Легендарні V10 можуть повернутися у Формулу-1
Ред Булл і Феррарі підтримують повернення V10 – Хонда та Ауді можуть покинути Ф-1
- 19 березня 2025, 18:15
- |
- 19 березня 2025, 18:58
- 1362
- 0
Чутки про повернення атмосферних двигунів V10 у Формулу-1, які раніше здавалися лише порожніми заявами президента ФІА Мохаммеда Бен Сулайема, отримали новий розвиток. Німецьке видання Auto Motor und Sport повідомляє, що федерація дійсно вивчає можливість відмови від гібридних силових агрегатів та переходу на двигуни V10, які працюватимуть на відновлюваному паливі. Передбачається, що зміни можуть набрати чинності вже у 2030 році.
Чому ФІА розглядає таку зміну?
У 2026 році у Формулі-1 набудуть чинності нові правила щодо силових установок, які передбачають збереження гібридних двигунів V6 із посиленим електричним компонентом. Однак експерти побоюються, що складність нових моторів може призвести до домінування одного виробника, а висока вартість їх розробки ставить під питання конкурентоспроможність деяких учасників.
За інформацією Auto Motor und Sport, ФІА вже створила робочу групу для аналізу можливого переходу на V10. Вважається, що половина команд підтримує цю ідею, серед яких Ред Булл і Феррарі, які відчувають ризик відставання у новій епосі двигунів 2026 року.
Проти - Ауді та Хонда
Однак перехід на V10 може спричинити проблеми для інших виробників. Ауді з самого початку прийшла у Формулу-1 із розрахунком на гібридні технології й навряд чи братиме участь у чемпіонаті без них. Хонда, яка вирішила залишитися у спорті через електричні компоненти, також може переглянути своє рішення в разі їхньої ліквідації.
Каділлак отримає перевагу?
За повідомленнями, повернення V10 може стати вигідним для Каділлак, який готується до вступу в чемпіонат у 2026 році. Американський виробник нібито отримав інформацію про потенційний перехід від самого президента ФІА, що могло вплинути на їхнє рішення про розробку власних двигунів. У разі змін Каділлак, як новий виробник, зможе почати розробку силових установок раніше за конкурентів.
Розглядаються два варіанти розвитку подій:
- Відмова від нового регламенту 2026 року. У цьому випадку чинні гібридні V6 залишаться ще на два додаткові роки, а V10 повернуться у 2028-му.
- Гібридний перехідний період. Нові V6-гібриди будуть використані лише протягом трьох сезонів замість п'яти, а у 2029 році Формула-1 повернеться до атмосферних V10.
Фінальне рішення щодо майбутнього силових установок у Формулі-1 може бути ухвалене вже найближчими роками.