Що змінилося у Вільямс FW47? Детальний розбір нової машини
Технічні новинки Вільямс: що варто знати про новий болід?
- 15 лютого 2025, 07:05
- |
- 20 лютого 2025, 19:26
- 1420
- 0

Вільямс стала другою командою, яка представила свій новий болід FW47, провівши його першу обкатку на трасі Сільверстоун. Перед стартом сезону 2025 команда серйозно зміцнила свій склад, підписавши Карлоса Сайнса в напарники до Алекса Албона. Обидва пілоти прагнуть зробити наступний крок уперед після непростого минулого року. Вільямс сподівається, що еволюційні зміни у конструкції FW47 дозволять команді покращити свої результати та стабільно боротися за очки.
Перший етап нового сезону Формули-1 відбудеться з 14 по 16 березня на Гран-прі Австралії, що стане першим справжнім випробуванням для оновленого боліда. Попереду ще зимові тести, які пройдуть у Бахрейні з 26 по 28 лютого, і саме там Вільямс зможе повною мірою оцінити ефективність своїх рішень. На перший погляд FW47 суттєво відрізняється від свого попередника, а детальний аналіз підтверджує низку змін, які можуть суттєво вплинути на конкурентоспроможність команди.
Цього року команда зробила акцент на створенні стабільнішої та передбачуванішої машини. Як зазначив керівник команди Джеймс Вовлз, головним завданням було покращення рівня притискної сили, яку пілоти можуть ефективно використовувати на трасі. Однак, як завжди, ключові деталі поки залишаються невідомими. Повний потенціал боліда стане очевидним лише після зимових тестів і перших гонок сезону.
З приходом Карлоса Сайнса до Алекса Албона Вільямс отримала одну з найсильніших пар гонщиків у середній групі пелотону. Тепер головне питання - чи зможе команда дати їм машину, здатну стабільно боротися за очки та потрапляння у топ-10.
Задня підвіска
Задня підвіска FW47 зазнала однієї з найважливіших змін у конструкції боліда. Вільямс отримала оновлений трансмісійний блок Мерседес 2025 року, що є значним кроком уперед порівняно з торішнім рішенням, яке використовувало компоненти 2023 року. Це дозволило команді адаптувати більш сучасну задню підвіску, яка тепер базується на системі штовхача, замість попередньої конфігурації з тягою (червона лінія).
Як і у випадку з минулорічним Мерседес, штовхач має дуже низький кут нахилу, що збільшує навантаження. Однак це рішення дозволило Вільямс зробити вужчим корпус коробки передач безпосередньо за інтерфейсом двигун-коробка передач. Така зміна сприяє кращій взаємодії повітряного потоку, що йде від понтонів, із зоною дифузора, покращуючи ефективність роботи задньої частини боліда.
Крім того, Вільямс значно збільшила ефект анти-підйому (anti-lift) у зоні переднього важеля задньої підвіски (фіолетова лінія). Це рішення спрямоване на покращення стабільності під час гальмування - задня частина боліда тепер менше змінює свою висоту, що має позитивний вплив на контроль і передбачуваність поведінки машини на вході в повороти.
Бокова частина боліда
Оновлений FW47 отримав помітні зміни в зоні бокових понтонів. Новий профіль сайдподів тепер більше нагадує концепцію Макларен MCL38, що відрізняється від компактного дизайну FW46 (показано блакитним на фото зверху). Це рішення покликане ефективніше контролювати повітряні потоки над верхньою поверхнею кузова та спрямовувати більше повітря до центру боліда. Такий підхід може покращити стабільність повітряних потоків, що особливо важливо для ефективної роботи днища, зокрема в центральній частині дна боліду на низьких швидкостях.
Форма кожуха двигуна зазнала невеликих змін для зниження лобового опору, але загалом, як і у FW46, «полиця» доволі виражена і з нахилом (показано рожевим на фото).
Крім того, у зоні поворотних лопаток днища помітні зміни: їх розташування стало трохи агресивнішим, а геометрія більш складною (позначенно червоним еліпсом). Це може вказувати на спробу Вільямс посилити вплив передньої частини днища на загальну аеродинамічну ефективність. Посилена робота дифузора у взаємодії з цими елементами дозволить створювати більший рівень притискної сили, але що ще важливіше - зробить її стабільнішою, забезпечуючи передбачувану поведінку боліда в поворотах.
Передня підвіска
У FW47 збережено конструкцію передньої підвіски типу push-rod. Проте штовхач тепер має більш виражений нахил назад, що фактично переміщує передню вісь вперед. Це рішення дозволило подовжити носовий обтічник приблизно на 8 см, зберігаючи при цьому його попередню форму. Також це сприяло віддаленню отворів радіатора від турбулентного повітря, створюваного передніми колесами, покращуючи аеродинамічну ефективність.
Вдосконалення днища
Днище боліда зазнало значних змін. Стеля глотки має більш різкий спад вниз в районі бічної структури безпеки, що впливає на структуру потоків і вихорів під днищем. Це дозволяє збільшити притискну силу в середній частині днища. Дефлектори глотки днища набули складнішої форми, сприяючи покращенню аеродинамічної ефективності.
Переднє крило та носовий обтічник
Носовий обтічник зберіг свою загальну форму, але «губа» переднього крила тепер спрямована вниз для збільшення притискної сили, на відміну від попереднього дизайну, де вона була спрямована вгору для зниження лобового опору (червоний еліпс на фото зверху). Переднє крило стало більш рівномірно завантаженим, що покращує баланс боліда на трасі.
Висновок
Вільямс представила FW47 - болід, який є значним кроком уперед у порівнянні з минулорічною моделлю. Команда зробила ставку на покращення аеродинамічної ефективності, стабільності підвіски та керованості, що має допомогти їм відіграти позиції в пелотоні. Перехід на сучаснішу трансмісію Мерседес, зміни в конструкції днища та новий підхід до задньої підвіски демонструють прагнення команди не просто боротися за очки, а й стати серйозним конкурентом у середній групі.
Однією з ключових цілей було підвищення стабільності притискної сили, що має дозволити гонщикам отримувати більш передбачувану поведінку боліда в поворотах. Такі зміни можуть допомогти Aлексу Албону та новачку команди Карлосу Саєнсу, максимально розкрити потенціал машини.
Однак, як і у випадку з будь-якою зимовою презентацією, остаточні висновки можна буде зробити лише після тестів у Бахрейні, де стане зрозуміло, наскільки ефективними виявилися всі ці нововведення. Якщо FW47 виявиться конкурентоспроможним, Вільямс може зробити важливий крок уперед у своїй довгостроковій програмі відродження.