Феррарі – тріумфатор 24 годин Ле-Мана! Третя поспіль перемога для італійців
Відбулась легендарна гонка на витривалість
- 15 червня 2025, 17:46
- |
- 15 червня 2025, 18:27
- 796
- 0
Сьогодні, 15 червня, завершилася престижна гонка «24 години Ле-Мана», перемогу в якій здобув екіпаж команди Аф Корсе - Роберт Кубіца, Філ Хансон та Іфей Є за кермом гіперкара Феррарі 499П №83.
Хоча автомобіль №83 використовував ту саму модель, що й заводські Феррарі №50 та №51, команда Кубіци виступала як клієнтський колектив, окремо від офіційної заводської програми.
Ключовим моментом гонки став фінальний піт-стоп Кубіци за годину до фінішу: він замінив усі чотири шини та дозаправив болід. Після повернення на трасу він знову вийшов у лідери, випередивши Феррарі №51, яка заїхала в бокси трохи пізніше.
До останніх хвилин за перемогу боролася Порше Пенске №6 із Кевіном Естре, що стартував із самого кінця серед гіперкарів, але на фініші відстав від Кубіци менш ніж на 15 секунд.
Ця перемога стала дванадцятою загальною для Феррарі в Ле-Мані - лише на одну менше, ніж у Ауді. Лідером за кількістю тріумфів залишається Порше, на рахунку якого дев'ятнадцять перемог.
Водночас це вже третій поспіль успіх Скудерії: у 2023 та 2024 роках перемагали екіпажі на болідах №50 та №51, а тепер - екіпаж №83. Таким чином, усі три автомобілі, що представляють Феррарі 499П, вже мають по одній загальній перемозі в Ле-Мані.
Перемога Кубіци - історична: він став першим польським пілотом, який виграв Ле-Ман. Іфей Є - перший гонщик із Китаю, що досяг такого результату. Філ Хансон став тридцять п'ятим британцем, який перемагав у загальному заліку, і першим після Джеймса Каладо у 2023 році.
Третє місце посіла Феррарі №51, а чинні чемпіони - Антоніо Фуоко, Мігель Моліна та Ніклас Нільсен - фінішували четвертими на боліді №50, маючи командне розпорядження не випереджати партнерів.
Кадилак №12, який стартував із поулу, фінішував п'ятим. Найкращим серед екіпажів Тойоти став автомобіль №7 з Камуї Кобаяші, Майком Конвеєм і Ніком де Врісом - шоста позиція.
До топ-десятки також увійшли Порше Пенске №7, Кадилак №38 чемпіона Формули-1 Дженсона Баттона, Порше Пенске №4 та Альпін №35. Екіпаж Міка Шумахера на Альпін №36 завершив гонку одинадцятим.
Класи LMP2 та LMGT3: пізні драми й нові герої
У класі LMP2 боротьбу за перемогу вирішив штраф - лідер гонки, екіпаж №43, отримав покарання за перевищення швидкості на піт-лейн. Після цього Нік Єллолі повернувся на трасу впритул до суперника з VDS Racing, розпочавши спринт до фінішу. Але саме екіпаж №43 зумів уникнути помилок і втримати лідерство, тоді як машина №48 втратила шанси після зіткнення з перешкодою.
У LMGT3 перемогу здобув Порше №92, упевнено випередивши Феррарі AF №21.
Непростий фінал видалася для WRT Валентино Россі - його машина №46 претендувала на перемогу, однак уночі втратила потужність на повороті Porsche Curves, зупинилася в зоні безпеки та зійшла з дистанції