе і привезла новий пакет у США. Завдяки технічній підкованості та вмілому зворотному зв'язку він стає цінним ресурсом для інженерів.
Аюму Іваса (Рейсінг Буллз)
Аюму Іваса отримав шанс замінити Ліама Лоусона у складі Рейсінг Буллз. Раніше він виступав у Формулі-2, де не зміг здобути чемпіонський титул, але завжди залишався на радарі Хельмута Марко завдяки своєму гоночному інтелекту, агресивному стилю та здатності швидко адаптуватися. Цього року Іваса вже замінював Макса Ферстаппена в Ред Булл під час Гран-прі Бахрейну.
Поза обов'язками у Формулі-1 він виступає у японській СуперФормулі, де проводить другий сезон. Минулого року Іваса завершив чемпіонат на п'ятому місці, а нинішнього сезону йде третім, ділячи позицію з іншим пілотом по 90 очок та поступаючись лідеру 10,5 бала.
Джек Кроуфорд (Астон Мартін)
Один із головних претендентів на титул у Формулі-2 Джек Кроуфорд вперше візьме участь у вікенді Гран-прі. Раніше він став першим пілотом гоночної академії Астон Мартін і неодноразово тестував попередні боліди Астон Мартін.
Резервний пілот Астон Мартін Феліпе Друговіч уже замінював Фернандо Алонсо у Бахрейні та Угорщині, тож Ленсу Строллу доведеться пропустити ще одну сесію до кінця сезону.
Разом із Люком Браунінгом, який виступить за Вільямс, Кроуфорд змагається за чемпіонство проти Леонардо Форнароллі. На його рахунку 169 очок перед останніми гонками сезону.
Пауль Арон (Альпін)
Естонський гонщик Пауль Арон, який є одним із резервних пілотів Альпін разом із Джеком Дуеном, проведе вже другу практику цього року за французьку команду. У 2025-му він також виступав за Заубер, взявши участь у сесіях на Сільверстоуні та Хунгароринзі. Цього разу Арон замінить П'єра Гаслі.
Наразі естонець залишається головним конкурентом Франко Колапінто у боротьбі за місце в Альпін на наступний сезон, тож прагнутиме максимально використати свій шанс. Минулого року він завершив чемпіонат Формули-2 на третьому місці, що підтвердило його стабільність і готовність до переходу в елітну категорію.