Перший гоночний тиждень Ф-1. Все, що необхідно знати про Гран-прі Австралії

Австралія відкриває сезон 2025 – чого чекати?

Вже цього тижня, з 14 по 16 березня, пройде перший етап Формули-1 2025 року на автодромі Альберт-Парк у Мельбурні (Австралія). Австралійський етап вперше відкриє чемпіонат із 2019 року.

Команди покажуть свою справжню швидкість на трасі, до цього ми мали можливість спостерігати за болідами лише на передсезонних тестах у Бахрейні. Там команди дали лише загальне уявлення про свою швидкість, а пілоти намотали перші кілометри.

Загальна інформація

Австралійський Гран-прі проводили 27 разів, з яких 23 рази він відкривав чемпіонат. Контракт на проведення етапу розрахований до 2035 року.

Перегони включають 58 кіл, кожне з яких має довжину 5,278 км, а також 4 зони DRS.

Середня втрата часу на піт-стопі складає 13 секунд.

Минулого року поул здобув Макс Ферстаппен (Ред Булл) з часом 1:15,915.

Рекорд кола в гонці встановив Шарль Леклер (Феррарі) - 1:19,813.

Розклад етапу (за київським часом)

П'ятниця:

Субота:

Неділя:

Гума та стратегія на етап

Як і минулого року, команди отримають у розпорядження м'які комплекти шин: C3, C4 і C5. У 2024 році це призвело до доволі одноманітної стратегії серед пілотів - більшість обрали два піт-стопи (середні - жорсткі - жорсткі).

Оскільки в правилах, складах гуми та регламенті на цей рік кардинальних змін не відбулося, найімовірніше, ми побачимо подібну стратегію й цього року. Водночас погода може внести свої корективи.

На фото нижче наведено стратегію кожного з пілотів на етапі в минулому році:

Прогноз погоди

За даними Weather.com, п'ятниця та субота очікуються сухими, з мінімальними шансами на опади та температурою до +37°C у суботу. Однак у день гонки, в неділю, прогнозується дощ із ймовірністю 76% та зниженням температури до +26°C. Різниця в 11°C між кваліфікацією та гонкою може вплинути на поведінку шин і зчеплення з трасою. Це означає, що командам доведеться знайти баланс у налаштуваннях між спекотною кваліфікацією та дощовими умовами в неділю.

Традиційно такі обставини можуть внести хаос у перегони, змінити баланс сил або навіть нівелювати різницю в швидкості болідів.

На передсезонних тестах інформацію за подібних умов змогли зібрати лише Хаас. Решта команд або не мали відповідної гуми, або, як у випадку з Астон Мартін, не скористалися можливістю.

Олександр Ляшецький Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Авто/мото | 05 грудня 2025, 14:55 0

Бондарев здобув поул-позиції на трасі Яс-Марина