Перша smooth operation Вільямс. Де виграв Ферстаппен і провал фаворитів
Аналіз хаотичної кваліфікації Гран-прі Азербайджану
- 21 вересня 2025, 13:00
- |
- 21 вересня 2025, 13:19
- 587
- 0
У суботу, 20 вересня, пройшла кваліфікація сімнадцятого етапу Формули-1 2025 - Гран-прі Азербайджану. Вона з перших спроб пілотів відзначилася хаотичністю: швидкісна вулична траса провокувала гонщиків атакувати поблизу стін і, як наслідок, помилятися.
Це не лише додало елементу непередбачуваності, а й неодноразово зупиняло заїзди червоними прапорами. Власне, це була чи не найхаотичніша кваліфікація в історії сучасної Формули-1, адже її зупиняли шість разів.
Про те, хто втратив, який мав потенціал насправді та причини таких несподіваних результатів буде розглянуто у цьому матеріалі.
Ті хто завершив виступи та викликав червоні прапори:
Першим постраждав Алекс Албон із Williams Racing. Лідер британського колективу був дуже швидким протягом усього вікенду і теоретично міг за чистим темпом боротися за топ-5. Проте ще у першому сегменті вибув, занадто жадібно атакувавши. Підвіска не витримала контакту зі стіною, і на цьому виступи тайця завершилися. Стартувати він буде 20-м.
Наступним став Ніко Хюлькенберг на Заубері. Німець помилився у 4-му повороті, врізавшись у стіну лобовим зіткненням. Як не дивно, він зумів продовжити виступ, але залишив на трасі переднє антикрило й купу уламків, що й спровокувало появу червоних прапорів.
Ще одну зупинку сесії спричинили пілоти Альпін. Спершу П'єр Гаслі припустився помилки в тому ж 4-му повороті, не розрахував швидкість і виїхав у зону безпеки. А вже слідом за ним його напарник Франко Колапінто в цьому ж місці розбив болід.
Єдиний червоний прапор другого сегменту кваліфікації спровокував Олівер Берман. На виході з другого повороту він зачепив стіну. Хоча контакт не виглядав серйозним, він зруйнував підвіску, через що британець змушений був зупинити болід на трасі.
Останні дві зупинки виявилися найнеочікуванішими. Спершу Шарль Леклер на Феррарі, переатакувавши в умовах легкого дощу та вологої траси у 15-му повороті, завершив свій виступ. А відразу після відновлення заїзду у 3-му віражі вилетів з траси і потрапив у аварію пілот Макларена та лідер чемпіонату Оскар Піастрі.
Smooth operation Вільямс
На фоні проблем інших пілотів та їхніх аварій були й ті, хто зміг цим скористатися. Першим серед них варто виділити Карлоса Сайнса з Вільямс Рейсінг. Його сезон складається не надто впевнено на тлі напарника Алекса Албона, який залишається лідером колективу в гонках. Водночас у кваліфікаціях між ними спостерігається майже рівність, і цього разу контраст особливо помітний: Албон стартуватиме лише 20-м (якщо не буде заміни деталей або змін у налаштуваннях), тоді як Сайнс виборов друге місце. Це найвища стартова позиція Вільямс з часів Гран-прі Бельгії 2021 року.
За словами самого іспанця, він зібрав хороший круг і опинився у правильний момент на правильних шинах. Очікуючи на дощ, Сайнс одним із перших показав час у третьому сегменті та вирішив одразу атакувати на максимум, розуміючи, що другого шансу через зміну погодних умов може й не бути. Очільник команди Джеймс Ваулз зазначив, що після Монци у Вільямс багато працювали над прогрівом шин і витисканням із них максимуму в кваліфікаціях, і це дало свій результат.
Якщо порівнювати коло Сайнса з колом Ферстаппена, єдиного, хто його випередив, то немає чіткого елементу, де чотириразовий чемпіон вигравав вирішальні десяті. Він поступово від'їжджав протягом усього кола, а єдиним відчутним моментом різниці були швидкісні віражі наприкінці другого та на початку третього сектору.
І хоч пол був близький і все ж знайшов той хто перебив, мабуть можна це вважати першою Smooth operation іспанця за Вільямс Рейсінг, особливо в умовах цього сезону.
Ред Булл: камбек після невтішного початку вікенду
На початку Гран-прі Азербайджану Ред Булл був у кращому випадку третьою командою пелотону як у гоночному темпі, так і в кваліфікаційних спробах. Власне, так і виглядало протягом більшої частини суботнього заїзду.
Але у вирішальній спробі Макс Ферстаппен видав надзвичайне коло в складних умовах і здобув 46-й поул у кар'єрі. Ред Булл знову вчасно змінив налаштування у правильному напрямку перед кваліфікацією, і це дозволило Максу знайти впевненість між стінами міської траси, уникнути помилок та вкотре продемонструвати неймовірне відчуття машини. Ключовим стало рішення зробити більший акцент на швидкості на прямих, адже раніше саме цей підхід дозволяв команді знаходити додаткові десяті секунди.
Попри поул, перспективи Ферстаппена в гонці не виглядають настільки переконливо, як це було в Італії два тижні тому. Якщо пілоти Макларена або Феррарі зуміють швидко прорватися вперед, то у нідерландця можуть виникнути серйозні проблеми. Його поул став радше результатом того, що він єдиний виконав усе вірно у вирішальний момент, ніж свідченням домінування в чистому темпі.
Варто відзначити, що і другий пілот биків, Юкі Цунода, показав свій найкращий результат за час виступів за Ред Булл Рейсінг. Звісно, якби не проблеми Макларена та Феррарі, він зайняв би лише 9-те або 10-те місце. Проте це не применшує заслуг японця: він виглядав дуже впевнено на трасі і продемонстрував прогрес, поступившись пілоту Мерседес Джорджу Расселлу лише 0,073 секунди за топ-5.
Рейсінг Буллз і Ліам Лоусон
Молодша команда «биків» також перебувала у непоганій формі, особливо Ліам Лоусон, який перейшов до неї після трьох етапів сезону з Red Bull. Останнім він помітно прогресував, а у кваліфікації показав надзвичайно впевнений результат - найкращий у своїй кар'єрі.
Він дещо поступився і Сайнсу, і Максу Ферстаппену, але все ж перевершив решту пілотів. Ключові виграші молодого новозеландця були на першому та третьому секторах. Особливо добре він виглядав у поворотах під 90 градусів, де був найкращим серед лідерів, а також на прямих.
Це важливий результат не лише як самостійне досягнення, а й у контексті останніх новин, де авторитетні видання та інсайдери заявили, що він і Цунода фактично борються за місце на 2026 рік: один залишиться - другий піде. Тож такі окремі результати матимуть ключове значення, особливо якщо вдасться їх конвертувати у гонці.
Провал Макларен та Феррарі
Саме ці колективи виглядали фаворитами етапу, і перші сегменти кваліфікації це лише підтверджували. Однак у підсумку найкращим серед них став гонщик Макларена Ландо Норріс, який лише 7-м зайняв стартову решітку.
Проблеми Макларена у фіналі кваліфікації почалися ще на старті: чинний лідер чемпіонат, Оскапр Піастрі не був найшвидшим, але все ще у боротьбі. Під час своєї спроби в трохи слизьких умовах австралієць завіз у третій поворот занадто багато швидкості на недогрітому комплекті шин, ще й із поривом вітру, що закінчилося аварією через що команді довелось замінити шасі. Проте без штрафів, адже конфігурація та налаштування залишилися ідентичними - стартуватиме 9-м.
Норріс не зміг скористатися помилкою суперника у боротьбі за чемпіонат і сам зачепив стіну в 15-му повороті, хоча й продовжив коло. Потенційно машина була найшвидшою, хоча болід баланс боліда залишався неідеальним та нервовим.
У Феррарі ситуація ще гірша. Зниження температури на 10 градусів у кваліфікації виявилося не на руку команді. Хемілтон не зміг розкрити потенціал софту, а мідіуму мав лише один комплект через гоночну симуляцію на ньому напередодні у п'ятницю. Тож у серії кіл на м'якому комплекті він навіть не зміг потрапити до топ-10.
У Леклера був потенціал на поул. Корекція налаштувань перед кваліфікацією дозволила додати на першому та третьому секторі, але мідіум дав нестабільне зчеплення. Хоча Шарль гальмував раніше перед 15-м поворотом, ніж раніше, передні колеса не зчепилися. Після кваліфікації він зазначив, що, мабуть, потрібно було обрати софт.