Адаптація лідерів, тести Ред Булл та новий Заубер. Аналіз оновлень команд

Гран-прі Австралії. Які технічні новинки випробовують команди?

Адаптація лідерів, тести Ред Булл та новий Заубер. Аналіз оновлень команд

Сьогодні, 14 березня, відбулися дві сесії вільних заїздів Гран-прі Австралії, який вперше відкриває сезон Формули-1 із 2019 року. У першій сесії найкращий час показав Ландо Норріс, а в другій лідерство перехопив Шарль Леклер.

Деякі команди вже привезли оновлення до першого етапу, від експериментів із заднім антикрилом до суттєвих змін аеродинамічних елементів, що позначилося на їхніх результатах. Розглянемо ці зміни детальніше.

Мерседес

Мерседес продовжує експерименти з системою «двійного скидання повітряного потоку», що впливає на розподіл аеродинамічного навантаження.

Окрім цього, німецька команда представила кілька незначних оновлень, які є доопрацюваннями деталей після аналізу даних із передсезонних тестів. Мерседес також вперше за останні роки привезла нову конфігурацію заднього крила з рівнем притискної сили між низьким і середнім.

Цей елемент зберігає основні риси попередніх рішень, але з ключовою зміною: основний профіль тепер має плавний перехід у формі ложки, що замінило традиційне сплощення середньої секції. Це може допомогти покращити ефективність крила при зниженні опору на швидкісних ділянках траси.

Фото: Albert Fabrega

Ред Булл

Раніше Ред Булл уникав розширення варіативності заднього антикрила в межах чинного регламенту, але цього сезону підхід команди змінився. Уже на перший етап сезону команда привезла нову конфігурацію крила з рівнем притискної сили між низьким і середнім.

Хоча загальна концепція залишилася знайомою, головні зміни торкнулися основної площини крила та верхнього закрилка, які тепер мають зменшену площу порівняно з попередньою версією середньої притискної сили. У минулі сезони подібний ефект досягався шляхом видалення планки Герні або зрізання задньої кромки закрилка, але зараз Ред Булл застосував структурне рішення для оптимізації балансу.

Також команда провела порівняльні тести двох варіантів носового обтічника: Макс Ферстаппен працював із короткою версією, тоді як Ліам Лоусон випробовував довший варіант. Це може свідчити про аналіз впливу форми носа на аеродинамічну ефективність і баланс машини.

formulapassion.it

Крім того, Ферстаппен повернувся до тестування нового днища, яке не виправдало очікувань на третій день передсезонних тестів у Бахрейні. Поки що невідомо, чи внесли корективи в конструкцію, чи просто вирішили перевірити його ефективність в інших умовах.

formulapassion.it

Макларен

У Мельбурні Макларен спробував змінити розподіл притискної сили між заднім антикрилом і бім-крилом. Ландо Норріс отримав оновлену конфігурацію вже у другій сесії, тоді як Оскар Піастрі використовував її з самого початку вікенду.

Основна зміна полягала в тому, що заднє крило стало більш завантаженим, а бім-крило, навпаки, було «розвантажене». Це дозволило покращити стабільність у швидкісних поворотах, хоча за максимальною швидкістю на прямих Макларен поступився суперникам. Відкоригований баланс більше зміщений назад, що також має вплинути на роботу днища.

Дивлячись на прогноз погоди на вихідні, команда, ймовірно, вирішила трохи пожертвувати продуктивністю в завтрашній кваліфікації, щоб мати високий рівень зчеплення на мокрій дорозі під час недільної гонки (вища притискна сила, як правило, означає краще зчеплення на мокрій дорозі). Як прямий наслідок, обидва автомобілі прийняли специфікацію заднього антикрила та балки крила Піастрі, випробувані вранці, показуючи дуже хорошу стійкість автомобіля.

Рішення, яке використовується в Мельбурні, є подальшим розвитком крила, що команда вперше представила ще на Гран-Прі Бразилії-2024. V-подібний профіль основної площини знову опинився в центрі уваги - це саме те рішення, яке команда тестувала й на передсезонних тестах.

Відмінність нового крила від варіанту середньої притискної сили полягає у меншій площі елементів у межах допустимої прямокутної області FIA. Основний профіль має плавніше звуження від центральної частини до верхньої межі, що покращує контроль над аеродинамічним навантаженням.

Також збережено напіввідокремлену верхню частину, яка помітна на інших версіях цієї конструкції. Суперники уважно спостерігають за тим, як ця зона взаємодіє з основним профілем під навантаженням, оскільки обмежені задні кадри з тестів дають змогу оцінити лише загальну поведінку цього рішення.

Попри те, що й інші команди привезли варіанти з нижчою притискною силою, Макларен досі не ухвалив остаточного рішення щодо конфігурації для кваліфікації та гонки. Під час п'ятничних тренувань команда проводила порівняльний аналіз між новим крилом та варіантом із вищим рівнем притискної сили, аби визначити найкращий баланс для різних фаз вікенду.

Феррарі

Феррарі не привезла значних оновлень до Гран-прі Австралії, але представлений тут варіант заднього антикрила є новим для сезону 2025. Scuderia слідує концепції Макларен, використовуючи V-подібний профіль основної площини.

Окрім цього, команда реорганізувала кріплення секції наконечника, що призвело до збільшеного вирізу торцевої пластини. Це дозволило ще більше опустити поверхню основної площини в цій зоні, покращуючи її взаємодію з потоками повітря.

Вільямс

Британська команда представила модифікований закрилок ДРС із подвійним вирізом на краю. Це рішення спрямоване на зменшення опору при активації системи, що особливо важливо на трасі в Мельбурні, де ефективність ДРС є ключовим фактором для обгонів.

Кік Заубер

Заубер привезли до Австралії оновлені повітрозбірники, що мають покращити керованість потоків повітря навколо машини. Це може позитивно вплинути на загальний баланс боліда, особливо у швидкісних поворотах.

Фото: Albert Fabrega

Також команда представила оновлене переднє крило, яке є проміжним варіантом між двома рішеннями, протестованими на передсезонних тестах. Цей підхід дозволяє досягти оптимального балансу між передньою та задньою частиною боліда, що особливо важливо на трасах із різноманітними типами поворотів.

Фото: Albert Fabrega

Загалом, команди активно працюють над вдосконаленням своїх болідів ще на початку сезону. Хоча оновлення деяких команд виглядають більш значущими, остаточні висновки можна буде зробити лише після кваліфікації та гонки.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 15 березня 2025, 16:10 5

Поведінка Вінісіуса набридла товаришам по команді