Нові пілоти Ф-1 в Бахрейні. Хто замінить Леклера, Ферстаппена і Расселла

Чемпіон WEC, Формули-2 та пілоти гоночних академій

У Бахрейні на першій практиці з'явиться ціла низка молодих талановитих дебютантів, які виступають у рамках обов'язкової програми надання молодим пілотам (менше двох гонок, проведених у Формулі-1) можливості пройти сесію у першій вільній практиці етапу. Ця практика дає шанс гонщикам, які вже досягли значних успіхів на своєму шляху до великого спорту, продемонструвати свої здібності в найвищому класі автоспорту. Бахрейн ідеально підходить для такого тесту, адже ця траса є однією з найменш репрезентативних за складністю для дебютантів через значну різницю між першою практикою та головними заїздами, такими як кваліфікація та гонка. У Бахрейні новачки отримують унікальну можливість розкрити свій потенціал в умовах, які найменше схожі на типовий гоночний уїк-енд.

Серед найбільш помітних дебютантів у Бахрейні - шведський гонщик Діно Беганович, який замінить Шарля Леклера за кермом Феррарі, та японський пілот Аюму Іваса, який отримає шанс керувати болідом Ред Булл замість Макса Ферстаппена. Обидва гонщики мають великий потенціал, і їх участь у першій практиці дасть перше уявлення про їх здатність адаптуватися до вимог найкращих команд Формули-1. Також серед нових облич на трасі - Фредерік Весті (Мерседес), Феліпе Другович (Астон Мартін), Рьо Хіракава (Хаас) та Люк Браунінг (Вільямс), кожен з яких має свої амбіції й чекає на можливість показати свою майстерність на найвищому рівні.

Діно Беганович (Феррарі)

Найбільшу увагу привертає шведський гонщик Діно Беганович, який замінить Шарля Леклера за кермом SF-25. Для юніора гоночної академії Феррарі це буде дебютний виїзд у рамках офіційної сесії Формули-1. У складі академії Скудерії Беганович виступає з 2020 року, і його шлях був стабільним: чемпіон Регіональної Формули Європи 2022 року, два сезони у Формулі-3, де він обидва рази посідав шосте місце в загальному заліку, а у 2025 році дебютував у Формулі-2 за команду Према Рейсінг.

Його залучення до сесії замість Леклера - це не просто жест підтримки молоді, а й можливість перевірити, наскільки Діно здатен адаптуватися до машини топ-команди. Ferrari вже давно інвестує в нього як у потенційного пілота на майбутнє - не виключено, що в середньостроковій перспективі Беганович зможе претендувати на місце бойового гонщика в команді Haas, яка історично тісно співпрацює зі Скудерією. Показавши обережну, але впевнену їзду в Бахрейні, він зробив перший крок у цьому напрямку.

Getty Images/Global Images Ukraine: Діно Беганович

Аюму Іваса (Ред Булл)

Ще один дебютант - Аюму Іваса, який отримав надзвичайно престижну можливість замінити Макса Ферстаппена у складі Ред Булл. У 2024 році японець став чемпіоном японської Супер Формули, де виступав із великою впевненістю, а раніше протягом кількох років розвивався у гоночній академії команди. Хоча у Формулі-2 йому не вдалося виграти чемпіонат, Іваса завжди залишався у полі зору Хельмута Марко, який високо оцінював його гоночний інтелект, агресивний стиль і здатність адаптуватися.

Участь у практиці на RB21 у Бахрейні може бути більше, ніж просто формальністю: це перевірка готовності Іваси до великих завдань. Після того, як Цунода став основним пілотом Ред Булл, в академії утворилася «нова черга», і Іваса наразі є одним із її лідерів. У світлі невдалих виступів Лоусона або навіть розширення програми Ред Булл в інших серіях, Іваса має всі шанси посісти ключове місце у планах концерну. Його темп у практиці також може стати показником відносно Юцкі Цуноди, який провів свою першу гонку в складі команди на минулому етапі.

Getty Images/Global Images Ukraine: Аюму Іваса

Фредерік Весті (Мерседес)

Данський пілот Фредерік Весті повернувся за кермо боліда Мерседес вперше з фіналу сезону 2023 року, коли він вже брав участь у першій вільній практиці. У Бахрейні він замінив Джорджа Рассела і продовжив свій шлях як головний резервіст команди. Весті став віце-чемпіоном Формули-2 2023 року, поступившись лише Тео Пуршеру. Його стабільність, технічна грамотність і робота у симуляторі забезпечили йому високі оцінки з боку Тото Вольффа та інженерів команди.

Цьогоріч він поєднує обов'язки тест-пілота Мерседес із виступами в чемпіонаті ELMS, а також бере участь у підготовці до 24 годин Ле-Мана з командою, пов'язаною з Мерседесом. Його досвід і вже знайоме середовище дозволяють Весті вільно почуватися навіть під тиском першого тренування сезону. Раніше під час своїх тестувань за кермом боліда, за відгуками інженерів та команди, він працював зосереджено, демонструючи хороший зворотний зв'язок та вміло виконуючи заплановану програму.

Getty Images/Global Images Ukraine: Фредерік Весті

Феліпе Другович (Астон Мартін)

Бразилець Феліпе Другович, чемпіон Формули-2 2022 року, вже давно є обличчям юніорської програми Астон Мартін. Його участь у першій практиці Бахрейну не стала несподіванкою - це вже четвертий його вікенд у такій ролі. Попри тривалий статус резервіста, Другович так і не отримав постійного місця в пелотоні, хоча неодноразово з'являвся в шорт-листах інших команд. У 2023 та 2024 роках він активно працював із командою на симуляторі та брав участь у тестах, де демонстрував стабільні результати.

Цього разу він замінив Фернандо Алонсо, що є не лише великою честю, а й показником довіри. І хоча у Астон Мартін наразі немає вакансій, Другович продовжує залишатися головним кандидатом на заміну у разі непередбачуваних ситуацій. Його послідовна робота в симуляторі, знання боліда та технічна зрілість роблять його ключовим активом для команди.

Getty Images/Global Images Ukraine: Феліпе Другович

Рьо Хіракава (Хаас)

Японський пілот Рьо Хіракава, хоча й не є новачком у світі автоспорту, цього сезону вже вдруге з'являється за кермом боліда Формули-1, після того як тиждень тому взяв участь у практиці на Сузуці за Альпін. В Бахрейні Хіракава замінить Олівера Бермана у складі Хаас, це його перший з чотирьох запланованих вікендів з американською командою. Вже давно визнаний на міжнародній арені, Хіракава здобув широке визнання завдяки своїм успіхам у гонках на витривалість. Він став переможцем 24 годин Ле-Мана 2022 року, виступаючи за команду Тойота, а також є чинним призером Чемпіонату світу з перегони на витривалість (WEC), що додає його репутації в автоспорті ще більше авторитету.

Не можна назвати Хіракaву молодим пілотом, оскільки його кар'єра вже включає в себе кілька важливих етапів та досягнень. У Формулі-2 він неодноразово демонстрував високу швидкість і здатність адаптуватися до різних умов, хоча його основна репутація побудована саме на довготривалих виступах у витривалих серіях. В цьому сенсі його досвід в гонках на витривалість, безумовно, є цінним активом для команди Хаас, яка, після оновлень у Японії, потребує стабільності та точності у налаштуваннях боліда. Рьо Хіракава відомий своєю технічною підкованістю, і від нього очікують, що він надасть важливий зворотний зв'язок для інженерів Хаас щодо налаштувань боліда, що стане важливим інструментом у подальшій роботі з болідом після оновлень.

Getty Images/Global Images Ukraine:Рьо Хіракава

Люк Браунінг (Вільямс)

Англійський пілот Люк Браунінг повернеться у болід Вільямс на свою другу сесію тестів після дебюту в Абу-Дабі 2024 року. Браунінг є чемпіоном GB3 2022 року та чинним представником гоночної академії Вільямс, до якої входить і українець Олександр Бондарев. У 2024 році він провів повний сезон у Формулі-3, де показував сплески швидкості, хоч і не зміг стабільно боротися за титул. Наразі він виступає на регулярній основі у Формулі-2, де після першого етапу посідає 3-тє місце у заліку.

У першій практиці в Бахрейні він замінить Карлоса Сайнса, який поки що має певні труднощі з адаптацією до нової техніки після переходу з Феррарі.

Getty Images/Global Images Ukraine: Люк Браунінг
Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 04 грудня 2025, 14:02 2

Чернігову та Металургу завадили зіграти росіяни