Хемілтон підтримав ідею повернення двигунів V10, але висунув умову
V10 у Формулі-1. Семиразовий чемпіон не проти
- 29 березня 2025, 23:55
- |
- 29 березня 2025, 23:57
- 1820
- 0
Семиразовий чемпіон Льюїс Хемілтон висловив згоду з Максом Ферстаппеном щодо можливого повернення до двигунів V10 у Формулі-1, однак із важливою умовою.
Наразі керівництво чемпіонату розглядає варіант продовження чинних правил щодо силових агрегатів до 2028 року, після чого можливий перехід на V10. Ці двигуни востаннє використовувалися у Формулі-1 у 2005 році, але тепер їх можуть повернути у поєднанні з повністю екологічним паливом.
Такий крок означав би відмову від гібридних силових установок нового покоління, запланованих на 2026 рік, включаючи систему MGU-K та посилені електричні компоненти, здатні виробляти на 300% більше енергії.
Ці зміни можуть вплинути на стратегію автовиробників. Ауді вже увійшла до Формули-1 відповідно до чинних правил, Хонда повертається як заводський постачальник для Астон Мартін, а Дженерал Моторс планує дебют із підрозділом Каділлак, який буде клієнтом Феррарі у 2026-2027 роках.
Керівники команд, зокрема Крістіан Горнер та Зак Браун, скептично ставляться до можливого перегляду регламенту. Вони порівняли ситуацію з тим, що «Попелюшка покинула будівлю» та що «джина вже випустили з пляшки».
Ферстаппен підтримав ідею повернення до V10, заявивши, що вони «безумовно кращі» за сучасні мотори. Він також зазначив, що такий крок міг би вплинути на його рішення залишитися у Формулі-1 після 2028 року.
Хемілтон, у свою чергу, погодився з Ферстаппеном, але наголосив на необхідності екологічного підходу.
Ні для кого не секрет, що V6 ніколи не звучав чудово, - сказав Хемілтон.
Я пам'ятаю свою першу гонку Формули-1 у 1996 році в Спа. Мені було 12 чи 13 років, і коли Міхаель Шумахер проходив перший поворот, моя грудна клітка просто вібрувала. Це було незабутньо.
Якщо ми зможемо повернутися до таких двигунів і водночас досягти цілей сталого розвитку, чому б і ні?
Однак він наголосив на фінансовому аспекті, нагадуючи, що свого часу перехід із V10 на V6 обґрунтовували необхідністю скорочення витрат, але зрештою це виявилося надзвичайно дорогим процесом.
Можливо, замість цього нам варто сфокусуватися на екологічно чистому паливі - це було б справді правильним кроком уперед, - підсумував Хемілтон.