Пауза у сезоні Ф-1: +80 у Ферстаппена, криза Феррарі, прогрес Мерседеса

Ред Булл та Ферстаппен створили величезний відрив від Феррарі

Підійшла до завершення перша частина цього сезону Формули-1. Це перший чемпіонат після серйозного оновлення технічного регламенту, і можна говорити, що все поки що проходить успішно. Варто згадати, що зміни регламенту 2010 року призвели до домінування Ред Булла, а нові правила з 2014 року встановили домінування Мерседеса.

Зараз, на щастя, про домінування не йдеться, незважаючи на перевагу Макса Ферстаппена в загальному заліку.

Феррарі та Ред Булл

Так, відрив Ферстаппена від Леклера становить неймовірні 80 очок, і складно згадати, коли в еру домінування Мерседеса до літньої перерви у когось була така перевага. Однак навіть Ферстаппен нещодавно визнав, що такий відрив не показує реальну силу болідів. У Феррарі та Ред Булла приблизно однакові за швидкістю боліди, які мають свої плюси та мінуси на певних трасах. З чим пов'язана така ситуація в загальному заліку та Кубку конструкторів?

Проблема у надійності болідів Скудерії. Якщо у Биків були проблеми з технікою на перших етапах, то у Феррарі вони виникають постійно. Насамперед з мотором. У Феррарі найпотужніший серед конкурентів двигун, але при цьому він часто ламається. Бос Феррарі Маттіа Бінотто заявив, мовляв, я волію мати швидкий і ненадійний болід, ніж навпаки. З надійністю команда попрацює. З останніх прикладів «надійності» ми бачили схід Леклера в Баку та невдачу Сайнса в Австрії. Плюс мотори Феррарі регулярно відмовляють на машинах Хааса та Альфа Ромео. Це призводить не тільки до втрати очок, але й штрафів за заміну елементів двигуна. Можна не сумніватися, що пілоти Феррарі ще щонайменше по одному разу будуть змушені отримувати штрафи у кваліфікації за заміну силової установки. У Ред Булла ситуація не настільки погана, але лише три мотори на сезон для пілота, звичайно, обмежують і Биків.

Наступна проблема Феррарі у помилках своїх гонщиків. Як ми бачили на Гран-прі Угорщини, Ферстаппен теж допускає вильоти та розвороти, але подібні помилки Леклера обходяться йому набагато дорожче. Сам Шарль підрахував, що через свої вильоти втратив щонайменше 32 очки. Приємно, що пілот звинувачує лише себе і завжди визнає свої проблеми. А крім моторів та помилок становище Феррарі погіршує стратегія. Знову не треба далеко ходити: рішення стратегів Скудерії поставити Леклеру шини хард на Гран-прі Угорщини. Ніхто з лідерів не використав хард, але Шарлю поставили саме їх, що призвело до провалу на трасі та ще одного піт-стопу. При цьому раніше шини хард отримали гонщики Альпін, які почали втрачати темп і всіх пропускати. Приклад був перед обличчям, але у Феррарі вирішили інакше. Схожа ситуація була у Франції, де наприкінці гонки Карлос Сайнс явно претендував на подіум, але Феррарі вирішила зробити додатковий піт-стоп, а іспанець фінішував 5-м.

З таких великих і дрібних помилок пілотів і команди Феррарі складається парадоксальна ситуація, коли за більш-менш рівних машин Ферстаппен набрав відрив у 80 очок, а Ред Булл у Кубку конструкторів випереджає Феррарі майже на 100 пунктів.

Що з Мерседесом

І Льюїс Хемілтон, і керівництво команди визнали, що перехід на новий технічний регламент вийшов не таким успішним, як у конкурентів. Мерседес став третім за швидкістю і на старті сезону значно поступався Ред Буллу та Феррарі. Проте команда показує свій чемпіонський характер. Мерседес не став панікувати, а взявся до роботи. У результаті команді вдалося скоротити відставання від лідерів, а той же Хемілтон за останні 5 гонок набрав більше очок, ніж Леклер та Сайнс. Британець за цей відрізок тричі фінішував 3-м та двічі завершував етапи 2-м. Звісно, ​​у чемпіонські перегони це Хемілтона не поверне, проте прогрес команди очевидний.

Перемог поки що немає, але пілоти стабільно приїжджають на подіум, а Джордж Расселл в Угорщині оформив перший поул у сезоні. Поки у Феррарі розповідають, що ще вірять у шанси на титул, Мерседес у Кубку конструкторів відстає від Скудерії лише на 30 очок. Враховуючи вміння Мерседеса працювати з болідом, після літньої паузи у Феррарі може додатися роботи.

Інші команди

Перехід на новий регламент поки не дозволив зробити ривок Макларену. Останні сезони команди навіть наближалися до статусу третьої сили, але зараз програє Альпін і не дуже випереджає Альфа Ромео. Позитивним моментом залишається Ландо Норріс. Молодий британець, незважаючи на проблеми з машиною, тягне Макларен уперед, а в загальному заліку посідає 7-е місце. Його напарник Даніель Ріккардо, звичайно, розчаровує, перебуваючи лише на 12-й позиції.

Непогано виступає Альпін, але боротися за подіуми команда не в змозі. Суттєвого прогресу з новими правилами досягли Альфа Ромео та Хаас, а ось Альфа Таурі та Астон Мартін втратили ті позиції, які були минулого сезону.

Іван Зінченко Sport.ua
По темі:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Футбол | 25 листопада 2024, 08:49 0

В ніч з 24 на 25 листопада було зіграно останні два матчі 1/4 фінала