Перші серйозні оновлення Макларена, еволюція Заубера та інші новинки етапу
Аналіз оновлень команд на Гран-прі Саудівської Аравії 2025 року
- 18 квітня 2025, 19:40
- |
- 03 травня 2025, 12:15
- 1757
- 0
П'ятий етап сезону у Джидді (Саудівська Аравія) став першим серйозним викликом для команд в умовах швидкісної вуличної траси з мінімальним рівнем притискної сили. Сім колективів вирішили адаптувати свої боліди до особливостей саудівського автодрому, представивши переважно аеродинамічні рішення зі зменшеним опором. Водночас деякі команди, зокрема Макларен і Заубер, пішли далі й презентували функціональні оновлення, спрямовані на покращення ефективності боліда загалом.
Макларен
Болід команди з Вокінга отримав оновлення в зоні дифузора - змінена геометрія цього елементу має сприяти більш ефективному використанню повітряного потоку з-під підлоги. Завдяки новій формі дифузора зменшується турбулентність на виході, що дозволяє зберігати стабільну притискну силу на високій швидкості.
Крім того, нові винглети на повітроводах задніх гальм виконують подвійне завдання: з одного боку, вони покращують охолодження, а з іншого - більш ефективно керують повітряним потоком у зоні задньої осі, знижуючи опір і підвищуючи стабільність у поворотах.
Ред Булл
Ред Булл зосередилися на деталях у зоні моторного відсіку: оновлена секція розміщення мотора в кожусі двигуна тепер має ще більшу відкритість, що сприяє кращому тепловідведенню. Це особливо актуально на трасі з високими температурами і довгими зонами повного газу. Крім того, команда підготувала полегшену версію бім-крила, яка зменшує притискну силу та дозволяє машині краще розганятися на довгих прямих Джидди. Це оновлення також допомагає зменшити лобовий опір, не погіршуючи загальний баланс боліда.
Феррарі
Італійці також зробили ставку на зменшення аеродинамічного опору. Було представлено заднє крило зі зменшеним профілем та односекційне бім-крило, орієнтовані на максимізацію швидкості на прямій.
Таке рішення вимагає ретельного балансування налаштувань передньої частини боліда, аби зберегти стабільність у поворотах, однак дозволяє значно виграти у часі в найшвидших секторах. Подібні конфігурації вже раніше використовувалися Феррарі на трасах зі схожими характеристиками, що свідчить про чітке розуміння аеродинамічного пакету SF-25.
Астон Мартін
Команда продовжує адаптацію свого боліда до нових умов. У Джидді було використано заднє крило з розвантаженим закрилком, завдяки чому вдалося зменшити загальний опір без суттєвої втрати притискної сили. Така конфігурація дозволяє зберегти ефективність в поворотах середньої швидкості, які на трасі Джидда також відіграють важливу роль. Оновлення носять радше локальний характер і демонструють прагнення зберегти універсальність боліда без радикальних змін.
Хаас
Американський колектив підготував дві версії заднього крила з різним ступенем розвантаження - це дало можливість гнучко обирати між максимальною швидкістю на прямій та додатковою притискною силою в поворотах. Такий підхід дає перевагу в налаштуванні боліда на різні сесії у форматі вікенду. Також на боліді була протестована скорочена версія переднього крила, яка дозволяє краще збалансувати аеродинамічні сили між осями в умовах низького заднього навантаження.
Рейсінг Буллз
Команда продовжує працювати над зменшенням опору та вдосконаленням стабільності у швидкісних секторах. У Саудівській Аравії Рейсінг Буллз привезли розвантажені версії одразу трьох основних елементів аеродинаміки - переднього крила, заднього крила та бім-крила. Такий пакет дозволяє досягти конкурентної швидкості на прямих, що є критично важливим у Джидді. Водночас, завдяки злагодженому поєднанню оновлень, команда прагне зберегти стабільність боліда навіть за умов агресивного кермування.
Заубер
Швейцарська команда привезла один із найкомплексніших пакетів оновлень. Крім стандартного набору розвантажених аеродинамічних елементів, було представлено нові торцеві пластини заднього крила. Вони оптимізують розподіл повітряних потоків позаду боліда та знижують турбулентність, що покращує як стабільність, так і ефективність роботи DRS. Основною технічною новинкою стало оновлене днище в центральній зоні - його геометрія спрямована на підвищення притискної сили в області задньої осі без значного зростання опору. Це дозволяє Зауберу залишатися конкурентоспроможними навіть у високошвидкісному режимі, зберігаючи гарний баланс у поворотах.