Провал Феррарі та прихована швидкість Макларен. Аналіз практик Ф1 в Італії

Відбулись тренування Гран-прі Емілії-Романьї. Що відомо?

Після двотижневої перерви Формула-1 повертається на легендарний автодром імені Енцо та Діно Феррарі в Імолі. Це перший європейський етап сезону - і водночас одне з найулюбленіших змагань для команд, уболівальників та гонщиків. І хоча географія не змінює розкладу сил миттєво, саме тут часто стає зрозуміло, хто вдало провів початок сезону, а хто відстає не лише за очками, а й у розвитку машини.

Особливої уваги вікенд в Імолі заслуговує ще й тому, що траса є однією з найвибагливіших у календарі. Вузьке полотно, висока швидкість, обмежені можливості для обгону - усе це створює унікальну динаміку перегонів, де кваліфікація грає вирішальну роль. Будь-яка помилка - ціна втрачених позицій, а отже й шансів на подіум чи очки.

Після п'ятничних і суботніх тренувань стає зрозуміло: Макларен прибув до Італії в статусі фаворита, але суперники не збираються здаватися без бою. Мерседес, Ред Булл, Феррарі та навіть Альпін мають свої козирі, а локальні умови та нова комбінація шин можуть перемішати карти. Розглянемо, хто з чим підійшов до кваліфікації - і на кого варто звернути особливу увагу.

Макларен

Помаранчева команда підійшла до італійського етапу в статусі фаворита, а тренування це лише підтвердили. Незважаючи на загальний темп, який дозволяє команді з Вокінга претендувати на лідерство, на одному колі ситуація значно щільніша. Тут будь-хто з найближчих конкурентів здатен втрутитися в боротьбу за поул, як це було у випадку Ферстаппена (Маямі, Саудівська Аравія та Японія) і Кімі Антонеллі (спринт-поул у Маямі).

Це має принципове значення для Імоли: на цій трасі обгони - справжній виклик, а позиція на старті часто визначає хід усієї гонки. Приклад Сузуки з подібною філософією перегонів в умовах чинного регламенту залишається показовим: хто попереду - той і контролює гонку.

Єдиною більш-менш стабільною зоною для обгону лишається пряма перед першим поворотом. Та й вона не завжди працює, якщо згадати минулі роки.

Проте на користь Макларен діє відразу кілька факторів.

Як стало відомо з першої чверті сезону: MCL39 не любить дві речі - прохолодну погоду та різкі гальмування. Ні того, ні того вікенд на автодромі імені Енцо та Діно Феррарі не передбачає.

Ба більше, стабільно теплі умови вкупі з появою нового «надм'якого» комплекту шин C6, який використовують тут уперше, можуть стати козирем для Макларена. Особливо у поєднанні з високою температурою асфальту. Саме середній комплект середніх шин C5 (минулорічний м'який) лишається найбільш збалансованим варіантом. А команда з Вокінга вже неодноразово демонструвала відмінне управління зносом гуми в подібних умовах.

Також інформація з показників найкращих секторів та максимальної швидкості показує наступне:

Помаранчеві боліди показали лише 7-й та 10-й час на першому, швидкісному секторі. А найбільша швидкість була 328 км/год проти лідера в обличчі Альпін із показником 334 км/год. Є чутки, що команда з Вокінга вирішила прикрутити потужність двигунів у тренувальних заїздах. Якщо під час кваліфікації ця теорія отримає підтвердження, то на цьому інтрига частково закінчиться і зведеться лише до того, хто кого випередить - Норріс чи Піастрі?

Окрім того, що умови тепличні для Макларен, траса ще й просто підходить пілотам. Ландо Норріс неодноразово заявляв, що це чи не його улюблений трек - як за особистими відчуттями, так і за результатами, які він тут показує. А регулярні подіуми це лише підтверджують.

Оскар Піастрі хоч і не висловлював публічно своєї любові до автодрому в Імолі, показував вкрай непогані результати, а торік навіть зумів перевершити час напарника у кваліфікації. Щоправда, втратив після цього кілька позицій через штраф від суддів.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес

Після перших сесій в Імолі складається враження, що саме Мерседес, уже традиційно для цього сезону, поступово закріплюється у статусі другої сили вікенду. Їхній болід демонструє стабільну поведінку у середньо- та швидкісних поворотах, а темп окремих спроб залишає простір для оптимізму.

Обидва пілоти команди показали впевнені показники як на одному колі, так і на симуляції гонки. Проте, ймовірно, Расселл міг показати значно кращий результат, однак на своєму відрізку кілька разів втрачав час у трафіку. Попри це, Кімі підтвердив загальний рівень команди, показавши переконливий темп, проїжджаючи коло за колом зі стабільністю метронома.

Загалом, ще з передсезонних тестів болід Мерседес хотілося порівнювати з цим пристроєм, але наразі це вдавалося лише старшому британцю. А на домашньому для себе автодромі Кімі Антонеллі підтвердив, що це заслуга не лише Джорджа, а W16 справді вкрай стабільний на дистанції.

Макларен, втім, і далі тримає перевагу - особливо на гальмуванні. Саме в цій фазі траси Імоли команда з Вокінга виглядає найкраще серед усіх, і поки що в Мерседес немає інструментів, щоб компенсувати цю прогалину, хоч із решти саме вони почуваються найбільш упевнено.

Ред Булл

Команда «биків» поки залишається осторонь подій, і немає ознак, що вони зможуть зробити ривок у кваліфікаційному або гоночному темпі.

Перш за все, на довгій дистанції темп Ферстаппена значно поступався результату лідерів у лиці Макларен - близько 0.6 секунди відставання. Це не вперше, коли Ред Булл виглядає розчаровуюче в п'ятницю на тренуваннях, а потім за ніч завдяки зворотному зв'язку гонщиків та роботі пілотів-симуляторів знаходять відповідні налаштування.

Але наразі ситуація дещо інша: тип траси не найкращим чином підходить Ред Булл, особливо через нові комплекти гуми цього року. С6 може виявитись занадто м'яким за високих показників термометра, а проблеми з температурним режимом гуми у команди з Мілтон-Кінс можуть вилитися в те, що гуми просто не вистачить до кінця кола в режимі атаки.

Втім, третя практика показала, що потенціал є, але реалізація його дуже ускладнена. Побачимо, що вдасться показати в справжній кваліфікації.

Getty Images/Global Images Ukraine

Феррарі

Поки що на домашньому етапі Феррарі виглядають розчаровуюче, і наразі позиції сумнівні. З одного боку, Леклер на довгій дистанції вражав за середнім часом, а з іншого - Хемілтон втрачав відносно лідерів більше 0.4-0.5 секунди, вкрай велика різниця як між напарниками, так і між Феррарі та Макларен. А якщо подивитись на серію кіл Леклера, то хороший середній темп здебільшого викликаний одним дуже хорошим колом і кількома посередніми.

Втім, на гоночній дистанції Феррарі, з урахуванням проблем Ред Булл, все ще на дуже хороших позиціях. А от у кваліфікації - крах. За даними Формули-1, там Феррарі лише шоста сила. А як казалося раніше, це головна сесія вікенду, яка без обставин на кшталт машини безпеки та змінної погоди з великою долею ймовірності визначає переможця - і не тільки.

Перед кваліфікацією на Феррарі чекає велика робота і купа даних з тренувань, важливо - чи вдасться їх правильно інтерпретувати і підготуватись до належного виступу в домашніх стінах.

Getty Images/Global Images Ukraine

Альпін

Не так вже й несподівано, але головними фаворитами за хороші очки серед команд-середняків мають стати саме французи, що підтверджують дані з практик. Можливо, це не буде повторення третього ряду Гаслі в Бахрейні, але все одно варто очікувати боротьбу за середину-кінець топ-10.

Як уже казалося в тексті про ситуацію в команді, болід Альпін дуже полюбляє траси, які передбачають високий рівень притискної сили через слабкий мотор. Це дозволило команді налаштувати болід на максимальну швидкість на прямих і не втрачати при цьому в поворотах завдяки хорошій базовій аеродинаміці. Після двох сесій найвища швидкість на прямих була саме в обох Альпін та Цуноди. При цьому надалі темп не зникав у другому та третьому секторах траси, які наповнені віражами.

Звісно, конкуренти можуть значно покращитись, але поки що Альпін виглядає як темна конячка вікенду.

Getty Images/Global Images Ukraine

Темп пілотів на гоночній симуляції:

Кваліфікація Гран-прі Емільї-Романії розпочнеться о 17:00 за київським часом.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Авто/мото | 07 грудня 2025, 16:47 0

Британець відібрав чемпіонську корону у Макса Ферстаппена

Коментарі