Сезон-2024 у Формулі-1: сім різних переможців, Макс домінує, провал Феррарі

Дивний, але цікавий сезон у Формулі-1

Завершилися 14 етапів сезону-2024 у Формулі-1. Попереду місяць літньої паузи, до якої пілоти та команди підходять з досить цікавими результатами.

Цьогорічний чемпіонат нудним точно не назвеш. Макс Ферстаппен виграв 7 гонок, дві перемоги здобув Льюїс Хемілтон, по разу виграли Карлос Сайнс, Шарль Леклер, Ландо Норріс, Джордж Расселл і Оскар Піастрі. Ред Булл має чемпіонський болід, але Серхіо Перес ще цього сезону не перемагав.

Парадоксальний сезон

Якби вам просто сказали, що після 14 гонок сезону Формули-1 глядачі побачили 7 різних переможців - який би загальний залік ви уявили в голові? Точно не такий, де Макс Ферстаппен лідирує з перевагою у 80 очок. Проте ситуація склалася так, що пілот Ред Булла виграв 7 гонок, тоді як решта гонщиків і команд постійно відбирає один у одного очки і ніхто не може наздогнати вже майже 4-разового чемпіона Формули-1.

Тішить, що хоча б у Кубку конструкторів фани точно побачать боротьбу: на літню перерву Ред Булл пішов лідером з перевагою над Маклареном лише у 42 очки, що можна відіграти за 3-4 хороші етапи.

Сезон радує не лише численними переможцями, а й дебютними перемогами. Перші гонки у кар'єрі Ф-1 виграли Ландо Норріс і Оскар Піастрі, другу (і майже третю) перемогу здобув Джордж Расселл, повернулися до перемог після перерви Льюїс Хемілтон, Шарль Леклер та Карлос Сайнс.

Сезон відновиться наприкінці серпня у Нідерландах, а до фінішу чемпіонату залишилося 10 гран-прі.

Ред Булл та Макларен

Багато експертів передбачали, що Ред Булл рано чи пізно дістанеться до стелі розвитку нинішніх болідів і не зможе домінувати над усіма суперниками. Схоже, так і сталося. Бики розпочали сезон з кількох дублів, коли навіть Серхіо Перес демонстрував високий темп, і здавалося, що на нас чекає ще один досить нудний сезон. У Макларена була інша думка.

Команда визнала, що не встигла підготувати повністю новий болід на перший етап, проте привезла велике оновлення до Маямі, а далі лише додавала різні елементи. І додавала успішно. Вважається, що у Ред Булла все ще найшвидша машина, але у зручних для себе умовах. Занадто жарко чи занадто прохолодно - шини на боліді Биків працюють менш ефективно, ніж у суперників. Як сказав бос Ред Булла Крістіан Хорнер, у Макларена зараз ширше вікно різних умов, коли болід поводить себе ефективно.

У Биків з'явилися проблеми у повільних поворотах та на нерівних трасах з високими поребриками. Команда привезла великі оновлення до Угорщини, але поки що чинний чемпіон не повернув собі звичну перевагу. Навіть у Спа, де Ред Булл традиційно домінує, Ферстаппен не показував неймовірний темп і не був швидшим за суперників з Макларена чи Мерседеса. У гонку за пілотський титул уже ніхто не вірить, але у боротьбі за Кубок конструкторів Ред Булл точно не може дозволити собі заспокоїтись.

Ще треба зрозуміти, як вирішиться ситуація з Серхіо Пересом. Пілот на цей момент просто не тягне, і добре, якщо ти не тягнеш у порівнянні з Ферстаппеном, але Перес регулярно програє обом пілотам Макларена, Феррарі та Мерседеса. У Бельгії Перес фінішував 8-м, хоча стартував другим, але все одно опинився позаду партнера та всіх конкурентів. Передбачалося, що Ред Булл замінить Переса під час літньої паузи, але команда вирішила зберегти пілота до кінця сезону. І це не може не тішити Макларен.

Мерседес та Феррарі

Мерседес після минулого невдалого сезону вирішив повністю змінити концепт боліда. Спершу здавалося, що це знову удар у штангу. Боліди поступалися не лише Ред Буллу і Макларену, а й Феррарі, а Хемілтон був явно розчарований, що останній рік з Мерседесом може пройти у статусі ледь не середняка. Однак після оновлень, які підготували на гонку у Монако, Мерседес почав оживати. Технічний директор Джеймс Еллісон визнав, що прогресу вдалося досягти буквально в один момент. Інженери виявили одну глобальну проблему, що впливала на болід, і зуміли швидко її вирішити.

Після цього Мерседес на кожен наступний етап привозив невеликі пакети оновлень і стабільно додавав у темпі. Расселл був претендентом на перемогу в Канаді, потім виграв в Австрії, а Хемілтон був тріумфатором у Великобританії, а також у Бельгії після дискваліфікації Расселла. Мерседес абсолютно несподівано виграв три з останніх чотирьох гонок, хоча навряд чи вважався фаворитом хоча б на одній з цих трас. Кубок конструкторів вже поза досяжністю, але посунути Феррарі з третього місця цілком реально.

Реально тому, що Феррарі залишається Феррарі. Найстатусніша команда Ф-1 знову продовжить свою серію без чемпіонських титулів, яка триває з 2008 року. Скудерія, як це відбувається просто завжди в останні багато років, програла гонку оновлень машини протягом сезону. Феррарі може підготувати хороший болід на старт сезону, як це було у 2022 році або навіть у цьому чемпіонаті, але далі просто не в змозі підтримувати темп конкурентів. Здається, що у команді просто забули, як треба перемагати - так довго Феррарі не має жодного досвіду великих успіхів.

До Ред Булла Феррарі дотягнутися не вдалося, а за останні місяці команда програла Макларену та Мерседесу. Саме Макларен і Мерседес демонструють ту різницю, якої можна досягти за кілька місяців, побудувавши швидкий болід.

Можна визнати, що у Феррарі поменшало помилок у стратегіях на гонку, але якщо болід повільний, то жодна стратегія не допоможе. Можливо, Феррарі вже кинула всі сили на сезон-2026, коли набуває чинності новий технічний регламент, але складається враження, що у команди група провідних інженерів просто слабша, ніж у конкурентів. І прихід Хемілтона у 2025 році навряд чи змінить ситуацію.

Іван Зінченко Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Авто/мото | 17 листопада 2024, 20:39 0

Хорхе Мартін встановив унікальне досягнення

Коментарі