Формула-1. Гран-прі США. Результати, розклад і прогноз на етап

Анонс 19-го етапу Ф1. Стартує фінальна четверть сезону

Формула-1 знову приїздить до США - це вже другий із трьох етапів на території Сполучених Штатів. Траса Америк вирізняється своїм різноманіттям поворотів, за основу яких узято елементи з інших культових автодромів.

На відміну від попередніх гонок після літньої паузи, специфіка цього автодрому справді дозволяє боротися та обганяти навіть із самого старту. За останні кілька сезонів зберегти лідерство після першого кола вдавалося не всім, адже ширина поворотів дозволяє обирати різні траєкторії, тож напруга має бути на високому рівні. До того ж це спринт-вікенд, тож попереду чотири бойові сесії й лише одне тренування. У команд буде обмаль часу, тож діяти доведеться швидко й обережно, аби не помилитися з налаштуваннями.

Після скандального Гран-прі Сінгапуру усередині Макларена ситуація стала ще напруженішою, а Макс Ферстаппен і Ред Булл поступово скорочують відставання.

Розклад Гран-прі США:

Результати будуть додані після завершення відповідного заїзду

П'ятниця, 17 жовтня:

Субота, 18 жовтня:

Неділя, 19 жовтня:

Особливості траси:

Довжина: 5,513 км

Кількість кіл: 56

Дві зони DRS:

Рекорд кола у кваліфікації: Валттері Боттас (2019, Мерседес) - 1:32.092
Рекорд кола у гонці: Шарль Леклер (2019, Феррарі) - 1:34.486

Прогноз погоди

На Формулу-1 чекає спекотний вікенд у США: під час Гран-прі в Остіні температура повітря сягатиме середини та другої половини 30-градусної позначки за Цельсієм.

Цим етапом чемпіонат розпочинає фінальну чверть сезону, і вікенд із форматом спринту обіцяє стати справжнім випробуванням для пілотів. За прогнозом BBC Weather, упродовж усіх днів очікується ясна погода без опадів, а температура підніматиметься з 30 до 35 градусів, найспекотніше буде в суботу.

Через високий індекс тепла (понад 31 градус) FIA оголосила офіційне попередження про спеку. Це зобов'язує команди оснастити боліди системою для використання охолоджувальних жилетів. Пілоти можуть або скористатися жилетами, або обрати альтернативу - встановити еквівалентну вагу баласту.

Очікується, що напрям вітру змінюватиметься протягом вікенду. У п'ятницю під час тренування та спринт-кваліфікації прогнозується зустрічний вітер на підйомі до першого повороту та бічні пориви праворуч-ліворуч у швидкісній секції «есок» першого сектора. У суботу, під час спринту та кваліфікації Гран-прі, вітер змінить напрямок на південно-західний, тож у зоні гальмування перед 12-м поворотом пілоти матимуть зустрічний потік. А в неділю, під час основної гонки, вітер розвернеться на північний схід, утворюючи попутний напрямок на довгій прямій.

Стратегія та шини на етап

Гран-прі США стане другою гонкою сезону, на яку Піреллі привезла три типи шин: C1 - жорстка, C3 - середня і C4 - м'яка. Востаннє команди отримували таку комбінацію на трасі Спа-Франкоршам у Бельгії.

Через погані погодні умови тоді неможливо було повністю оцінити вплив такого вибору на стратегію, тому Остін може стати першим реальним тестом. Вибір жорсткішого складу C1 відрізняється від торішньої американської гонки, тоді як C3 і C4 залишилися без змін.

На минулому етапі серед лідерів лише Макларен використав обидва комплекти. Для Піастрі обрали стандартний середній комплект, а для Норріса - жорсткий. При цьому помітного зниження темпу на жорсткій гумі у британця не було, і він отримав більше можливостей атакувати на повну, не ризикуючи пошкодити шини. Єдиний відчутний мінус - надмірна твердість складу підвищувала шанс на помилки.

Як команди розподілять шини і наскільки ефективно вони скористаються кожним складом, стане видно вже під час вікенду.

Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:

Приклади стратегії минулого року:

Головні інтриги Гран-прі США

- Як зміниться динаміка у Макларен?

До минулого етапу боротьба за титул між Ландо Норрісом та Оскаром Піастрі в Макларені була досить стерильною: пілотів часто розводили по стратегії, і вирішальним фактом залишалася кваліфікація. Кожна спроба атакувати суперника під час гонки одразу викликала невдоволення керівництва через надмірний ризик.

Але вже починаючи з цієї гонки все може змінитися кардинально. По-перше, команда забезпечила собі Кубок конструкторів, тож тепер керівництву менше потрібно переживати і контролювати пілотів, адже тепер вони розігрують між собою титул. По-друге, на старті Гран-прі Сінгапуру між пілотами стався контакт: Норріс скористався простором, який залишив Піастрі, і під час спроби обгону його змістило в бік напарника. Це викликало безліч обговорень як поза командою, так і всередині неї, а самі пілоти стверджують, що наслідки вже відчутні.

Чим ближче до кінця сезону і до вирішальних етапів, тим більша напруга і вища ймовірність того, що пілот може не прислухатися до команди. На кону титул, і після тривалого періоду без серйозних інцидентів рано чи пізно має щось вибухнути.

- Останній шанс Хемілтона

Льюїс Хемілтон ризикує встановити антирекорд у Феррарі: щоб уникнути цього, йому потрібно потрапити в топ-3 на Гран-прі США. Якщо він не підніметься на подіум на трасі Circuit of the Americas, перевершить рекорд Дідьє Піроні - 18 гонок у складі Феррарі без фінішу в топ-3. На Гран-прі Сінгапуру Хемілтон фінішував восьмим після п'ятисекундного штрафу, зрівнявши свій результат із Піроні.

Піроні здобув перший подіум у 19-й гонці за команду на Гран-прі Сан-Марино 1982 року. Хемілтон змінить цю статистику лише на Гран-прі Мексики, якщо не потрапить на подіум в Остіні. Рекорд простояв понад 40 років, що підкреслює рідкість такого тривалого періоду без подіуму для гонщика світового класу у Феррарі.

Перехід 40-річного британця з Мерседеса до легендарної команди викликав великий інтерес. Поєднання одного з найуспішніших пілотів Формули-1 із Феррарі здавалося гучним, але результати поки що не виправдали очікувань. Тепер Хемілтон стоїть на порозі невтішного рекорду, що стало одним із головних статистичних викликів його кар'єри.

- У якій формі Ред Булл та Ферстаппен?

Після літньої перерви чинний чемпіон залишаєтьcя пілотом із найбільшою кількістю очок та перемог за 4 етапи. До того ж він найнижче фінішував другим у Нідерландах та Сінгапурі, і за цей час відіграв у лідера заліку, Оскара Піастрі 40 очок. Така динаміка знову активізувала розмови про шанси титулу пілота Ред Булл, адже боротьба за чемпіонство стає все більш інтригуючою.

До того ж команда досі не завершила оновлення боліда, що лише підсилює очікування перед наступними етапами. Кожна нова модифікація може вплинути на розстановку сил у чемпіонаті, а пілоти і технічні інженери готуються до найдрібніших нюансів, щоб максимально використати потенціал машини.

Автодром в Остіні має добре підійти Ред Буллу, однак Макларен також має перспективи на трасі із різноманітними поворотами та специфічними ділянками, де їхній болід може знову домінувати. Умови гонки та стратегічні рішення команд стануть ключовими у визначенні того, хто підійде до фінішу попереду, а хто відчує тиск суперника в боротьбі за титул.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 05 грудня 2025, 07:02 1

З'явився момент одного з епізодів матчу з «Полтавою»

Коментарі